Euro NCAP 2011: Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn

Euro NCAP 2011: Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn

 
 

První elektromobily v testu Euro NCAP dostaly čtyři hvězdy.

Z testů Euro NCAP si Mitsubishi i-MiEV odváží 4 hvězdy, které by v roce 2012 neuhájil. Nejproblematičtější je patrně ochrana dospělých při čelním i bočním nárazu. Naopak ochrana dětí je na dobré úrovni.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Mitsubishi i-MiEV s karoserií hatchback o hmotnosti 1110 kg a v provedení s levostranným řízením. Výsledky zkoušek tohoto vozu se přenáší i na sesterské modely Citroën C-Zero a Peugeot iOn.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) autosedačka Britax Römer DUO Plus ISOFIX s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Po čelním nárazu bylo evidentní, že u některých nosných struktur karoserie došlo k překročení únosnosti. Prostor pro cestující byl vyhodnocen jako nestabilní a vůz by nemusel vydržet zatížení při větší rychlosti.

Následkem toho byla penalizována oblast hrudníku, takže ve finále je ochrana této části jen mezní. Deformace podlahy a následné intruze v oblasti podlahové skupiny byly velké, na řadu tedy přišla další penalizace, tentokrát za oblast chodidel a kotníků, opět se známkou mezní.

 [555×192]

Konstrukce přístrojové desky je riziková z pohledu možného vzniku poranění kolen a stehen.

Při bočním nárazu se dveře řidiče otevřely, a tak komisaři opět trestali, i když údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují minimálně dostačující ochranu.

Při agresivnějším nárazu na kůl odpovídá míra stlačení žeber hrudníku pouze slabé ochraně.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Během zkoušek nebyly zaznamenány žádné problémy s vysokonapěťovým systémem vozu. Akumulátor byl řádně izolován a nedošlo ani k jeho poškození.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,962%788%675%3,383%2673%

Ochrana dětí

Na základě údajů zaznamenaných zkušební figurínou simulující dítě ve věku 3 roky byl udělen maximální počet bodů za ochranu při dynamických testech.

Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu spolujezdcova airbagu je pro řidiče málo zřetelná.

Trvanlivě upevněná varovná samolepka jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční1083%4100%2100%431%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá ve všech zkoušených zónách.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je naproti tomu všude nedostačující.

Ochrana hlavy dítěte v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s kapotou je převážně nedostatečná.

Naopak ochrana hlavy dospělého chodce je dobrá téměř ve všech zkoušených oblastech.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců11,247%00%6100%1748%

Asistenční systémy

Mitsubishi i-MiEV je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem, stejně jako připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Mitsubishi i-MiEV (Citroën C-Zero a Peugeot iOn) podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy. Problematická je ochrana dospělých při čelním nárazu a při bočním také. Naproti tomu je ochrana dětí na dobré úrovni.

Současných výsledek by Mitsubishi dle nastavených kritérií pro rok 2012 neobhájil díky ochraně chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2673%3878%1748%686%70%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Mitsubishi i-MiEV (2011)

Euro NCAP Citroën C-Zero (2011)

Euro NCAP Peugeot iOn (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení

Modernizace a rozšíření železničního koridoru mezi Prahou…

Příběh Concordu: Čtěte o vzestupu a pádu krále vzduchu Příběh Concordu: Čtěte o vzestupu a pádu krále vzduchu

Nadzvukový dopravní letoun Aérospatiale-BAC Concorde…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Mitsubishi i-MiEV Evolution III pokořilo Pikes Peak Mitsubishi i-MiEV Evolution III pokořilo Pikes Peak

Japonská automobilka se dočkala vytouženého vítězství…

Mitsubishi i-MiEV a Evolution: Speciály pro Pikes Peak Mitsubishi i-MiEV a Evolution: Speciály pro Pikes Peak

Název Evolution je u vozů Mitsubishi spojen hlavně s…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Dnes 18:48

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Zvrat v případu brutální smrti Eriky (†28) na dovolené: Zabil ji přítel!

Zvrat v případu brutální smrti Eriky (†28) na…

Osmadvacetiletá Erika odjela na dovolenou snů se svým přítelem, domů už se ale vrátil jen on. Mladá žena byla…

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

 

iSport.cz

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na slávisty Ščuka a Van Kessela

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na…

Stojí v čele šiku mančaftů, které by mohly konkurovat megafavoritům Spartě, Slavii a Plzni. Přímá účast…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…