Diskuse

Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká

3.9.2018

Technici automobilky Volkswagen řekli vyšetřovatelům, že u některých vozů VW, Audi a Porsche s benzinovým motorem se mohlo manipulovat s emisními testy. Napsal to německý list Bild am Sonntag s odvoláním na vnitřní dokumenty a výpovědi svědků.

 

  • 35 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 03.09.  09:58

    Protože benzínové motory patří historii

    Důvodem je jejich nízká energetická účinnost a vysoké exhalace skleníkových plynů. :no:
    • 20 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 03.09.  12:11

      « Re: Protože benzínové motory patří historii

      Nech už toho blábolení = nafta má nějakejch 45% a benzín 40% = rozdíl je v palivu a bohužel jeho negativnim zdanění. Litr nafty váží 840 gramů benzínu 720 = to je celý

      Když dáš stejnou hmotnost = si v rejži nafťáku :-)

      Když dáš stejnou daň = si v ní zase ;-)

      Termická účinnost motoru Skyactiv-X = tě v tý rejži definitivně utopí >:-[]
      • 01 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 03.09.  12:55

        « Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

        Jasně a objem kufru bych navrhnul přepočítat na hmotnost vzduchu. Kolik by to teda při dorovnání daně udělalo peněz, dokážeš to vyjádřit? Skyactive x má vysoký kompresní poměr a to je voda na Ádův mlýn
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 03.09.  13:01

          « Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

          No je to voda proti Ádovi = na naftu to jezdit neumí :-)

          Ne = navrhnul bych používat hlavu. A začal bych rovnou daní = nesponzorovat naftový auta

          A palivo pro spalovací motory nebrat podle objemu = to ti pak logicky vychází blbost jako Ádovi. Když dáš stejnou váhu = jeho argumenty mizí

          No ale začal bych tou rovnou daní = dneska skrz daně sponzorovat naftu = mi přijde fakt hodně úchylný
          • 00 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 03.09.  13:46

            « Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

            Však jo, já jsem kdysi přepočítaval vše tekuté na gramy, ale to je taky blbost a tak teď to počítám na atomy. To dělalo velké čísla a tak jsem to musel zase přepočítat na cedníky na nudle. A teď mi vychází co chci. No a tak mi na konec nevychází rozdíl v dani koruna padesát na litr, ale to co si přeju
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 03.09.  14:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

              Asi chceš bejt vtipnej = sorry neni to poznat :-)

              Ono se to totiž počítá v kg = roční spotřeba je asi 4,5 milionů tun nafty
              Benzinů 1,7 mil. tun

              Je úchylný ze nafta který se prodá násobně víc = je daňově zvýhodněná. V tom množství skoro 2 koruny krát miliardy litrů = fakt úchylka ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 03.09.  14:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                A to nerovné zdanění si někdo jentak vymyslel, nebo proč myslíš, že to tak je ?
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 03.09.  14:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                  Jasně že vymyslel = tupej politik :-)

                  Jako vždycky to myslel dobře = a dopadlo to jako vždycky = blbě >:D

                  A podívej se na Kankunena co to udělalo s lidma >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 03.09.  14:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                    Takže to asi nemá vůbec nic společného s tím, že na naftu jezdí většina zásobování, ale i hodně vlaků, autobusů a tak.... že ?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 03.09.  14:40

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                      No vidíš že to víš! :-)

                      Je to = přesně jak sem napsal = já i ty ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 03.09.  14:49

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                        Já to vím a proto i vím, proč je tam ten rozdíl v ceně... co ti tedy vadí? Když narovnáš daně, určitě nedojde ke zlevnění benzínu, ale ke zdražení nafty - následky - plošné zdražení všeho zboží, jízdného...díky, nechci.
                        • 10 Reagovat !

                          foto Hammunasakra

                          Hammunasakra 03.09.  16:41

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                          No viz já 14:27

                          Máme na to i přísloví: Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly

                          Prostě takhle se to dělat nedá = kam to dovedlo poměr naftovejch aut víš sám = i v městskejch minivozech. Prostě absolutně neni o čem = rovná daň.

