Mitsubishi – Concept Sportback, Lancer Evo IX ve Frankfurtu 2005

Mitsubishi – Concept Sportback, Lancer Evo IX ve Frankfurtu 2005

 
 

Mitsubishi se stále zotavuje z přehmatů z konce minulého století, ale revitalizační plán, zdá se, funguje perfektně. Křivka prodejů vykazuje stabilní růst, za celý rok 2004 prodalo Mitsubishi v Evropě o 21,8 procent vozů více, než v roce 2003.

Největším odbytištěm modelů se třemi diamanty je Rusko, dále Německo a Velká Británie. Do Frankfurtu Mitsu přivezlo atraktivní Sportback Concept, evropskou verzi Lanceru EVO IX a Lancer 2006.

Concept- Sportback

Už v roce 2006 se očekává nástupce Mitsubishi Lancer, který by mohl být oděn do kabátu podobného střihu, jako má studie Mitsubishi Concept- Sportback odhalená na IAA. Automobil postavený na společném základu s novým Dodge Caliber by s ním měl sdílet jak podvozkové komponenty, tak také některé motory. O definitivním jménu sériového modelu lze zatím jen spekulovat, avšak již nyní je zřejmé, že Audi, které prodává A3 Sportback ve stejné velikostní třídě, by mělo zbystřit smysly.

Ostatně v oficiální tiskové zprávě Mitsubishi o popularitě praktických, ale sportovně laděných hatchbacků mezi prémiovými evropskými značkami hovoří, čímž mezi řádky naznačuje, že nehodlá nechat konkurenty slízat všechnu smetanu. Technická data se kromě rozměrů 4,5 x 1,795 x 1,45 metru a rozvoru 2,6 metru omezují na obecný výkon motoru okolo 147 kW a blíže nespecifikovaný pohon všech kol. Není bez zajímavosti, že design studie má na svědomí evropské studio Mitsubishi situované nedaleko německého Frankfurtu.

Lancer Evolution IX

Deváté pokračování veleúspěšné silniční rakety Lancer Evolution dorazilo do Frankfurtu ve své evropské specifikaci poté, co poprvé stanulo na prknech autoshow v New Yorku. Evropská verze respektuje některé zdejší zvyklosti a emisní normu Euro IV, jež mírně srazily výkon a točivý moment. I evropskému Lanceru EVO IX nicméně bouchá pod kapotou přeplňované dvoulitrové srdce DOHC MIVEC 16V v nejnovější úpravě a s maximálním možným výkonem.

Variabilní časování a zdvih ventilů zohledňuje nejen momentální otáčky, ale i režim motoru a plodem pokročilého systému MIVEC jsou prakticky ploché výkonové křivky vrcholící v Evropě hodnotami 206 kW/6.500 ot. a 355 Nm při 3.500 ot. Kroutící moment na obou nápravách distribuují diferenciály s omezenou svorností, poměr sil mezi nápravami obstarává aktivní mezinápravový diferenciál ACD se třemi funkčními módy - asfalt, šotolina a sníh.

Evropanům Mitsubishi připravilo také šestistupňovou manuální převodovku. Brzdy nesou značku Brembo, vpředu jsou čtyřpístkové s odvětrávanými kotouči, vzadu dvoupístkové s nepatrně menšími odvětrávanými kotouči. Evropské vydání Lanceru EVO IX stojí na 17palcových kolech s pneumatikami 235/45 R17. Exteriér zdobí restylizované aerodynamické prvky - vstupní otvory vzduchu na nové přídi kryje síťovina kvůli jejich lepší účinnosti.

Zadní karbonový spoiler je dutý kvůli snížení těžiště. Na přání budou k dispozici nástavce pro další zlepšení účinnosti. Uvnitř zvou k posezení skořepinová sedala Recaro s kombinací Alcatary a kůže, nový tříramenný volant Momo, karbonové obložení palubní desky a středové konzoly a hliníkové pedály.

Lancer 2006

Do modelového roku 2006 vyslalo Mitsubishi sedan a kombi Lancer, s nímž slaví nečekané úspěchy na východě Evropy (zejména v Rusku, Turecku a Ukrajině) v upravené podobě. Přední část nyní zdobí širší a výraznější mřížka chladiče, mohutnější nárazník s většími vstupy vzduchu, zadní část se chlubí novým nárazníkem. V interiéru Mitsubishi namíchalo nové barevné kombinace , přidalo nové čalounění a rozšířilo výbavu. K dostání bude automatická klimatizace, loketní opěrka, čtyři okna s automatickým dojezdem a sportovní paket Invite a Intense obsahující volant MOMO, kožený potah řadicí páky a ruční brzdy a 15palcová litá kola resp. volant MOMO, krátkou řadicí páku s koženou hlavicí, koženou rukojeť ruční brzdy, hliníkové pedály a 16palcová litá kola.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy

Americká automobilka Ford Motor dnes potvrdila, že…

Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje úpravou…

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Pražští zastupitelé za Trojkoalici nesouhlasí s variantou…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mitsubishi Frankfurt 2005

 













Blesk.cz

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli vzkaz kameníků z roku 1888

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli…

Vzácný objev učinili restaurátoři ve věži Staroměstské radnice, která nyní prochází rekonstrucí. V arkýři kaple…

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela se dojetím

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela…

Zpěvačka Marta Jandová (43) vyrazila na dovolenou společně se svojí rodinou. Sympatická hudebnice podnikla túru…

 

iSport.cz

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je vzhůru, o pauze vytuhnu

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je…

Hokejová sezona se po nedělním finále mistrovství světa nachýlila k úplnému konci a kdo ještě v ročníku 2016/17…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…