reklama


Mitsubishi Pajero Dakar - Hotel Tři Diamanty

Mitsubishi Pajero Dakar - Hotel Tři Diamanty

 
 

Pajero dospělo. Pravověrní off-roadisté možná doteď pláčou nad koncem tuhých náprav, vzhledem k převažujícímu využití na pevných cestách je ale otázka komfortu, a nejen toho jízdního, pro podstatnou část kupujících důležitější.

Pajero dospělo. Pravověrní off-roadisté možná doteď pláčou nad koncem tuhých náprav, vzhledem k převažujícímu využití na pevných cestách je ale otázka komfortu, a nejen toho jízdního, pro podstatnou část kupujících důležitější.

Speciální verze výbavy Dakar, jejíž název odkazuje na úspěchy značky v africké rallye, obsahuje například zpětná zrcátka v barvě karoserie, imitaci titanu v interiéru, multifunkční displej či kožené čalounění Alcantara.

Sílu a jedinečnost Pajera ale utváří přece jen něco jiného než položky výbavy. Už v úvodu zmíněná nová koncepce nezávislého zavěšení kol vzbudila před čtyřmi lety pozdvižení, nemenší šok ale automobilka připravila kontrastem téměř nulového předníhoohromného zadního převisu. Připočteme-li ještě ohromné vystupující blatníky a zachované tradiční náhradní kolo na pátých dveřích, lze před riskováním japonských konstruktérů jen smeknout. Auto působí i po letech stále moderně a kupující se tak o svůj image bát nemusí.

Otevřít rozměrné dveře dá překvapivě malou práci a vyšplhat na vysoko položené sedadlo není díky příplatkovým prahům problém ani pro menší pasažéry. Od posledního testu zaznamenáváme v kabině drobné příjemné změny, počínaje již zmíněným multifunkčním displejem až po příjemně se držící volant. Tradiční je také „natlačení“ řidiče a spolujezdce směrem ke dveřím, přičemž odměnou je rozměrná středová loketní opěrka s velkým úložným prostorem. Všestranně elektricky nastavitelná sedadla jsou dobrým kompromisem mezi pohodlím a tuhostí.

Cestující vzadu bude při nastupování trochu vadit relativně krátký rozvor, pak ale čeká celá jejich těla jen příjemná kožená péče. Pro kolena i nad hlavou je místa dost, navíc opěradla lze sklápět dle libosti až do vodorovné polohy! Pokud totéž provedeme s předními sedadly, vznikne relativně rovné, kůží potažené „letiště“ 140x200 cm, ze kterého vystupuje jen „noční stolek“ v podobě středového odkládacího prostoru. Na dlouhých cestách pohodlné a praktické.

obrázek [300 x 242] Pokud ale výlet s přespáním pro dva chceme vyměnit za komfortní odvoz sedmi lidí, Pajero uspokojí i tuto potřebu. Dvoumístná lavice ukrytá pod podlahou zavazadelníku sice pojme kvůli místu pro nohy jen menší osoby, díky výklopným oknům, dvojité klimatizaci a samozřejmě tříbodovým bezpečnostním pásům jim ale ani zde nebude nic chybět. Manipulace se všemi sedadly je navíc poměrně snadná: výhrady lze mít maximálně k téměř nulovému prostoru pro zavazadla v sedmimístném uspořádání. Při klasické pětimístné konfiguraci je naopak místa pro zavazadla dost a jediným handicapem je „japonské“ otevírání zadních dveří směrem k chodníku. Vzhledem ke kategorii vozu nám ani příliš nevadila vyšší nakládací hrana.

Turbodiesel s označením 3.2 DI-D s maximálním výkonem 118 kW je ve zvukovém projevu nezaměnitelný, překvapil nás ale nízkými vibracemi i při studených startech. Po zahřátí je pak jeho projev zvukově téměř srovnatelný se šestiválcem 3.5 – zpod kapoty se ozývá jen hluboké hučení. Pětistupňový automat ořezává dynamický potenciál silného turbodieselu jen přiměřeně, ale i tak jsou rozjezdy na plný plyn doprovázeny spíše subjektivním pocitem síly než prudkého zrychlení. Kickdown i s logickou prodlevou umožňuje celkem hbité předjíždění. Motor se svižně vytáčí i když okolo 4000 otáček také jeho nejlepší éra pomalu končí. Nárůst výkonu je do té doby ale téměř lineární a mírnost turboefektu vnímáme jako plus – dobře se hodí k tomuto typu vozu a poháněná zadní kola tak nemají důvod říkat si o regulaci ASR. Mimo město si Pajero řekne o 9 litrů nafty na 100 km, drsné šlapání na krk pak vyžene spotřebu o 2-3 litry. Po městě se pak auto chová méně střídmě: 12 litrů je minimum, 16 maximum.

Cestování s Pajerem je docela nenáročné: V Praze jsme nastavili tempomat a za hodinu a půl se „probudili“ v Brně. Bez únavy, jen s lehkým povzdechem nad kombinací kožených sedaček a téměř letních teplot. Po okresních cestách je Pajero také bezproblémové, jen je třeba mít stále na paměti jeho značnou hmotnost a limity automatické převodovky. Smíří-li se posádka s klidnou jízdou, nemusí to ještě znamenat pomalost. Velmi dobré odpružení a pochopitelně zvláště nezávislé zavěšení všech kol způsobuje, že pohled na rychloměr i při „klidné“ jízdě po okresních silnicích dokáže řidiče překvapit. Přijatelné boční náklony a balónové obutí totiž odfiltrovávají většinu jízdních nepříjemností a řidič se tak za značného komfortu dostane do cíle podobnou rychlostí jako s běžným vozem. Příčné nerovnosti (i v terénu, nejen retardéry ve městech) si s odpružením Pajera moc nerozumějí.

obrázek [450 x 292]

Mimo silnice jsou možnosti vozu limitovány přechodovým úhlem a zadním převisem, pokusné zdolávání prahů jsme ale absolvovali úspěšně. Relativně velké zdvihy pérování pomáhají udržet na pokladu všechna kola dostatečně dlouho a je-li ještě hůře, přichází ke slovu připojitelná přední náprava, redukce a uzávěra zadního diferenciálu. Schopnost dostat se z terénního problému pak v praxi ovlivňují daleko více použité pneumatiky. Ku cti námi testovaných stoprocentně silničních exemplářů svědčí, že kombinaci trávy a písku zvládaly bez větších potíží.

obrázek [350 x 203] Komfort, bezpečnost, rychlost a občas terén – tak vypadá souhrn požadavků na tuto kategorii vozů. V konkurenci Land Roveru Discovery, Toyoty Land Cruiser či Nissanu Pathfinder jde sice o nejstarší model, přesto má Mitsubishi Pajero čím bojovat a zaujmout. Ostatně – po Africe se jen tak s něčím jezdit nedá.

Plusy

  • komfort
  • nízká hlučnost
  • pohodová jízda
  • variabilita interiéru
  • výbava a cena

Minusy

  • dynamické vlastnosti kombinace motoru a převodovky
  • malá zpětná vazba řízení
  • absence parkovacích senzorů

Přehled cen:

  • První cena vozu: 1.149.900,- (3.2 DI-D 118 kW, 3dveřový Dakar)
  • První cena vozu s testovanou motorizací: 1.309.900,- (3.2 DI-D 118 kW, AT, 5dveřový Instyle)
  • Základní cena testovaného vozu: 1.409.900,- (3.2 DI-D 118 kW, AT 5dveřový Dakar)
  • Cena testovaného vozu vč. příplatků: 1.409.900,- (3.2 DI-D 118 kW, AT 5dveřový Dakar)
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Pajero Dakar

Cena v základní výbavě: 1 409 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 409 900 Kč

Základní výbava:Přední a boční airbagy, ABS+EBD, úchyty ISOFIX, bezp. pásy s předpínači, kliky v barvě karoserie, boční prahy, přední mlhová světla, tónovaná okna, zatmavená boční a zadní okna, zpětná zrcátka v barvě karoserie, automatická klimatizace vpředu a vzadu, aut. klimatizace s dálk. ovládáním, el. Ovládání zpětných zrcátek, zadní sedadla dělená 60:40, imitace titanu v interiéru, kožené čalounění Alcantara, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, dvoumístná sklopná lavice v zavazadlovém prostoru, multifunkční displej,příprava pro audio, 4xrepro, středová loketní opěrka vpředu a vzadu, tempomat, topení vzadu, vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelná přední sedadla a volant

Výbava testovaného vozu:základní

Správný mediální monitoring umí i analyzovat a měřit výsledky Správný mediální monitoring umí i analyzovat a měřit výsledky

Aplikace Monitora, nováček na poli mediálního…

Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano

Daňová optimalizace zaměstnává a trápí koncem roku mnoho…

Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu

Třetí největší nahrávací společnosti Warner Music Group…

Ludvík obhájil vedení pražské ČSSD, na předsedu podpořila Sobotku Ludvík obhájil vedení pražské ČSSD, na předsedu podpořila Sobotku

Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík obhájil post…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi Pajero Dakar
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3200
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 373 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 8.8 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 615 / 2195
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2335 / 710
Rozměr pneu:265/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4830
b) šířka (mm): 1895
c) výška (mm): 1885
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mitsubishi Pajero Dakar
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,28
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn

Nová generace Opelu Insignia se určitě bude líbit. Má…

 




Mitsubishi Pajero: do Paříže s faceliftem Mitsubishi Pajero: do Paříže s faceliftem

Mitsubishi připravuje facelift modelu Pajero, který se…

Mitsubishi Pajero: Nová generace přijde do Evropy ještě letos Mitsubishi Pajero: Nová generace přijde do Evropy ještě letos

Nástupce současného Pajera se nedočkáme za dva roky, jak…

 



 
Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Včera

Použití zimních pneumatik je v naší zemi určeno vyhláškou už čtvrtým rokem. Že zimní pneumatiky zlepšují přilnavost při nízkých teplotách, ví asi každý řidič, víte ale, proč tomu tak je?




Blesk.cz

Silné zemětřesení na Šalamounových ostrovech: Havajany vyděsila možná tsunami

Silné zemětřesení na Šalamounových ostrovech:…

Šalamounovy ostrovy v Tichomoří dnes zasáhlo zemětřesení o síle 7,7 stupně. Informovala o tom americká…

Proč bouráme? Nejčastěji kvůli „pokecu“, jídlu i mobilu

Proč bouráme? Nejčastěji kvůli „pokecu“, jídlu i mobilu

Mezi lety 2006–2015 zemřelo kvůli nedostatečné pozornosti při řízení celkově 890 lidí, což je více než deset…

 

iSport.cz

Beer Ševa šokovala Southampton, Manchester United vyhrál v Luhansku

Beer Ševa šokovala Southampton, Manchester United…

SOUHRN 6. KOLA |  Fotbalisté Hapoelu Beer Ševa na závěr úvodní fáze Evropské ligy remizovali v Southamptonu 1:1…

Hrubec po výhře: Co se dělo v Třinci? Nestojí za to se k tomu vyjadřovat

Hrubec po výhře: Co se dělo v Třinci? Nestojí za to…

Přesně tohle Třinec potřeboval. K uklidnění třaskavé situace uvnitř týmu, která vedla k odchodu populárního…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama