Zatímco pro Lancery se chystá u Mitsubishi nový turbodiesel vlastní konstrukce, malé Colty jdou k nižší spotřebě cestou úprav stávajících zážehových jednotek. První výsledky uvidíme na sériovém modelu Colt ClearTec v Ženevě.
Japonci se snaží a ve vývoji jsou dnes pro nás zřejmě nedosažitelní.Po té co jako první začali sériově produkovat přímovstřikové benzíny (GDI),pak k nim přidali turbo (tyto motory okopíroval VW),tak nyní se snaží jinou cestou.Snaží se konstrukčními úpravami (až na ty pneumatiky) snížit spotřebu,bez potřeby teplotně namáhaného turba,které také zbytečně prodražuje malá auta.Doufejme,že se Mitsubishi bude dařit a výsledky jejich vývoje najdeme pod kapotami i našich aut. :yes:
Prve seriove motory s priamym vstrekom zacal produkovat Daimler Benz uz v roku 1955, este kratko pred nim Borgward. Prve elektronicky riadene vstrekovanie priniesol Nash Rambler Rebel v roku 1957. Japonci to akurat skombinovali. To je to, v com su dobri.
No,tak v tom 55roce přínos přímovstřiku asi nebyl velký,když nebyl dál kontinuálně využíván.Zato po té co s tím přišlo Mitsubishi,tak podobných motorů začalo (a budou) přibývat.
Dnes je spousta nových věcí,jejichž princip je sice znám desetiletí,ale tehdejší technologie to neumožňovali.
prve seriove motory s priamym vstrekom produkovalo Volvo a Scania este v 20-tych rokoch minuleho storocia, ako tzv. Hesselmanove motory. Pouzivali ich v svojich nakladnych autach, Scania do roku 1935, Volvo do 1947, kedy ich nahradili dieselovymi motormi...
Auto bez dieselu je provozne neprijemne. Takze Mitsubishoi utre nos. A ze ma malou spotrebu? Cha, takovou spotrebu mela uz Fabia I. TDI 77kW - a dodnes by to tomuhle benzinovemu supliku natahla, kdy by se ridici zachtelo. Do auta patri diesel...
U Mitsubishi je to hlavně z nouze ctnost, když nemají diesel, dělají co se dá s benzínem aby jako že něco měli. Nové Polo teď přijde s novým 1,2 TDI CR a to bude zajímavé srovnání. Jinak ale u Mitsubishi si již dost užili TDI-PD a brzy vylezou se dvěma vlastními motory diesel common rail 1,8 a 2,2. Možná je představí již v Ženevě.
Pro bezne ridice s najezdem 10-20tis km rocne je tohle konecne usporne a ciste reseni. Ne drahy a provozne choulostivy diesel, ktery jim nemalou porizovaci investici vrati za 10 let a nebo taky nikdy, kdyz se neco podela. Toto reseni je chytre, levne, jednoduche tudiz spolehlive. Pro kazdeho, kdo nenajezdi rocne 50tis km po dalnici je vyrazne vhodnejsi nez naftak.
Ekonomicky mas mozna pravdu. Jenze s dieselem se lepe jezdi...
Mimochodem, prave koupe VW TDI PD stoji za uspechem Outlanderu, protoze si jej kupuji lide, kteri by si nikdy jiny diesel nekoupili. Mozna ale, ze nejlepsi by bylo, pokud by v Mitsubishi koupili vydareny diesel 2.2 od Hondy.
To se nestane, budou mít vlastní motory a na rozdíl od Hondy, která používá vstřikování Bosch budou používat vstřikování vlastní konstrukce. Věřím tomu, že to budou velice dobré motory. Bohužel TDI-PD přeceňuješ, brzy si na ně nikdo ani nevzpomene.
Ja ho neprecenuji, ale realita na trhu je proste takova, ze Outlander se prosadil prave diky tomuto motoru. Spousta lidi si jednoduse koupi radeji auto s motorem, ktery v nich vzbuzuje duveru a zere v praxi o 1,5 litru nafty mene, nez ten od konkurence.
