Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Concept RA: turbodiesel i do japonského kupé

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Také Mitsubishi se snaží Američany přesvědčit, že vznětové motory jsou jiné, než kdysi. Také Mitsubishi zabudovalo svůj špičkový turbodiesel do karoserie kupé.

Japonská studie možná nemá tak ohromující parametry jako maďarský dvanáctiválec v Audi R8 V12 TDI, ale novinka bude zřejmě zajímat mnohem širší spektrum zákazníků. Většina z nich bude pocházet z Evropy.

Atletické kupé se pyšní konstrukcí karoserie, která využívá hliníkový prostorový rám vyrobený z protlačovaných hliníkových profilů a pod tlakem lité hliníkové součásti. Kapota, blatníky a další vnější panely karoserie jsou vylisovány z nárazuvzdorné a snadno recyklovatelné plastické pryskyřice. Do rozzlobené přední části vozu byla integrována kapota odhalující krycí plastový kryt motoru. Co by na toto řešení asi řeklo Euro NCAP resp. homologační komisaři sledující ochranu chodců? To nás prý nemusí zajímat. Studie podle výrobce vznikla jako čistě demonstrační kousek pro severoamerický autosalon a nemá se prý stát základem pro příští Eclipse.

Concept RA je vybaven systémem ”Super-All Wheel Control“, který zahrnuje aktivní mezinápravový diferenciál, systém aktivní regulace stáčení vozidla, sportovní režim ABS a systém aktivní stability vozu; tj. pomocníky použité již na novém Lanceru Evolution. Pro Concept RA byl tento komplex opatření asistujících pohonu všech kol dále vylepšen a zahrnuje nyní aktivní řízení a aktivní tlumiče.

Detroitské kupé je poháněno novým čtyřválcovým přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 2,2 l. Tento motor je vybaven ventilovým rozvodem MIVEC, který nabízí plynulé variabilní zdvih ventilů a časování s profily sacích vaček pro nízké a vysoké otáčky. Vznětový motor je vybaven přímým vstřikováním paliva common-rail a piezoelektrickými vstřikovači. Vznětový motor 2,2 DI-D poskytuje maximální výkon 150 kW, maximální točivý moment 420 Nm a plní přísný americký emisní standard Tier 2/Bin 5. Ve spojení s dvouspojkovou převodovkou SST (připravena i pro Lancer), poskytuje vedle sportovní jízdy také dobrou spotřebu paliva.

Ondřej Láník
Diskuze (3)