Mitsubishi L200 pro Evropu: Nový design i technika

 

Mitsubishi v letošním roce představuje starému kontinentu pátou generaci svého pick-upu L200 s kompletně novým designem i technikou.

Mitsubishi L200 páté generace bylo vyvinuto výhradně společností Mitsubishi Motors Corporation a vývoj trval více než 28 měsíců. Podle japonské automobilky se jedná o nejnovější interpretaci koncepce sportovně užitkového picku-upu Sport Utility Truck představené v roce 2005 v podobě předchozí generace L200.

Před deseti lety Mitsubishi provedlo s designem L200 malou revoluci a původně především pracovní stroj ke svému praktickému zaměření přidal i atraktivní linie karoserie, které byly inspirovány závodním speciálem Pajero Evolution.

Pátá generace na linie svého předchůdce navazuje a do jisté míry je rozvíjí směrem k ještě civilizovaněji vyhlížejícímu vozu, přibližujícímu se svým stylem kategorii SUV. Při vývoji byl kladen velký důraz na aerodynamické vlastnosti nového L200 a novinka se může pochlubit hodnotou Cd sníženou na 0,40 ve srovnání s předchozí generací, z níž bylo uváděno 0,46.

Ve své páté generaci Mitsubishi L200 má disponovat třemi karosářskými variantami pojmenovaným Single Cab, Club Cab a Double Cab. První jmenovaná verze je klasický pick-up s kabinou s jedním párem dveří a dvojicí sedadel. Provedení Club Cab má kabinu bez B sloupku a druhý pár kratších dveří otevíraných proti směru jízdy. Nejdůležitější verzí pro Evropu je již tradičně Double Cab s dvěma páry dveří a nejprostornější kabinou pro pětici cestujících.

Mitsubishi L200 stojí na rámovém podvozku s rozvorem náprav 3000 mm v provedení Single Cab má celkovou délku 5075 mm, zatímco Double Cab je dlouhý 5205 mm. Pro všechny karosářské verze je shodná šířka 1785 mm a výška 1655 mm v provedení s pohonem zadních kol nebo 1780 mm pro pohon všech kol.

Ložná plocha dvoumístného L200 může být dlouhá 2265 mm, zatímco u pětimístného provedení se zkracuje na 1520 mm. Ložná plocha je zároveň o něco hlubší (až 475 mm u nového L200 oproti 460 mm u předchozí generace).

Pro Evropu bude pod kapotou výhradně celohliníkový čtyřválcový turbodiesel 4N15 o objemu 2440 cm3 ve dvou verzích. Základní provedení nabídne 113 kW (154 k) při 3500 min-1 a točivý moment 380 N.m dostupný od 1500 do 2500 min-1. Druhá verze pak disponuje výkonem 133 kW (181 k) při 3500 min-1 a točivým momentem 430 N.m při 2500 min-1.

Standardem je pro obě výkonové verze nového motoru nová šestistupňová manuální převodovka, která pomáhá snížit emise vozu o 17 % oproti předchůdci na 169 g/km. Na přání bude k dispozici i pětistupňová automatická převodovka s řazením tlačítky pod volantem.

U verzí 2WD i 4WD byly provedeny úpravy pozice listových per nové konstrukce a rovněž se zvětšila jejich délka. Na přední nápravě se zvětšil průměr stabilizátorů a nově bylo nastaveno samotné zavěšení kol. Uvedené úpravy se mají pozitivně projevovat ve vyšším pohodlí na zpevněných vozovkách i větší stabilitou při jízdě v terénu.

Díky nové konstrukci tužšího rámu podvozku a hojnému využití vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie se podařilo udržet hmotnost nového L200 v rozumných mezích a například pro Double Cab s manuální převodovkou a pohonem všech kol Mitsubishi uvádí 1875 kg. Pátá generace japonského pick-upu pak má být schopna si poradit i s přívěsem o hmotnost až 3100 kg.

Nová je také výbava vozu, přičemž nechybí xenonové světlomety, stabilizace nejen pro vůz, ale i pro tažený přívěs, volitelný systém pohonu všech čtyř kol, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, kolenní airbag řidiče a další.

JAKE.AUTO.CZ: Mitsubishi L200 (přehled všech článků)

Nové Mitsubishi L200 vyráběné v závodu v Laem Chabang společnosti Mitsubishi Motors Thailand by se mělo prodávat v objemu 200 tisíc vozů ročně oproti 130 000 vozům čtvrté generace L200. Tento prodejní cíl platí pro trhy celého světa s výjimkou Japonska, USA a Kanady, přičemž Evropa by měla s 12 % představovat druhý největší region odbytu po členských zemích sdružení ASEAN.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu

Tři diamanty se žádnou zásadní novinkou pro Evropu…

Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up

Nové Mitsubishi L200 šlo při testech Euro NCAP ve stopách…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…