Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Colt ClearTec: Spotřeba pod 5 l/100 km i bez turbodieselu

Ondřej Láník
Diskuze (39)
Zatímco pro Lancery se chystá u Mitsubishi nový turbodiesel vlastní konstrukce, malé Colty jdou k nižší spotřebě cestou úprav stávajících zážehových jednotek. První výsledky uvidíme na sériovém modelu Colt ClearTec v Ženevě.

Po nedávném představení inovovaného Coltu někoho mohlo překvapit, že z nabídky motorizací vypadl vznětový motor. Toto rozhodnutí je podle samotné automobilky výsledkem kombinace tří faktorů. Modernizace předchozího turbodieselu na novou emisní normu Euro 5 byla technicky nerealizovatelná, Coltů se vznětovým motorem se od roku 2004 prodávalo poměrně málo (jen 13 % z celkového počtu) a ekonomická výhodnost investice do turbodieselu byla pro většinu zákazníků diskutabilní.

Místo turbodieselu vyvinulo Mitsubishi pro benzinové Colty sadu řešení souhrně označované jako „ClearTec“ jako náhradu za naftový motor. Modely ClearTec budou k dispozici s tříválcem 1,1 l nebo čtyřválcem 1,3 l, vždy pouze s 5stupňovou manuální převodovkou.

Principy a dílčí řešení, na které ClearTec sází, jsou všeobecně známé. Vozy jsou vybaveny systémem automatického vypínání a startování motoru (Auto Stop & Go), pneumatikami s nízkým valivým odporem, sníženou světlou výškou, delším stálým převodem nebo vysoce efektivním alternátorem (intenzivní dobíjení během brzdění, snížené dobíjení při jízdě). Motory využívají speciální oleje, mají zvýšen kompresní poměr, upraveno časování ventilů, nové písty i zapalovací svíčky.

Pohotovostní hmotnost díky novým opatřením vzrostla asi o 5 kg, ale hodnoty kombinované spotřeby patří ke špičce mezi vozy se zážehovými motory. V případě motoru 1,1 l došlo ke snížení z 5,5 l/100 km na 4,9 l/100 km, u čtyřválce byla spotřeba 5,8 l/100 km snížena na 5,0 l/100 km. Další technická data budou k dispozici při premiéře nového vozu v Ženevě.

Colt ClearTec se vyrábí v závodě NedCar firmy Mitsubishi Motors v nizozemském Bornu, spolu s jinými variantami modelu Colt pro Evropu.

Ondřej Láník
Diskuze (39)
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2009 00:37
Re: Milý Ado jež jste zase zde!
Chápu vaši odpověď správně, že kdysi v minulém tisíciletí a století, před nějakými desetiletími jste byl majitelem vozu R19 a z TOHO důvodu už nidky "do jakéhokoliv francouzského vozu NEnasednete"? Nebo "tak nějak" to myslíte? Prostě od té doby je "cokoliv" francouzského "*" ;-)
PS: NEměla bych já po té corse přehodnotit svůj pohled na porsche, wiesmann, alpina či veyron?
Avatar - Ada je zase tady
17. 2. 2009 00:26
Re: To auto by se mi libilo pro manzelku, ale...
Ne jel, ale jezdil a bohuzel i vlastnil a platil cca 50 tisic km. R19. Proste hloupost mladi.
Jinak jezdil jsem se spoustou kramu, treba s kracejicim bagrem, pasovym traktorem Belarus, Zigulem, Volhou a taky treba s ruznymi Fiaty, ale kvalita rendliku je v mych ocich jiz neprekonatelna.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2009 11:55
Re: To auto by se mi libilo pro manzelku, ale...
:-) to sice fffftipné bylo, ale představovala/měla na mysli jsem spíše NĚKOLIK "trošek" ... ;-)
PS: Ta malá corsa věru ďďďďěsná byla, ale německá auta NEzatracuji - takže JAKÝM vozem jste to jel, že vás NAVĚKY odradil (nebyla to ta ve Francii dělaná Toyota?) :-)
Avatar - Ada je zase tady
16. 2. 2009 09:33
Re: To auto by se mi libilo pro manzelku, ale...
par desitek tisic km (kkm)...
16. 2. 2009 09:09
Re: Japonci a inovace
prve seriove motory s priamym vstrekom produkovalo Volvo a Scania este v 20-tych rokoch minuleho storocia, ako tzv. Hesselmanove motory. Pouzivali ich v svojich nakladnych autach, Scania do roku 1935, Volvo do 1947, kedy ich nahradili dieselovymi motormi...