Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi představilo plán vývoje do roku 2010

Dan Vořechovský
Diskuze (1)
Japonská automobilka vstupuje po úvodní fázi revitalizace do další fáze svého rozvoje, v níž bude budovat základy pro dlouhodobý růst. Součástí plánu na následující tři roky jsou nové produkty, rozvoj technologií a důraz na rostoucí trhy.

Japonská automobilka Mitsubishi Motors spustila v roce 2005 program revitalizace společnosti, s nímž nyní vyjádřila spokojenost. Od fiskálního roku 2008, tedy od dubna tohoto kalendářního roku, se automobilka přesune do další fáze, ve které bude budovat základy pro dlouhodobě udržitelný růst a která skončí ve fiskálním roce 2010.

V oblasti produktové strategie se chce Mitsubishi zaměřit na vozy nižších kategorií (až do střední třídy) a vozy třídy SUV. Mitsubishi počítá s rozšířením modelů nižší střední a střední třídy a uvedením dvou nových vozů SUV, menšího kompaktního a druhého na bázi pick-upu. Automobilka také počítá s přizpůsobením svých minivozů pro prodej na trzích mimo Japonsko a rozšířením své nabídky globálních modelů.

Co se technologií šetrných k životnímu prostředí týká, bude Mitsubishi pokračovat ve vývoji „čistých“ vznětových agregátů a dvouspojkové převodovky Twin Clutch SST. Automobilka také ve střednědobém horizontu představí novou generaci elektrického vozu iMiEV.

Mitsubishi ve své strategii na jednotlivých trzích stručně zmiňuje i střední Evropu, kde by měl být růst prodeje tažen modely třídy SUV, které bude automobilka propagovat nejvíce. Mezi trhy s rychlým růstem, na které Mitsubishi zaměří svou pozornost, patří Rusko, Střední východ, Brazílie, Čína a Indie.

Mitsubishi se rovněž dohodlo s automobilkou Nissan Motor na rozšíření aktuální spolupráce (výroba vozů pro Nissan). Výsledkem bude nový minivůz (pro Nissan) a vývoj, výroba a dodávky lehkých užitkových vozů pro japonský trh a zahraniční trhy.

V oblasti hospodářských výsledků automobilka očekává, že dostojí predikovaným údajům. Stanovila rovněž projekci výsledků na rok 2010. V tomto roce Mitsubishi očekává prodeje ve výši 1 422 000 vozů. Největší nárůst prodeje Mitsubishi očekává v Rusku, Středním východě a Latinské Americe.

Predikované hospodářské výsledky na fiskální roky 2007 a 2010

 2010 (predikce)2007 (predikce)Změna 10/07 (v %)
Prodeje (ks)1 422 0001 337 000+ 6,4
Tržby (bil. jenů)2,762,67+ 3,4
Provozní zisk (mld. jenů)9080+ 12,5
Čistý zisk (mld. jenů) 5020+ 150

Dan Vořechovský
Diskuze (1)