Mitsubishi Space Star 1,3 GLX

Mitsubishi Space Star 1,3 GLX

 
 

Zájemci o velkoprostorový vůz mají u Mitsubishi nezvykle široký výběr. K modelům Space Runner, Space Wagon a Space Gear přibyl na český trh na podzim roku 98 i model Space Star. Redakčnímu testu jsme podrobili slabší variantu s motorem 1,3 se stupněm výbavy GLX.

Minivanem Space Star nastoupila automobilka Mitsubishi do kategorie, jejíž trh se v Evropě rozvíjí teprve v posledních letech. Zájem zákazníků hlavně z větších měst si nyní vynutil auto, spojující výhody velkoprostorového vozu a menšího kombi. Mitsubishi tak mohla zúročit zkušenosti z předchozích modelových řad.

Čtyřmetrový obrázekSpace Star upoutá na první pohled klínovitou přídí a výraznou maskou chladiče. Z boku je pak patrná snaha designérů o osobitý, ale přesto konzervativní vzhled s nenápadnými podélnými liniemi. Vůz je jen o 15 cm vyšší a delší než například Škoda Felicia, takže mezi zaparkovanými auty nijak výrazně nevyčnívá. Osobitost Space Staru je ale dána spíš využitím vnitřního prostoru, než vnější okázalostí.

Už při otevření dveří je znát vyšší úroveň sedáku nad vozovkou, nijak to ale neztěžuje nastupování, spíše naopak. Sedadlo řidiče na nastavitelné ve všech směrech spolu s výškově stavitelným volantem dává šanci na pohodlný posez každé postavě. K pohodlí přispívá i zvýšená střecha. Hlavní devizou Space Staru je ale variabilita prostoru za zadními sedadly. Ta jsou v základní poloze určena pro tři cestující a jako u jednoho z mála vozů těchto vnějších rozměrů se na ně tři lidé také bez potíží vejdou. Základní zavazadlový prostor je v této poloze zakryt praktickou odnímatelnou roletkou. Asymetricky dělená sedadla i s opěradly se dají netypicky posunout o cca pět cm vpřed, čímž se sice omezí prostor pro nohy, ale "pětimístnost" je zachována. Obě části sedáku i opěradla lze samozřejmě i sklopit a vznikne tak prostor s rovnou podlahou o objemu 1,370 m3. Zadní dveře mají nakládací hranu chráněnu gumovou lištou a úhel otevření umožňuje pohodlné nakládání i vysokým postavám.

Při prvním usednutí za volant zaujme relativně velmi skloněný volant s velkým věncem - obojí se ale ukázalo jako praktické řešení hlavně pro manévrování při parkování. Při delších jízdách jsme ale výrazně postrádali loketní opěrky. Všechny ovládací prvky jsou u Space Staru na obvyklých místech, nezvyklé je snad jen kumulování funkcí spínače stěračů a ostřikovačů předního a zadního okna s nezávislými cyklovači do pravé páčky pod volantem. Přístrojová deska nabízí v provedení GLX otáčkoměr a nad výdechy větrání také displej palubního počítače. Doslova všude okolo řidiče jsou menší či větší odkládací prostory - od záhadné, asi 3x5cm široké zásuvky vlevo od volantu až po velké kapsy na dveřích, držáky na nápoje nebo osvětlenou skříňku před spolujezdcem. Drobnost: celý interiér osvětluje jediné světlo uprostřed střechy, což vadí například při čtení mapy spolujezdcem.

Interiér námi testovaného vozu měl sympaticky barevně sladěn vnější lak s čalouněním a dokonce s výplněmi dveří, což je u této kategorie vozů stále ještě neobvyklé.

Motoru jsme zpočátku příliš nevěřili - třináctistovkao maximálním výkonu 63 kW však autu ostudu neudělala. I přes relativně nízký kroutící moment si Space Star vedl při dvoutřetinovém zatížení zdatně. Na silnicích rozhodně nezdržoval a pro městský provoz se tento motor osvědčil maximálně. Spolu s poměrně lehkým zpřevodováním dosahuje, byť s delší akcelerací, rychlostí i přes udávaných 170 km/h. Ani námi dosažená, velmi dobrá, průměrná spotřeba 6,9l/100 km nesvědčí o velkém přetěžování motoru.

Jízda se Space Starem má dvě specifika, daná jeho konstrukcí. Relativně měkké odpružení a zadní víceprvková náprava Multi-link způsobují, že při razantním projíždění zatáčkou se auto dosti naklání a chová se typicky nedotáčivě. Stačí ale zatížit zadní nápravu nákladem nebo plným obsazením a ze Space Staru je rázem přetáčivý vůz. Tohle specifikum je ale při běžném ježdění téměř neznatelné - odhalili jsme ho až při vysloveně extrémních manévrech. I tehdy však bylo auto plně ovladatelné, jen změnilo charakteristiku. Space Star obutý do zimních pneumatik byl překvapivě stabilní i na sněhu a náledí - i při simulovaném "losím testu" v polozmrzlé sněhové břečce jsme nad ním neztráceli kontrolu.

Doménou Space Staru je ale městský provoz. Hlavně při otáčení a parkování jsme ocenili výborný výhled všemi směry a velký rejd.

Space Star je plnohodnotný minivan, jehož devizou je maximální využití vnitřního prostoru a velmi dobrá manévrovatelnost. Změnu charakteristiky projíždění zatáček při extrémní jízdě nemá běžný uživatel mnohdy ani příležitost poznat.

Tento model Mitsubishi je tak velmi atraktivní variantou pro ty, kteří chtějí "hodně místa na malém prostoru".

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 487 400 Kč Cena v testované výbavě: 524 700 Kč

Základní výbava:ABS, přední a boční airbagy, centrální zamykání s dálk. ovládáním, imobilizér, el. ovládání bočních skel a zrcátek, manuálně ovládaná klimatizace, posilovač řízení, Audiosystém + 4 repro, palubní počítač, podélné střešní nosiče

Výbava testovaného vozu:klimatizace

Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem

Sesazený katalánský premiér Carles Puigdemont nebude…

Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček

Na místopředsedy Sněmovny budou kandidovat Petr Fiala…

Akcie CME rostly po zprávě o zájmu CEFC a Penty Akcie CME rostly po zprávě o zájmu CEFC a Penty

Zájem o „planetu Nova“ projevil čínský obr CEFC. Má dost…

 

Štítky Mitsubishi Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1299
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 117 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.6 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1370
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1200 / 455
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4030
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2490
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 910 / 1120
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

 



Mitsubishi a rally? Že by návrat ve velkém? Mitsubishi a rally? Že by návrat ve velkém?

Japonská značka Mitsubishi se ze světa rallye postupně…

Euro NCAP 2013: Mitsubishi Space Star/Mirage – Čtyři hvězdy musí stačit Euro NCAP 2013: Mitsubishi Space Star/Mirage – Čtyři hvězdy musí stačit

Nástupce Mitsubishi Colt se musí díky několika…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Dnes 18:53

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Kouč Celtiku se opřel do PSG: Výsměch fair play. Historii si nekoupíte

Kouč Celtiku se opřel do PSG: Výsměch fair play.…

Souboj připomínající bitvu bezmocného Davida s obrovitým Goliášem. Fotbalisté skotského Celticu nastoupí ve…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…