Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi L200 pro Evropu: Nový design i technika

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Mitsubishi v letošním roce představuje starému kontinentu pátou generaci svého pick-upu L200 s kompletně novým designem i technikou.

Mitsubishi L200 páté generace bylo vyvinuto výhradně společností Mitsubishi Motors Corporation a vývoj trval více než 28 měsíců. Podle japonské automobilky se jedná o nejnovější interpretaci koncepce sportovně užitkového picku-upu Sport Utility Truck představené v roce 2005 v podobě předchozí generace L200.

Před deseti lety Mitsubishi provedlo s designem L200 malou revoluci a původně především pracovní stroj ke svému praktickému zaměření přidal i atraktivní linie karoserie, které byly inspirovány závodním speciálem Pajero Evolution.

Pátá generace na linie svého předchůdce navazuje a do jisté míry je rozvíjí směrem k ještě civilizovaněji vyhlížejícímu vozu, přibližujícímu se svým stylem kategorii SUV. Při vývoji byl kladen velký důraz na aerodynamické vlastnosti nového L200 a novinka se může pochlubit hodnotou Cd sníženou na 0,40 ve srovnání s předchozí generací, z níž bylo uváděno 0,46.

Ve své páté generaci Mitsubishi L200 má disponovat třemi karosářskými variantami pojmenovaným Single Cab, Club Cab a Double Cab. První jmenovaná verze je klasický pick-up s kabinou s jedním párem dveří a dvojicí sedadel. Provedení Club Cab má kabinu bez B sloupku a druhý pár kratších dveří otevíraných proti směru jízdy. Nejdůležitější verzí pro Evropu je již tradičně Double Cab s dvěma páry dveří a nejprostornější kabinou pro pětici cestujících.

Mitsubishi L200 stojí na rámovém podvozku s rozvorem náprav 3000 mm v provedení Single Cab má celkovou délku 5075 mm, zatímco Double Cab je dlouhý 5205 mm. Pro všechny karosářské verze je shodná šířka 1785 mm a výška 1655 mm v provedení s pohonem zadních kol nebo 1780 mm pro pohon všech kol.

Ložná plocha dvoumístného L200 může být dlouhá 2265 mm, zatímco u pětimístného provedení se zkracuje na 1520 mm. Ložná plocha je zároveň o něco hlubší (až 475 mm u nového L200 oproti 460 mm u předchozí generace).

Pro Evropu bude pod kapotou výhradně celohliníkový čtyřválcový turbodiesel 4N15 o objemu 2440 cm3 ve dvou verzích. Základní provedení nabídne 113 kW (154 k) při 3500 min-1 a točivý moment 380 N.m dostupný od 1500 do 2500 min-1. Druhá verze pak disponuje výkonem 133 kW (181 k) při 3500 min-1 a točivým momentem 430 N.m při 2500 min-1.

Standardem je pro obě výkonové verze nového motoru nová šestistupňová manuální převodovka, která pomáhá snížit emise vozu o 17 % oproti předchůdci na 169 g/km. Na přání bude k dispozici i pětistupňová automatická převodovka s řazením tlačítky pod volantem.

U verzí 2WD i 4WD byly provedeny úpravy pozice listových per nové konstrukce a rovněž se zvětšila jejich délka. Na přední nápravě se zvětšil průměr stabilizátorů a nově bylo nastaveno samotné zavěšení kol. Uvedené úpravy se mají pozitivně projevovat ve vyšším pohodlí na zpevněných vozovkách i větší stabilitou při jízdě v terénu.

Díky nové konstrukci tužšího rámu podvozku a hojnému využití vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie se podařilo udržet hmotnost nového L200 v rozumných mezích a například pro Double Cab s manuální převodovkou a pohonem všech kol Mitsubishi uvádí 1875 kg. Pátá generace japonského pick-upu pak má být schopna si poradit i s přívěsem o hmotnost až 3100 kg.

Nová je také výbava vozu, přičemž nechybí xenonové světlomety, stabilizace nejen pro vůz, ale i pro tažený přívěs, volitelný systém pohonu všech čtyř kol, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, kolenní airbag řidiče a další.

Nové Mitsubishi L200 vyráběné v závodu v Laem Chabang společnosti Mitsubishi Motors Thailand by se mělo prodávat v objemu 200 tisíc vozů ročně oproti 130 000 vozům čtvrté generace L200. Tento prodejní cíl platí pro trhy celého světa s výjimkou Japonska, USA a Kanady, přičemž Evropa by měla s 12 % představovat druhý největší region odbytu po členských zemích sdružení ASEAN.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
29. 7. 2015 09:14
Re: dotaz na délku ložné plochy
robili sa 2 dlžky korby a dve oznacenia. L200 DC(2007-2010) a L200 Long(2010 - doteraz)
Avatar - twistedTSD
28. 7. 2015 23:51
Mitsu
Je sympatické, že se Mitsubishi snaží do této třídy vnášet trochu osobitější vzhled. Ten předek je takový asijský (ono asi není divu), jinak ale za mě určitě pěknější než nový Hilux. Tak snad ho brzy potkám. Zdá se mi, že o jeho předchůdce na našich silnicích až taková nouze není.
28. 7. 2015 18:53
dotaz na délku ložné plochy
Nezjišťoval jsem to přímo u prodejce, jelikož ale hledám nějaký pracovní pickup (nový), narazil jsem u ojetých L200 (kabina pro 5 lidí) na možná dvě délky ložných ploch. Soudím jen z obrázku u inzerátů. Je tu někdo kdo mi k tomu může říct víc?

Díky.

Martin
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2015 13:46
Re: L200
jedno s tych mala aut ktore by som chcel viac ako kdejaky sportiak napriek tomu ze krasavec to nie je.... L200 je dnes uz tiez legenda podobne ako Hilux ... zit kdesi v australskom busi v lone prirody.... tak asi neexistuje nic lepsie ako prave tieto pick-up-y

to auto ma ale vnutornu krasu ... a ta chuti viacej ..... L200 nie je pre kazdeho .... ale kto si L200 kupi.... rozhodne ho nesklame .... ja som mal v rukach len tu generaciu z 90tych rokov s 2,4kou dizlom a 100 konikmi .... ( ano este ta hranata ) ... v ktorej sa na zadnych plochych provizoznych sedackach ani nedalo sediet take boli kratke..... napriek ( dnes uz tomuto skromnenu vykonu ) to auto v terene nepoznalo prekazku a pustit si sa mohol aj tam kde by si s "civilnym" pajerom len zaplakal... L200 je skratka ako tank... v terene nema konkurenciu a predpokladam ze tato nova generacia na tom nebude inak.... bude to pracant a offroad ako sa patri ;-) uzasne auto.... skratka ikona a sen :yes:
Avatar - M1chal
28. 7. 2015 13:34
L200
Dříč a pracant od pohledu :yes: