Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co koupit: Mitsubishi ASX vs. Nissan Qashqai

Podívejme se na dvě zajímavá SUV – jakou mají výbavu v základní verzi a co můžeme očekávat za svých (pečlivě našetřených) 600 tisíc korun?
Zpět na článek
14. 1. 2012 07:49
14. 1. 2012 08:43
14. 1. 2012 10:03
14. 1. 2012 11:07
14. 1. 2012 23:19
14. 1. 2012 23:54
15. 1. 2012 07:35
14. 1. 2012 11:06
14. 1. 2012 12:57
15. 1. 2012 15:15
15. 1. 2012 16:49
16. 1. 2012 09:43
16. 1. 2012 12:34
14. 1. 2012 22:22
14. 1. 2012 23:27
15. 1. 2012 13:29
15. 1. 2012 15:02
Avatar - escorpion
14. 1. 2012 07:49
Qashqai
Volil by som Qashqai. I keď ten nový mitsubishi 1,8 D môže byť zaujímavý. Nissan je zakladateľ tejto triedy, ASX je z núdze cnosť. Dnes je moderné mať zastúpenie v každej triede, ale tento zmenšený outlander s bakelitovým interiérom nie je nič moc. Aj nissan nemá interiér v najvyššej kvalite, ale na to auto sa dá aspoň pozerať.

Nissan :yes:
Rozbalit vlákno
6
14. 1. 2012 08:43
Re: Qashqai
Ja by som zas volil ASX ale priznam sa, ze len na zaklade osobnych skusenosti s Qashqai. Motor 2,0, autom. prevodovka, v priebehu 3 rokoch asi 5 x v servise. Takmer vzdy to iste, radenie! V servise povedali, ze financna skoda je obrovska, ale bolo este v zaruke a vsetko vzdy uznali. 3 meiace pred ukoncenim zaruky sa predalo. Technici sami ovsem priznali, ze auto s touto kombinaciou je co do spolahlivosti nepodarene, s ostatnymi udajne nemaju problemy. K ASX: viac krat som v nom sedel, predsa len potrebujem 4x4, znechucuje ma interier, zvlast velmi tvrde plasty. Ale nikdy som s nim na rozdiel od Qahqai nejazdil, takze jazdne vlastnosti neposudzujem. Ale Nissan uz nikdy, nikdy viac.
Avatar - escorpion
14. 1. 2012 10:03
Re: Qashqai
To je škoda. Automatická prevodovka je u mňa prvoradá. Nie žeby som nevedel radiť, dokonca to robím rád, ale pre bežnú, každodennú jazdu chcem komfort.
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2012 11:07
Re: Qashqai
ono kazde auto co ma automatiku je do istej miery poruchove a ma urcite aj vyssiu spotrebu, nevidim dovod kupovat drahu automatiku do auta mensieho ako medak E alebo bmw 5 cize je logicke ze prve co ti odide bude prevodovka , s manualom nikdy nie su problemy navyse mas mensiu spotrebu lacnejsie auto, servis a v neposlednom rade ho aj lahsie predas a vyhnes sa problemom v servisoch, kupovat mensie auta s automatikou je masochizmus bez urazky ;-)

Myslim ze ked dokazem krutit volantom tak radit nie je o nic narocnejsie a usetrim si kopec starosti a aj usetrim, navyse s manualom je jazda ovela zabavnejsia sviznejsia a radis podla potreby nie kedy ti to prevodovka dovoli, auto je zivsie s mensou spotrebou a aj spolahlivejsie, Mat automat v kaskaji fujjj, hrat sa na luxus v takomto aute to nie je dobry napad.
14. 1. 2012 23:19
Re: Qashqai
Tak ty si vedle jak ta jedle, automat klidne i do pidi auta, asi nechapes komfort...vrat se 20 let zpet, tam si zustal...
14. 1. 2012 23:54
Re: Qashqai
doporucujem ti klasicku mestku rannu a poobednajsiu spicku najprv s manualom a potom s automatom bez ohladu na to ci mas medaka, alebo podla teba masochisticku kombinaciu maleho auta a automatu a daj vediet, ktore zvezenie bolo prijemnejsie
Avatar - jazva
15. 1. 2012 07:35
Re: Qashqai
Nekomentuj veci o ktorých vieš houňo... 8-s
14. 1. 2012 11:06
ASX...
... srovnání těchto dvou rivalů je na místě. QQ je matador třídy a ASX sice nováček, ale přichází ve skvělé formě a tyhle 2 auta jsou si hodně podobná.

QQ je v základu levnější, ale výrazně starší kousek, cca o půl generace. Zdál se mi subjektivně vevnitř menší než ASX a pohon 4x4 jde, pokud mě pamět neklame, jen ke dvoulitrům, takže cena se taktéž vyhoupne přes 600k.

ASX působí svěžím dojmem a má podle mě výborný motor 1.8DI-D, ceny jsou na podobné úrovni. Líbí se mi o chlup víc, takže bych do něj klidně šel. Nicméně ani QQ není chybou, řekl bych že je to hodně vyrovananý souboj a rozhodnou maličkosti a subjektivní preference.

Proto použiji oblíbené slovní spojení na tomto foru - Bravo ASX, Bravo QQ >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2012 11:10
mne sa viac paci kaskaj
samozrejme to chce solidny motor a klasicky manual ziadne rizikove kombinacie teda a auto bude urcie spolahlive a v terene urcite lepsie ako ASX ktore ma mensiu svetlu vysku a v diesli je neskutocne drahe. Navyse ma mpocit ze kaskaj je aj vacsi priestrannejsi a ma lepsi pohon 4x4.

ja volim kaskaj

:yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dan0044
14. 1. 2012 12:31
Re: mne sa viac paci kaskaj
Nepotěším tě, právě ty pocity na závěr jsou přesně naopak - i dle testů. Obě auta jsou poměrně malá, prostě crossovery, nicméně Qashqai je velký zvenčí a malý uvnitř. Dle osobních zkušeností je ASX uvnitř prostornější.
A pohon 4x4 - je velmi podobný v obou autech, ale Qashqai má pomalejší reakčnost v módu samovolně připojitelné zadní nápravy - přičemž na obyčejných cestách, co si budeme nalhávat, se jezdí nejvíc právě na tenhle mód.
Jinak jsou zajímavé ty tvé "určitě". Skoro to vypadá, jako kdyby si sám sebe přesvědčoval, že to tak "určitě" bude, ale jistý si tím příliš nebyl.
Avatar - pelikoš
14. 1. 2012 12:57
kaštánek
takže jednoznačně volím qashqai-leader a tvůrce třídy a nezapomeňte,že za rok bude nová generace ;-)
bravo qashqai... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2012 13:21
Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
..jednoznačně! Protože to je asi NEJlepší současný naftový motůrek (dle testů i s OPRAVDU nejmenší spotřebou) a ASX je "jen" trochu zmenšený OUTLANDER = možná nejlepší malá 4kolka (za přijatelnou cenu navíc ;-)
PS: Tohle mi příjde TOTÁLně JEDNOZNAČNÉ = VÍTĚZem je Mitsubishi ASX 1.8 D-iD :yes: :-)
Rozbalit vlákno
15
14. 1. 2012 13:59
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
ASX je super, ale zas tak jednoznačné to neni, QQ není špatný. Když už bych zvažoval crossover, tak bych si počkal na jeko klon P4008, PSA mám tak nějak i přes jeho mouchy rád ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2012 14:02
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
To já TAKÉ (i ty mouchy i to "rád" :-)
PS: Ale i v tom CITROËNu C4 Crossair bych asi volila motor 1.8 D-iD ;-)
14. 1. 2012 17:20
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
Podle novinářů, dokonce i podle ing. Vaculíka (patří mezi několik kvalifikovaných),když ještě psával do Auto Dieselu(než to loni zaniklo) je motor 1,8 D-iD skvělý.Zkoušel jsem,ale jo,je,pokud jej nevlastním Jenže to je vždy článeček v testu,autem se najede pár set km, nebo tisícovka. Pak jsou zkušenosti majitelů....Jako u většiny japonců,i tihle moc nezvládli regeneraci DPF a pokud máš čas,projdi si tuto předlouhou diskusi.
[odkaz]
Jejich počáteční odvaz z auta a motoru se rychle vytratil.Servisy v CZ/Sk se jim smějí,porůznu jim mění SW,některé pochody servisů jsou absolutní tragédie.Nejsou tam řidiči začátečníci,ale servisy se k nim tak chovají.Prostě regener řešit vstřikem nafty do expanze je...slušně řečeno "fatální chybka". PSA to má líp,jinak má řešeno i Toyota, BMW...ale ASX zcela debilně.
Není normální,aby při běžném ježdění-na to je auto vyrobeno je můj názor-se dělo,že regenerací vzroste hladina směsi oleje a nafty (těžké frakce jež se neodpařily) z hodnoty MAX na rysku "X", a to po 7500 km !!! Olej-pardon, směs, musí jít ven. Něco podobného jsem zažíval s M6,byť jezdil vzdálenosti a regenerace si hlídal,nikdy při ní nevypl motor.Mně v M6 přibylo na 7500 km asi 750g nafty a měnil jsem náplň.Teď to má mazda sice drobet líp,ale zase žádná sláva.Soukr ji mám už bez DPF,jiný SW a pohoda,ale její osud je už zpečetěn a jdu do turbo benzínu.
BTW: nevolil bych ani jedno z nich a kdyby, pak s výhradou ASX v benzínu,neb nafta je přestřelená cena,když pominu filtr a že to není 4x4?Většina lidí jej nevyužije,já se za 37 let ježdění vždy dostal kam potřeboval za všech kalamit s pohony jen jedné nápravy.4x4 není samospasitelné,ale neberu lidem jejich nadšení pro módní záležitost.Do terénu nejezdím,lidé s SUV rovněž ne,byť znám jednoho majitele, a ten tam jede i s vozíkem,ale je to zemědělec tělem a duší, SUV má jako pracovní nástroj,ne dokazovat,že na to má ;-)
Avatar - Dan0044
14. 1. 2012 17:48
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
Á, už je tu to zase. Ohánění se Mitsu fórem :-) zkus si všimout, že do tohoto tématu píšou stále ti samí lidé - ti, co si ASXko koupili jako jedni z prvních. Mitsubishi už to dořešilo, dokonce už i někteří, co ho koupili jako první, s ním přestali mít problémy.
adBTW.: už znáš dva ;-)
15. 1. 2012 14:52
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
Ta pasáž o tom, že majitelé stejně do terénu nejezdí se mi líbí asi nejvíc >:D a myslím, že na 99% to tak bude. Kdo proboha bydlí tak v hrozlivém terénu, že musí projíždět protitankový příkop a haldex mu nestačí... >:D

Fakt ale záleží, kde bydlíš. Třeba Hostýnsko-Vizovická kopečkovatina je docela na nic. Ježdění je tam horší než v Krkonoších a to myslím vážně. Kopce jsou směšně malé v porovnání s horami, ale krátké a strmé, a uprostřed je nějaká stupidní zatáčka, kde na trojku neprojedeš. Kdo bydlí v okolí Zlína, ví, o čem mluvím... takže jakékoli popostrčení zezadu se v zimě DOST! hodí, .. třeba i více než ve Finsku, kde bych se v zimě ani bez hřebů nebál jet doslova KAMKOLI.
Avatar - pelikoš
14. 1. 2012 21:36
Re: jedině kaškaj
nissan přeci kontruje 1,6 dCi ;-)
takže jednoznačně qashqai
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2012 21:50
Re: jedině kaškaj
To moc NE"kontruje" - NEJLEPŠí motor této kategorie je dnes 1.8 D-iD (spotřebou, chováním atd.) - je zvláštní že TAK (až NEuvěřitelně) povedený motor je "masově NEmoc známý" ..
Avatar - pelikoš
15. 1. 2012 13:35
Re: jedině kaškaj
NEsdÍlíM TeNtO nÁzOr,protože mě tedy přijde qashqai o notný kus lepší a to tvrzení o tom motoru ja dost silné.no možná počkáme na nějaké přímé porovnání,ale favorita již známe ;-) :-! je to 1,6 dCi...
Avatar - Hammunasakra
16. 1. 2012 00:14
Re: jedině kaškaj
Já právě VYCHÁZÍM z obsáhlých (německých) testů + názoru Martina VACULÍKa - že je to NEJlepší motor této kategorie :yes: :-)
Avatar - pelikoš
16. 1. 2012 17:27
Re: jedině kaškaj
testy obecně i ty německé pro mě nemají vůbec cenu.je to marketing a každý kdo testuje je ať chce nebo ne nějak zainteresovaný.a ten motor není špatný,ale je tam hodně negativ,takže qashqai je podle mě lepší
Avatar - ryman
15. 1. 2012 00:27
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
asx je sympatické a právě technika je jeho silná stránka, ale vzhledem na qashqai podle mě ztrácí. i přes svůj věk nissan působí v každém pohledu jako dospělejší vůz, čímž dokazuje svůj evropský původ..
Avatar - pelikoš
15. 1. 2012 13:36
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
přesně... ;-)
Avatar - Ham.
15. 1. 2012 16:29
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
Technika je silná stránka ASX pouze co se týče motoru ale zbytek techniky je slabinou proti konkurenci, podprůměrné brzdy, slabá ochota zatáčet. Qashqai je daleko vyváženější jak technicky tak interiérem a vyloženou slabinu nemá takže i když třeba motor u Q je o něco horší ve spotřebě tak celkově je to lepší auto.
Avatar - Hammunasakra
16. 1. 2012 00:20
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
Koukám někdy (trochu slabší) brzdy vadí, někdy (slabé) NEee ;-)
PS: Jinak je to ale spíš NAOPAK - AXS je "jen" trochu zmenšený VĚTŠí model Outlander (vůz postavený na mechanických skupinách vozu vyšší třídy), což je při jízdě naopak KLAD
m.j. jeden ze ZÁKLADních ROZDÍLů mezi třídami je "pocit" z jízdy - zjednodušeně, když po více kilometrech (pár stovkách třeba) tak reálný rozdíl NEní/NEmusí být až tak v rychlosti/čase jízdy, ale PRÁVĚ v "pocitu" z jízdy = prostě z Fabie vystoupíte po 5ti stech kilometrech "jak spráskaný pes", z Rollsu "jak rybička" ... a v ASX to "je znát" + má momentálně opravdu asi (v kategorii) NEJlepší motor vůbec :yes: :-)
Avatar - Ham.
16. 1. 2012 09:14
Re: Mitsubishi ASX 1.8 D-iD..
ASX má jeden z nejhlučnějších podvozků ve třídě, který přenese každou nerovnost k posádce, malá a nepohodlná sedadla, no to jsou jistě dobré předpoklady pro dlouhé jízdy. Jestli je v něčem lepší tak v jízdě v terénu ale tam asi nikdo nepředpokládá jízdu v délce 500km. Takže zrovna v komfortu jízdy Q vede na celé čáře.
14. 1. 2012 14:45
Proč Nissan nebo Mitsubishi?
Zdravím kolegové řidičové,

rozhodně vidím, že máte zkušenosti. Prosím, nezlobte se, pokud někomu polezu na nervy se Škodou, ale... Škodu jednoduše mám rád, jako patriot, možná jen z blbosti. Ale řekněte, proč bych si za stejné peníze neměl koupit vůz Octavia Combi Edition CZ 1.8 TSI 118 kW 6-stup. mech. 4x4?

1) co vím, 4x4 Haldex poslední generace od VW není špatná,. Bude tedy horší na obyčejné připojení na zpevněné cestě při rozjezdu? Asi ne že...
2) Motor podle toho, co jsem četl, je jednoduše vydařený (spotřebu s dieslemi neporovnávám, to vynechme...)
3) prostor uvnitř? Jestli je Kaškaj velké-malé auto, je na tom snad Octa hůř?
4) A terén? Za 602 tisíc mám zvýšený podvozek a a oplechování zespod (nebo oplastování, co já vím...), takže... podobně neterénní jako je crossover džíp-nedžíp QQ / ASX. A jsem si jistý, že to, co dá QQ dá i Škoda.
5) A nemluvím o zavazadlovém prostoru, který mi starosti dělat nebude (nebudu auto nikde lámat ve skalní štěrbině a proplétat se s naloženým kombíkem lesem), v pohodě hodím lyže, kolo napůl za sebe a jedu. Udělám to samé s hvězdami crossovery, kteří mi přijdou pozlátka doby... ?

Díky
M.

Rád jsem si článek přečetl, ale stále nevidím důvod proč bych měl k těmto značkám inklinovat.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Dan0044
14. 1. 2012 15:40
Re: Proč Nissan nebo Mitsubishi?
Není důvod se zlobit, mezi patrioty jsi to vzal z ještě docela rozumného pohledu. Jsou tu tací, kteří stačí, aby napsali komentář a je všem jasné, že je něco špatně.
A proč nekoupit za stejné peníze Škodu? Důvody jsou občas jiné, než myslíš. Těch několik lidí, kteří tato auta kupují, často nepatří mezi "stádní typy". Nemají zapotřebí, aby přišli na parkoviště a zjišťovali, které auto je jejich. Nebo aby přišli na parkoviště a zjistili, že žádné z těch stejných aut není jejich, protože to jejich už tam prostě není. Češi jsou Češi a v tomhle mě jako národ hodně štvou.
ad k bodům 1 a 4: Haldex není příliš schopný v terénu.... Na obyčejné cesty samozřejmě stačí, ale na souvislý led, či do bahna bych s tim radši nejel. Měl jsem příležitost porovnat poslední Haldex s našim autem v terénu - bahno. Octavie se krásně zahrabala. Původně se chtěla vyhnout brodům, protože by se pověsila za kufr. My projeli jak brody, tak tím bahnem. Další důvod je, že v zimě bychom se asi do Prahy nedostali bez nebo s horším pohonem 4x4. Třeba já bych volil ASX 4x4 jednomyslně.
Další věc je ten diesel. Nikdy sem neměl moc rád diesely, hlavně po tom, co jsem nějakou dobu jezdil s Octavií 1.9 TDi. Ale ten diesel v ASXku se už začíná přibližovat benziňákům, není tak strašně hlučnej a zároveň má dobrou spotřebu a hezky táhne. Prostě je to jeden z mála dieselů, který by mě dokázal přesvědčit.

To je dle mě pár důvodů, které některé lidi, jako jsem třeba já, vedou k tomu, abych si koupil auto tohoto typu. Na dovolenou se do toho sbalim i ve čtyřech, v terénu to má slušný jízdní vlastnosti, na silnici taktéž. Místa pro cestující je aspoň v ASXku dost, takže proč ne? Nemusí se za mnou vlnit kufr na měkkém podvozku.
Avatar - Merkur
14. 1. 2012 16:37
Re: Proč Nissan nebo Mitsubishi?
Nedávno jsem právě vybíral nějaký SUV a tudíš jsem pár prošel,mezi nima i ASX.Nakonec jsem ho ani neprojel,jelikož mě odradil ten odpudivý interiér,který bych neváhal popsat jako spartánský.Kaše jsem teda ani neshlídnul.
Avatar - Dan0044
14. 1. 2012 16:58
Re: Proč Nissan nebo Mitsubishi?
Tak to je potom otázka, co ti vyhovuje víc... Náš Outlander má taky spartánský interiér, nicméně nikde nic nevrže, všechno až na tlačítko palubního PC je při ruce, funkční, nesvítí to jako vánoční stromeček a sedačky jsou jak v Outlanderovi, tak v ASXku pohodlný a nebolí z nich záda. Tj. pro mě jak Outlander, tak ASXko splňuje všechny důležité věci, co od auta požaduju, musím se přiznat, na palubce jsem zatím ani nespal, ani jí neolizoval, aby mi ty plasty vadily.
Btw. mám ale pocit, že ASXko má už měkčený plasty, ne?
Avatar - Merkur
14. 1. 2012 17:33
Re: Proč Nissan nebo Mitsubishi?
Měl jsem namysli vizuální stránku věci.Jestli je něco měkčený nebo ne je mě osobně šuma fuk.
Avatar - Dan0044
14. 1. 2012 17:37
Re: Proč Nissan nebo Mitsubishi?
Jak sem psal, to potom záleží, co komu vyhovuje víc. Každej má jinej vkus...
15. 1. 2012 15:43
Re: Proč Nissan nebo Mitsubishi?
a koukám další ochmatávač interiérů, ty jsou nejlepší. 8-s
14. 1. 2012 23:46
Re: Proč Nissan nebo Mitsubishi?
Já bych řekl, že ta koupě octavie vedle těchto modelů má něco do sebe. Ne že by je překonávala schopnostmi v terénu, ale nějak si nedovedu představit, že zrovna ASX nebo qashquie by si pořizoval někdo, kdo to s terénem myslí vážně. A mimo terén by Octavia mohla sloužit praktičtěji.
Ovšem kdybych chtěl do terénu, v podobné cenové kategorii bych sáhl po Grand Vitaře a smířil se s větší spotřebou u benzínové 2.4ky (která se mi zdá nejideálnější).
Avatar - pelikoš
15. 1. 2012 13:37
Re: Proč Nissan nebo Mitsubishi?
to už radši X-TRAIL,ale to je jiná kategorie...
15. 1. 2012 15:15
Re: Duster
No tak, když už jsme u toho "to už radši", tak proč ne Duster v plné palbě (snad by se mohla něčemu jinému základnímu přiblížit...) a pokud se nepletu, je to technicky okopírovaný X-Trail. Cenou se určitě vleze...
Avatar - pelikoš
15. 1. 2012 16:49
Re: Duster
dlouho jsem se tak nezasmál...duster je okopírovaný x-trail >:D >:-[]
15. 1. 2012 17:02
Re: citace z www.auto.cz
[odkaz]

1) Kvůli úspoře nákladů je celkem 50 % dílů převzatých z jiných modelů Aliance Renault Nissan.

2) Pohon všech kol využívá elektromagnetické spojky od Nissanu. Její řídicí elektronika umožňuje volit mezi třemi módy. Výchozí je režim Auto, kdy se zadní náprava automaticky připojuje, pokud je to potřeba pro dosažení optimální trakce. Lock pevně uzamyká poměr rozdělení momentu mezi nápravy. Tento režim je vhodný pro obtížný terén (sníh, bláto, písek) při nízkých rychlostech. Zadní nápravu lze také zcela odpojit zvolením 2WD, kdy je provoz auta úspornější.

Pokud mám správné informace, Dacia potažmo Renault využívá hodně toho, co se najde v Nissanu. Proto to okopírování ... technicky vzato!
Avatar - pelikoš
15. 1. 2012 18:04
Re: citace z www.auto.cz
jde možná o 50% dílů z pohonu 4x4,ale o podvozku,tzn.nápravy a platforma,to je jiná soutěž.kapišto ;-) nelze sčítat jablka a hrušky...
16. 1. 2012 07:54
Re: citace z www.auto.cz
4x4 v Dustru je stejný jako v Q .. ale X-trail má čtyřkolu jinou ...
15. 1. 2012 15:10
Re: citace z www.auto.cz
1) Opravdu mě nenapadla ta teorie s tím nejvíce oblíbeným autem u zlodějů. To je fakt, že je dobré pak mít něco, co se dobře hledá... nebo spíš, co se neztratí v davu. Tak zrovna tady ve Finsku bych si Kaše nekupoval, protože to tady má snad každý >:D a Avensis v kombi.

2) Proč se jedno auto zahrabe a druhé ne? To jsem taky nechápal. Vždycky jsem si myslel, že buď se kola točí a tudíž se auto někam posunuje, nebo se netočí - a tak stojí. Proč by se měl tedy Haldex zahrabat? Já jsem vždycky měl pocit, že jako připojitelný zadní pohon ho v testech chválili.

3) Odkud jezdíte do Prahy, že byste se tam nedostali, to si taky nedovedu představit. Známí bydlí v Krkonoších a říkali, že nechápou, proč si někdo kvůli zimě kupuje 4hrab. Prej se vždycky s pořádným pneu všude dostali.

I tak díky za podněty... :-)
Avatar - Dan0044
15. 1. 2012 18:02
Re: citace z www.auto.cz
Jo, to je tady docela problém, obzvlášť v Praze, tam to mizí každou chvíli. Ve Finsku seš docela za vodou, tam se (snad) tolik nekrade a nepotkáš tam Octavii na každym rohu. Třeba tyhle dvě věci pro mě byly rozhodující - našeho Outlandera tady skoro nikdo nemá, a obzvlášť těch turb v modrý metle je tu jenom pár kusů.
Proč se jedno auto zahrabe a druhé ne? Taky mi to přišlo zvláštní. Ale tý Octavii se točilo jenom jedno přední a jedno zadní kolo, prostě nebyla schopná hrabat všema čtyřma. Zato my jsme hrabali všema čtyřma. A prohrabali jsme se. Možná to bylo tím. Ale traktor jí už vytáhl.
Odkud? Praha západ, 30 km, o to ale nejde, hned za domem máme CHKO, kde se nesmí solit a silničáři jezdí často až po době, kdy jedeme do práce. No a je tam docela krpál a pravidelně podel silnice nacházíme v příkopech předohraby. Takže toť důvod, proč čtyřkolku.
15. 1. 2012 18:46
Re: citace z www.auto.cz
Nó,žena jezdí pracovat do českých "hor" 1100mnm v zimě v létě a její Mazda má jen přední náhon. Ještě se nestalo,že by nedojela i když určité problémy občas měla,díky hlupákům za volantem. Dnes uvažuji o výměně za SX4 4x4. Oktávku 4x4 nechci,protože se do ní blbě leze,prostě je nízká,stejně jako Mazda. Proto si lidi kupují ASX a další. ;-)
16. 1. 2012 09:16
Re: citace z www.auto.cz
A co prestiž? Ne každý chce jezdit jen Škodovkou, kdekdo touží po značce s celosvětovým renomé. Pokud mi na tom nezáleží, je výhodnější koupit Dacii.
16. 1. 2012 09:43
Re: Renomé?!
no a právě u toho celosvětového renomé si nejsem jistý, ... jak to porovnávat a kdo komu to renomé uděluje a podle čeho...

Chápu, že např. Mercedes bude Mercedes, ale jak chcete podle renomé seřadit asijaty a zbytek Evropy?
16. 1. 2012 12:34
Re: Renomé?!
Je to samozřejmě subjektivní kategorie, nicméně určité atributy pořadí předurčují. Kdyby se např. Dacie sebevíc zdokonalila, bude pro značnou část popoluce jen potupným archaickým Rumunem pro socky. Obdobně to platí o Korejcích a stejně to lze říct i o Škodě. Zažitá klišé se těžko překonávají. Kolikrát ještě uslyšíme, že Fordem či Oplem tam a vlakem zpátky atd.
14. 1. 2012 16:44
Suboj VW a Sportage
Ked uz sme pri pohone 4x4, ak by to niekoho zaujimalo, tak tu je naozaj dobry test.Zvlast druha polovicka testu. [odkaz] V takom tazkom terene som test Sportage este nevidel, raz darmo rus :yes:
Rozbalit vlákno
1
15. 1. 2012 14:57
Re: Suboj VW a Sportage
díky za odkaz, dost jsem se pobavi >:D

