Mitsubishi Lancer Evo IX na českém trhu: 1.199.000,- Kč

Mitsubishi Lancer Evo IX na českém trhu: 1.199.000,- Kč

 
 

Na český trh se na konci zimy dostalo deváté provedení Lanceru Evo. Zcivilizovaný soutěžní automobil pro běžné silnice se u nás prodává za 1,2 milionu korun, což bude bezesporu velmi zajímavá částka...

Na český trh se na konci zimy dostalo deváté provedení Lanceru Evo. Zcivilizovaný soutěžní automobil pro běžné silnice se u nás prodává za 1,2 milionu korun, což bude bezesporu velmi zajímavá částka, která znejistí všechny zájemce o podobně koncipovanou Imprezu WRX STI.

V aktuálním Lanceru Evolution IX najdeme opět trubodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 4G63 o objemu 1997 cm3. K významným technickým pomůckám tentokrát patří nově naladěná turbodmychadlo se systémem chlazení stlačeného vzduchu a firemní systém variabilního časování a zdvihu ventilů MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control System). Prodloužením kanálů k turbodmychadlu se zlepšil točivý moment v nízkých a středních otáčkách, kde by teoreticky měl mít navrch hlavní konkurent - Subaru - s novým přeplňovaným motorem o objemu 2,5 l. Mitsubishi zvládá díky 206 kW při 6500 ot./min a 355 Nm při 3500 ot./min zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s a nejvíce jede 250 km/h. Motor je spojen s novou šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou.

Pro srovnání: Subaru Impreza WRX STI má v současné době nejvyšší výkon 206 kW při 5600 ot./min, točivý moment dosahuje hodnoty 392 Nm při 4000 ot./min, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,4 s a nejvyšší rychlost činí 255 km/h. Pohotovostní hmotnost je 1495 kg, což je o 30 kg více než v případě Lanceru.

Kdo však je rychlejší na trati? Po prvních týdnech za volantem civilního Eva IX je Václav Pech přesvědčen, že to bude právě nejnovější evoluce od Mitsubishi.

Přepracovaný podvozek, který má významný podíl na chování vozu ve vysokých rychlostech a na ovladatelnosti v zatáčkách, disponuje standardně nejen aktivním mezinápravovým diferenciálem (podobně jako Impreza), ale také aktivním řízením všech kol. Vpředu je diferenciál Torsen se zvýšenou svorností, uprostřed a vzadu pak elektrohydraulicky ovládané diferenciály regulující přenos točivého momentu na jednotlivá kola.

Mitsubishi Lancer Evo IX se na českém trhu prodává za 1.199.000,-Kč. Za padesátitisícový příplatek můžete navíc dostat sadu sportovních tlumičů Bilstein a kovaná sedmnáctipalcová kola BBS, která odeberou celkem 4,4 kg z neodpružených hmot vozidla. Konkurenční Subaru příjde na 1.228.800,-Kč.

Závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS

V pátek byly u importéra vozů Mitsubishi Motors, společnosti M Motors CZ s.r.o. převzaty nové závodní vozy Mitsubishi Lancer Evolution IX RS. Jeden z nich si odvezl jezdec Mezinárodního mistrovství ČR v rally ve skupině N4 (produkční vozy), Václav Pech.

Jeho vůz i další vůz Lancer EVO IX RS, určený pro rally jezdce Josefa Semeráda, byly z Japonska do Evropy dokonce transportovány speciální leteckou dopravou, aby se stihla jejich příprava na co nejbližší závody. Oba vozy zakoupil a pro kategorii N4 upravil tým Charouz Racing System, který oběma jezdcům poskytuje též kompletní technické a servisní zázemí. Se třetím závodním vozem odjel další jezdec Václav Arazim.

Zatímco Václav Pech se svým novým Evo IX vyjede poprvé do ostrých závodů koncem dubna v Tatrách, v rámci Matador Rally, Josefa Semeráda čekají první ostré jízdy již v polovině dubna v Hustopečích.

Oba jezdci mají pro letošní sezónu vysoké ambice. Pech by si rád na své konto připsal titul Mistr republiky 2006 v Mezinárodním mistrovství ČR v rally ve skupině N4 produkční vozy a Josef Semerád pak titul Mistr republiky v MČR sprintrally také v kategorii N4 produkční vozy. Semerád je v současné době v rámci celkového hodnocení na vedoucí pozici.

Václav Pech na svůj nový závodní vůz skutečně sází hodně. Při převzetí vozu řekl: „Na nové závodní Evo IX jsem se moc těšil a už se nemůžu dočkat ostrých závodů. Díky tréninkovému, běžnému sériovému vozu Evo IX mám za sebou již řadu testovacích jízd. A musím přiznat, že mne vůz skutečně překvapil a ´dostal´.To auto je radost řídit. Je to závoďák každým coulem. I při sebeostřejší jízdě je vůz naprosto stabilní. A velkou pochvalu zaslouží skvělé brzdy Brembo.“

V klasických závodech rally v současné době jezdí kolem 30 vozů Evo řady V až VIII a ve sprint rally zhruba dalších 15 vozů uvedených sériových řad.

TEST Mitsubishi Lancer Evolution VIII: Na ostří nože
Aktivní mezinápravový difernciál - Jak to funguje?
TEST Subaru Impreza WRX STI: KardioSTImulátor

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys

Urbanisticko-architektonická soutěž Nové KCP vyhlášená…

Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat! Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat!

Kdo v posledních letech pořídil Mitsubishi Lancer Evo,…

Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese

Jízda rychlostí 200 km/h není žádný med, natožpak když…

 



 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Včera

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový mercedes! A od muže

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový…

Našvaná Hana Gregorová (65) sice Ondřeji Koptíkovi (34), o třicet let mladšímu milenci, který jí lhal o své…

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky zdravotní prohlídky!

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky…

Jednou z probíraných možností, proč Jan Tříska (80) skončil v sobotu odpoledne ve Vltavě pod Karlovým mostem,…

 

iSport.cz

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera, musím vše odkoukat

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera,…

Tahanice se Spartou hodil za hlavu, v pátek absolvoval úvodní trénink s Kometou a v neděli poprvé oblékl dres…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…