Mitsubishi ASX: Základ 1,6 MIVEC (86 kW) 4x2 za 429.900,- Kč, prodej od srpna

Mitsubishi ASX: Základ 1,6 MIVEC (86 kW) 4x2 za 429.900,- Kč, prodej od srpna

 
 

Prodej kompaktního crossoveru Mitsubishi ASX bude na českém trhu zahájen v závěru června. Zážehový základní motor 1,6 MIVEC zamíří k zákazníkům v srpnu.

Český dovozce vozů Mitsubishi zveřejnil základní cenu nejlevnějšího provedení nového cross-overu ASX.

S výbavou Inform se v polovině léta začne prodávat za 429.900,-Kč. Ke standardu základního provedení přitom patří sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, nebo centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Mitsubishi ASX vstoupí na český trh v červnu s novým turbodieselem 1,8 DI-D MIVEC.

ASX přináší recept, který se osvědčil u SUV Outlander, do kategorie malých městských crossoverů. V mladém segmentu se stane vyzyvatelem především pro Nissan Qashqai, malé Mitsubishi si ale na mušku bere také Hyundai ix35 nebo českou Škodu Yeti.

ASX se vyrábí v Japonsku a s větším Outlanderem sdílí 70 % součástí. Tato překvapivá skutečnost znamená, že oba modely mají shodný rozvor 2670 mm. V ostatních rozměrech je ale ASX podstatně střídmější – na délku měří 4295 mm, na šířku 1770 mm a na výšku 1615 mm. Svými rozměry tedy nijak nevybočuje z řady malých SUV, resp. vozů nižší střední třídy (pomineme-li výšku).

Mitsubishi ASX - srovnání rozměrů s konkurencí
ModelMitsubishi ASXHyundai ix35Nissan QashqaiŠkoda Yeti
Délka [mm]4295441043154223
Šířka [mm]1770182017801793
Výška [mm]1615167016151691
Rozvor [mm]2670264026302578
Objem zav. prostoru [l]442465410405-510

S objemem zavazadlového prostoru 442 litrů patří ASX v daném segmentu nad průměr.

Revoluční turbodiesel
Největší pozornost právem přitahuje nový naftový čtyřválec 4N13 vlastní konstrukce, který ze zdvihového objemu 1798 cm3 dává velmi dobrých 110 kW a 300 Nm. Celohliníkový motor se vstřikováním common-rail vyvinula Mitsubishi Motors Corporation ve spolupráci s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., která poskytla, mimo jiné, zkušenosti získané při výrobě a vývoji průmyslových a lodních vznětových motorů, ale také techniku používanou v plynových turbínách.

Mezi současnými turbodiesely tento motor vyniká hned dvěma parametry: jednak má nejnižší kompresní poměr ze sériově vyráběných vznětových agregátů (14,9:1) a jednak jako jediný turbodiesel mezi osobními auty disponuje variabilním časováním sacích ventilů MIVEC. Systém MIVEC umožňuje regulovat víření směsi ve spalovacím prostoru a regulovat teplotu ve válci na konci komprese.

Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek TF 035 pochází od Mitsubishi Heavy Industries. Hliníkové kolo kompresoru je osazeno osmi lopatkami místo dnes běžných dvanácti, což zvětšuje provozní rozsah turbokompresoru a zvyšuje účinnost přeplňování. Zrychlila je také reakce turbíny a s tím se zkrátil čas potřebný pro dosažení maximálního plnicího tlaku.

Později se do prodeje dostane také varianta s parametry 85 kW/300 Nm, která bude k dispozici i s pohonem předních kol. V druhé polovině roku 2010 se motor 1,8 DI-D dostane také do modelů Outlander a Lancer, kde nahradí dosavadní 2,0 DI-D, původem od Volkswagenu.

Mitsubishi ASX - technická data a ceny na českém trhu (červen 2010)
Model1,6 MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC1,8 DI-D MIVEC
Pohon4x24x24x44x4
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1590179817981798
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]86/600085/375085/3750110/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]152/4000300/2000-2500300/2000-2500300/2000-3000
Max. rychlost [km/h]183188185198
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,410,210,610,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,55,75,7
Cena Inform [Kč]429.900,----
Cena Invite [Kč]---599.900,-
Cena Intense [Kč]---659.900,-
Cena Instyle [Kč]---719.900,-
Cena Instyle Navi [Kč]---769.900,-

Nové Mitsubishi ASX bude nabízeno s novým motorem 1,6 MIVEC (86 kW, 152 Nm). Jedná se o modernizovaný vlastní motor Mitsubishi, vycházející ze čtyřválce 1,5 l používaného u modelů Colt a Lancer.

Pět úrovní výbavy a čtyři možnosti pohonu
Základní výbava Inform se bude dodávat jen s pohonem předních kol, do prodeje se tedy dostane až v srpnu. Už u ní ale bude standardem sedm airbagů, stabilizační systém M-ASTC, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a volant nastavitelný ve dvou osách.

Invite k bohatému standardu přidává automatickou klimatizaci s klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, tempomat, lepší rádio se šesti reproduktory a připojením USB, přední mlhovky a 16palcová litá kola.

Intense má navíc elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými bočními směrovkami, Bluetooth hands-free, xenonová světla Wide Vision s úhlem osvětlení vozovky 160°, zadní parkovací senzory, zatmavená zadní skla a 17palcová kola.

U Instyle nechybí inteligentní klíč se startováním tlačítkem, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče a audiosystém Rockford Fosgate (710 W) s měničem na 6 CD. Instyle Navi ještě přidává navigační systém se 40GB harddiskem, dotykovým displejem a parkovací kamerou. Výbavy Instyle a Instyle Navi budou dostupné jen s nejsilnějším motorem.

Letos by chtěl značka prodat v Evropě 30.000 kusů ASX, na českém trhu by mělo najít nové zákazníky asi 400 vozů.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 






 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…