Mitsubishi eK: Diamantový kei car potřetí

 

Mitsubishi uvedlo na domácí trh třetí generaci hranaté krabičky s trochu zvláštním názvem eK. Vyrábí ji ve spolupráci s Nissanem.

První řada H81W vznikala od října 2001 do září 2006 ve verzích Classy, Active a Wagon s faceliftem v závěru sezony 2004. Druhá generace H82W z podzimu 2006 už měla jenom varianty Sport a Wagon a modernizací prošla v srpnu 2008. Byla obchodně hodně úspěšná, vždyť si našla přes 750 tisíc majitelů. Nyní ji střídá třetí, opět coby Wagon a nově také Custom.

Nejvíce se obě provedení liší zepředu: eK Wagon je oblý a vyznává sympatické tvary, eK Custom se tváří sportovněji, drsněji, má hranatější nos a čiré zadní svítilny. Přístrojový štít obsahuje digitální rychloměr a otáčkoměr s vloženým ukazatelem ujeté vzdálenosti, ve Wagonu je jediný velký analogový budík (rychloměr) s displejem uvnitř.

Vždycky se jedná o klasický kei car, pro který jsou v Zemi vycházejícího slunce striktně dané předpisy, aby majitel nemusel složitě dokládat, že v přecpaných metropolích má kde zaparkovat. Autíčko je 3395 mm dlouhé, 1475 mm široké a 1620 mm vysoké, podvozek disponuje rozvorem 2430 mm. Pod kratičkou kapotou se skrývá klasika dané třídy: zážehový tříválec s objemem 657 cm3. V atmosférickém provedení nabízí výkon 37 kW, s přeplňováním turbodmychadlem pak 44 kW.

Standardem se stala bezestupňová převodovka CVT s voličem na palubní desce, která přenáší sílu buď pouze dopředu, nebo na všechna kola. I do kategorie vysokých městských miniaut proniká snaha o úsporu paliva. Podle japonských norem krabička se slabším motorem spálí jenom 3,4 l benzinu na 100 km. Má totiž start-stop, v tomto případě nazývaný Mitsubishi Auto Stop & Go.

Nissan a Mitsubishi spolu úzce kooperují nejen v oblasti kei cars, ale také mezi užitkovými vozy a SUV, byť tyto modely jsou určeny hlavně pro domácí trh a Blízký východ. Verze kei s logem Nissanu se až dosud jmenovala Otti, nová generace nese název Dayz, respektive Dayz Highway Star.

Označení eK se vykládá jako „excelentní minivůz“. V první řadě je to materiál do tiskových zpráv a vábnička na zákazníky, ale co se týče praktičnosti, zde určitě nebude daleko od pravdy. Nejde ani tak o všemožné odkládací prostory včetně šuplíků pod sedadly a háčků na tašku pod přístrojovou deskou, ale zadní dvoumístná dělená lavice je sklopná do roviny. Japonci ji umějí v minibalení dlouhá léta, Evropa se tuhle věc ještě nenaučila. Maličký „myšák“ nabídne také vyjímatelnou navigaci, parkovací kameru s výstupem ve vnitřním zpětném zrcátku, bezklíčkový vstup a startování tlačítkem – záleží na zvoleném stupni výbavy.

Zajímavá, ale logická je i reklamní kampaň na domácím trhu. Zatímco spot na oblejší eK Wagon je zaměřen na něžné pohlaví, drsnější hranáč eK Custom cílí na mladé muže. Vždyť slečny, či mladé dámy si svůj nový diamant mohou koupit i ve velmi efektní růžové metalíze! Zaplatí za něj od 1,05 do 1,335 milionu jenů, což v přepočtu představuje 210 až 265.000 korun, zatímco pánové musí do kapsy sáhnout trochu hlouběji. Custom se totiž prodává za 1,269 až 1,546 milionu jenů, což představuje nějakých 250 až 310.000 Kč.

Kei cars zůstávají zatím japonskou (a tak trochu i jihokorejskou) vymožeností. Až se konečně Evropská unie dohodne na bezcelním obchodu s ostrovním císařstvím, budeme si moci tyto hranaté praktické krabičky na kolečkách koupit i v Evropě. Už aby to bylo, své příznivce si rozhodně najdou…

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 

Štítky Mitsubishi Minivozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Krásná zpěvačka Monika Bagárová (22) to má konečně za sebou. Střední školu završila maturitou a teď už může…

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová (106): „Vyměnila jsem vilu za štrůdl.“

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová…

V roce 1911, kdy se narodila Marie Hana Fejfarová, uskutečnil Jan Kašpar historický první dálkový let v Čechách…

 

iSport.cz

Plzeň potvrdila první posilu. Ze Zlína přichází chorvatský záložník Živulič

Plzeň potvrdila první posilu. Ze Zlína přichází…

První letní posilou fotbalové Plzně se stal chorvatský záložník Diego Živulič, který přichází po vypršení…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…