Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero

 
 

Od svého uvedení v roce 1982 se terénní vozy Mitsubishi Pajero staly legendou a uznávanými vozidly, zejména pro kombinaci jízdních výkonů a luxusní výbavy. Druhá generace, představená v roce 1991, jen upevnila místo Pajera na světových trzích. V těchto dnech byla představena již třetí generace, mající za úkol dobýt zpět titul krále SUV (Sport Utility Vehicle - auta pro volný čas).

Klíčem k výjimečným jízdním výkonům v jakémkoliv terénu, nebo na silnici je použití bezrámové konstrukce s nezávislým pérováním na všech kolech. Úplně nové jsou také dva motory, jeden zážehový a jeden vznětový.

Prvním z nich je zážehový 3,5 V6 DOHC GDI. Jak už název napovídá, jedná se šestiválcový motor o objemu 3,5 litru s rozvodem DOHC, 4 ventily na válec, ale hlavně se může chlubit přímým vstřikem paliva. Tato technologie umožňuje zvýšení výkonu a točivého momentu při výrazně nižší spotřebě a menších emisních hodnotách. Motor dosahuje maximálního výkonu 149 kW (202 koní) při 5000 ot/min a točivý moment vrcholí na hodnotě 318 Nm při 4000 ot/min. Díky ploché křivce průběhu točivého momentu zaručuje dostatek tahu v jakýchkoliv podmínkách. 80% maximální hodnoty (270 Nm) je k dispozici již při pouhých 1500 ot/min. Tento motor s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou již dnes splňuje emisní limity Step III.

Druhou alternativou je dieselový motor o objemu 3.2 litru, který je zajímavý tím, že se jedná o první dieselový motor od Mitsubishi, který využívá přímého vstřiku nafty. Tento motor dosahuje maximálního výkonu 121 kW (165 koní) při 3800 ot/min a maximální točivý moment vrcholí hodnotou 373 Nm při 2000 ot/min. Vysoký výkon při nízkých otáčkách jsou zárukou nízké spotřeba a snížení emisí výfukových plynů.

Kromě již zmiňovaných pohonných jednotek, bude k dispozici také již používaný turbo-dieselový motor o objemu 2.5 litru s výkonem 73 kW (100 koní) a 240 Nm točivého momentu.

Novinkou, kterou zatím nebylo u automobilů s pohonem všech kol příliš vidět je použití bezrámové konstrukce s nezávislým pérováním. Použitím této konstrukce se podařilo snížit celkovou hmotnost vozu a zvýšit torzní tuhost karosérie. Novinkou je také systém SS4-II, který má na starosti pohon všech kol. Tento systém je schopný měnit pohon dvou nebo čtyř kol až do rychlosti 100 km/h. Systém může pracovat ve čtyřech různých režimech. V režimu 2H jsou poháněna pouze zadní kola. V režimu 4H jsou poháněna zadní kola, ale v případě potřeby je výkon přenášen také na přední kola. V režimech 4HLc a 4LLc jsou poháněna všechna kola a je uzavřen střední diferenciál, případně redukce (v režimu 4LLc). Tento systém je k dostání spolu s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou, nebo s novou pětistupňovou (!) automatickou převodovkou s možností ručního řazení jednotlivých rychlostních stupňů.

Změnám se nevyhnul ani interiér vozu, který je známý svou velkorysou nabídkou místa pro všechny cestující. Druhá řada sedadel byla zcela změněna a nyní je dělená v poměru 6:4. U pětidvéřového modelu je možnost přidání 3. řady sedadel a možnost přepravy až 7 cestujících.

Výhodou terénních vozů je také jejich vysoká míra pasivní bezpečnosti. V případě Pajera inženýři zesílily skelet vozu a byly zvětšeny deformační zóny vozu. Automobil má v sériové výbavě ABS, EBD (elektronická distribuce brzdného tlaku), 4 airbagy, atd.

Již teď je jasné, že nové Pajero si najde své příznivce a bude patřit k tomu nejlepšímu, co třída SUV nabízí.

Technické údaje
Motor2,5 D3,2 DI-D3,5 V6 GDI
Druhvznětový přeplňovanývznětový přeplňovanýzážehový
Zdvihový objem (cm3)247732003497
Válce/ventily na válec4/24/46/4
Max. výkon (kW/ot)73/4000121/3800149/5000
Max. točivý moment (Nm/ot)240/2000373/2000318/4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)150170190
Zrychlení 0-100 km/h (s)17,811,510,0
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)13,112,116,9
Mimo město (l/100 km)9,18,010,5
Kombinovaná (l/100 km)10,59,512,8
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…