Mitsubishi Lancer Evo IX na českém trhu: 1.199.000,- Kč

Mitsubishi Lancer Evo IX na českém trhu: 1.199.000,- Kč

 
 

Na český trh se na konci zimy dostalo deváté provedení Lanceru Evo. Zcivilizovaný soutěžní automobil pro běžné silnice se u nás prodává za 1,2 milionu korun, což bude bezesporu velmi zajímavá částka...

Na český trh se na konci zimy dostalo deváté provedení Lanceru Evo. Zcivilizovaný soutěžní automobil pro běžné silnice se u nás prodává za 1,2 milionu korun, což bude bezesporu velmi zajímavá částka, která znejistí všechny zájemce o podobně koncipovanou Imprezu WRX STI.

V aktuálním Lanceru Evolution IX najdeme opět trubodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 4G63 o objemu 1997 cm3. K významným technickým pomůckám tentokrát patří nově naladěná turbodmychadlo se systémem chlazení stlačeného vzduchu a firemní systém variabilního časování a zdvihu ventilů MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control System). Prodloužením kanálů k turbodmychadlu se zlepšil točivý moment v nízkých a středních otáčkách, kde by teoreticky měl mít navrch hlavní konkurent - Subaru - s novým přeplňovaným motorem o objemu 2,5 l. Mitsubishi zvládá díky 206 kW při 6500 ot./min a 355 Nm při 3500 ot./min zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s a nejvíce jede 250 km/h. Motor je spojen s novou šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou.

Pro srovnání: Subaru Impreza WRX STI má v současné době nejvyšší výkon 206 kW při 5600 ot./min, točivý moment dosahuje hodnoty 392 Nm při 4000 ot./min, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,4 s a nejvyšší rychlost činí 255 km/h. Pohotovostní hmotnost je 1495 kg, což je o 30 kg více než v případě Lanceru.

Kdo však je rychlejší na trati? Po prvních týdnech za volantem civilního Eva IX je Václav Pech přesvědčen, že to bude právě nejnovější evoluce od Mitsubishi.

Přepracovaný podvozek, který má významný podíl na chování vozu ve vysokých rychlostech a na ovladatelnosti v zatáčkách, disponuje standardně nejen aktivním mezinápravovým diferenciálem (podobně jako Impreza), ale také aktivním řízením všech kol. Vpředu je diferenciál Torsen se zvýšenou svorností, uprostřed a vzadu pak elektrohydraulicky ovládané diferenciály regulující přenos točivého momentu na jednotlivá kola.

Mitsubishi Lancer Evo IX se na českém trhu prodává za 1.199.000,-Kč. Za padesátitisícový příplatek můžete navíc dostat sadu sportovních tlumičů Bilstein a kovaná sedmnáctipalcová kola BBS, která odeberou celkem 4,4 kg z neodpružených hmot vozidla. Konkurenční Subaru příjde na 1.228.800,-Kč.

Závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS

V pátek byly u importéra vozů Mitsubishi Motors, společnosti M Motors CZ s.r.o. převzaty nové závodní vozy Mitsubishi Lancer Evolution IX RS. Jeden z nich si odvezl jezdec Mezinárodního mistrovství ČR v rally ve skupině N4 (produkční vozy), Václav Pech.

Jeho vůz i další vůz Lancer EVO IX RS, určený pro rally jezdce Josefa Semeráda, byly z Japonska do Evropy dokonce transportovány speciální leteckou dopravou, aby se stihla jejich příprava na co nejbližší závody. Oba vozy zakoupil a pro kategorii N4 upravil tým Charouz Racing System, který oběma jezdcům poskytuje též kompletní technické a servisní zázemí. Se třetím závodním vozem odjel další jezdec Václav Arazim.

Zatímco Václav Pech se svým novým Evo IX vyjede poprvé do ostrých závodů koncem dubna v Tatrách, v rámci Matador Rally, Josefa Semeráda čekají první ostré jízdy již v polovině dubna v Hustopečích.

Oba jezdci mají pro letošní sezónu vysoké ambice. Pech by si rád na své konto připsal titul Mistr republiky 2006 v Mezinárodním mistrovství ČR v rally ve skupině N4 produkční vozy a Josef Semerád pak titul Mistr republiky v MČR sprintrally také v kategorii N4 produkční vozy. Semerád je v současné době v rámci celkového hodnocení na vedoucí pozici.

