Mitsubishi ASX: Základ 1,6 MIVEC (86 kW) 4x2 za 429.900,- Kč, prodej od srpna

Mitsubishi ASX: Základ 1,6 MIVEC (86 kW) 4x2 za 429.900,- Kč, prodej od srpna

 
 

Prodej kompaktního crossoveru Mitsubishi ASX bude na českém trhu zahájen v závěru června. Zážehový základní motor 1,6 MIVEC zamíří k zákazníkům v srpnu.

Český dovozce vozů Mitsubishi zveřejnil základní cenu nejlevnějšího provedení nového cross-overu ASX.

S výbavou Inform se v polovině léta začne prodávat za 429.900,-Kč. Ke standardu základního provedení přitom patří sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, nebo centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Mitsubishi ASX vstoupí na český trh v červnu s novým turbodieselem 1,8 DI-D MIVEC.

ASX přináší recept, který se osvědčil u SUV Outlander, do kategorie malých městských crossoverů. V mladém segmentu se stane vyzyvatelem především pro Nissan Qashqai, malé Mitsubishi si ale na mušku bere také Hyundai ix35 nebo českou Škodu Yeti.

ASX se vyrábí v Japonsku a s větším Outlanderem sdílí 70 % součástí. Tato překvapivá skutečnost znamená, že oba modely mají shodný rozvor 2670 mm. V ostatních rozměrech je ale ASX podstatně střídmější – na délku měří 4295 mm, na šířku 1770 mm a na výšku 1615 mm. Svými rozměry tedy nijak nevybočuje z řady malých SUV, resp. vozů nižší střední třídy (pomineme-li výšku).

Mitsubishi ASX - srovnání rozměrů s konkurencí
ModelMitsubishi ASXHyundai ix35Nissan QashqaiŠkoda Yeti
Délka [mm]4295441043154223
Šířka [mm]1770182017801793
Výška [mm]1615167016151691
Rozvor [mm]2670264026302578
Objem zav. prostoru [l]442465410405-510

S objemem zavazadlového prostoru 442 litrů patří ASX v daném segmentu nad průměr.

Revoluční turbodiesel
Největší pozornost právem přitahuje nový naftový čtyřválec 4N13 vlastní konstrukce, který ze zdvihového objemu 1798 cm3 dává velmi dobrých 110 kW a 300 Nm. Celohliníkový motor se vstřikováním common-rail vyvinula Mitsubishi Motors Corporation ve spolupráci s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., která poskytla, mimo jiné, zkušenosti získané při výrobě a vývoji průmyslových a lodních vznětových motorů, ale také techniku používanou v plynových turbínách.

Mezi současnými turbodiesely tento motor vyniká hned dvěma parametry: jednak má nejnižší kompresní poměr ze sériově vyráběných vznětových agregátů (14,9:1) a jednak jako jediný turbodiesel mezi osobními auty disponuje variabilním časováním sacích ventilů MIVEC. Systém MIVEC umožňuje regulovat víření směsi ve spalovacím prostoru a regulovat teplotu ve válci na konci komprese.

Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek TF 035 pochází od Mitsubishi Heavy Industries. Hliníkové kolo kompresoru je osazeno osmi lopatkami místo dnes běžných dvanácti, což zvětšuje provozní rozsah turbokompresoru a zvyšuje účinnost přeplňování. Zrychlila je také reakce turbíny a s tím se zkrátil čas potřebný pro dosažení maximálního plnicího tlaku.

Později se do prodeje dostane také varianta s parametry 85 kW/300 Nm, která bude k dispozici i s pohonem předních kol. V druhé polovině roku 2010 se motor 1,8 DI-D dostane také do modelů Outlander a Lancer, kde nahradí dosavadní 2,0 DI-D, původem od Volkswagenu.

Mitsubishi ASX - technická data a ceny na českém trhu (červen 2010)
Model1,6 MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC
Pohon4x24x24x44x4
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1590179817981798
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]86/600085/375085/3750110/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]152/4000300/2000-2500300/2000-2500300/2000-3000
Max. rychlost [km/h]183188185198
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,410,210,610,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,55,75,7
Cena Inform [Kč]429.900,----
Cena Invite [Kč]---599.900,-
Cena Intense [Kč]---659.900,-
Cena Instyle [Kč]---719.900,-
Cena Instyle Navi [Kč]---769.900,-

Nové Mitsubishi ASX bude nabízeno s novým motorem 1,6 MIVEC (86 kW, 152 Nm). Jedná se o modernizovaný vlastní motor Mitsubishi, vycházející ze čtyřválce 1,5 l používaného u modelů Colt a Lancer.

Pět úrovní výbavy a čtyři možnosti pohonu
Základní výbava Inform se bude dodávat jen s pohonem předních kol, do prodeje se tedy dostane až v srpnu. Už u ní ale bude standardem sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a volant nastavitelný ve dvou osách.

Invite k bohatému standardu přidává automatickou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, tempomat, lepší rádio se šesti reproduktory a připojením USB, přední mlhovky a 16palcová litá kola.

Intense má navíc elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými bočními směrovkami, Bluetooth hands-free, xenonová světla Wide Vision s úhlem osvětlení vozovky 160°, zadní parkovací senzory, zatmavená zadní skla a 17palcová kola.

U Instyle nechybí inteligentní klíč se startováním tlačítkem, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče a audiosystém Rockford Fosgate (710 W) s měničem na 6 CD. Instyle Navi ještě přidává navigační systém se 40GB harddiskem, dotykovým displejem a parkovací kamerou. Výbavy Instyle a Instyle Navi budou dostupné jen s nejsilnějším motorem.

Letos by chtěl značka prodat v Evropě 30.000 kusů ASX, na českém trhu by mělo najít nové zákazníky asi 400 vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 






 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…