Mitsubishi Pajero: Legenda prošla modernizací, zatím jen pro Japonsko

 

Mitsubishi Pajero se vyrábí již 32 let. Aktuální čtvrtá generace má za sebou vzhledovou modernizaci. V tuto chvíli je určena jen Japoncům, ale zbytek světa se zřejmě brzy dočká.

Pajero V80 je sice mnohými pokládáno jen za radikální modernizaci předchozího modelu V60, prvního se samonosnou karoserií místo tradičního rámu (1999-2006), ale automobilka jej vždy prezentovala jako novou generaci. V Paříži 2006 se představilo s notně upravenými „šaty“, které nemají shodný jediný díl. Prodávalo se od října téhož roku. Změnil se interiér, pohon všech kol Super Select 4 WD II dostal elektronické pomocníky v podobě kontroly stability a trakce a distributoru brzdné síly. Pro Evropu důležitý čtyřválcový diesel Di-D obřího objemu 3,2 l se od té doby chlubí vstřikováním common-rail. Pod kapotou se objevily i zážehové vidlicové šestiválce 3,0 a 3,8 l, později nabídku rozšířil také prostřední o objemu 3,5 l a někde se prodával dokonce starší turbodiesel 2,8 l, rovněž čtyřválec. První úpravy vzhledu samonosné karoserie a podvozku přišly na řadu pro modelový rok 2012, kdy dvě chromované lišty na masce chladiče dostaly „vroubky“.

A nyní se Pajero podrobuje dalším modifikacím. Znamená to, že ani po osmi letech se ještě na odpočinek nechystá. Restyling přídě je výraznější, logo tří diamantů už nemá černý podklad ve tvaru kosočtverce a místo dvou silnějších blyštivých vodorovných lamel zde najdeme tři tenčí místo dvou silnějších. Přibyly navíc i vodorovné. Značně modifikován byl přední nárazník s mlhovkami více po stranách, u vyšších výbav je doplňují denní diody. Také grafika čirých koncových světel je odlišná, dosud měly bílé kryty. Exkluzivnější verze dostaly jiný aerodynamičtější kryt zadního náhradního kola s třetím brzdovým světlem.

Motorová paleta pro japonský trh se skládá z třílitrového benzinového vidlicového šestiválce a zmíněné čtyřválcové turbodieselové klasiky, kterou známe dobře i my. První motor poskytuje z objemu 2792 cm3 výkon 131 kW/5250 min-1 a točivý moment 261 N.m ve 4000 otáčkách. Druhý má přesně 3200 cm3, 140 kW/3500 min-1 a masivních 441 N.m je k dispozici už od dvou tisíc otáček!

Kabina získala lepší odhlučnění díky novým tlumícím materiálům, varianty VR II mají ve standardu prvky v klavírním laku, luxusnější Exceed a Super Exceed zase pro změnu interiér obložený pravým dřevem a světlé kožené čalounění. Nechybí ani moderní displej a dvoubarevné provedení vnitřku i karoserie v závislosti na výbavě. U základních modelů však zeje v palubní desce, která se tvarově prakticky nezměnila, msto obrazovky „díra“. Je však nově z měkčených materiálů stejně jako dveřní výplně. Volant se nachází u japonských modelů vpravo, tudíž mají i prohozenou řadicí páku (respektive volič samočinné převodovky), ovládání redukce i parkovací brzdy. Pajero se doma už dá objednat od 17. července za částky v rozmezí od 2.921.400 do 4.930.200 jenů (585.800 - 988.600 Kč). Včetně daně...

Název Pajero (správně se vyslovuje „pachero“) mimochodem značí ve spisovné španělštině obchodníka se slámou. Jenže slangově nemá ovšem zrovna lichotivý význam, takže se například v Latinské Americe, kde nastal právě onen problém, jmenuje Montero (hajný, myslivec, lovec). V Británii mu zase dlouhé roky říkají Shogun. To ovšem nic nemění na faktu, že jde o opravdovou legendu, která se nezalekne ani těžkého terénu. A navíc u ní ještě nezemřela krátká třídveřová verze s rozvorem 2545 mm a celkovou délkou 4385 mm. A ta je i u větších off-roadů čím dál vzácnější. Delší pětidveřová měří rovných 4,9 m, nápravy jsou vzdáleny přesně 2,78 m a může mít až tři řady sedadel. I modernizovaná klasika se stále vyrábí v továrně Pajero Manufacturing Co. Ltd. ve městě Sakahogi (prefektura Gifu). Kdy se jí dočkáme v Evropě, není zatím známo. Určitě to ale dlouho trvat nebude.

JAKE.AUTO.CZ: Mitsubishi Pajero V80 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Zdroj: Mitsubishi Motors, WCF

Štítky SUV Mitsubishi Crossover

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Další legenda končí. Mitsubishi Pajero se přímého nástupce nedočká Další legenda končí. Mitsubishi Pajero se přímého nástupce nedočká

Důvodem konce legendárního offroadu japonské značky jsou…

Nová generace Mitsubishi Pajero dorazí nejdříve za dva roky Nová generace Mitsubishi Pajero dorazí nejdříve za dva roky

Nová generace velkého japonského offroadu bude proti…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…