Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero

 
 
29.4. 2000

Od svého uvedení v roce 1982 se terénní vozy Mitsubishi Pajero staly legendou a uznávanými vozidly, zejména pro kombinaci jízdních výkonů a luxusní výbavy. Druhá generace, představená v roce 1991, jen upevnila místo Pajera na světových trzích. V těchto dnech byla představena již třetí generace, mající za úkol dobýt zpět titul krále SUV (Sport Utility Vehicle - auta pro volný čas).

Klíčem k výjimečným jízdním výkonům v jakémkoliv terénu, nebo na silnici je použití bezrámové konstrukce s nezávislým pérováním na všech kolech. Úplně nové jsou také dva motory, jeden zážehový a jeden vznětový.

Prvním z nich je zážehový 3,5 V6 DOHC GDI. Jak už název napovídá, jedná se šestiválcový motor o objemu 3,5 litru s rozvodem DOHC, 4 ventily na válec, ale hlavně se může chlubit přímým vstřikem paliva. Tato technologie umožňuje zvýšení výkonu a točivého momentu při výrazně nižší spotřebě a menších emisních hodnotách. Motor dosahuje maximálního výkonu 149 kW (202 koní) při 5000 ot/min a točivý moment vrcholí na hodnotě 318 Nm při 4000 ot/min. Díky ploché křivce průběhu točivého momentu zaručuje dostatek tahu v jakýchkoliv podmínkách. 80% maximální hodnoty (270 Nm) je k dispozici již při pouhých 1500 ot/min. Tento motor s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou již dnes splňuje emisní limity Step III.

Druhou alternativou je dieselový motor o objemu 3.2 litru, který je zajímavý tím, že se jedná o první dieselový motor od Mitsubishi, který využívá přímého vstřiku nafty. Tento motor dosahuje maximálního výkonu 121 kW (165 koní) při 3800 ot/min a maximální točivý moment vrcholí hodnotou 373 Nm při 2000 ot/min. Vysoký výkon při nízkých otáčkách jsou zárukou nízké spotřeba a snížení emisí výfukových plynů.

Kromě již zmiňovaných pohonných jednotek, bude k dispozici také již používaný turbo-dieselový motor o objemu 2.5 litru s výkonem 73 kW (100 koní) a 240 Nm točivého momentu.

Novinkou, kterou zatím nebylo u automobilů s pohonem všech kol příliš vidět je použití bezrámové konstrukce s nezávislým pérováním. Použitím této konstrukce se podařilo snížit celkovou hmotnost vozu a zvýšit torzní tuhost karosérie. Novinkou je také systém SS4-II, který má na starosti pohon všech kol. Tento systém je schopný měnit pohon dvou nebo čtyř kol až do rychlosti 100 km/h. Systém může pracovat ve čtyřech různých režimech. V režimu 2H jsou poháněna pouze zadní kola. V režimu 4H jsou poháněna zadní kola, ale v případě potřeby je výkon přenášen také na přední kola. V režimech 4HLc a 4LLc jsou poháněna všechna kola a je uzavřen střední diferenciál, případně redukce (v režimu 4LLc). Tento systém je k dostání spolu s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou, nebo s novou pětistupňovou (!) automatickou převodovkou s možností ručního řazení jednotlivých rychlostních stupňů.

Změnám se nevyhnul ani interiér vozu, který je známý svou velkorysou nabídkou místa pro všechny cestující. Druhá řada sedadel byla zcela změněna a nyní je dělená v poměru 6:4. U pětidvéřového modelu je možnost přidání 3. řady sedadel a možnost přepravy až 7 cestujících.

Výhodou terénních vozů je také jejich vysoká míra pasivní bezpečnosti. V případě Pajera inženýři zesílily skelet vozu a byly zvětšeny deformační zóny vozu. Automobil má v sériové výbavě ABS, EBD (elektronická distribuce brzdného tlaku), 4 airbagy, atd.

Již teď je jasné, že nové Pajero si najde své příznivce a bude patřit k tomu nejlepšímu, co třída SUV nabízí.

Technické údaje
Motor2,5 D3,2 DI-D3,5 V6 GDI
Druhvznětový přeplňovanývznětový přeplňovanýzážehový
Zdvihový objem (cm3)247732003497
Válce/ventily na válec4/24/46/4
Max. výkon (kW/ot)73/4000121/3800149/5000
Max. točivý moment (Nm/ot)240/2000373/2000318/4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)150170190
Zrychlení 0-100 km/h (s)17,811,510,0
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)13,112,116,9
Mimo město (l/100 km)9,18,010,5
Kombinovaná (l/100 km)10,59,512,8
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…