To věru HODNĚ smutným zdá se mi, že "ne špatný" vůz se prosadí JEN díky nejzastaralejší naftové pohonné jednotce na trhu ... ;-\
Myslím, milý Ado co jste zase tady, že se na to díváte JEN a POUZE a ÚZCE z "českého" pohledu ;-)
PS: Věřte/nevěřte, ale chvilku jízdy autem (všemi směry) od Prahy, není staré TDi PD vnímáno AŽ tak NEkriticky jako zrovna v česku (bez přehánění "doma" je na tento produkt koncernu nahlíženo "kritičtěji", než zde ... ostatně ve VŠECH "lepších" modelech ho koncern již DÁVNO nahradil ... snad jen v octavia apod. "dojíždí"). Ostatně krizí zmítané Mitsubishi a Chrysler ho koupili JEN kvůli nízké ceně ... (i když se to z českého pohledu, který tutu motorizaci jako BEST of the BEST vidí, asi "těžko" chápe)
Pěkný den :-)
Ale NEpovídejte! V Deutschland? A jak bych se tam já DOMLUVILA? ;-)
PS: A jak jste prožíval tiskovou konferenci, kde PŘED lety vedení vw přiznalo že TDi PD byla SLEPÁ CESTA vývoje? :-)
Proč 2.2 od Honda? Už 2.2 HDi od PSA mají (byť v "jednoturbové" verzi ;-\ ), proto chtěli nějakou "obyčejnější/levnější" alternativu.
PS: Docela VELMi zajímavě vypadá nový diesel od Mazda - TDi PD je opravdu už "total out" - BEZ jakéhokoliv přehánění a emocí ..
Pěkný den :-)
Proc ne HDI od PSA? Protoze je francouzske. :no:
Jinak souhlasim, ze diesel od Mazdy vypada velice zajimave. Toho dieselu od Hondy se ale uz vyrobilo vice a je uz "vychytane". To ma u spotrebitelu v Nemecku, kteri s autem v prumeru najezdi mnohem vic km po dalnicich, svoji nezanedbatelnou vahu .
A co to znamenat "... je francouzske"?
Do Mitsubishi Outlander se dává (také třeba do Land Rover) a dávno se prodává a NEní žádný problém, naopak dokonce i v ČESKU je v testech chválen (v Deutschland pochopitelně!), tak "proč" VÁM a "co" VÁM "vadí"? :-)
Opravdu JEN to, že je vyroben ve "Francii"? Víte, že FRANCOUZSKÉ motory používá třeba i ta mazda a volvo a jaguar a land rover a bmw? Opravdu jsou všichni "out"? ;-)
Na odpověď se těší a pěkný den přeje Kylie ;-)
PS: Já tedy s tím FRANCOUZSKÝM 2.2 HDi najezdila něco přes 150.000 km (a slušných pár km přes/po Deutschland/německých dálnicích a "sehr gut - fabelhaft" :yes:;-)
V době kdy v jednotlivých firmách pracují lidé z celého světa a části se vyrábějí minimálně NAPŘÍČ evropou "zvláštní" rezolutnost, ale vaše věc ..
PS: Proč NEvěříte? A platí to JEN na autosoučástky (víte že se tam vyrábí i Toyoty?), nebo na VŠEchno francouzské (třeba vína a sýry)?
PPS: Ten 2.2 HDi je stále ještě ten co 2x v Engine of the Year (do 2,5 litru) zvítězil a docela chválen je ... a zrovna HDi opravdu pod HODNĚ kapotami různých značek a HODNĚ modelů najdete, tak nějak NEvím "jak" to myslíte ... (resp. CO byste si "představoval")
Do malého auta diesel? NEsmysl!
PS: Mohou existovat výjimky, ale takto napsané to, milý Ado, je NEsmysl (a dokonce velký) :no:
PPS: A teď vás "popíchnu", neb jste to věru "přehnal", starý NEpříliš povedený TDi 77 kW je OSTUDA doporučovat! Navic do auta typu Colt - možná v česku, ale na zbytku planety (a to NEní 99 ku 1, ale "více" ;-) ) to za ten NEsmysl považováno jest.
Pěkný den :-)
Nevím jak Vy, Kylie, ale vetšina běžných řidičů nemá o výkonu a krouťáku ani páru. Malý diesel má smysl, protože má pro běžného řidiče k dispozici více dostupného točivého momentu v nižších otáčkách. To je výhoda dieselu, a možná delší dojezd v některých zemích, a nakonec možná i menší spotřeba, i když to není hlavní parametr.
Takže nesouhlasím. A zjevně si to nemyslí ani výrobci, kteří tento rok opět zahustí/li sektor malých vozů a minivozů novými diesely - 1,1 KIA-HYUNDAI, 1,2 VOLKSWAGEN-ŠKODA-SEAT, 1,3 FIAT-OPEL-SUZUKI, o známých 1,4 HDI nebo 1,4 D4-D ani nebudu mluvit, končíce 1,5 dCi, který začíná na 55k výkonu a končí na 110 k výkonu !!!!!
Mimochodem, při návštěvě v TPCA jsem se zeptal, kolik procent vozů se vyrábí v dieselu - budete asi překvapena že CELÝCH 35% (které nekončí v ČR). To je důkaz že pro uživatele malé diesely v malých vozech smysl mají. Tím spíše že za ně jejich majitelé musí vydat více peněz...
Zdravím Vás.
;-) já maličko "páry" (snad) mám :-) a dokonce jsem tady někomu shodou okolností malý nafťáček 1.4 HDi k pozornosti/vyzkoušení doporučila (tchýně ho má v Citroën C3), ale obecně to NEní příliš doporučitelné (většina lidí kouká HLAVNĚ na cenovou výhodnost a v malém (pří)městském voze se to prostě NEvyplatí/NEvrátí).
Navíc tady se jednalo o ve fabii (což prostě JE "příměstské" auto, tedy maličko "nabobtnalé" polo, i když se to v česku NErado slyší ..) použitý NEpříliš povedený 1.9 TDi 77 kW (to už mi "zajímavější/lepší" příjde i kia/hyundai 1.6 85 kW nebo 1.6 88 kW fiat a ... prostě VŠE je "lepší" - což je trochu "k nevíře", ale je to tak - do malého auta na přední nápravu dát TĚŽKÝ 1.9 - "nic/moc" myšeňka - myslím si já ;-) ).
K té "páře" - pochopitelně "vím" (tchýně nedávno na dvouproudé křižovatce potřebovala se svým C3 1.4 HDi do druhého pruhu, neb za dalším semaforem vpravo odbočovala ... a trojkové bmw na semaforech tak o 5 délek nechala ... pravda na příštím semaforu si bmw majitel VELMi dal "záležet" :-) ), ale i tak tyto motorizace zůstatnou spíše "okrajové" a zatímco malé 1.3/1.4 ještě smysl dávají 1.9 je prostě už "moc" (navíc s výkonem který gigantní těžký motor na přední nápravičce minivozu věru NEospravedlňuje).
PS: Jste "skvělezapálený" bojovník za ten zase již "levnější" ropný produkt, ale byť já osobně proti naftovým motorům nic NEmám (a volně zrovna jeden /či druhý/ takový "plánuji"), tak v těch malých vozech opravdu JEN ty vámi zmíněné 1.1 - 1.5 "beru", větší kubatura už NEsmyslným zatěžováním je a MNOHO kompromisů pak musíte volit a ... prostě to NEní "správné" řešení ;-)
PPS: Já za "zajímavé" diesly považuji "OD" dvoulitru 23d (snad ještě "lépe" ve verzi Alpina) a pak "mé" HDi 2.2; 2.7 a 3.0 vše Bi či Twin Turbo, prostě DVĚ turba - TO je ten "pravý" naftový motor (který "mohu" :-) ).
Pravdu máte, že česko je poněkud "specifický" a "jiný" trh, co se "vkusu" na auta i motory týče ;-\ (stále ještě JEDNOZNAČNĚ tu TDi PD vítězí ... :no: )
Pěkný den :-)
Ale PD ne PD, problém je hlavně ve specifice trhu !!!! Jedna část lidí si myslí, že disel SE MUSÍ VYPLATIT (vašimi slovy řečeno !!!!!!) a druhá část lidí bezmezně věří technice VW (a je ÚPLNĚ jedno, jestli je to CR nebo PD), uvidíte, že s prodeji v Č to nijak nehne )ale zato to hne s prodeji za našimi hranicemi.
Nastávající příchod VW 1,6 TDI a 1,2 TDI reflektuje stávající oblibu maloobjemových dieselů a VW bude konečně schopno podobně jako již delší čas Fiat, Ford a PSA - pokrýt správně velkými motory konktrétní třídy - např.: Fox = 1,2 TDI, Fabia = 1,2 TDI a 1,6 TDI, Octavia = 1,6 TDI 66 kW až 77 kW a 2,0 TDI, Superb 1,6 TDI 92 kW a více verzí 2,0 TDI...
S čím souhlasím je že 1,9 TDI nepatří do Fabie. 1,6 TDI s CR bude ale již jiná káva, do 207 se také 1,6 HDI montuje.
VW díky bezmezné loajalitě zemí českých, Rakouska, Německa a Švýcarska může za všech okolností klidně přežívat. Všechna ostatní značky se musí hodně snažit, nemají za sebou tak loajální zákazníky. Češi, Němci, Rakušáci a Švýcaři sežerou VW skoro všechno, a když mají víc peněz, tak to sežerou BMW nebo Mercedesu, akorát za víc peněz.
Zdravím ;-)
Souhlasím s vámi ohledně vw, že NEmusí se až tak "snažit", lidé si často koupí i PROKAZATELNĚ horší "méněválcový" motor, jen když VW na plastovém krytu bude mít (v jakémsi "přesvědčení", které mi mimochodem NIKDY NIKDO NEbyl schopen "vysvětlit" ODKUD se "vzalo", že je "kvalitnější" než všechno a všichni ostatní) .. takové TOTÁLNí vítězství marketingu nad technikou (marketingu lidé rozumí = sbaští; technice NEEe) ;-\
Jě věru SMUTNÉ, že zde (to i "doma" v německu je pohled na vw "kritičtější" než zde v česku) nejoblíbenější výrobce dodá s pětiletým zpožděním motory, kterými již roky disponuje konkurence (a "fandové" z nich i tak budou - jistojistě - "nadšeni" - a vpodstatě NEzáleží, jak moc dobré/povedené budou ... stačí když budou "jen" takové jaké nabídla kia již před lety a BODOU "oslavovány" ;-\ )
Ano 1.6 v malém autě ještě "lze" - ostatně i v tak NEsportovním voze jako je Citroën C3 jej najdete a "funguje" to ..
Ano chci věřit, že 1.6 TDi CR bude opravdu JINÉ než staré 1.9 TDi PD (byla by věru KATASTROFA, kdyby nebylo ..), ostatně konkurence francouzská italská korejská je zase o generaci dál a "budoucí" vw nafta 1.6 bude srovnatelná s konkurenčními motory spíše "zpředpárlety" - to alespoň zatím vypadá ..
Co se týče "loajálnosti" k VW v německy mluvících zemích NEní to až TAK jak by se zdát mohlo ... tedy golf je stále prodejní 1čkou, ale zrovna v minulém Auto TESTS (magazín Auto Bild(u) je dlouhodobý test vw golf na 100.000 resp. 200.000 km a výsledek je PODprůměrný!
Co se prodejnosti týče, náskok golf/jetta je stále velký, ale passat/bmw3/mercedesC se prodá víceméně STEJNĚ, podobně jako vw polo a bmw 1, či audi A6 a bmw 5 - to jen v česku jsou výsledky JEDNOZNAČNĚ posunuty vždy ve prospěch "koncernu".
Mimochodem těch 35% naftových verzí z Kolína trochu překvapením je, a VELKÁ škoda jest, že tam "plná" verze 1.4 HDi k dispozici není ...
Já osobně až tak NEhledím na "...musí se vyplatit" (nedávno jsem v jednom českém autopořadu slyšela, že typický čech vybírá JEN dle spotřeby a zavazadelníku - ostatní parametry/údaje ho prý až NEzajímají :no: ) spíše bych dala na "zajímavější" motor (klidně třeba vodíkový ..), ale zatímco už od nižší střední diesel považuji za "plnohodnotnou" variantu, u těch nejmenších vozů (snad podvědomě) stále ještě zcela nee - i když vím že to v té C3 docela "dobře až VELMi dobře" funguje ..
PS: Mimochodem, jak by se vám líbil diesel ve vaší "značce snů"? ;-)
Nu můj ani nee. Já koukám občas na tabulky prodejů a DLOUHODOBĚ vládnou fabia, pak octavia a ford fusion ... to mne nějak "nenadchává" ;-)
V motorizacích je dlouhodobě nejprodávanější tříválec benzín 1.2 a 1.4 nafta a ještě prodávanější je ta verze téhož motoru "před obřízkou" čtyřválec 1.9 TDi PD - to NEní (příliš) důvod k "jásotu" - myslím si já ;-\
PS: Thalia s 1.5 dCi je spíše "okrajový" model, stupně vítězů věru NEobsazuje ... ale ten 4váleček 1.5 dCi NEní špatný, rozhodně LEPŠí, než MNOHEM prodávanější místní variace 3 válce, aneb odřezek 4 válce, objemu 1.4 - názvu TDi PD
Nauc se cist. Napsal jsem, ze Fabia s TDI mela uz pred lety mensi spotrebu, nez "sophisticated & brand new" benzin od Mitsubishi. O tom, ze TDI PD v Fabii byl spatne odhlucneny, jsem nepsal. Ale i ten "zastaraly TDI" je ve Fabii urcite v praktickem provozu lepsi variantou, nez benzinovy motor o stejnem papirovem vykonu. Zvlaste u kombika, ktery svym rozlozenim hmotnosti tu vahu motoru ponekud kompenzuje. Neni ale sporu o tom, ze lepsi variantou by pro takove auto byl lehci diesel okolo 1600ccm. A prave takovy (v nouzi treba i ten od Hyundaie s 85 kW) by tomu novemu Coltu moc slusel. Ono totiz plati to, co jsem napsal nahore - s dieselem se lepe jezdi!
Já bych NEpaušalizovala, já teď do Rome a zpět nějakých 2000 km najela - BENZÍNovým - autem/motorem a NEmyslím si, že by to nějakým dieslem LEPŠí bylo ... ;-)
PS: Do colt(u) spíše 1.3 od fiat, nebo 1.4 od citroen či 1.5 od renault (víc asi ani nee)
Takto "paušalizovat" je spíše NEsmysl (ale to mít vznětový motor objemu 1.9 na přední nápravě malého vozu TAKÉ ;-) )
PS: Opravdu si myslíte, že 3.0 HDi 202 kW/600 Nm, nebo 2.0 D v Alpina D3 s 214 PS a 450 Nm jsou "fuj"?
Pěkný den :-)
No, zatim nic moc ;-) Ja mam zatim neco pres dvojnasobek toho tveho miblionu. Z toho asi polovinu s diesely. Par desitek kkm i s francouzskym autem - dekuji, stacilo nadosmrti. :-!
Trochu KONKRÉTNĚJi by to NEšlo?
"...pár desítek s francouzským autem" - to NIC neříká - myslím že auto z JAKÉKOLIV země může být "šunt" - já jela asi před deseti dvanácti lety s opel corsa 1.2 a stálo to za ... děkuji stačilo, nadosmrti - kvůli tomu NEbudu říkat, že německé auta "šunt" jsou ...
PS: Já s pár diesly už jela, ale vlastní jsem zatím jediný měla (a teď jeden "ve výhledu" mám ;-) )
Dobrou ...
:-) to sice fffftipné bylo, ale představovala/měla na mysli jsem spíše NĚKOLIK "trošek" ... ;-)
PS: Ta malá corsa věru ďďďďěsná byla, ale německá auta NEzatracuji - takže JAKÝM vozem jste to jel, že vás NAVĚKY odradil (nebyla to ta ve Francii dělaná Toyota?) :-)
Ne jel, ale jezdil a bohuzel i vlastnil a platil cca 50 tisic km. R19. Proste hloupost mladi.
Jinak jezdil jsem se spoustou kramu, treba s kracejicim bagrem, pasovym traktorem Belarus, Zigulem, Volhou a taky treba s ruznymi Fiaty, ale kvalita rendliku je v mych ocich jiz neprekonatelna.
Chápu vaši odpověď správně, že kdysi v minulém tisíciletí a století, před nějakými desetiletími jste byl majitelem vozu R19 a z TOHO důvodu už nidky "do jakéhokoliv francouzského vozu NEnasednete"? Nebo "tak nějak" to myslíte? Prostě od té doby je "cokoliv" francouzského "*" ;-)
PS: NEměla bych já po té corse přehodnotit svůj pohled na porsche, wiesmann, alpina či veyron?