Mitsubishi Pajero Pinin 1,8

Mitsubishi Pajero Pinin 1,8

 
 

Nejmenší terénní automobil Mitsubishi zaplňuje u japonské automobilky segment trhu, kam se řadí např. úspěšná Toyota RAV4 nebo Land Rover Freelander. Název vozu má dva významy - slovo "pinin" znamená v italštině malý a současně připomíná jméno tvůrce designu nového vozu - italského "karosáře" Pininfariny.

Italský duch je cítit už při pohledu zvnějšku. Výrazné rovné linie a velká zasklená plocha upoutají pozornost zvláště při srovnání s velkým novým Pajerem. Vůz je charakteristický i malou délkou (kratší než Škoda Felicia! ) a nadprůměrnou světlou výškou.

Interiér je výrazně evropský - italský design mu ale neubírá na praktičnosti. Zadní dělená sedadlamohou být složena do vodorovné polohy, čímž se značně zvětší zavazadlový prostor. Zajímavé je, že při sklápění sedadel není nutné snímat opěrky hlav. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází praktická schránka na ukládání cenností nebo užitečného příslušenství. Pro tuto kategorii je překvapivé i množství odkládacích schránek a prostor včetně držáků na nápoje vpředu i vzadu stejně jako háčky k upevnění nákladu v zavazadlovém prostoru. Cestující vepředu mají dostatek pohodlí, zadní sedačky jsou ale relativně blízko předních opěradel a i zavazadlový prostor za nimi je jen omezený. Prostor pro hlavu, tak důležitý v terénních vozech, je ale na všech místech dostatečný.

Řešení přístrojové desky a všech ovládacích prvků umožňuje řidiči přehlednou kontrolu vozu a poskytuje mu všechny potřebné informace. Centrální černobílý LCD displej umístěný vysoko v přístrojové desce je sklouben s radiopřehrávačem.

Na přání lze standardní displej nahradit navigačním systémem s barevným displejem a přehrávačem kompaktních disků.

Terénní Pinin je s poloměrem otáčení 4,9 metru a dostatečným výhledem ze sedadla řidiče jako doma i v městském provozu. Potíže nám nedělalo ani manévrování v úzkých uličkách ani parkování na těch nejtěsnějších místech.

O blízké příbuznosti modelu Pinin s takzvaným "velkým" Pajerem svědčí systém pohonu všech kol označený SS4-i 4WD poskytující novému vozu bezkonkurenční jízdní vlastnosti v terénu. Od systému Super Select používaného u velkých modelů Pajero se liší pouze přenosem hnací síly prostřednictvím viskózní spojky (VCU).

Na rozdíl od konkurenčních vozů této třídy nabízejících řidičům buď pouze stálý pohon všech čtyř kol (Permanent 4 WD) nebo jen omezenou volbu přepínání pohonného režimu, systém SS4-i 4WD nového Pajera Pinin pracuje ve všech čtyřech režimech - 2H, 4H,4Hlc a 4LLc.

Režim 2H, při němž jsou poháněna zadní kola, je určen pro bezproblémovou jízdu na suché pevné vozovce. Při zařazeném režimu 4H se přenáší pohonná síla podle potřeby rovněž na kola přední nápravy. Tento režim je výhodný zvláště při akcelerování nebo jízdě na velmi kluzkém povrchu, jakým mohou být například i mokré dlažební kostky ve městech.

V režimu 4HLc se zapnutou uzávěrkou viskózní spojky jsou všechna čtyři kola poháněna trvale a konečně v režimu 4LLc, využívaném zejména ve velmi těžko průjezdném terénu nebo ve strmých stoupeních, používá systém redukci. Prakticky trvá přepínání mezi jednotlivými stupni během zhruba 10 vteřin po přeřazení - vše je indikováno na přehledném světelném schématu mezi oběma hlavními kruhovými přístroji.

Odpružení bylo navrženo tak, aby poskytovalo pohodlí při jízdě na silnicích a zároveň dostatek bezpečí při jízdě v terénu. Vícebodové zavěšení zadních kol poskytuje efekt tzv. pasivního řízení a vůz tak drží stopu i při rychlém průjezdu ostrými zatáčkami.

Zatímco karosérie a interiér nového Pajera Pinin je vyráběn v Evropě, motor zůstal japonský - čtyřválcový šestnáctiventilový motor s přímým vstřikem benzínu do hlavy válců GDI o objemu 1,8 l.

Motor pracuje ve dvou režimech. Při úsporném, kdy lze na pedál akcelerátoru šlapat jen opravdu velmi mírně, svítí zelená kontrolka v zorném poli řidiče. Ani při důsledném dodržování tohoto režimu se nám spotřebu nepodařilo stlačit pod 9 litrů na 100 km. Podle našeho subjektivního odhadu není chyba v motoru - Pinin je ale vybaven relativně krátkou převodovkou, takže i jízda kolem 120 km/h udělá v nádrži vír. Na běžných silnicích jsme se ale s tímto vozem cítili daleko lépe - díky této převodovce přijatelně zrychloval a zelenou kontrolku jsme také nezhasli často... Vnitřní hluk je vzhledem ke tvarům karosérie na mírné úrovni a ani znečištění zadního okna v dešti není příliš výrazné.

Pokud jsem na začátku přirovnával Pinin ke konkurenci, musím nyní konstatovat výrazný rozdíl. Pokud se dá mluvit o plnohodnotném malém terénním vozu, Pinin tomuto označení nezůstává rozhodně nic dlužen. Je to totiž právě průchodnost terénem, která se může stát hlavní zbraní tohoto slušně vybaveného auta. Již zmíněná malá délka a velká světlá výška spolu s koncepcí pohonu čtyř kol umožňují zdolat vozu i strmé vyvýšeniny a terénní zlomy. Plně naložený Pinin jsme přinutili vyjet i rozbahněnou cestu směrem k vrcholu Králického Sněžníku, kudy jinak jezdí jen lesnické traktory.

Na silnici je pak Pinin ukázněný, pouze při ostřejším projíždění zatáček má sklony k překvapivé přetáčivosti, která se však dá lehce korigovat.

K pozitivům Pinina patří zejména komfortní interiér, manévrovací schopnosti a terénní průchodnost. Naopak pravděpodobně neuspokojí zájemce o rychlou jízdu po dálnicích - při všech ostatních režimech jde ale o zajímavé auto. Z relativně vysoké ceny nabízejí prodejci velmi zajímavé slevy, takže ani tento potenciální nedostatek nemusí být nepřekonatelný.

systém pohonu Super Select, uzávěrka diferenciálu, centrální zamykání, příprava pro rádio, dva airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, imobilizér, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, dělená zadní sedadla, multifunkční ukazatel

základní + ABS, kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, autorádio Mitsubishi, mechanická klimatizace, dvoubarevný lak

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 692 500 Kč Cena v testované výbavě: 962 600 Kč

Základní výbava:systém pohonu Super Select, uzávěrka diferenciálu, centrální zamykání, příprava pro rádio, dva airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, imobilizér, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, dělená zadní sedadla, multifunkční ukazatel

Výbava testovaného vozu:základní + ABS, kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, autorádio Mitsubishi, mechanická klimatizace, dvoubarevný lak

Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1834
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 166 / 801
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 330
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3735
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1735
d) rozvor (mm): 2280
e) rozchod vpředu (mm): 1435
f) rozchod vzadu (mm): 1445
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 5
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Mitsubishi: PAJERO PININ WAGON a nový PICK-UP Mitsubishi: PAJERO PININ WAGON a nový PICK-UP

Na český trh dorazil Pinin v pětidveřovém provedení a…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…