marketing snese hodne, ovsem az realne vyuziti ukaze opravdovou spotrebu
ona realna spotreba muze bejt ale klidne i nizsi, to us bude zaviset ciste na ridici a jeho noze/ruce a sebekazni, i ja si jen stezi dokazal predstavit ze jednou se svim kombikem o vaze cca 1.7 tuny s 6 valcovim benzinem dokazu na jednu nadrz ujet 920.4km (7.4l/100), ciste po ceskych silnicich a s prumernou rychlosti 58km/h, vzhledem k tomu ze prumernou spotrebu bych mel mit podle technicaku 10.6 a realne mam dlouhodobej prumer 10.1 je udaj 7.4 doslova silenej, presto jak vidno dosazitelnej :-)
Jenže to je pravý opak. Tvé auto není optimalizováno na normovaný test spotřeby, ale na reálné využití. Proto při reálném využití můžeš mít nižší spotřebu. Já jsem ten samý případ, mám Fabii 2.0 MPI, dle dotankování jsem měl průměr (než jsem šel na přestavbu LPG) 6,8, přičemž dle techničáku to je 7,8.
Ale tohle Mitsubishi je optimalizováno nikoliv na realitu, ale jen a pouze na normovaný test spotřeby. Fígl je samozřejmě v tom, že na začátku testu jsou baterie vždy plně nabité, takže benzínový motor nemusí skoro vůbec pracovat. Ale v reálu nikdy nebudou vždy plně nabité baterie ... třeba když někdo pojede po dálnici, tak těžko bude každých 30 km zastavovat u nabíjecí stanice a 5 hodin tam čekat, až se to nabije.
Rád zareagujem na tvoj príspevok, dokonca som si opäť po prestávke 2 rokov založil nanovo konto.
Pred týždňom som mal možnosť a aj trochu viac času, nato aby som vyskúšal spotrebu auta Lexus GS450h. Mojim záujmom bola čo možno najnižšia spotreba ale zároveň som nechcel byť brzdou premávky, prekvapilo ma že odhliadnuc od diaľnice som na okresných cestách aj napriek všetkej snahe jazdiť úsporne - bol najrýchlejší.
Jazdu som začal v Spišskom štvrtku, kde končí diaľnica smerom od západu pred okresným mestom Levoča, cieľom bola Bratislava, cez čertovicu (Hybe- Mýto pod Ďumbierom - Podbrezová) Samotné auto je velmi naozaj velmi rýche, kombinovaný výkon 250kw a hybridný systém však umožňuje po rozbehnutí auta čo možno najdlhšie "plachtenie". Kedy si polovicu rovinky rozbehnem na 130 a zbytok doplachtím bez spotreby paliva - stále rýchlosťou 125 !. tento princíp som používal mimo diaľnice na okresných cestách a spotreba sa umravnila na neuveriteľných 7.5 až po vrch čertovice, odkiaľ sa môžte spustiť až do údolia podbrezovej - s občasným zapájaním spaľovacieho motoru som prešiel 25km úsek so spotrebou 2.0 ! Následne plynulá kolóna ktorá ma zastihla (nedela večer) pri Dubovej a ťahala sa až do Banskej Bystrice si vypýtala 7,5, nakoľko je tam rovina elektromotor len ľahko napomáha a nevstupuje do deja tak často ako v prípade použitia tempomatu na diaľnici. V Banskej bystrici som sa napojil na R1 a bez prestávky s tempomatom na 128km/h som uhral spotrebu 6,8 l až do Bratislavy.
Těch 1940 by mělo být včetně normovaného řidiče (což jsi shodou okolností ty - 75 kg :-) ) a 90% paliva v nádrží (nebo s plnou?), takže nám tady nevěš bulíky na nos a odečti 75 kilo ;-) jinak je to pěkný výsledek :-):yes:
Presne tak. Zatial stale chyba spravne definovana metodika na meranie spotreby hybridov, a vyrobcovia si teda pisu prakticky co sa im zachce. Doslova totalne "haus-numera". Auto na test spotreby pripravia s plne nabitim akumulatorom, a na konci testovacieho cyklu ma bateriu prazdnu.
Mimochodom, ten meraci cyklus ("New European Driving Cycle") je dost kratky. Mestsky ma tusim celkove 4km/13minut (opakuje sa 4x kratky 1km-okruh), a medzimestsky 7km/7min (dany okruh len 1x). Spolu je to ~11km za 20 minut. Minimalne polovicu z toho dokaze prejst hybrid vyhradne na bateriu, a z toho potom prameni ta "zazracna spotreba". Ale navonok je vsetko OK, podla noriem. Hlavne ze su eurobyrokrati spokojni, kolko CO2 sa usetrilo...
Ad. k těm baterkám . Ta elektrika do nich se asi z ničeho zjevuje někde v zásuvce . Někde se musí vyrobit a kromě Francie s obrovským podílem atomových elektráren se bude vyrábět zase z ropy , uhlí nebo plynu . A nesmíme zapomínat na šílenosti typu těžba a zpracování surovin na ty baterky [odkaz]
A účelem hybridů (elektromobilů) je taky přenést zdroj emisí mimo intravilán, což se docela daří. Nebo výroba energie z uhlí ti vadí a diesl ve městě je v pořádku?
Přesně tohle je mokrej sen všech ekofanatiků, ale realita je taková, že málokdo bydlí ve skladu s plochou střechy v řádu stovek až tisíců metrů :-)
Celkově je tento elektromobil zase o ničem, protože energií nehorázně plýtvá - je těžký a má mizernou aerodynamiku.
Já pořád tvrdím, že jediným smysluplným elektromobilem byl GM EV-1. Díky nadčasové, lehké konstrukci a špičkové aerodynamice měl dojezd až 250 km na jedno nabití s tehdejšími bateriemi. Kdyby se začal vyrábět nyní v nezměněné podobě, pouze s moderními bateriemi, odhaduji dojezd na 500 km a tím pádem by to mohl být první skutečně použitelný elektromobil.
nebude to 6.4.. , alespon ne na delsich tratich, kde se neprojevi tech par kWh ulozenych v akumulatorech.
To se jim to pocita spotreba benzinu 1.64l/100km, kdyz to v tom testu jede prakticky 100% na elektrinu. Ovsem po 40km je elektrina pryc a bud budes zdlouhave dobijet ze site, anebo pojedes 100% na benzin, tzn spotreba jako v uplne obycejnem aute plus sebou jeste tahas baterky navic.
Aby to bylo relevantni, museli by to nechat jezdit 24h v kuse bez dobijeni po dalnicich , okreskach mestech a lehounkem terenu a pak udelat nejaky prumer. Pokud by to bylo pod 12l, povazoval bych to za uspech.. v takovem aute a s benzinovym motorem.
na jedno nabití ujede 55 km. Dobití na 100 % bude trvat z běžné sítě okolo 4,5 hodiny, zatímco na 80 % se při využití rychlodobíjení akumulátory dostanou za 30 minut.
PREKLAD:
Prumerna rychlost na trati 55km je hodina jizdy (60 km/h) a 4.5h nabijeni, celkem tedy 5.5 h to dela prumernou rychlost 10 km/h (nebylo by lepsi jit pesky ?)
ALE POZOR, muzete jet na 80% baterek (dojezd 44 km) a razem se vse uplne obraci:
50 minut jizdy a 30 minut nabijeni, to mame prumernou rychlost 33 km/h, to uz je skoro jako babeta... no tak ne. Je to jako kdyz jede trosku trenovanej cyklista >:D >:D >:D
Jo jedním takovým pravidelně jezdím v Plzni do Olympie . V Černicích končí troleje a jede se tam do mírného kopečku , pokaždý čekám že šofér požádá cestující aby ho nahoru vytlačili ...
vybornej napad, takze v paketu Charging Plus bude sada sberacu trolejoveho vedeni kompatabilni pro vsechna evropska velkomesta, cimz se vyresi dobijeni baterek za jizdy? 8-s Tak jsi to myslel ? Protoze pokud budes dobijet benzinovym motorem, tak tu spotrebu 1.5 litru na sto asi tezko dosahnes. To uz spis to bude zrat 15l/100km nez 1.5l/100km.
a s vyhledem do roku 2030 nam mozna zadratuji i hlavni dalnicni tahy, cimz se akcni radius jeste prodlouzi.. akorat by me pak zajimalo, jaka bude na tech dalnicich maximalka, trolejaky jezdi tak 65km/h max. A co se bude dit, az nekomu spadnou troleje a bude nucen zastavit a nahodit. Aby nahodou nevznikaly retezove havarky, tak se rovnou zastavi cela dalnice ? Anebo udelas specialni odstavny pruh na nahazovani troleju ?
>:D
Na teba je skoda reagovat, no pozicaj si teraz vypredajovy Outlander s unikatnym dieselom MIVEC na par dni a uvidis kedy je voz zaujimavy...a mozno pojdes so spotrebou este nizsie ;-) co nemam odskusane, no urcite to nebude taky traktor ako PD.
Ale jezdil ;-) no vyhradne HDI. PD sa vyhybam oblukom, no od VW nove common rail diesle v roznych vykonoch (hlavne 170k ide schopne) je to ina kava. Neda sa to porovnat.
Ale nemysli si ze narazam len vyhradne na VW, traktor je aj diesel v mondeu - napr. 1.8TDCI ide fakt hrubo. Taky boxer diesel alebo i-DTEC je oproti tomu iny vesmir.
PS: Pred par tyznami som sadol do relativne stareho Range Sport TDV6 s PSA V6 ktory je inac pre to tazke auto slaby, a ten motor za studena isiel proste nadherne...a v interieri ani tuk, ani nevies ze ides...viem, ze je to sestvalec, no preco niekto to dokaze takto famozne spravit a niekto nie?