Globalizačním nástrahám v oblasti designu stojí v cestě použití charakteristických rysů té které značky. Který model z dnešní trojice si v potyčce s unifikací poradil nejlépe?
Krasne se doplnuji - Mitsubishi je sportovni, Citroen navozuje dojem luxusu a Peugeot je od kazdeho neco - zezadu uhlazeny, zepredu agresivnejsi. Vsechny se mi libi :yes::yes::yes:
tato trieda SUV mi pripada ako z nudze cnost. Priestoru malo, kufor maly, terenne schopnosti ako osobak so 4x4... SUV segment D je uz ine kafe, ale toto ... Inac z trojky Peugeot podla mna vitaz.
Ty máš ďaleko od toho aby si posudzoval SUV a aj ich majiteľov ,pochvál sa na čom sa vozíš ...105..120?? .Na lyžovačku si zoberiem radšej ASX ako A4 ,mám tieto autá a skúsenosť je nadovšetko......nemyslím si že som zamindrákovaný môhol som si dovoliť Q5 ,načo? v pohode ASX a lyžovačka bez problémov na Martinské hole a iné strediská kde treba založiť reťaze...takže tak..howgh :-!:-!
Asi nejzajímavějším konfrontačním aspektem je zjištění, že "synové" překonali otce. Mitsu je naživo doslova zoufalý, a to předevšm zásluhou neuvěřitelně kredencovité přídě. Je k pochvale, že euroodnože převzaly kvalitní techniku a designově narovnaly vše, co bylo k narovnání nutné. Ovšem soustředíme-li se právě na evropský design, pak jednoznačným vítězem je samozřejmě Peugeot. Auto má silnou, v rámci daných možností vyváženou masku, vypadá dobře a doufejme, že i dobře pojede. V konkurenčním kontextu je na potěchu především to, že se Francie více rozhýbala směrem k předmětnému segmentu, neb nenabízet právě tyto karosářské verze, pak v Evropě jako bys nebyl.
Nakonec asi můžeme vzít i na milost ten na první dojem až šokující "C" sloupek, a to jak u citroenu tak u Peugeotu.
A je tu ještě jeden zajímavý aspekt, ukazuje se, že v předmětném segmentu korejská produkce (zatím) nemá estetickou odpověď na krásné tvary především mainstreamového YETIho od ŠKODY, supermainstreamového TIGIho od VOLKSWAGENU, samozřejmě na ikonické tvary německé a švédské prémie, a aktuálně i na nové mainstreamové produkty z Francie. Jak je vidět, i třetí evropská liga může hrát velmi potěšitelnou hru...
S tím se dá souhlasit. Jen tedy nesouhlasím s tím "vzetím na milost" C sloupku. Ty totiž máš problém pobrat na autě nějaké extras, pokud to není nějak jasně nalinkované nebo naopak to nenalinkoval někdo, koho uznáváš, tak je to špatně. Samozřejmě se musí s těmi "extras" zacházet citlivě, čili C sloupek vypadá prostě odlišujícně, ale ne nepatřičtě, podobně jako na DS3. A že ze mne nemluví fanouškovství dokážu tím, že tři pruhy LEDek na jinak perfektní RXH vypadají úděsně. Doufám, že se najde nějaké firmy, které budou auta nejen "odFAPovat", ale dělat i "deLEDkotizaci".
A ano, tohle vypadá daleko lépe (všichni tři) než např. ix35, jen si nejsem jistý, jestli zrovna YETI má po designové stránce nějakou konkureční šanci právě proti 4008.
[odkaz]
[odkaz]
Jediný mínus vidím v původu, ty interiéry jak C4, tak 4008 prostě už z fotek zaostávají za evropskými nešikmookými bratry.
Já stále ty sloupky vnímám u obou jako násilnou manýru. Možná se to časem zlepší, ale dnes je to mne stále silná designová káva. Pravdou je, že Mitsu vedle nich vypadá já chudý garážový příbuzný :-)
Ten Yeti těží z toho, že dokonale akcentuje především účelnost tvaru, kterou třeba manýra v podobě kulatých světel činí přitažlivější. Jak je to naopak, není to vono. Avšak Peugeota vnímám velmi silně.
Na interiéry jsem se nedíval, ale ve vnějším designu je horní Evropa v konforntaci s Koreou skvostná.
... z téhle kooperace, má nejlépe zvládnutý design exteriéru. Pěkně sedne do portfolia značky. Drží se linie, jak v přední tak zadní části, takže tohle se povedlo (ač se bavíme o rebarandovaném modelu ASX) :yes:
Citroen je až moc komplikovaný, ale zas bude vyčnívat z řady, např zadním D sloupkem, který vypadá hodně zajímavě. Zadní světla mi s těmi bočními trny moc do oka nepadli a to samé bych mohl říci o tvaru světěl předních ;-\ Mlhovky bych přežil...
ASX působí proti bratříčkům jako šmudla, oba jej překonali...
Interiér se mi zná naprosto totožný, mimo volantu, kde má každá značka svůj, tj těžko hodnotit.
Pokud mám v něčem jasno, tak v tom, že Aircross putuje okamžitě na 3. místo. Jen další překomplikovaný děs. :no: ....U dalších dvou si tak jistý nejsem, každý má něco do sebe. Peugeot vypadá trochu moderněji, ale zadní část nějak nepasuje ke zbytku...Asi dám na 1. místo Peugeot s tím, že ASX je hned za ním.
Pokud bych si měl vybrat z čistě designového hlediska, určitě bych si nevybral Citroen, jehož předek na mne zírá jako nějaká divná žába. Takže zbývá Peugeot a Mitsubishi. Když přidám fakt, že potřebuju aby auto jezdilo, tak volím jednoznačně Mitsubishi ;-)
...nějak pelichá, řek bych...aspoň teda klukům v Citroenu. Já v tom tu francouzskou nonšalanci moc nevidím...pár výraznejch detailů (ty světlýka v masce? wtf?), ale jako celek už to moc pohromadě nedrží (a co teprve DS řada). Pežó se konečně odhodlal opustit svůj styl nafouklý žáby a začíná zase dělat auta...i když mi přijde že je to zatim taky tak trošku bez koulí a v globále maj dost problém s proporcema (viz jejich obludný CC modely, jedno z nejhnusnějších kombi světa 407 atd). Každopádně z téhle trojice po vzhledový stránce jednoznačnej vítěz...Mitsubishi radši ani nekomentuju. Nakonec je na těch autech beztak nejhezčí ten ala GLK boční prolis :-)
Já vám nevim.
U mě to z této trojice vyhrává Asx. Podle mě je takové nejvyváženější. Peugot má hezkej zadek, ale zbytek pokulhává... ;-\
A citroen ? Ten se mi vůbec nelíbí. Zjednodušeně, designem to vyhrává YETI. :yes:
Z trojčat je na tom rozhodně nejhůř samotný ASX, a to jak z fotek, tak naživo, protože vypadá opravdu o hodně starší než Citroen s Peugeotem. Mě se určitě nejvíc zamlouvá ten Peugeot, akorát škoda, že nemá řešení C sloupku a posledního okýnka jako ASX a trochu míň přeplácanej předek :-)
Podívej se na anketu AutoMoto-Novinky.cz , 20.2.2012.Peugeot 4008 52.4% ,C4 Aircross 32.5% ,ASX 15.1% , Tady by to dopadlo stejně,možná ještě s větším rozdílem pro Pažouta! >:D >:D >:D