                          Daň de srovnat i sníženim = i když Babiš a obecně levice daně jen zvyšujou [odkaz]

                          Tuhle mě pobavili vypatlanci odboráři = navrhujou zvýšit sociální pro zaměstnavatele = na třetinu :yes: >:D >:-[]

                          Takže co mi vadí = je snad jasný = nechci tě sponzorovat = navíc když ve městě smrdíš a vzduchu škodíš násobně víckrát než já :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ozzman

                            Ozzman 03.09.  16:53

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                            Já na rozdíl od tebe tu MHD dost využívám, nebo teď jezdím na motorce, takže smrdím ještě méně, než tvůj hybrid, takže si sáhni sám do svědomí >:D Mé naftové emise za rok jsou mnohem nižší, než tvé hybridní...

                            Ano, snížení by bylo ok, ale to se nestane, to víme oba :-)
              • 00 Reagovat !

                foto KANKUNEN

                KANKUNEN 03.09.  14:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                Včera jsem kupoval 0.063 tuny cenově zvýhodněné nafty.
                • 10 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 03.09.  14:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Protože benzínové motory patří historii

                  Smutný ;-)

                  Eště smutnější = že při posledním tankování = sem tě sponzorovat :-)
  • 21 Reagovat !

    foto Lackey

    Lackey 03.09.  10:58

    Emisné normy

    Nebolo by múdrejšie obmedziť počet áut na cestách, ich výrobu, ako sa tu sr*ť každý mesiac s akýmisi nedosiahnuteľnými emisnými normami ?!

    Sedliackymi počtami mi tak, nejak, vychádza, že 1 milion aut so splniteľnou normou EU V., produkuje menej emisii, ako 1,5 miliona aut s falšovanými EU VI. abcd) normami

    Či ?!
    • 61 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 03.09.  11:22

      « Re: Emisné normy

      OK, začneš tím, že sám necháš sešrotovat své auto a budeš jezdit veřejnou dopravou?
      • 40 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 03.09.  11:29

        « Re: Re: Emisné normy

        To je jak ten předvolební slib jistého člena strany zelených..."Zredukujeme počet aut ve městě, aby se vám lépe parkovalo!" :-)
        • 30 Reagovat !

          foto topten

          topten 03.09.  11:36

          « Re: Re: Re: Emisné normy

          myslis toho, co pak superbem s motorem 3.6 V6 zabiral 2 parkovaci mista??
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 03.09.  12:34

            « Re: Re: Re: Re: Emisné normy

            Tak kdyby to byl alespoň dieselgate dvoulitr ftédéí, ale takhle to je slabý >:D
      • 11 Reagovat !

        foto Lackey

        Lackey 03.09.  12:07

        « Re: Re: Emisné normy

        Ak zaplatíš? Ano.
        • 20 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 03.09.  12:21

          « Re: Re: Re: Emisné normy

          Ja by som poprosil nejake exaktne data tych sedliackych poctov zalozene na nejakom realnom merani. Vies, nieco co vies aj realne podlozit, nie len tarat nezmysly do vetra.
    • 20 Reagovat !

      foto topten

      topten 03.09.  11:35

      « Re: Emisné normy

      hlavne plati, ze jeden dyzl zamori jedovatymi NOx ovzdusi tolik, co 10 benzinaku
      takze reseni je jednoduchy - vyhnat osobni naftaky ze silnic
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 03.09.  12:15

        « Re: Re: Emisné normy

        A taky že 1 Dieselgate z těch 11 000 000 vypouští jako 10 čistejch nafťáků

        Kolik tak bude 10x 11 milionů? ;-)

        Mír s váma VWolové >:-[]
      • 20 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 03.09.  12:39

        « Re: Re: Emisné normy

        Nebo vyženeme těch 10 benzinovejch >:D Už i politici o tom začínají alespoň kecat, ale problém není v naftových autech, ale v tom, že poskakují v zácpě ! Takže jsou 2 možnosti. Omezit počet aut - to asi nikdo z nás na autowebu nechce, nebo zprůjezdnit komunikace, aby auta jela plynule.

        Zácpu totiž tvoří i benzińák nebo hybrid... kdo chce být Eko, jezdí po městě MHD, když nemusí autem. Jestli někdo jezdí hybriden nebo EV třeba po Praze denně do práce, kde je jedna z nejlepších MHD v Evropě a pak tu křičí proti naftě, tak je to ubohý pozér...
        • 10 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 03.09.  12:57

          « Re: Re: Re: Emisné normy

          B L B Dolínek zastavil stavbu obchvatu Prahy = prioritní stavby už od roku 1963!

          Až jednou bude kompletní vnější i vnitřní okruh = zlepší se to

          Že u nás díky socialismu naprosto zaostala výstavba dálnic a bohužel i okruhů = a po roce 1990 raketově rostlo množství aut = se sešlo do stávajícího tristního stavu

          Ale furt je lepší poskakovat hybridem nebo EV = než nafťákem :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 03.09.  13:05

            « Re: Re: Re: Re: Emisné normy

            Vždyť říkám, že o tom politici začínají zase kecat.. to je k realizaci třeba ještě 20-30 let....

            Nesouhlasím, pokud bojuji proti naftě, která nejvíc vadí v autech, tak jezdím MHD nebo na kole ;), jinak bych měl mlčet...

            P.s. co ty semafory? Nějak si to nechal vyšumět, to je docela škoda... >:D Počkám, až se zase budeš chvástat >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 03.09.  13:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Emisné normy

              Na semafory sem ti odpověděl + tvoje neustálý žvásty typu chvástat = mě furt eště neberou

              Je fuk jestli ti to dochází nebo nesouhlasíš = vliv hybridů vs nafťáků v městkejch kolonách = je gigantickej rozdíl

              Ty mlčet nebudeš = ani jezdit MHD >:-[]

              Politici holt posílaj peníze tam kde z toho maj víc = viz Dolínek. Zastavení výstavby okruhu je fakt de bilita nejvyšší úrovně. Vnější okruh vychází tak nějak 1 km za rok = takže někdy kolem roku 2043 by to mohlo bejt. Pesimisti řikaj = že ani náhodou >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 03.09.  13:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Emisné normy

                No, říkal si ,že jsi nejrychlejší, tak sem to chtěl ostestovat ;) Ale tak nic... nebudeme to rozvádět, stejně by si nepřijel a jen by si se tady otáčel na koruně >:D

                Vliv dopravní zácpy je největší, je jedno, kdo a nebo co ji tvoří a pokud pojedou 50-70 km/h na městském obchvatu auta plynule, rozdíly mezi nimi se razantně umažou na zlomek toho, co v zácpě. Takže řešení je nedělat zácpu. Buď pro politiky - přestat omezovat a nesystematicky rozkopávat města a silnice a nebo pro EKO nadšence a jezdit MHD

                Já nemusím mlčet, já jezdím nafťákem a nenadávám na to ;)

                O okruhu a Dolínkovi jsi tu ty, já i další napsal už desítky, možná stovky příspěvků a vesměs v nich opakuješ/me to stejné, takže to asi taky nemá cenu rozvíjet, nemyslíš ? Stejně s tím nic neuděláme, né teď a tady. Můj názor na tohle znáš a jako jeden z mála je stejný, jako tvůj...
        • 10 Reagovat !

          foto pendoch

          pendoch 04.09.  08:53

          « Re: Re: Re: Emisné normy

          Praha že má jednu z nejlepších MHD v EU? Ani *. Dneska ráno jsem jel stařičkou agorou která má emise jak 30 nejčistších dieselů. A že těch autobusů starších jak 15 let docela po tý Praze jezdí. Až budou po Praze jezdit busy co maj aspoň EU5 tak se můžem bavit o tom že MHD je čistší než auta. Jistě, jsou i tramvaje a metra, ale autobusů jezdí po Praze víc, tudíž i víc lidí je využívá. Nemluvě o tom že třeba v Ostravě je minimálně každej druhej bus na CNG a trolejbusů je tak taky hafo.
    • 10 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 03.09.  12:12

      « Re: Emisné normy

      Jak nedosiahnuteľnými? Co to je za blbost? ;-\

      Jak správně píšeš = stačí nefixlovat = a proto přece tahle akce trochu mimo termín = příště už bude normální Euro7
  • 20 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 03.09.  12:52

    A stále se hledá ve špatném šuplíku...

