29.11. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ministři EU navrhují snížení hlučnosti aut

Ministři EU navrhují snížení hlučnosti aut

Zatímco automobily s konvenčním pohonem mají být tišší, elektromobily mají být hlučnější – kvůli bezpečnosti chodců.

Už na konci loňského roku jsme informovali o tom, že Evropská unie požaduje snížení hlučnosti automobilů. Takřka po roce schválili evropští ministři konkrétní podobu tohoto snížení. Návrh zatím v platnost nevstupuje, musí ho ještě schválit Evropský parlament a parlamenty členských států.

Návrh počítá s tím, že hlučnost běžného auta bude snížen z dnešních 74 dB na 68 dB. Navržená pravidla by měla vstoupit v platnost během dvanácti let ve třech fázích, nejdřív by platila pro nově vyráběné vozy, postupně by se vztahovala i na další, již vyráběná auta.

Sportovní auta a supersporty budou mít udělenou výjimku. Hlučnost vozů se silným motorem by podle návrhu mohla činit až 77 dB. U nákladních vozů nad 12 tun má být hlučnost snížena ze současných 81 dB na 79 dB.

Návrh byl schválen 45 ministry, 11 bylo proti a jeden se zdržel hlasování. „Věřím, že návrh najde širokou podporu napříč politickými skupinami v Evropském parlamentu,“ říká poslanec Miroslav Ouzký a dodává, že snížení hlučnosti nenaruší konkurenceschopnost evropských automobilek.

Poslanci uznávají, že hluk automobilů ovlivňuje i povrch vozovky a pneumatiky. Už nyní musí být pneumatiky označeny štítkem, který vedle dalších informací ukazuje jejich hlučnost. Takový štítek by se měl objevit také u samotných automobilů.

Důvodem pro snížení hlučnosti aut je podle členů Evropského parlamentu fakt, že řada obyvatel unie je vystavena nadměrnému hluku z dopravy, který jim může přivodit zdravotní problémy. Podle výzkumu Evropské agentury pro životní prostředí je polovina obyvatel měst unie vystavena vyššímu hluku než 55 dB. Například hlasitý hovor odpovídá asi 60 dB.

Zatímco konvenční automobily mají být tišší, u tichých elektromobilů a aut s hybridním pohonem počítá návrh evropských ministrů se sjednocením akustického varování. Tyto vozy jsou při jízdě na elektřinu tak tichá, že je chodci nebo cyklisté nemusí zaregistrovat. Nutno podotknout, že mnohé elektromobily už tyto systémy používají.

První plošná regulace hluku v rámci Evropské Unie vešla v platnost v roce 1970, kdy byly sjednoceny tehdejší regule jednotlivých členských států a od té doby došlo k několika úpravám, přičemž ta poslední platí od roku 2007.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
Zdroj: www.europarl.europa.eu

Štítky Evropský trh

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…