Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi ASX: Malý crossover se začal prodávat v Japonsku (nové fotografie)

Diskuze (20)
Mitsubishi se s novým modelem ASX vydá cestou, kterou úspěšně prošlapal Nissan Qashqai. Kompaktní crossover má karoserii dlouhou 4,3 metru a design inspirovaný Lancerem. Týden před premiérou na ženevském autosalonu se začal prodávat doma v Japonsku.

Nové Mitsubishi, které se bude v Evropě prodávat pod názvem ASX, pojmenovala automobilka pro domácí trh RVR. Jinak se ale jedná prakticky o stejné auto, které kombinuje výhody vyšší stavby SUV s vnějšími rozměry kompaktního hatchbacku.

Design se drží aktuálního jazyka značky Mitsubishi. Přídi dominuje jednodílná maska chladiče Jet Fighter, jakou disponuje Lancer a po faceliftu i Outlander a Colt. Přes boky se táhne výrazný stoupající prolis, terénní vzhled novému crossoveru dodávají rozšířené lemy blatníků. Masivní krátká záď je odlehčena malým okýnkem v C sloupku.

Celková délka karoserie je 4295 mm, přičemž rozvor náprav činí 2670 mm. Šířka je 1770 mm a výška 1615 mm. Mitsubishi ASX se také může pochlubit světlou výškou 195 mm. Přední náprava je typu MacPherson, zadní je víceprvková.

V Japonsku je jediným nabízeným motorem 1,8 MIVEC o výkonu 102 kW. Standardně je dodáván s převodovkou CVT v kombinaci s pohonem jak předních, tak všech kol. Systém 4x4 je převzat z většího Outlanderu a nabízí výběr mezi automatickým režimem, pohonem výhradně předních kol a nebo uzamknutým poměrem rozdělení momentu.

Přesná struktura nabídky pro Evropu zatím nebyla zveřejněna, je ale známo, že Mitsubishi (nejen) pro ASX chystá nový turbodiesel. Nový čtyřválec, který byl vyvinut ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., dostane přímé vstřikování common-rail a proměnlivé časování ventilů MIVEC. Motor splňuje emisní normu Euro 5, bude vybaven samočinným vypínáním a startováním motoru „Automatic Stop & Go“ a standardně bude dodáván se 6stupňovou manuální převodovkou.

Diskuze (20)
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2010 18:05
Re: cena
:yes:
Avatar - Ricardo
22. 2. 2010 00:41
Re: cena
Ono ale ani hlavní těžiště zájmu evropských zákazníků není v této třídě u turbodieselů.
Avatar - Ada je zase tady
21. 2. 2010 23:52
Re: good
souhlas :yes:
Avatar - Ada je zase tady
21. 2. 2010 23:52
Re: good
asi ano >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
21. 2. 2010 23:50
Re: cena
On je o Colt vubec dost maly zajem, i kdyz je to docela povedene auticko. Diesel v predchozi generaci byl spatne odizolovan a proto se moc neprodaval. Pokud by japoncici zapracovali na zlepseni techto parametru a nelikvidovali co nemeli, mohl byt dnes Colt v Evrope stikou mezi mini vozy.
Ale uznavam, ze hlavni teziste zajmu teto automobilky je jinde a spotrebitele v Evrope maji nastesti na vyber.