Mitsubishi Lancer Evo IX na českém trhu: 1.199.000,- Kč

Mitsubishi Lancer Evo IX na českém trhu: 1.199.000,- Kč

 
 

Na český trh se na konci zimy dostalo deváté provedení Lanceru Evo. Zcivilizovaný soutěžní automobil pro běžné silnice se u nás prodává za 1,2 milionu korun, což bude bezesporu velmi zajímavá částka...

Na český trh se na konci zimy dostalo deváté provedení Lanceru Evo. Zcivilizovaný soutěžní automobil pro běžné silnice se u nás prodává za 1,2 milionu korun, což bude bezesporu velmi zajímavá částka, která znejistí všechny zájemce o podobně koncipovanou Imprezu WRX STI.

V aktuálním Lanceru Evolution IX najdeme opět trubodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 4G63 o objemu 1997 cm3. K významným technickým pomůckám tentokrát patří nově naladěná turbodmychadlo se systémem chlazení stlačeného vzduchu a firemní systém variabilního časování a zdvihu ventilů MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control System). Prodloužením kanálů k turbodmychadlu se zlepšil točivý moment v nízkých a středních otáčkách, kde by teoreticky měl mít navrch hlavní konkurent - Subaru - s novým přeplňovaným motorem o objemu 2,5 l. Mitsubishi zvládá díky 206 kW při 6500 ot./min a 355 Nm při 3500 ot./min zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s a nejvíce jede 250 km/h. Motor je spojen s novou šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou.

Pro srovnání: Subaru Impreza WRX STI má v současné době nejvyšší výkon 206 kW při 5600 ot./min, točivý moment dosahuje hodnoty 392 Nm při 4000 ot./min, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,4 s a nejvyšší rychlost činí 255 km/h. Pohotovostní hmotnost je 1495 kg, což je o 30 kg více než v případě Lanceru.

Kdo však je rychlejší na trati? Po prvních týdnech za volantem civilního Eva IX je Václav Pech přesvědčen, že to bude právě nejnovější evoluce od Mitsubishi.

Přepracovaný podvozek, který má významný podíl na chování vozu ve vysokých rychlostech a na ovladatelnosti v zatáčkách, disponuje standardně nejen aktivním mezinápravovým diferenciálem (podobně jako Impreza), ale také aktivním řízením všech kol. Vpředu je diferenciál Torsen se zvýšenou svorností, uprostřed a vzadu pak elektrohydraulicky ovládané diferenciály regulující přenos točivého momentu na jednotlivá kola.

Mitsubishi Lancer Evo IX se na českém trhu prodává za 1.199.000,-Kč. Za padesátitisícový příplatek můžete navíc dostat sadu sportovních tlumičů Bilstein a kovaná sedmnáctipalcová kola BBS, která odeberou celkem 4,4 kg z neodpružených hmot vozidla. Konkurenční Subaru příjde na 1.228.800,-Kč.

Závodní vozy Mitsubishi Evolution IX RS

V pátek byly u importéra vozů Mitsubishi Motors, společnosti M Motors CZ s.r.o. převzaty nové závodní vozy Mitsubishi Lancer Evolution IX RS. Jeden z nich si odvezl jezdec Mezinárodního mistrovství ČR v rally ve skupině N4 (produkční vozy), Václav Pech.

Jeho vůz i další vůz Lancer EVO IX RS, určený pro rally jezdce Josefa Semeráda, byly z Japonska do Evropy dokonce transportovány speciální leteckou dopravou, aby se stihla jejich příprava na co nejbližší závody. Oba vozy zakoupil a pro kategorii N4 upravil tým Charouz Racing System, který oběma jezdcům poskytuje též kompletní technické a servisní zázemí. Se třetím závodním vozem odjel další jezdec Václav Arazim.

Zatímco Václav Pech se svým novým Evo IX vyjede poprvé do ostrých závodů koncem dubna v Tatrách, v rámci Matador Rally, Josefa Semeráda čekají první ostré jízdy již v polovině dubna v Hustopečích.

Oba jezdci mají pro letošní sezónu vysoké ambice. Pech by si rád na své konto připsal titul Mistr republiky 2006 v Mezinárodním mistrovství ČR v rally ve skupině N4 produkční vozy a Josef Semerád pak titul Mistr republiky v MČR sprintrally také v kategorii N4 produkční vozy. Semerád je v současné době v rámci celkového hodnocení na vedoucí pozici.

Václav Pech na svůj nový závodní vůz skutečně sází hodně. Při převzetí vozu řekl: „Na nové závodní Evo IX jsem se moc těšil a už se nemůžu dočkat ostrých závodů. Díky tréninkovému, běžnému sériovému vozu Evo IX mám za sebou již řadu testovacích jízd. A musím přiznat, že mne vůz skutečně překvapil a ´dostal´.To auto je radost řídit. Je to závoďák každým coulem. I při sebeostřejší jízdě je vůz naprosto stabilní. A velkou pochvalu zaslouží skvělé brzdy Brembo.“

V klasických závodech rally v současné době jezdí kolem 30 vozů Evo řady V až VIII a ve sprint rally zhruba dalších 15 vozů uvedených sériových řad.

TEST Mitsubishi Lancer Evolution VIII: Na ostří nože
Aktivní mezinápravový difernciál - Jak to funguje?
TEST Subaru Impreza WRX STI: KardioSTImulátor

Spolupracujeme s TipCars.com
Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

 




Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese Video: Jízda rychlostí 200 km/h. V lese

Jízda rychlostí 200 km/h není žádný med, natožpak když…

Legendy na Moje.Auto.cz: Proč vybrat Mitsubishi Lancer Evo IX a ne Imprezu WRX STI? Legendy na Moje.Auto.cz: Proč vybrat Mitsubishi Lancer Evo IX a ne Imprezu WRX STI?

Na Moje.Auto.cz je pouze jediná recenze věnovaná slavnému…

 



 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…