reklama


Euro NCAP 2011: Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn

Euro NCAP 2011: Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn

 
 

První elektromobily v testu Euro NCAP dostaly čtyři hvězdy.

Z testů Euro NCAP si Mitsubishi i-MiEV odváží 4 hvězdy, které by v roce 2012 neuhájil. Nejproblematičtější je patrně ochrana dospělých při čelním i bočním nárazu. Naopak ochrana dětí je na dobré úrovni.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Mitsubishi i-MiEV s karoserií hatchback o hmotnosti 1110 kg a v provedení s levostranným řízením. Výsledky zkoušek tohoto vozu se přenáší i na sesterské modely Citroën C-Zero a Peugeot iOn.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) autosedačka Britax Römer DUO Plus ISOFIX s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Po čelním nárazu bylo evidentní, že u některých nosných struktur karoserie došlo k překročení únosnosti. Prostor pro cestující byl vyhodnocen jako nestabilní a vůz by nemusel vydržet zatížení při větší rychlosti.

Následkem toho byla penalizována oblast hrudníku, takže ve finále je ochrana této části jen mezní. Deformace podlahy a následné intruze v oblasti podlahové skupiny byly velké, na řadu tedy přišla další penalizace, tentokrát za oblast chodidel a kotníků, opět se známkou mezní.

 [555×192]

Konstrukce přístrojové desky je riziková z pohledu možného vzniku poranění kolen a stehen.

Při bočním nárazu se dveře řidiče otevřely, a tak komisaři opět trestali, i když údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují minimálně dostačující ochranu.

Při agresivnějším nárazu na kůl odpovídá míra stlačení žeber hrudníku pouze slabé ochraně.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Během zkoušek nebyly zaznamenány žádné problémy s vysokonapěťovým systémem vozu. Akumulátor byl řádně izolován a nedošlo ani k jeho poškození.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,962%788%675%3,383%2673%

Ochrana dětí

Na základě údajů zaznamenaných zkušební figurínou simulující dítě ve věku 3 roky byl udělen maximální počet bodů za ochranu při dynamických testech.

Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu spolujezdcova airbagu je pro řidiče málo zřetelná.

Trvanlivě upevněná varovná samolepka jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční1083%4100%2100%431%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá ve všech zkoušených zónách.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je naproti tomu všude nedostačující.

Ochrana hlavy dítěte v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s kapotou je převážně nedostatečná.

Naopak ochrana hlavy dospělého chodce je dobrá téměř ve všech zkoušených oblastech.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců11,247%00%6100%1748%

Asistenční systémy

Mitsubishi i-MiEV je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem, stejně jako připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Mitsubishi i-MiEV (Citroën C-Zero a Peugeot iOn) podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy. Problematická je ochrana dospělých při čelním nárazu a při bočním také. Naproti tomu je ochrana dětí na dobré úrovni.

Současných výsledek by Mitsubishi dle nastavených kritérií pro rok 2012 neobhájil díky ochraně chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2673%3878%1748%686%70%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Mitsubishi i-MiEV (2011)

Euro NCAP Citroën C-Zero (2011)

Euro NCAP Peugeot iOn (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Kde jste vzal peníze na dluhopisy Agrofertu, ptal se Babiše poslanec ČSSD Kde jste vzal peníze na dluhopisy Agrofertu, ptal se Babiše poslanec ČSSD

Ministr financí a šéf ANO podle svých slov koupil…

Pozvánka do pitevny a ministr bez pornofilmů. Co zaznělo v Senátu o protikuřáckém zákonu Pozvánka do pitevny a ministr bez pornofilmů. Co zaznělo v Senátu o protikuřáckém zákonu

Senátoři téměř pět hodin jednali o protikuřáckém zákonu.…

Praha chce točnu tramvají v Troji u Blanky, bylo by tam i záchytné parkoviště Praha chce točnu tramvají v Troji u Blanky, bylo by tam i záchytné parkoviště

Navržená opatření jsou zatím součástí posuzovaných změn…

 
Zdroj: Euro NCAP
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Mitsubishi i-MiEV Evolution III pokořilo Pikes Peak Mitsubishi i-MiEV Evolution III pokořilo Pikes Peak

Japonská automobilka se dočkala vytouženého vítězství…

Mitsubishi i-MiEV a Evolution: Speciály pro Pikes Peak Mitsubishi i-MiEV a Evolution: Speciály pro Pikes Peak

Název Evolution je u vozů Mitsubishi spojen hlavně s…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Dnes 18:55

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Stanic technické kontroly bude víc, kývl Senát. Ťok v posílení konkurence nevěří

Stanic technické kontroly bude víc, kývl Senát. Ťok…

Podmínky rozšiřování počtu stanic technické kontroly (STK) zavádí novela o podmínkách provozu na pozemních…

Žena Pavla Zedníčka Hanka: Peníze za svatební fotky půjdou na novou ledvinu!

Žena Pavla Zedníčka Hanka: Peníze za svatební fotky…

Normálně si své soukromí přísně střeží. U svatby ale Pavel Zedníček (67) s Hankou Kousalovou (53) udělali…

 

iSport.cz

Čech po 10 letech od návratu s helmou: Hlavu jsem měl jako v pračce

Čech po 10 letech od návratu s helmou: Hlavu jsem…

Nevyhrál by Ligu mistrů. Ani čtyři FA Cupy. Nevlastnil by rekordní počet čistých kont v Premier League. To…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama