Mitsubishi i: japonský střízlík přichází do Evropy

Mitsubishi i: japonský střízlík přichází do Evropy

 
 

Původní plány Mitsubishi Motors prodávat malý městský vůz označený písmenem „i“ jen v Japonsku jsou ty tam. Automobilka bude svůj úsporný model „i“ dodávat v roce 2009 do celé Evropy. Cena základní verze nepřekročí 10 tisíc euro.

Evropský nástup Mitsubishi i – pomalu, ale jistě
Městské vozítko v podání Mitsubishi nemá v Evropě zrovna razantní nástup. Výrobce se jej rozhodl dovážet zatím jen do Velké Británie, kde jej prodává od letošního léta. Očekává přitom prodej pouhých několika stovek kusů v letošním roce. V roce 2009 se však má začít dodávat verze s řízením na levé straně do zbytku Evropy.

O rok později pak přijde na evropský trh i MiEV, který bude místo klasického pohonného ústrojí využívat výhradně elektrickou energii. Designově tento vůz vychází z klasického „íčka“. Dojezd i MiEVu bude 160 kilometrů, na cestování po městě tedy více než dostačující výdrž. Výkon elektromotoru dosahuje 47 kW a točivý moment je 180 Nm. Poháněna bude zadní náprava, a to prostřednictvím jediného elektromotoru.

O nejdynamičtější verzi i MiEV SPORT a jejím případném dovozu zatím oficiálně rozhodnuto není. Pro připomínku – tento koncept z tokijského autosalonu pohání tři elektromotory o celkovém výkonu 87 kW (2x20 kW elektromotory v předních kolech + 1x47 kW motor pohánějící zadní nápravu). Maximální dojezd MiEVu SPORT je přibližně 200 km a nejvyšší udávaná rychlost 180 km/h.

Zpět k verzi, která se začne v roce 2009 prodávat v Evropě - soudě podle zdvihového objemu 0,66 l bychom mohli snadno motor Mitsubishi i přiřknout spíše motorce. Japonští inženýři udělali na tříválci dost práce, aby dovedl na pohled malé vozítko rozhýbat. Agregát dosahuje maximálního výkonu 42 kW při 6000 ot./min. V kombinovaném provozu se spokojí s 5,2 litry benzínu na 100 km. Nejvyšší točivý moment je 85 Nm při 3000 ot./min. Maximální rychlost udávaná výrobcem je 135 km/h. Z 0 na 100 km/h se i dostane za 14,9 s. „Zeleně smýšlející“ jistě potěší nízká hodnota emisí CO2 – pouhých 114 g/km, resp. spotřeba paliva 5,2 l/100 km. Hliníkový prostorový rám je velmi lehký a pevný a svou konstrukcí připomíná vozy Smart. Předností je nízká pohotovostní hmotnost (900 kg) i poloměr otáčení, který činí jen 4,5 m.

Na délku měří „íčko“ 3395 mm, na šířku pak 1475 mm a na výšku 1600 mm, převisy karoserie prakticky neexistují, ale rozvor 2550 mm už tak minimalistický není. V i se usadí maximálně čtyři cestující.

Verze prodávaná v současnosti ve Velké Británii má čtyřstupňovou automatickou převodovku a její cena začíná na 8999 librách, tedy zhruba 350 tisíc korun. Výbava je ale velmi bohatá, když obsahuje klimatizaci, kůží potažený věnec volantu, autorádio s CD přehrávačem, úplnou elektrickou výbavu nebo keyless entry, vše bez dalších příplatků.

Ve zbytku Evropy by kupující neměli zaplatit více než 10 tisíc euro, tedy přibližně 270 tisíc korun, za základní méně vybavenou verzi.

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Prodej Mitsubishi i se bude testovat na Britech Prodej Mitsubishi i se bude testovat na Britech

Na japonském trhu začalo prodávat nové mikroauto s logem…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…