    ...po pár měsících jsem projížděl HK. pro mě vždy město s úžasně fungující zelenou vlnou. Přijedeš na hlavní průtah městem a pokud držíš povolenou rychlost jen naskakuje zelená. To nejlepší co z hlediska plynulosti provozu a zmenšení emisí funguje dokonale.
    Ale ejhle, některá hlava pomazaná se rozhodla, že je plynulost zřejmě nebezpečná a tak poskakuješ od jednoho semaforu k druhému. Statisíce zbytečných rozjezdů denně.

    Kdy tohle konečně začne zajímat ty zelené, co se baví blokacemi výstavby hlavních tahů mimo města a obce. Tady by byli potřeba, ale tam se špatně vydírá k naplnění vlastní kapsy.
    • 10 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 03.09.  12:55

      « Re: A stále se hledá ve špatném šuplíku...

      :yes: :-!

      Tahle neuvěřitelná pitomost = je pravda. A ten kdo to vymyslel a schválil = navrhnul bych doživotí. Doživotní léčení na psychiatrii
    • 10 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 03.09.  13:06

      « Re: A stále se hledá ve špatném šuplíku...

      Tohle je skutečná ekologie, skutečné řešení problému je tady, na dosah ruky....
      • 01 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 03.09.  13:18

        « Re: Re: A stále se hledá ve špatném šuplíku...

        Jako = už nikdy nezvolit Dolínka? To nestačí = ale je to slibnej začátek >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 03.09.  13:25

          « Re: Re: Re: A stále se hledá ve špatném šuplíku...

          Až na pár ( doslova si teď vybavím 2 politiky) tu nikdo nikdy ekologii neřešil tímto stylem (nebo já to nezaregistroval), že by se zamyslel nad příčinou a né důsledkem. Auta "smrdí" = zakázat, omezit... a né proč "smrdí"...

          A stejně mám spíš pocit, že tohle upozornění je jen jistý předvolební boj... Konkrétně to byl předsteda TOP09 a Starosta Prahy 3
  • 30 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 03.09.  14:16

    V benzínové

    sféře totiž stačí koncernu VW skandál s praskajícími řetězy a zanášení sacích ventilů u motorů TSI a TFSI.
  • 10 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 03.09.  17:25

    Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká

    Jsem si hned rikal, ze tyhle Adovy snahy o haneni benzinu jsou liche.
    • 00 Reagovat !

      foto Benzin

      Benzín 03.09.  19:04

      « Re: Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká

      Jak tady Áda rád předhazuje účinnost toho naftového motoru, škoda že už nemůžu dohledat, jeden několik let starý článek snad i ze zdejšího webu. Tam bylo krásně vše popsáno o účinnosti nafta vs. benzín. Něco si ale pamatuju. Každý u účinnosti nafta/benzín zapomíná na hustotu paliva a včem se má spotřeba udávat. Každý vidí jen litry na km, ale pro výpočet spotřeby se však počítá tzv. Měrná spotřeba v g/kWh. A to tu slavnou účinnost pošle do kytek. A i ta slavná a vychvalovaná vyšší komprese přidáva snad něco kolem 3% účinnosti. Benzín je zase napoak opět znevýhodněn vrámci boje za CO2 a lední medvídky, tím že se do něj přimíchávají BIO-sr@čky (ethanol) a ty snižují výhřevnost benzínu o cca 5% a opět i účinnost.

      Jinak k článku opět na ty benzíňáky nic nemohli najít. :-) Mělo se to snad týkat CO2, tedy emisi uměrných spálenému palivu. No to by nám někdo zdělil novinku, že tabulková spotřeba neodpovídá skutečnosti. To jek šok. >:D Co by se teoreticky dalo čekat, tak problémy s NOx u turbo třihrnků co se snaží spalovat co nejvíc chudé vrstvenné směsi s přebytkem kyslíku a tedy zvyšuje se teplota ve válci a rostou NOx. Ale to má jednoduché řešení přidat na bohatosti a k tomu se pak samozdřejmě zvednou i emise CO2 a klesnou NOx, nebo ubrat nasávaný vzduch. Daly by se i čekat problémy s pevnými částicemi pm u přímovstřiků, opět jen v boji za tím děsným CO2, byl vytvořen problém co u nepřímovstřikového MPI nebyl. Zážehový motor vlastně na sebe převzal všechny klady i zápory z diesů. Díky přímému vstřiku se zpřesnila dávka paliva a dá se lépe i přesněji využít vrstvenné směsi, ale taky vstřkovač musí tak jako u nafty překonat kompresní tlak a tím více rozpráší benzín na mikro kapičky a z těch vnikají ty mikročástice. Díky tomu palivo lépe prohoří a vzroste o chlup účinnost ale emitují se i mikrosaze. No naštěstí benzíny dostanou GPF filtry a to jsem zvědav, co si naftožrouti vymyslí na benzíny teď. Ten filtr by měl pracovat s teplotou spalin oproti naftě tak o 100°C vyšší a tak by neměl být takový problém s vypalováním a tím že je furt benzín tak 10x čistější u pm něž nafta, tak by měl být i menší. Ale všechny tyhle srance se mohly ušetřit, tím že by si výrobci podrželi nějakou čtyř i více válcovou atmosféru s nepřímým vstříkem a v Bruselu se vyprdli na tupé honění za CO2. Ale zase na obranu Bruselu, VW nikdo nenutil švindlovat. Moli si pro snížení CO2 zařadit do prodejů něco na plyn, kde CO2 je o třetinu nižší a začít nabízet něco hybridního třeba taky na plyn. Né furt jen tupě špinit Evropu naftou. Dalo by se pro definitivní vyřešení tohoto problému udělat pár jednoduchých kroků. Srovnat zdanění nafta/benzín (v kg paliva ne v litrech). Nechat pro zemědělce, LKW, autobusy daňově zvýhodněnou tzv. červenou naftu, celníkum umožnit kontrolu pro případné zneužívání v osobácích, jako v Německu.
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 03.09.  19:13

        « Re: Re: Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká

        Viz já 12:11 = těch ca 720 gramů vs 840 gramů = to je celý

        Pitomost je rozdílná daň. Účinnost je přes Ádovy bláboly docela podobná = když budeme brát paliva podle hmotnosti = sme ca nastejno. Rozdílná tak zůstává jen ta daň = velká pitomost politiků

        Myslim že ideál je benzín hybrid = už nějakou dobu 2 zkoušim a ideál mi to přijde jak teoreticky tak prakticky

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nad čím jsme letos mastili: PornHub zveřejnil nemravné statistiky pro rok 2018

Nad čím jsme letos mastili: PornHub zveřejnil…

Rok 2018 je pomalu za námi a největší pornostránka na světě PornHub zveřejnila tradičně již pošesté nemravné…

Bezdomovci v Praze mrazem zčernaly nohy! Pro pomoc přišel po svých, odvezla ho záchranka. Drastické foto uvnitř

Bezdomovci v Praze mrazem zčernaly nohy! Pro pomoc…

Pořádně v šoku byl personál pobočky Naděje v Praze U Bulhara. Pro ošetření za nimi přišel jeden z bezdomovců,…

 

iSport.cz

Prospal trénuje v Motoru syna: Táta nechtěl, abych byl gólman

Prospal trénuje v Motoru syna: Táta nechtěl, abych…

Václav Prospal na ledě, Václav Prospal na střídačce. Někdejší vynikající útočník má před sebou obtížnou misi,…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…

Zeman v ruské televizi: Zcela absurdní otázky novinářky, která od Putina dostala vyznamenání za Krym

Zeman v ruské televizi: Zcela absurdní otázky…

Miloš Zeman poskytl rozhovor ruské televizi NTV, který byl odvysílán v neděli 9. prosince. Česká média se…