Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer Evo IX na českém trhu: 1.199.000,- Kč

Ondřej Láník
Diskuze (520)
Na český trh se na konci zimy dostalo deváté provedení Lanceru Evo. Zcivilizovaný soutěžní automobil pro běžné silnice se u nás prodává za 1,2 milionu korun, což bude bezesporu velmi zajímavá částka...

Na český trh se na konci zimy dostalo deváté provedení Lanceru Evo. Zcivilizovaný soutěžní automobil pro běžné silnice se u nás prodává za 1,2 milionu korun, což bude bezesporu velmi zajímavá částka, která znejistí všechny zájemce o podobně koncipovanou Imprezu WRX STI.

V aktuálním Lanceru Evolution IX najdeme opět trubodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 4G63 o objemu 1997 cm3. K významným technickým pomůckám tentokrát patří nově naladěná turbodmychadlo se systémem chlazení stlačeného vzduchu a firemní systém variabilního časování a zdvihu ventilů MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control System). Prodloužením kanálů k turbodmychadlu se zlepšil točivý moment v nízkých a středních otáčkách, kde by teoreticky měl mít navrch hlavní konkurent - Subaru - s novým přeplňovaným motorem o objemu 2,5 l. Mitsubishi zvládá díky 206 kW při 6500 ot./min a 355 Nm při 3500 ot./min zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s a nejvíce jede 250 km/h. Motor je spojen s novou šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou.

Pro srovnání: Subaru Impreza WRX STI má v současné době nejvyšší výkon 206 kW při 5600 ot./min, točivý moment dosahuje hodnoty 392 Nm při 4000 ot./min, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,4 s a nejvyšší rychlost činí 255 km/h. Pohotovostní hmotnost je 1495 kg, což je o 30 kg více než v případě Lanceru.

Kdo však je rychlejší na trati? Po prvních týdnech za volantem civilního Eva IX je Václav Pech přesvědčen, že to bude právě nejnovější evoluce od Mitsubishi.

Přepracovaný podvozek, který má významný podíl na chování vozu ve vysokých rychlostech a na ovladatelnosti v zatáčkách, disponuje standardně nejen aktivním mezinápravovým diferenciálem (podobně jako Impreza), ale také aktivním řízením všech kol. Vpředu je diferenciál Torsen se zvýšenou svorností, uprostřed a vzadu pak elektrohydraulicky ovládané diferenciály regulující přenos točivého momentu na jednotlivá kola.

Mitsubishi Lancer Evo IX se na českém trhu prodává za 1.199.000,-Kč. Za padesátitisícový příplatek můžete navíc dostat sadu sportovních tlumičů Bilstein a kovaná sedmnáctipalcová kola BBS, která odeberou celkem 4,4 kg z neodpružených hmot vozidla. Konkurenční Subaru příjde na 1.228.800,-Kč.

Závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS

V pátek byly u importéra vozů Mitsubishi Motors, společnosti M Motors CZ s.r.o. převzaty nové závodní vozy Mitsubishi Lancer Evolution IX RS. Jeden z nich si odvezl jezdec Mezinárodního mistrovství ČR v rally ve skupině N4 (produkční vozy), Václav Pech.

Jeho vůz i další vůz Lancer EVO IX RS, určený pro rally jezdce Josefa Semeráda, byly z Japonska do Evropy dokonce transportovány speciální leteckou dopravou, aby se stihla jejich příprava na co nejbližší závody. Oba vozy zakoupil a pro kategorii N4 upravil tým Charouz Racing System, který oběma jezdcům poskytuje též kompletní technické a servisní zázemí. Se třetím závodním vozem odjel další jezdec Václav Arazim.

Zatímco Václav Pech se svým novým Evo IX vyjede poprvé do ostrých závodů koncem dubna v Tatrách, v rámci Matador Rally, Josefa Semeráda čekají první ostré jízdy již v polovině dubna v Hustopečích.

Oba jezdci mají pro letošní sezónu vysoké ambice. Pech by si rád na své konto připsal titul Mistr republiky 2006 v Mezinárodním mistrovství ČR v rally ve skupině N4 produkční vozy a Josef Semerád pak titul Mistr republiky v MČR sprintrally také v kategorii N4 produkční vozy. Semerád je v současné době v rámci celkového hodnocení na vedoucí pozici.

Václav Pech na svůj nový závodní vůz skutečně sází hodně. Při převzetí vozu řekl: „Na nové závodní Evo IX jsem se moc těšil a už se nemůžu dočkat ostrých závodů. Díky tréninkovému, běžnému sériovému vozu Evo IX mám za sebou již řadu testovacích jízd. A musím přiznat, že mne vůz skutečně překvapil a ´dostal´.To auto je radost řídit. Je to závoďák každým coulem. I při sebeostřejší jízdě je vůz naprosto stabilní. A velkou pochvalu zaslouží skvělé brzdy Brembo.“

V klasických závodech rally v současné době jezdí kolem 30 vozů Evo řady V až VIII a ve sprint rally zhruba dalších 15 vozů uvedených sériových řad.

TEST Mitsubishi Lancer Evolution VIII: Na ostří nože

Aktivní mezinápravový difernciál - Jak to funguje?

TEST Subaru Impreza WRX STI: KardioSTImulátor

Ondřej Láník
Diskuze (520)
29. 3. 2006 23:28
Re: MITSUMASTURBÁTOŘI
Buď opatrnej.
29. 3. 2006 22:02
Re: MITSUMASTURBÁTOŘI
:-) Těch 17 ti upřímně závidím :yes: A držím palce. Ten bazar pokud nebudeš muset, neber, nebo ty by sis snad chtěl jednou koupit svý auto, který odložíš do bazaru?... P.S. DAKAREG... ;-) :yes: cením tvou paměť.
29. 3. 2006 20:01
MITSUMASTURBÁTOŘI
Tak sis to, brácho přečet´, doufám. Jo, jak píšu. EVO žerou hlavně ti, co na něho nemaj. Nejlépe, a moc hezky, od srdce, to nade mnou vyjádřil kolega evoVIII(SK) - to je myslím klasickej fanda na EVO. Mladej, se snem, že si ho jednou, až bude pracovat koupí... Tak pro takovéhle fanoušky :yes: mám hluboké pochopení. O tom to je. Sni o EVU a zatím jezdi v GOLFU... brzy tě EVO přejde a budeš spokojenej golfista. Věř mi. Jo, a těch 20 za rok, ty jsi koupí ti, co maj EVO hluboko v sobě... ti mi jsou také sympatičtí - je to jejich život. To mezi tím, ti mitsumasturbátoři, těm bych doporučil hlubokej pohled do peněženek, pak vyhodnocení situace a přijetí realistického rozhodnutí... vidím to někde mezi městskou hromadnou, novou Fabií, případně pětiletým Focusem z bázu u vás na konci města. Na EVO zapomeň. 1,2 milionu bys střádal asi osmdesátdevět let. :yes:
28. 3. 2006 23:34
Re: EVOIZNÍ MINDRÁK
EVO, to je téma, ne přispěvatel GTI... snaž se to pochopit, je to prosté.
28. 3. 2006 23:19
Re: EVOIZNÍ MINDRÁK
Zdeňku... nevím, kde tě vychovali, ale kopírovat cizí texty... na to už musí mít člověk nejmíň vyšší dívčí :no: Jinak, když už jsi si s tím dal práci, tak si to vytiskni a za pět let přečti... všechno co tam je bude stále platit. P.S. Asi ti také nikdo zatím nevysvětlil, že zpravidla vedou diskuzi lidé rozdílných názorových proudů... Tak si to po večerech trénuj do zdi a pak přistup zde k diskuzi... k diskuzi o EVU, ne o přispěvateli GTI, Zdeňku :no: :no: