Euro NCAP 2011: Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn

Euro NCAP 2011: Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn

 
 

První elektromobily v testu Euro NCAP dostaly čtyři hvězdy.

Z testů Euro NCAP si Mitsubishi i-MiEV odváží 4 hvězdy, které by v roce 2012 neuhájil. Nejproblematičtější je patrně ochrana dospělých při čelním i bočním nárazu. Naopak ochrana dětí je na dobré úrovni.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Mitsubishi i-MiEV s karoserií hatchback o hmotnosti 1110 kg a v provedení s levostranným řízením. Výsledky zkoušek tohoto vozu se přenáší i na sesterské modely Citroën C-Zero a Peugeot iOn.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) autosedačka Britax Römer DUO Plus ISOFIX s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Po čelním nárazu bylo evidentní, že u některých nosných struktur karoserie došlo k překročení únosnosti. Prostor pro cestující byl vyhodnocen jako nestabilní a vůz by nemusel vydržet zatížení při větší rychlosti.

Následkem toho byla penalizována oblast hrudníku, takže ve finále je ochrana této části jen mezní. Deformace podlahy a následné intruze v oblasti podlahové skupiny byly velké, na řadu tedy přišla další penalizace, tentokrát za oblast chodidel a kotníků, opět se známkou mezní.

 [555×192]

Konstrukce přístrojové desky je riziková z pohledu možného vzniku poranění kolen a stehen.

Při bočním nárazu se dveře řidiče otevřely, a tak komisaři opět trestali, i když údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují minimálně dostačující ochranu.

Při agresivnějším nárazu na kůl odpovídá míra stlačení žeber hrudníku pouze slabé ochraně.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Během zkoušek nebyly zaznamenány žádné problémy s vysokonapěťovým systémem vozu. Akumulátor byl řádně izolován a nedošlo ani k jeho poškození.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,962%788%675%3,383%2673%

Ochrana dětí

Na základě údajů zaznamenaných zkušební figurínou simulující dítě ve věku 3 roky byl udělen maximální počet bodů za ochranu při dynamických testech.

Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu spolujezdcova airbagu je pro řidiče málo zřetelná.

Trvanlivě upevněná varovná samolepka jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční1083%4100%2100%431%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá ve všech zkoušených zónách.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je naproti tomu všude nedostačující.

Ochrana hlavy dítěte v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s kapotou je převážně nedostatečná.

Naopak ochrana hlavy dospělého chodce je dobrá téměř ve všech zkoušených oblastech.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců11,247%00%6100%1748%

Asistenční systémy

Mitsubishi i-MiEV je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem, stejně jako připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Mitsubishi i-MiEV (Citroën C-Zero a Peugeot iOn) podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy. Problematická je ochrana dospělých při čelním nárazu a při bočním také. Naproti tomu je ochrana dětí na dobré úrovni.

Současných výsledek by Mitsubishi dle nastavených kritérií pro rok 2012 neobhájil díky ochraně chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2673%3878%1748%686%70%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Mitsubishi i-MiEV (2011)

Euro NCAP Citroën C-Zero (2011)

Euro NCAP Peugeot iOn (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Mitsubishi i-MiEV Evolution III pokořilo Pikes Peak Mitsubishi i-MiEV Evolution III pokořilo Pikes Peak

Japonská automobilka se dočkala vytouženého vítězství…

Mitsubishi i-MiEV a Evolution: Speciály pro Pikes Peak Mitsubishi i-MiEV a Evolution: Speciály pro Pikes Peak

Název Evolution je u vozů Mitsubishi spojen hlavně s…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…