Mitsubishi Lancer: do Evropy ještě letos, nový diesel v roce 2010
S ohledem na požadavky evropských zákazníků bude sportovní sedan Lancer nabízen již od svého uvedení na evropský trh (poslední čtvrtletí roku 2007) s dobře známým dieselovým motorem o objemu 2,0 litru se systémem dodávky paliva čerpadlo-tryska. Motor s nejvyšším výkonem 103 kW při 4000 ot./min již zajišťuje pohon vozů Grandis Di-D a Outlander Di-D.
V roce 2010 se modelová řada Lancer rozroste o verzi s novým vysoce výkonným turbodieselovým motorem, která bude k dispozici i ve Spojených státech.
Základem nové generace vznětových motorů Mitsubishi určené pro trh Spojených Států bude motor splňující emisní normu Euro 5. Společnost Mitsubishi Motors vyvíjí nový diesel společně s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
Nový motor bude využívat filtr pevných částic (DPF) a zařízení zachycující oxidy dusíku (NOx), což zajišťuje splnění emisní normy Tier II Bin 5 platné ve Spojených Státech, která požaduje, aby hodnoty NOx (oxidů dusíku) byly dokonce nižší než tomu je u benzinových motorů.
Dieselový motor Mitsubishi bude využívat lehký hliníkový blok válců a systém vstřikování paliva common-rail, na jehož konci jsou piezoelektrické vstřikovače. Nové turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek resp. proměnlivým difuzérem přinese široký využitelný otáčkový rozsah. Stejně jako u ostatních moderních turbodmychadel umožňuje technologie proměnné geometrie lopatek Mitsubishi regulovat průtok výfukových plynů, což napomáhá k dosažení rychlé reakce motoru omezením tzv. turboefektu na minimum. Turbodmychadlo společnosti Mitsubishi postupuje ještě o krok dále, a to díky proměnnému difuzéru, který je schopen regulovat průtok vzduchu z kompresoru do sání. Kombinace těchto technologií přinese podle výrobce výjimečnou kombinaci výkonu a nízké spotřeby paliva.