Mitsubishi L200 pro Evropu: Nový design i technika
Mitsubishi L200 páté generace bylo vyvinuto výhradně společností Mitsubishi Motors Corporation a vývoj trval více než 28 měsíců. Podle japonské automobilky se jedná o nejnovější interpretaci koncepce sportovně užitkového picku-upu Sport Utility Truck představené v roce 2005 v podobě předchozí generace L200.
Před deseti lety Mitsubishi provedlo s designem L200 malou revoluci a původně především pracovní stroj ke svému praktickému zaměření přidal i atraktivní linie karoserie, které byly inspirovány závodním speciálem Pajero Evolution.
Pátá generace na linie svého předchůdce navazuje a do jisté míry je rozvíjí směrem k ještě civilizovaněji vyhlížejícímu vozu, přibližujícímu se svým stylem kategorii SUV. Při vývoji byl kladen velký důraz na aerodynamické vlastnosti nového L200 a novinka se může pochlubit hodnotou Cd sníženou na 0,40 ve srovnání s předchozí generací, z níž bylo uváděno 0,46.
Ve své páté generaci Mitsubishi L200 má disponovat třemi karosářskými variantami pojmenovaným Single Cab, Club Cab a Double Cab. První jmenovaná verze je klasický pick-up s kabinou s jedním párem dveří a dvojicí sedadel. Provedení Club Cab má kabinu bez B sloupku a druhý pár kratších dveří otevíraných proti směru jízdy. Nejdůležitější verzí pro Evropu je již tradičně Double Cab s dvěma páry dveří a nejprostornější kabinou pro pětici cestujících.
Mitsubishi L200 stojí na rámovém podvozku s rozvorem náprav 3000 mm v provedení Single Cab má celkovou délku 5075 mm, zatímco Double Cab je dlouhý 5205 mm. Pro všechny karosářské verze je shodná šířka 1785 mm a výška 1655 mm v provedení s pohonem zadních kol nebo 1780 mm pro pohon všech kol.
Ložná plocha dvoumístného L200 může být dlouhá 2265 mm, zatímco u pětimístného provedení se zkracuje na 1520 mm. Ložná plocha je zároveň o něco hlubší (až 475 mm u nového L200 oproti 460 mm u předchozí generace).
Pro Evropu bude pod kapotou výhradně celohliníkový čtyřválcový turbodiesel 4N15 o objemu 2440 cm3 ve dvou verzích. Základní provedení nabídne 113 kW (154 k) při 3500 min-1 a točivý moment 380 N.m dostupný od 1500 do 2500 min-1. Druhá verze pak disponuje výkonem 133 kW (181 k) při 3500 min-1 a točivým momentem 430 N.m při 2500 min-1.
Standardem je pro obě výkonové verze nového motoru nová šestistupňová manuální převodovka, která pomáhá snížit emise vozu o 17 % oproti předchůdci na 169 g/km. Na přání bude k dispozici i pětistupňová automatická převodovka s řazením tlačítky pod volantem.
U verzí 2WD i 4WD byly provedeny úpravy pozice listových per nové konstrukce a rovněž se zvětšila jejich délka. Na přední nápravě se zvětšil průměr stabilizátorů a nově bylo nastaveno samotné zavěšení kol. Uvedené úpravy se mají pozitivně projevovat ve vyšším pohodlí na zpevněných vozovkách i větší stabilitou při jízdě v terénu.
Díky nové konstrukci tužšího rámu podvozku a hojnému využití vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie se podařilo udržet hmotnost nového L200 v rozumných mezích a například pro Double Cab s manuální převodovkou a pohonem všech kol Mitsubishi uvádí 1875 kg. Pátá generace japonského pick-upu pak má být schopna si poradit i s přívěsem o hmotnost až 3100 kg.
Nová je také výbava vozu, přičemž nechybí xenonové světlomety, stabilizace nejen pro vůz, ale i pro tažený přívěs, volitelný systém pohonu všech čtyř kol, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, kolenní airbag řidiče a další.
Nové Mitsubishi L200 vyráběné v závodu v Laem Chabang společnosti Mitsubishi Motors Thailand by se mělo prodávat v objemu 200 tisíc vozů ročně oproti 130 000 vozům čtvrté generace L200. Tento prodejní cíl platí pro trhy celého světa s výjimkou Japonska, USA a Kanady, přičemž Evropa by měla s 12 % představovat druhý největší region odbytu po členských zemích sdružení ASEAN.