Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká

Technici automobilky Volkswagen řekli vyšetřovatelům, že u některých vozů VW, Audi a Porsche s benzinovým motorem se mohlo manipulovat s emisními testy. Napsal to německý list Bild am Sonntag s odvoláním na vnitřní dokumenty a výpovědi svědků.
Zpět na článek
3. 9. 2018 10:58
Avatar - Ada je zase tady
3. 9. 2018 09:58
Protože benzínové motory patří historii
Důvodem je jejich nízká energetická účinnost a vysoké exhalace skleníkových plynů. :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 12:11
Re: Protože benzínové motory patří historii
Nech už toho blábolení = nafta má nějakejch 45% a benzín 40% = rozdíl je v palivu a bohužel jeho negativnim zdanění. Litr nafty váží 840 gramů benzínu 720 = to je celý

Když dáš stejnou hmotnost = si v rejži nafťáku :-)

Když dáš stejnou daň = si v ní zase ;-)

Termická účinnost motoru Skyactiv-X = tě v tý rejži definitivně utopí >:-[]
Avatar - KANKUNEN
3. 9. 2018 12:55
Re: Protože benzínové motory patří historii
Jasně a objem kufru bych navrhnul přepočítat na hmotnost vzduchu. Kolik by to teda při dorovnání daně udělalo peněz, dokážeš to vyjádřit? Skyactive x má vysoký kompresní poměr a to je voda na Ádův mlýn
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 13:01
Re: Protože benzínové motory patří historii
No je to voda proti Ádovi = na naftu to jezdit neumí :-)

Ne = navrhnul bych používat hlavu. A začal bych rovnou daní = nesponzorovat naftový auta

A palivo pro spalovací motory nebrat podle objemu = to ti pak logicky vychází blbost jako Ádovi. Když dáš stejnou váhu = jeho argumenty mizí

No ale začal bych tou rovnou daní = dneska skrz daně sponzorovat naftu = mi přijde fakt hodně úchylný
Avatar - KANKUNEN
3. 9. 2018 13:46
Re: Protože benzínové motory patří historii
Však jo, já jsem kdysi přepočítaval vše tekuté na gramy, ale to je taky blbost a tak teď to počítám na atomy. To dělalo velké čísla a tak jsem to musel zase přepočítat na cedníky na nudle. A teď mi vychází co chci. No a tak mi na konec nevychází rozdíl v dani koruna padesát na litr, ale to co si přeju
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 14:04
Re: Protože benzínové motory patří historii
Asi chceš bejt vtipnej = sorry neni to poznat :-)

Ono se to totiž počítá v kg = roční spotřeba je asi 4,5 milionů tun nafty
Benzinů 1,7 mil. tun

Je úchylný ze nafta který se prodá násobně víc = je daňově zvýhodněná. V tom množství skoro 2 koruny krát miliardy litrů = fakt úchylka ;-)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 14:10
Re: Protože benzínové motory patří historii
A to nerovné zdanění si někdo jentak vymyslel, nebo proč myslíš, že to tak je ?
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 14:27
Re: Protože benzínové motory patří historii
Jasně že vymyslel = tupej politik :-)

Jako vždycky to myslel dobře = a dopadlo to jako vždycky = blbě >:D

A podívej se na Kankunena co to udělalo s lidma >:-[]
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 14:35
Re: Protože benzínové motory patří historii
Takže to asi nemá vůbec nic společného s tím, že na naftu jezdí většina zásobování, ale i hodně vlaků, autobusů a tak.... že ?
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 14:40
Re: Protože benzínové motory patří historii
No vidíš že to víš! :-)

Je to = přesně jak sem napsal = já i ty ;-)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 14:49
Re: Protože benzínové motory patří historii
Já to vím a proto i vím, proč je tam ten rozdíl v ceně... co ti tedy vadí? Když narovnáš daně, určitě nedojde ke zlevnění benzínu, ale ke zdražení nafty - následky - plošné zdražení všeho zboží, jízdného...díky, nechci.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 16:41
Re: Protože benzínové motory patří historii
No viz já 14:27

Máme na to i přísloví: Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly

Prostě takhle se to dělat nedá = kam to dovedlo poměr naftovejch aut víš sám = i v městskejch minivozech. Prostě absolutně neni o čem = rovná daň.

Daň de srovnat i sníženim = i když Babiš a obecně levice daně jen zvyšujou [odkaz]

Tuhle mě pobavili vypatlanci odboráři = navrhujou zvýšit sociální pro zaměstnavatele = na třetinu :yes: >:D >:-[]

Takže co mi vadí = je snad jasný = nechci tě sponzorovat = navíc když ve městě smrdíš a vzduchu škodíš násobně víckrát než já :-)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 16:53
Re: Protože benzínové motory patří historii
Já na rozdíl od tebe tu MHD dost využívám, nebo teď jezdím na motorce, takže smrdím ještě méně, než tvůj hybrid, takže si sáhni sám do svědomí >:D Mé naftové emise za rok jsou mnohem nižší, než tvé hybridní...

Ano, snížení by bylo ok, ale to se nestane, to víme oba :-)
Avatar - KANKUNEN
3. 9. 2018 14:24
Re: Protože benzínové motory patří historii
Včera jsem kupoval 0.063 tuny cenově zvýhodněné nafty.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 14:25
Re: Protože benzínové motory patří historii
Smutný ;-)

Eště smutnější = že při posledním tankování = sem tě sponzorovat :-)
Avatar - Lackey
3. 9. 2018 10:58
Emisné normy
Nebolo by múdrejšie obmedziť počet áut na cestách, ich výrobu, ako sa tu sr*ť každý mesiac s akýmisi nedosiahnuteľnými emisnými normami ?!

Sedliackymi počtami mi tak, nejak, vychádza, že 1 milion aut so splniteľnou normou EU V., produkuje menej emisii, ako 1,5 miliona aut s falšovanými EU VI. abcd) normami

Či ?!
Rozbalit vlákno
15
3. 9. 2018 11:22
Re: Emisné normy
OK, začneš tím, že sám necháš sešrotovat své auto a budeš jezdit veřejnou dopravou?
Avatar - twistedTSD
3. 9. 2018 11:29
Re: Emisné normy
To je jak ten předvolební slib jistého člena strany zelených..."Zredukujeme počet aut ve městě, aby se vám lépe parkovalo!" :-)
3. 9. 2018 11:36
Re: Emisné normy
myslis toho, co pak superbem s motorem 3.6 V6 zabiral 2 parkovaci mista??
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 12:34
Re: Emisné normy
Tak kdyby to byl alespoň dieselgate dvoulitr ftédéí, ale takhle to je slabý >:D
Avatar - Lackey
3. 9. 2018 12:07
Re: Emisné normy
Ak zaplatíš? Ano.
3. 9. 2018 12:21
Re: Emisné normy
Ja by som poprosil nejake exaktne data tych sedliackych poctov zalozene na nejakom realnom merani. Vies, nieco co vies aj realne podlozit, nie len tarat nezmysly do vetra.
3. 9. 2018 11:35
Re: Emisné normy
hlavne plati, ze jeden dyzl zamori jedovatymi NOx ovzdusi tolik, co 10 benzinaku
takze reseni je jednoduchy - vyhnat osobni naftaky ze silnic
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 12:15
Re: Emisné normy
A taky že 1 Dieselgate z těch 11 000 000 vypouští jako 10 čistejch nafťáků

Kolik tak bude 10x 11 milionů? ;-)

Mír s váma VWolové >:-[]
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 12:39
Re: Emisné normy
Nebo vyženeme těch 10 benzinovejch >:D Už i politici o tom začínají alespoň kecat, ale problém není v naftových autech, ale v tom, že poskakují v zácpě ! Takže jsou 2 možnosti. Omezit počet aut - to asi nikdo z nás na autowebu nechce, nebo zprůjezdnit komunikace, aby auta jela plynule.

Zácpu totiž tvoří i benzińák nebo hybrid... kdo chce být Eko, jezdí po městě MHD, když nemusí autem. Jestli někdo jezdí hybriden nebo EV třeba po Praze denně do práce, kde je jedna z nejlepších MHD v Evropě a pak tu křičí proti naftě, tak je to ubohý pozér...
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 12:57
Re: Emisné normy
B L B Dolínek zastavil stavbu obchvatu Prahy = prioritní stavby už od roku 1963!

Až jednou bude kompletní vnější i vnitřní okruh = zlepší se to

Že u nás díky socialismu naprosto zaostala výstavba dálnic a bohužel i okruhů = a po roce 1990 raketově rostlo množství aut = se sešlo do stávajícího tristního stavu

Ale furt je lepší poskakovat hybridem nebo EV = než nafťákem :-)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 13:05
Re: Emisné normy
Vždyť říkám, že o tom politici začínají zase kecat.. to je k realizaci třeba ještě 20-30 let....

Nesouhlasím, pokud bojuji proti naftě, která nejvíc vadí v autech, tak jezdím MHD nebo na kole ;), jinak bych měl mlčet...

P.s. co ty semafory? Nějak si to nechal vyšumět, to je docela škoda... >:D Počkám, až se zase budeš chvástat >:D
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 13:17
Re: Emisné normy
Na semafory sem ti odpověděl + tvoje neustálý žvásty typu chvástat = mě furt eště neberou

Je fuk jestli ti to dochází nebo nesouhlasíš = vliv hybridů vs nafťáků v městkejch kolonách = je gigantickej rozdíl

Ty mlčet nebudeš = ani jezdit MHD >:-[]

Politici holt posílaj peníze tam kde z toho maj víc = viz Dolínek. Zastavení výstavby okruhu je fakt de bilita nejvyšší úrovně. Vnější okruh vychází tak nějak 1 km za rok = takže někdy kolem roku 2043 by to mohlo bejt. Pesimisti řikaj = že ani náhodou >:D
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 13:23
Re: Emisné normy
No, říkal si ,že jsi nejrychlejší, tak sem to chtěl ostestovat ;) Ale tak nic... nebudeme to rozvádět, stejně by si nepřijel a jen by si se tady otáčel na koruně >:D

Vliv dopravní zácpy je největší, je jedno, kdo a nebo co ji tvoří a pokud pojedou 50-70 km/h na městském obchvatu auta plynule, rozdíly mezi nimi se razantně umažou na zlomek toho, co v zácpě. Takže řešení je nedělat zácpu. Buď pro politiky - přestat omezovat a nesystematicky rozkopávat města a silnice a nebo pro EKO nadšence a jezdit MHD

Já nemusím mlčet, já jezdím nafťákem a nenadávám na to ;)

O okruhu a Dolínkovi jsi tu ty, já i další napsal už desítky, možná stovky příspěvků a vesměs v nich opakuješ/me to stejné, takže to asi taky nemá cenu rozvíjet, nemyslíš ? Stejně s tím nic neuděláme, né teď a tady. Můj názor na tohle znáš a jako jeden z mála je stejný, jako tvůj...
4. 9. 2018 08:53
Re: Emisné normy
Praha že má jednu z nejlepších MHD v EU? Ani *. Dneska ráno jsem jel stařičkou agorou která má emise jak 30 nejčistších dieselů. A že těch autobusů starších jak 15 let docela po tý Praze jezdí. Až budou po Praze jezdit busy co maj aspoň EU5 tak se můžem bavit o tom že MHD je čistší než auta. Jistě, jsou i tramvaje a metra, ale autobusů jezdí po Praze víc, tudíž i víc lidí je využívá. Nemluvě o tom že třeba v Ostravě je minimálně každej druhej bus na CNG a trolejbusů je tak taky hafo.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 12:12
Re: Emisné normy
Jak nedosiahnuteľnými? Co to je za blbost? ;-\

Jak správně píšeš = stačí nefixlovat = a proto přece tahle akce trochu mimo termín = příště už bude normální Euro7
3. 9. 2018 12:52
A stále se hledá ve špatném šuplíku...
...po pár měsících jsem projížděl HK. pro mě vždy město s úžasně fungující zelenou vlnou. Přijedeš na hlavní průtah městem a pokud držíš povolenou rychlost jen naskakuje zelená. To nejlepší co z hlediska plynulosti provozu a zmenšení emisí funguje dokonale.
Ale ejhle, některá hlava pomazaná se rozhodla, že je plynulost zřejmě nebezpečná a tak poskakuješ od jednoho semaforu k druhému. Statisíce zbytečných rozjezdů denně.

Kdy tohle konečně začne zajímat ty zelené, co se baví blokacemi výstavby hlavních tahů mimo města a obce. Tady by byli potřeba, ale tam se špatně vydírá k naplnění vlastní kapsy.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 12:55
Re: A stále se hledá ve špatném šuplíku...
:yes: :-!

Tahle neuvěřitelná pitomost = je pravda. A ten kdo to vymyslel a schválil = navrhnul bych doživotí. Doživotní léčení na psychiatrii
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 13:06
Re: A stále se hledá ve špatném šuplíku...
Tohle je skutečná ekologie, skutečné řešení problému je tady, na dosah ruky....
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 13:18
Re: A stále se hledá ve špatném šuplíku...
Jako = už nikdy nezvolit Dolínka? To nestačí = ale je to slibnej začátek >:-[]
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 13:25
Re: A stále se hledá ve špatném šuplíku...
Až na pár ( doslova si teď vybavím 2 politiky) tu nikdo nikdy ekologii neřešil tímto stylem (nebo já to nezaregistroval), že by se zamyslel nad příčinou a né důsledkem. Auta "smrdí" = zakázat, omezit... a né proč "smrdí"...

A stejně mám spíš pocit, že tohle upozornění je jen jistý předvolební boj... Konkrétně to byl předsteda TOP09 a Starosta Prahy 3
Avatar - Uživatel_5340709
3. 9. 2018 14:16
V benzínové
sféře totiž stačí koncernu VW skandál s praskajícími řetězy a zanášení sacích ventilů u motorů TSI a TFSI.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rokyta.p
3. 9. 2018 18:51
Re: V benzínové
hups, ta sedla >:D :yes:
3. 9. 2018 17:25
Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká
Jsem si hned rikal, ze tyhle Adovy snahy o haneni benzinu jsou liche.
Rozbalit vlákno
2
3. 9. 2018 19:04
Re: Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká
Jak tady Áda rád předhazuje účinnost toho naftového motoru, škoda že už nemůžu dohledat, jeden několik let starý článek snad i ze zdejšího webu. Tam bylo krásně vše popsáno o účinnosti nafta vs. benzín. Něco si ale pamatuju. Každý u účinnosti nafta/benzín zapomíná na hustotu paliva a včem se má spotřeba udávat. Každý vidí jen litry na km, ale pro výpočet spotřeby se však počítá tzv. Měrná spotřeba v g/kWh. A to tu slavnou účinnost pošle do kytek. A i ta slavná a vychvalovaná vyšší komprese přidáva snad něco kolem 3% účinnosti. Benzín je zase napoak opět znevýhodněn vrámci boje za CO2 a lední medvídky, tím že se do něj přimíchávají BIO-sr@čky (ethanol) a ty snižují výhřevnost benzínu o cca 5% a opět i účinnost.

Jinak k článku opět na ty benzíňáky nic nemohli najít. :-) Mělo se to snad týkat CO2, tedy emisi uměrných spálenému palivu. No to by nám někdo zdělil novinku, že tabulková spotřeba neodpovídá skutečnosti. To jek šok. >:D Co by se teoreticky dalo čekat, tak problémy s NOx u turbo třihrnků co se snaží spalovat co nejvíc chudé vrstvenné směsi s přebytkem kyslíku a tedy zvyšuje se teplota ve válci a rostou NOx. Ale to má jednoduché řešení přidat na bohatosti a k tomu se pak samozdřejmě zvednou i emise CO2 a klesnou NOx, nebo ubrat nasávaný vzduch. Daly by se i čekat problémy s pevnými částicemi pm u přímovstřiků, opět jen v boji za tím děsným CO2, byl vytvořen problém co u nepřímovstřikového MPI nebyl. Zážehový motor vlastně na sebe převzal všechny klady i zápory z diesů. Díky přímému vstřiku se zpřesnila dávka paliva a dá se lépe i přesněji využít vrstvenné směsi, ale taky vstřkovač musí tak jako u nafty překonat kompresní tlak a tím více rozpráší benzín na mikro kapičky a z těch vnikají ty mikročástice. Díky tomu palivo lépe prohoří a vzroste o chlup účinnost ale emitují se i mikrosaze. No naštěstí benzíny dostanou GPF filtry a to jsem zvědav, co si naftožrouti vymyslí na benzíny teď. Ten filtr by měl pracovat s teplotou spalin oproti naftě tak o 100°C vyšší a tak by neměl být takový problém s vypalováním a tím že je furt benzín tak 10x čistější u pm něž nafta, tak by měl být i menší. Ale všechny tyhle srance se mohly ušetřit, tím že by si výrobci podrželi nějakou čtyř i více válcovou atmosféru s nepřímým vstříkem a v Bruselu se vyprdli na tupé honění za CO2. Ale zase na obranu Bruselu, VW nikdo nenutil švindlovat. Moli si pro snížení CO2 zařadit do prodejů něco na plyn, kde CO2 je o třetinu nižší a začít nabízet něco hybridního třeba taky na plyn. Né furt jen tupě špinit Evropu naftou. Dalo by se pro definitivní vyřešení tohoto problému udělat pár jednoduchých kroků. Srovnat zdanění nafta/benzín (v kg paliva ne v litrech). Nechat pro zemědělce, LKW, autobusy daňově zvýhodněnou tzv. červenou naftu, celníkum umožnit kontrolu pro případné zneužívání v osobácích, jako v Německu.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 19:13
Re: Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká
Viz já 12:11 = těch ca 720 gramů vs 840 gramů = to je celý

Pitomost je rozdílná daň. Účinnost je přes Ádovy bláboly docela podobná = když budeme brát paliva podle hmotnosti = sme ca nastejno. Rozdílná tak zůstává jen ta daň = velká pitomost politiků

Myslim že ideál je benzín hybrid = už nějakou dobu 2 zkoušim a ideál mi to přijde jak teoreticky tak prakticky