reklama


Mitsubishi ASX: První ženevské dojmy

Mitsubishi ASX: První ženevské dojmy

 
 

Úspěch Nissanu Qashqai vedl Mitsubishi k vytvoření podobného modelu. Kompaktní crossover ASX dokáže být konkurencí klasickým hatchbackům i uspokojit zákazníky hledající malé SUV do městského provozu.

Design Mitsubishi Lancer má úspěch, a tak není divu, že japonská automobilka dala stejnou tvář při faceliftu modelům Colt i Outlander. Nový ASX je do značné míry syntézou vzhledu i vlastností této vcelku protichůdné dvojice.

Zepředu vypadá ASX doslova jako zkrácený a zúžený Outlander. Politika jednotné tváře, která byla dosud Japoncům cizí, se proto dočkala u Mitsubishi důsledného uplatnění. Boční profil a záď už jsou spíše ve stylu Coltu, obohaceného ale o módní SUV křivky.

Délka 4295 mm, šířka 1770 mm a výška 1615 mm přesně zapadají do dimenzí moderní nižší střední třídy s vyšší stavbou karoserie. Rozvor náprav dlouhý 2670 mm je ve třídě nadprůměrný.

Interiér jde ve stopách Outlanderu, hlavním rozdílem je provedení středového panelu a rozmístění výdechů klimatizace. Přístrojový štít je rozdělen do dvou tubusů zapuštěných hluboko do palubní desky.

Největším překvapením na místě řidiče je vysoký posaz připomínající opravdu klasická SUV. U Mitsubishi mu dali přednost z důvodu lepšího výhledu z auta. Odkazem na pravověrné off-roady je dlouhá masivní řadicí páka. Středová loketní opěrka je umístěna daleko mezi sedadly a nemá posuvnou vrchní část, svůj hlavní účel proto splní jen u řidičů, kteří si odsunou sedadlo hodně dozadu.

Hlavní nevýhodou crossoveru ASX je malý prostor na šířku. Na vině je umístění sedadel blízko dveří, protože karoserie se šířkou 1770 mm jednoznačně zapadá do standardu nižší střední třídy a je jen o tři cm užší než Outlander. V praxi to znamená, že nastavit si přední sedadlo vyžaduje otevřít dveře, nebo vklínit ruku mezi sedák a výplň dveří. V zadní řadě se pak sedí v pozici blízko dveří bez možnosti pohodlně opřít předloktí.

Co však ASX ztrácí do šířky, to získává v podélném a svislém směru. Je překvapující, že ze srovnání s o třídu větším Outlanderem vychází novinka vítězně: nad hlavou je v něm více místa a prostor pro nohy je srovnatelný. Pohodlí vzadu utrpí především kvůli rovným sedákům a téměř rovným opěradlům. ASX proto zřejmě nebude ideálním vozem pro pohodlný přesun čtyř osob. Místo toho dobře poslouží dvěma lidem nebo rodině s dětmi a potěší velkým zavazadlovým prostorem (74 x 100 x 46 cm, 416 litrů), který vyhoví většině běžných potřeb bez nutnosti sklápět sedadla.

Další japonský turbodiesel pro Evropu

Mitsubishi pro ASX vyvinulo nové motory, se kterými se budeme brzy potkávat i v jiných modelech této značky.

Největší pozornost právem přitahuje nový naftový čtyřválec 4N13 vlastní konstrukce, který ze zdvihového objemu 1798 cm3 dává velmi dobrých 110 kW a 300 Nm. Celohliníkový motor se vstřikováním common-rail vyvinula Mitsubishi Motors Corporation ve spolupráci s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., která poskytla, mimo jiné, zkušenosti získané při výrobě a vývoji průmyslových a lodních vznětových motorů, ale také techniku používanou v plynových turbínách.

Specialitou nového turbodieselu bude systém proměnného časování ventilů MIVEC, poprvé použitý pro vznětové motory u osobních vozů.

Nový turbodiesel 1,8 DI-D MIVEC se ve druhém pololetí roku 2010 dostane i do Lancerů

Nové Mitsubishi ASX bude nabízeno také s novým motorem 1,6 l DOHC 16V MIVEC. Jedná se o modernizovaný vlastní motor Mitsubishi, vycházející ze čtyřválce 1,5 l používaného u modelu Colt.

K dispozici budou pro oba motory i verze ClearTec s minimální kombinovanou spotřebou, které dostanou systém automatického vypínání a startování motoru, uzavřený částicový filtr (turbodiesel), elektrický posilovač řízení, řízené dobíjení akumulátoru, zadní světla ze světelných diod, nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Mitsubishi ASX - Přehled motorů pro evropské trhy
Model1,6 MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC
Pohon4x24x24x4
Převodovka5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159017981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]86/6000110/4000110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]152/4000300/200-3000300/200-3000
Max. rychlost [km/h]183200198
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,49,79,7
Komb. spotřeba [l/100 km]---
Spolupracujeme s TipCars.com
Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti! Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Modernizované Mitsubishi ASX zdražilo. Stále se však vejde pod 400.000 Kč Modernizované Mitsubishi ASX zdražilo. Stále se však vejde pod 400.000 Kč

České zastoupení Mitsubishi zveřejnilo ceník…

Mitsubishi ASX 2017: Nejen dynamičtější vzhled Mitsubishi ASX 2017: Nejen dynamičtější vzhled

Známý kompaktní crossover prodělal pro modelový rok 2017…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama