Mitsubishi ASX: První ženevské dojmy

Mitsubishi ASX: První ženevské dojmy

 
 

Úspěch Nissanu Qashqai vedl Mitsubishi k vytvoření podobného modelu. Kompaktní crossover ASX dokáže být konkurencí klasickým hatchbackům i uspokojit zákazníky hledající malé SUV do městského provozu.

Design Mitsubishi Lancer má úspěch, a tak není divu, že japonská automobilka dala stejnou tvář při faceliftu modelům Colt i Outlander. Nový ASX je do značné míry syntézou vzhledu i vlastností této vcelku protichůdné dvojice.

Zepředu vypadá ASX doslova jako zkrácený a zúžený Outlander. Politika jednotné tváře, která byla dosud Japoncům cizí, se proto dočkala u Mitsubishi důsledného uplatnění. Boční profil a záď už jsou spíše ve stylu Coltu, obohaceného ale o módní SUV křivky.

Délka 4295 mm, šířka 1770 mm a výška 1615 mm přesně zapadají do dimenzí moderní nižší střední třídy s vyšší stavbou karoserie. Rozvor náprav dlouhý 2670 mm je ve třídě nadprůměrný.

Interiér jde ve stopách Outlanderu, hlavním rozdílem je provedení středového panelu a rozmístění výdechů klimatizace. Přístrojový štít je rozdělen do dvou tubusů zapuštěných hluboko do palubní desky.

Největším překvapením na místě řidiče je vysoký posaz připomínající opravdu klasická SUV. U Mitsubishi mu dali přednost z důvodu lepšího výhledu z auta. Odkazem na pravověrné off-roady je dlouhá masivní řadicí páka. Středová loketní opěrka je umístěna daleko mezi sedadly a nemá posuvnou vrchní část, svůj hlavní účel proto splní jen u řidičů, kteří si odsunou sedadlo hodně dozadu.

Hlavní nevýhodou crossoveru ASX je malý prostor na šířku. Na vině je umístění sedadel blízko dveří, protože karoserie se šířkou 1770 mm jednoznačně zapadá do standardu nižší střední třídy a je jen o tři cm užší než Outlander. V praxi to znamená, že nastavit si přední sedadlo vyžaduje otevřít dveře, nebo vklínit ruku mezi sedák a výplň dveří. V zadní řadě se pak sedí v pozici blízko dveří bez možnosti pohodlně opřít předloktí.

Co však ASX ztrácí do šířky, to získává v podélném a svislém směru. Je překvapující, že ze srovnání s o třídu větším Outlanderem vychází novinka vítězně: nad hlavou je v něm více místa a prostor pro nohy je srovnatelný. Pohodlí vzadu utrpí především kvůli rovným sedákům a téměř rovným opěradlům. ASX proto zřejmě nebude ideálním vozem pro pohodlný přesun čtyř osob. Místo toho dobře poslouží dvěma lidem nebo rodině s dětmi a potěší velkým zavazadlovým prostorem (74 x 100 x 46 cm, 416 litrů), který vyhoví většině běžných potřeb bez nutnosti sklápět sedadla.

Další japonský turbodiesel pro Evropu

Mitsubishi pro ASX vyvinulo nové motory, se kterými se budeme brzy potkávat i v jiných modelech této značky.

Největší pozornost právem přitahuje nový naftový čtyřválec 4N13 vlastní konstrukce, který ze zdvihového objemu 1798 cm3 dává velmi dobrých 110 kW a 300 Nm. Celohliníkový motor se vstřikováním common-rail vyvinula Mitsubishi Motors Corporation ve spolupráci s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., která poskytla, mimo jiné, zkušenosti získané při výrobě a vývoji průmyslových a lodních vznětových motorů, ale také techniku používanou v plynových turbínách.

Specialitou nového turbodieselu bude systém proměnného časování ventilů MIVEC, poprvé použitý pro vznětové motory u osobních vozů.

Nový turbodiesel 1,8 DI-D MIVEC se ve druhém pololetí roku 2010 dostane i do Lancerů

Nové Mitsubishi ASX bude nabízeno také s novým motorem 1,6 l DOHC 16V MIVEC. Jedná se o modernizovaný vlastní motor Mitsubishi, vycházející ze čtyřválce 1,5 l používaného u modelu Colt.

K dispozici budou pro oba motory i verze ClearTec s minimální kombinovanou spotřebou, které dostanou systém automatického vypínání a startování motoru, uzavřený částicový filtr (turbodiesel), elektrický posilovač řízení, řízené dobíjení akumulátoru, zadní světla ze světelných diod, nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Mitsubishi ASX - Přehled motorů pro evropské trhy
Model1,6 MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC
Pohon4x24x24x4
Převodovka5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159017981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]86/6000110/4000110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]152/4000300/200-3000300/200-3000
Max. rychlost [km/h]183200198
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,49,79,7
Komb. spotřeba [l/100 km]---
Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 






 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…