Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer: do Evropy ještě letos, nový diesel v roce 2010

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Nový Lancer se na starý kontinent podívá ve třetím čtvrtletí roku 2007. To ještě bude mít pod kapotou známý motor VW Group 2,0 TDI. Výkonný model se zcela novým dieselovým motorem vlastní konstrukce je podle oficiální zprávy ve fázi vývoje.

S ohledem na požadavky evropských zákazníků bude sportovní sedan Lancer nabízen již od svého uvedení na evropský trh (poslední čtvrtletí roku 2007) s dobře známým dieselovým motorem o objemu 2,0 litru se systémem dodávky paliva čerpadlo-tryska. Motor s nejvyšším výkonem 103 kW při 4000 ot./min již zajišťuje pohon vozů Grandis Di-D a Outlander Di-D.

V roce 2010 se modelová řada Lancer rozroste o verzi s novým vysoce výkonným turbodieselovým motorem, která bude k dispozici i ve Spojených státech.

Základem nové generace vznětových motorů Mitsubishi určené pro trh Spojených Států bude motor splňující emisní normu Euro 5. Společnost Mitsubishi Motors vyvíjí nový diesel společně s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.

Nový motor bude využívat filtr pevných částic (DPF) a zařízení zachycující oxidy dusíku (NOx), což zajišťuje splnění emisní normy Tier II Bin 5 platné ve Spojených Státech, která požaduje, aby hodnoty NOx (oxidů dusíku) byly dokonce nižší než tomu je u benzinových motorů.

Dieselový motor Mitsubishi bude využívat lehký hliníkový blok válců a systém vstřikování paliva common-rail, na jehož konci jsou piezoelektrické vstřikovače. Nové turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek resp. proměnlivým difuzérem přinese široký využitelný otáčkový rozsah. Stejně jako u ostatních moderních turbodmychadel umožňuje technologie proměnné geometrie lopatek Mitsubishi regulovat průtok výfukových plynů, což napomáhá k dosažení rychlé reakce motoru omezením tzv. turboefektu na minimum. Turbodmychadlo společnosti Mitsubishi postupuje ještě o krok dále, a to díky proměnnému difuzéru, který je schopen regulovat průtok vzduchu z kompresoru do sání. Kombinace těchto technologií přinese podle výrobce výjimečnou kombinaci výkonu a nízké spotřeby paliva.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 1. 2007 10:49
Slabší pozadí...
bohužel, opravdu, zadek se nepoved a mohl být dramaticky lepší. Celé to kazí vpodstatě jen tvar světel. Z boku je to jako nějaký "slavný" Chevy-Daewoo nebo jinej korejec.