Václav Pech na svůj nový závodní vůz skutečně sází hodně. Při převzetí vozu řekl: „Na nové závodní Evo IX jsem se moc těšil a už se nemůžu dočkat ostrých závodů. Díky tréninkovému, běžnému sériovému vozu Evo IX mám za sebou již řadu testovacích jízd. A musím přiznat, že mne vůz skutečně překvapil a ´dostal´.To auto je radost řídit. Je to závoďák každým coulem. I při sebeostřejší jízdě je vůz naprosto stabilní. A velkou pochvalu zaslouží skvělé brzdy Brembo.“

V klasických závodech rally v současné době jezdí kolem 30 vozů Evo řady V až VIII a ve sprint rally zhruba dalších 15 vozů uvedených sériových řad.

TEST Mitsubishi Lancer Evolution VIII: Na ostří nože
Aktivní mezinápravový difernciál - Jak to funguje?
TEST Subaru Impreza WRX STI: KardioSTImulátor

Spolupracujeme s TipCars.com
Internet Mall výrazně snížil ztrátu Internet Mall výrazně snížil ztrátu

Internetový prodejce Internet Mall provozující e-shop…

Zeman: Obsazení ministerstva zahraničí je uzavřenou otázkou Zeman: Obsazení ministerstva zahraničí je uzavřenou otázkou

Prezident Miloš Zeman považuje v současné chvíli otázku…

Migrace jako lidské právo? Maďarsko se chystá vystoupit z globálního paktu OSN Migrace jako lidské právo? Maďarsko se chystá vystoupit z globálního paktu OSN

Maďarsko zahájí proceduru odchodu z jednání OSN o…

Glosa Martina Čabana: Ministryně bez programu Glosa Martina Čabana: Ministryně bez programu

Ten kontrast mezi rezignacemi ministrů kvůli akademickému…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Lancer Evo IX na českém trhu:…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Ojetý Mitsubishi Lancer (CS): Klasik. Možná až moc velký… Ojetý Mitsubishi Lancer (CS): Klasik. Možná až moc velký…

Na minulou generaci Lanceru si dnes vzpomene snad jen…

Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat! Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat!

Kdo v posledních letech pořídil Mitsubishi Lancer Evo,…

 



 
Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

TEST: Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

Dnes 12:56

Prahnete-li po vlajkové lodi Opelu v ostřejším provedení, řešením je verze GSi. Jak moc se vyplatí manažerům s oblibou sportovat?




Blesk.cz

Bestiální byznys u Berouska: Tygry vařili 5-12 dní, preparátora chytili při kuchání

Bestiální byznys u Berouska: Tygry vařili 5-12 dní,…

Byznys kolem Berouskova zooparku, kde se mělo obchodovat s mrtvými tygry, nabírá hrůzných rozměrů. Každou šelmu…

David Gránský z Tváře: Svatba? Řekla ANO! Gratulace slavných se jenom hrnou

David Gránský z Tváře: Svatba? Řekla ANO! Gratulace…

Herec a zpěvák David Gránský (26) se rozhodl do toho praštit. Požádal totiž o ruku svoji přítelkyni Nikolu a je…

 

iSport.cz

Pešán sbíral inspiraci v Bostonu: Učil jsem se. A Říha je dobrá volba!

Pešán sbíral inspiraci v Bostonu: Učil jsem se. A…

Pod Ještědem do toho šlápli. Venku ke třicítce, jenže když máte co napravovat, nehledí se na žár. V Liberci, kde…

ANALÝZA: Sparta hledá cestu ze tmy. Co řeší na hřišti i uvnitř klubu?

ANALÝZA: Sparta hledá cestu ze tmy. Co řeší na…

Po skončení minulé sezony Letná potemněla. Konečná pátá příčka v lize přitáhla nad sparťanský svatostánek…

 

Reflex.cz

Ministr Krčál kvůli opsané diplomce rezignoval zbytečně!

Ministr Krčál kvůli opsané diplomce rezignoval zbytečně!

Ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál z ČSSD se stal obětí tak nechutné mediální štvanice kvůli shodám…

Terry Gilliam: Mrtvý už jsem byl a dostal za to 2 krabice vína. Znovu zažít to ale nechci!

Terry Gilliam: Mrtvý už jsem byl a dostal za to 2…

Asi nejzajímavější na setkání s Terrym Gilliamem (77) je, že se neustále směje. Chichotá se, když se mu nedaří,…