Mitsubishi chystá do Ženevy studii i MiEV SPORT AIR
Mitsubishi zatím své sériové i prodává na domácím japonském trhu a na několika dalších důležitých trzích, kde není pravostranné řízení na překážku. Expanze na další trhy v Evropě se ale připravuje, a proto je vhodné upozornit veřejnost na potenciál, který značka mezi nejmenšími automobily na trhu má.
Koncept, jehož premiéru automobilka naplánovala na autosalon do Ženevy na letošní březen, spojuje neobvykle sportovní dynamiku a elektrický pohon. Studie iMiEV SPORT AIR má těžit z vysokého točivého momentu, který je přirozenou charakteristikou trakčních elektromotorů a z velkého zrychlení z klidu. Akumulátorová sada lithiových článků je umístěna v podlaze, takže těžiště zůstává velmi nízko. Podrobnosti budou zveřejněny zřejmě až na samotném autosalonu.
Sériový vůz Mitsubishi i je dnes v Evropě v prodeji například na britském trhu. Zatím je v nabídce jen verze poháněná tříválcem 0,66 MIVEC Turbo o výkonu 42 kW při 6000 ot./min s točivým momentem 85 Nm ve 3000 ot./min. Automobil s vnějšími rozměry 3395 x 1475 x 1600 mm a rozvorem 2550 mm je vybaven automatickou čtyřstupňovou převodovkou s hydrodynamickým měničem, akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,9 s a kombinovaná spotřeba paliva činí jen 5,2 l/100 km. Elektrická verze i MiEV na bázi stejného vozu se připravuje.