Po shlédnutí toho testu se musím přiznat, že toho opravdu ty dvě plečky v terénu moc "nezvládnou". Nikdy by mě totiž nenapadlo vyjíždět lesní kopce se sklonem nějakých 35° nebo se houpat načtorc a dvě kola mít při výjezdu před příkop ve vzduchu. No, to pak souhlasím, že strejda Haldex bude patrně lehce zmatený :DDD

PS.: nejsem si jistý, co má Sportáž za techniku ohledně zadní nápravy (nebo spíš popravy ??? >:D )
14. 1. 2012 22:22
Ani jedno
Počkat na CX-5 :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2012 22:55
Re: Ani jedno
CX 5 (dle všeho) opravdu :yes:
.. ale Mitsubishi ASX 1.8D-iD :yes: :yes: ;-)
14. 1. 2012 23:27
Re: Ani jedno
Jo ale cena plus 100 tisic...
Avatar - pelikoš
15. 1. 2012 13:29
Re: qashqai
no to radši počkat na novou generaci qashqaie ;-) :yes:
15. 1. 2012 15:02
Re: qashqai
Přesně tak, ani jedno!

Za ty prachy si koupím dvě fááábie, jednu postavím na kopec, druhou pod kopcem spojím lanem, ... no a pak tu na kopci jednoduše odbrzdím a vytáhnu se zespodu nahoru.

Navíc je to docela zadarmo, jen do té nahoře naložte něco těžkého, poleno pokud jste v lese nebo šutr.

Ale teď vážně, nemáte někdy pocit, že toho vybírání už máte dost? Je jedna teorie, která říká, že v dnešní době člověk nikdy není pořádně spokojený. Je totiž tolik voleb a možností, že je jakákoli volba stejně neskutečně relativní a nikdy si nemůžete být jistí, že vaše volba byla ta nejlepší...
16. 1. 2012 07:48
Porovnání o ničem
A je to tu zase ... srovnání hrušek s jabkama ... stačila první věta článku "Podívejme se na dvě zajímavá SUV ..." a dál jsem ani nečetl. Ptám se autora, proč neporovnává ASX s nisaňáckým SUV(X-trailem) , ale s crossoverem Qashqai?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pelikoš
16. 1. 2012 17:20
Re: Porovnání o ničem
ono asx taky není suv,tak´že vlastně proč je nesrovnávat
17. 1. 2012 07:40
Re: Porovnání o ničem
souhlas, taky ASX nepovažuju za SUV(stejně jako Yeti,ix35,sportage, ..) ale za crossover .. a v tom je ten problém .. kategorie SUV je teď "in", takže do ní výrobci zařadí kde co a ono jim to díky novinářům a takovýmhle testům prochází ... takže pokud ho výrobce zařadí mezi SUV(a dle mě neprávem), tak se mají srovnávat s SUV .. takže porovnat ASX s X-trailem, Vitarou, Forestrem, atd. ... ASX by v tomto porovnání dostalo pořádně "na *" ...
16. 1. 2012 09:38
U nás doma vyhrál Qashqai:
Těsně před koncem roku jsem řešil podobný problém, hledal jsem auto pro ženu - chtěla sedět výš a pohon 4x4 a manuální převodovku(je to zvláštní, ale opravdu automat nechce). O jiném než naftovém motoru jsem neuvažoval – žena najezdí ročně cca. 15 tis. km což není mnoho, ale diesel mi nějak přijde do podobných aut vhodnější. Cena nešla vzhledem k nemožnosti 100% shodné konfigurace a akčním balíčkům jednotlivých značek úplně porovnat(ASX-vyhřívaná sedadla + zimní kola, Qashqai – skleněná střecha, navigace, 18 kola… Tiguan – automatické parkování…), ale základní požadavky (6x airbag, ESP, 4x4, el. všechna okna + zrcátka, centrál na dálku, tempomat, senzor stěračů, rádio ovládané na volantu, rezerva, dělená zadní sedadla, automatická klimatizace (ASX nemá dvouzónovou!)) měla všechna porovnávaná auta.
Můj favorit byl Forester(i když meměl automatické stěrače), další adepti : ASX, Qashqai, Tiguan, Kuga, Sportage, X1, Countryman a nově i XV. Forester se ženě nelíbí, XV bude za dlouho a jeho cena je poměrně vysoká. X1 a Countryman jsou prckové a cena příplatkové výbavy neúměrně vysoká, Sportage je taková, no prostě na nás nezapůsobila… Finalisté tedy jsou Kuga, ASX, Qashqai a Tiguan. Kuga vypadla taky, cena srovnatelná s Tiguanem a v létě bude nová, nechci tedy kupovat staré auto a když, tak s jedině s nějakou opravdu výhodnou cenou - kterou Ford ale zatím nedává. Tak tedy ASX, Qashqai, nebo Tiguan? I když byl Tiguan i po slevách (dávají je všichni) o cca. 80 tis. Kč dražší než ASX a Qashqai, tak nějak jsem počítal i vzhledem k tomu, že já používám Passata, že to bude on. Žena měla ale úplně jiný názor a po vyzkoušení zavrhla ASX – i když je ASX velmi hezké auto s takovým chlapeckým výrazem, jí se v něm prý sedělo špatně. Já měl u ASX zase výhrady ke zpracování, čalounění kufru je přímo katastrofální, je v něm také větší hluk než v konkurentech, nemá dvouzónovou klimatizaci a ukazatele stavu paliva a teploty chladící kapaliny jsou jen digitální (což se mi opravdu nelíbí)… Tiguan ženu také neoslovil, pocitově má proti ASX a Qashqai líný motor (2,0 TDI – 103 kW) a hlavně sterilní interiér bez nápadu - asi se jednou bude nejlépe prodávat a také není třeba volit druh pohonu - "čtyřkolka" to je stále, ale jí si prostě nezískal.
Jak je tedy z výše uvedeného patrné, volba padla na Qashqai, konkrétně na model 1,6 dCi 4x4 I-Way + vyhřívané sedačky a parkovací senzory (ve výbavě je parkovací kamera + kamery v zrcátkách a přední masce, ale bez zvukové signalizace a tak jsem zadní „parkáče“ pořídil).
Samozřejmě, že ani Qashqai není dokonalý, mě třeba vadí nízko se otvírající páté dveře, ale žena je malá :-) a s autem bude jezdit ona = žádný problém. Také vzhledem k „otálení“ :-) s výběrem, jsem objednal auto z výroby 2012 a to znamená, povinný příplatek za START/STOP a kamerový systém AVM, dohromady tedy cca. 17 tis. Kč… No nedá se nic dělat...
Myslím, že vybrané auto, které v bílé barvě s černou prosklenou střechou a na „osmnáctkách“ v černo stříbrné kombinaci a černým lemem blatníků, prahů a nárazníků vypadá opravdu pěkně a ženě se s ním nejlépe jelo, byla dobrá volba a přinese hodně radosti a hlavně šťastných kilometrů.
Možná máte jiný názor a Vaše volba by dopadla jinak, což je vzhledem k různému vkusu logické, ale u nás, resp. u mé ženy vyhrál Qashqai :-) Věřím že to je dobrá volba! No vlastně bude dobrá volba, termín dodání je začátek března :-)
Rozbalit vlákno
7
16. 1. 2012 13:54
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
Můžu se zeptat, jaká byla ceníková cena a sleva? Děkuji
16. 1. 2012 14:54
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
Nissan Qashqai 1,6 dCi 4x4 I-Way
Ceníková cena 713 000 Kč vč DPH
Sleva: -149 730 Kč vč DPH
Cena pro nás: 563 270 Kč vč DPH

Další plánované výdaje po převzetí vozu:
- vyhřívaná sedadla 10 tis. Kč
- parkáče cca. 5 tis. Kč
- alarm cca. 5 tis. Kč
Avatar - pelikoš
16. 1. 2012 17:19
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
no za půl míče je to parádní auto :-!
17. 1. 2012 07:45
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
pěkná cena a určitě skvělá volba .. ale za ty prachy už bych ženě koupil Juka 4x4, manželka je z něj nadšená a já s ním taky nemám problém ... a před rokem se dal za tyhle prachy koupit i X-trail ...
17. 1. 2012 08:19
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
Juke 4x4 je jen s benzínem a ženě se navíc nelíbí(mě také nijak zvlášť neoslovil...), takže u nás to bylo jasné.
A X-trail? Nevím jak u Vás doma, ale mou ženu nechávají tyto krabicové designy zcela bez zájmu. Je to samozřejmě subjektivní, ale X-trail nevypadá jako auto pro ženu...
17. 1. 2012 09:55
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
tak k ženské se Q určitě víc hodí než pan X, ale osobně jednu takovou znám :-) ... on ten design X-traila neoslovuje ani chlapy ... za mě je to nádherný a hlavně plnohodnotný SUV ... a co se týče Juka, to je spíš srdcovka a benzín je jen k dobru, já nejsem zastáncem nafty v osobáku ...

P.S. manželka s X-trailem problém nemá, ale nechce "velký" auto .. teď je naprosto spokojená s Microu ...
Avatar - pelikoš
16. 1. 2012 17:18
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
bravo,skvělá volba.přeji mnoho šťastných kilometrů... :yes: ;-)
16. 1. 2012 14:55
Z této dvojice
bych si koupil Škodu Yeti. ;-)
Rozbalit vlákno
0