Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi ASX: První ženevské dojmy

Diskuze (5)
Úspěch Nissanu Qashqai vedl Mitsubishi k vytvoření podobného modelu. Kompaktní crossover ASX dokáže být konkurencí klasickým hatchbackům i uspokojit zákazníky hledající malé SUV do městského provozu.

Design Mitsubishi Lancer má úspěch, a tak není divu, že japonská automobilka dala stejnou tvář při faceliftu modelům Colt i Outlander. Nový ASX je do značné míry syntézou vzhledu i vlastností této vcelku protichůdné dvojice.

Zepředu vypadá ASX doslova jako zkrácený a zúžený Outlander. Politika jednotné tváře, která byla dosud Japoncům cizí, se proto dočkala u Mitsubishi důsledného uplatnění. Boční profil a záď už jsou spíše ve stylu Coltu, obohaceného ale o módní SUV křivky.

Délka 4295 mm, šířka 1770 mm a výška 1615 mm přesně zapadají do dimenzí moderní nižší střední třídy s vyšší stavbou karoserie. Rozvor náprav dlouhý 2670 mm je ve třídě nadprůměrný.

Interiér jde ve stopách Outlanderu, hlavním rozdílem je provedení středového panelu a rozmístění výdechů klimatizace. Přístrojový štít je rozdělen do dvou tubusů zapuštěných hluboko do palubní desky.

Největším překvapením na místě řidiče je vysoký posaz připomínající opravdu klasická SUV. U Mitsubishi mu dali přednost z důvodu lepšího výhledu z auta. Odkazem na pravověrné off-roady je dlouhá masivní řadicí páka. Středová loketní opěrka je umístěna daleko mezi sedadly a nemá posuvnou vrchní část, svůj hlavní účel proto splní jen u řidičů, kteří si odsunou sedadlo hodně dozadu.

Hlavní nevýhodou crossoveru ASX je malý prostor na šířku. Na vině je umístění sedadel blízko dveří, protože karoserie se šířkou 1770 mm jednoznačně zapadá do standardu nižší střední třídy a je jen o tři cm užší než Outlander. V praxi to znamená, že nastavit si přední sedadlo vyžaduje otevřít dveře, nebo vklínit ruku mezi sedák a výplň dveří. V zadní řadě se pak sedí v pozici blízko dveří bez možnosti pohodlně opřít předloktí.

Co však ASX ztrácí do šířky, to získává v podélném a svislém směru. Je překvapující, že ze srovnání s o třídu větším Outlanderem vychází novinka vítězně: nad hlavou je v něm více místa a prostor pro nohy je srovnatelný. Pohodlí vzadu utrpí především kvůli rovným sedákům a téměř rovným opěradlům. ASX proto zřejmě nebude ideálním vozem pro pohodlný přesun čtyř osob. Místo toho dobře poslouží dvěma lidem nebo rodině s dětmi a potěší velkým zavazadlovým prostorem (74 x 100 x 46 cm, 416 litrů), který vyhoví většině běžných potřeb bez nutnosti sklápět sedadla.

Další japonský turbodiesel pro Evropu

Mitsubishi pro ASX vyvinulo nové motory, se kterými se budeme brzy potkávat i v jiných modelech této značky.

Největší pozornost právem přitahuje nový naftový čtyřválec 4N13 vlastní konstrukce, který ze zdvihového objemu 1798 cm3 dává velmi dobrých 110 kW a 300 Nm. Celohliníkový motor se vstřikováním common-rail vyvinula Mitsubishi Motors Corporation ve spolupráci s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., která poskytla, mimo jiné, zkušenosti získané při výrobě a vývoji průmyslových a lodních vznětových motorů, ale také techniku používanou v plynových turbínách.

Specialitou nového turbodieselu bude systém proměnného časování ventilů MIVEC, poprvé použitý pro vznětové motory u osobních vozů.

Nový turbodiesel 1,8 DI-D MIVEC se ve druhém pololetí roku 2010 dostane i do Lancerů

Nové Mitsubishi ASX bude nabízeno také s novým motorem 1,6 l DOHC 16V MIVEC. Jedná se o modernizovaný vlastní motor Mitsubishi, vycházející ze čtyřválce 1,5 l používaného u modelu Colt.

K dispozici budou pro oba motory i verze ClearTec s minimální kombinovanou spotřebou, které dostanou systém automatického vypínání a startování motoru, uzavřený částicový filtr (turbodiesel), elektrický posilovač řízení, řízené dobíjení akumulátoru, zadní světla ze světelných diod, nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Mitsubishi ASX - Přehled motorů pro evropské trhy
Model1,6 MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC
Pohon4x24x24x4
Převodovka5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159017981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]86/6000110/4000110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]152/4000300/200-3000300/200-3000
Max. rychlost [km/h]183200198
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,49,79,7
Komb. spotřeba [l/100 km]---

Diskuze (5)
Avatar - pallas
6. 3. 2010 00:17
na toto auto som sa isiel specialne pozriet
Pretoze Outlander/C-Crosser je pre mna prilis velky.
Spravil som ale chybu, ze som si najprv poobzeral novu Kiu Sportage. Potom, po presune k tomuto Mitsubishi, mi uz na prvy pohlad v interieri do oci udreli nedomyslene detaily, a celkovo lacne posobiace spracovanie interieru. Zvuk zatvarania dveri tiez dost napoveda. Prestal som nad nim uvazovat. Korejci predbehli svojho ucitela, minimalne v porovnani tohto Mitsu so Sportage.
Avatar - twistedTSD
3. 3. 2010 21:27
hezkej
vypada dobre :yes:
3. 3. 2010 19:41
šikovné autíčko
jsem zvědavý jak bude vypadat v reálu, ale přední maska mně vadí už i na fotkách, připomíná tupý prasečí rypák ve stylu uniformního ksichtu současných audin, na japonských autech mám rád (a obdivuji), že jdou pokaždé s "kůží na trh", tj. nový design, odpovídající současnosti, že to není věčné pižlání jedné linky - jednou podle módy do kulata, potom zase do hrany, a všechny modely pokud možno max. podobné, jako u evropských automobilek (strach z něčeho nového, z nižších prodejů musí být panický), ale poslední dobou mně připadá, že Japončíci začínají dělat auta ne podle svého "svědomí", ale tak aby se trefili do průměrného vkusu průměrného Evropana - a to je průšvih, průměru, levnosti, nudy a obyčejnosti tady jsou tuny
Avatar - WinDiesel
3. 3. 2010 18:44
A bude i 2,2 DI-D, již brzy
A bude i 2,2 DI-D, originál Mitsubishi, který bude nahrazovat 2,2 DI-D původem od PSA, zatímco 1,8 DI-D nahrazuje spíše do věčných lovišť odcházející 2,0 DI-D (TDI-PD) původem od Volkswagenu. Oba motory budou mít dvě výkonové verze.