pamatuju je takhle zoufale přesluhoval svišť vod suzuki.
Mitsubishi mám rád, ale ty jejich retro autosalony začínaj bejt kapku úsměvný.
Pajero jsme nedávno řešili a je fakt, že ten model byl už starej.
Někde stojí ještě muzejní Lancery na skladě. To je děs.
Do toho přestárlý ASX, co se snažili udat, protože na Eclipse Cross nemaj kvóty.
A teď tahle troska.
Moc špatný.
toto je miniauto... nemsui mat makcenu palubku ani 150 konovy motor... svoju funkciu splni dokonale aj takto... v nemecku ich pritom jazdi uz dost... videl som ich tam za tyzden hned niekolkokrat.. a vcelku aj stylovo sfarbene kusky ... prislo mi to ako zaujimavy konkurent prave k nejakemu Up-u, pande, picantu, celeriu a pod....
PS: usmevne je to ze napriek tvojim nazorom sa v eu predava spacestar lepsie ako citigo.. a to sa predava na mensom pocte europskych trhov ako malicka skoda.... takze asi to az take nemozne mini nebude ked citigu dava za ucho a pritom je v eu oproti domacemu citigu akoby "len na navsteve" .... neboj.. ono to auto svoje kvality ma.. ja som v nom u nas v predajni mitsu sedel ... predavalo sa u nas niekedyy v rokoch 2013-2015 ... len mi prislo kusok mimo misu ta jeho cena... lebo o 2000 eur drahsi lancer je fakt vo vsetkom uz o vesmir inde ale toto su preae tie mini... nie su na svoj pomer proste moc lacne... ale svoju ulohu si splnia a ludia ich napriek tomu maju radi... vid aj citigo... cenovo tiez voci fabii vyzera nepredajne... ale niekmu proste na jazdu po meste netreba ASX ... ani karoqa takze chapem.... tak dnes normalne oslavujem... toto som fakt necakal.. zeby sa vratilo opat aj k nam? som zvedavy... ale u nas osatne bez sance... kedze aj taka panda preda par kusov rocne a to vravi samo za seba... nie sme dost silny trh na taketo vozy...
ale nie vazne.. u vas to tiez bude asi kusovka co uz ( aale tesi ma ze ho mate.. toto je fakt sok pre mna... ale teda prijemny ... otvaram orechovy liker >:D ) ....
hlavne a klucove eu predaje ma v nemecku holandsku spanielsku a tam kdesi ... v nemecku som videl cierno-bordovy dvojfarebny kusok a vyzeral doslova az stylovo a hravo ... co mi k miniautu pasuje ... takze iste to nie je az take zle auto ako si myslis
A hele, pleček dolů.
Kdyby se ten bezejmenný chudáček zeptal, mohl se dozvědět něco o rallycrossovém speciálu postaveném z tohohle auta.
Ale touha vědět nebo se bavit je na bodu nula. A co taková nula udělá?
Dá paleček dolů. :-!
tak predsa.... :-) .. normalne nechapacka... :yes:
v nemecku som ich v aprili videl uz docela dost.. a dokonca aj dvojfarebne a la yaris... nahodou moc sikovne mini... ktore s anehra na nejeke dospele superauto ale ulohu miniauta podla man splni dokonale ... super sprava este raz...
PS: inak u nas jedno spacestar fiaalove jazdi.... aj ked v tej fialovej fakt nevyzera dobre .. chde to inu farbu.. ta cervena na foto je super... :yes:
panda je defakto rovnako stara a nepride mi vybehova.. na co tieto frazy.. navyse spacestar je prave dnes v najlepsej forme... nikdy sa nepredaval svetovo lepsie ako dnes ( mitsu jednoducho zreju ako vino.. zvykaj si ).. len tolko aby si mal jasno :-)
PS: a nahodou s tym idealne posadenym 1,2 atmo mivec to bude vcelku aj svizne aj mimo mesto ... maximalka 180 porazi aj niektore o triedu vacsie vozy s papierovo podstatne vacsim vykonom ... ale ved ty si mozes zvolit kludne nejake "hypermoderne" litrove ale teda hlavne "nevybehove" citigo ktore predbehlo dobu >:D .. nikto ti to nebude mat za zle ... je to predsa kazdeho vec ... mne sa to auto tak ako je spravene a na aky ucel a ako k tomu pristupili paci... ze su aj lepsie vozy v danom segmente je mi jasne ale uspech spacestaru vo svete je prave aj v tom ze je ake je .. a citigo moze len snivat o takych cislach ake ma spacestar ;-) ver mi
ASX uz ma roky ale v r 2020 by mal prist nastupca .... uvidime ci nahradi prave ASX alebo kam ho vlastne zaradia... mitsu fakt nic dobredu velmi neprezradi ale o to potom viac prekvapia ( ved pajero sport prislo ako z cisteho neba... aj eclipse cross ) ... proste klasika japonci
PS: akurat to chce mozno este o kusok vacsie kola na ten spacestar.. pridu mi akesi male a nie moc atraktivne ... no... aj ked 14tky na miniauto v danej cene nie su ziadna hanba ... v tej cervenej je to aj celkom fesak [odkaz] :yes:
Ked som videl nadpis, bolo mi jasne, kto tu bude mat orgazmus. Ale tolkokrat ? :-)
"maximalka 180 porazi aj niektore o triedu vacsie vozy s papierovo podstatne vacsim vykonom" ?!? Co si tak predstavujes pod pojmom "papierovo vacsi" ?
Tych 180 - mozno tak po 5km rozbehu na letisku. Ta aerodynamika tomu moc nepomoze.
No a ked som pozrel fotky - co to ma preboha vzadu pred zadnymi sedadlami za tunel ? Ved to je vyssie ako mam v aute ja. Co tam je ???
je to mini... podla toho aj vyzera..... ale na bezne jazdenie ta 1,2 bdue zda sa az moc fajn... dokonca je tam aj cvt... ale za mna v tomto aute urcite manual... len sa bojim ceny.... no som zvedavy na statistiky v blizkej dobe kolko toho u vas preda.... snad aspon 20 kuskov do konca roka ... :*)
a uz teraz sa tesim na poriadny megatest spacestaru ... >:D ...
Tak uvnitř ještě jakž takž, ale zvenku je to opravdu hrozná šeredka - vysoký krám na malých úzce rozkročených kolečkách.... Odhaduju, že prodej v ČR bude podobně zoufalý, jako v případě Suzuki Celerio... To je taky "krasavec" :-O:no::no::no: >:-[]
kupodivu to ma 15tky co povazujem uz za slusne riesenie ... tiez som si myslel ze to ma len 14tky ... ale vyssia kasna ksuok klame oko.... ale zase zober si ze aygo ma este uzsie tie 15tky... len 165tky... takze v tomto su aj horsi vidis este ;-)
velka skoda ze nemame normalneho colta.... meno space star mame len v u nas eu.... inde vo svete sa vola mirage .. mne osobne ani jedno meno nevadi... ale vadi mi ze nemame uz noveho colta.... ale co je este horsie zda sa ze aj tento spacestar/mirage casom skonci bez priameho nastupcu.... miniautam proste dnes to akos tiez uz nejde.... ved som zvedavy ako dopadne aj citigo
Jestli si dobře pamatuji, v zámoří vládne anketám o nejhorší auto. Ani z letmo nalezených testů to nevypadá, že by jakkoli vybočoval z průměru nebo dokonce konkuroval B segmentu. Záleží tedy na cenovém jemnocitu. Na poměry A segmentu aspoň vypadá důstojně.
Trochu mě pobavily lesklé plasty v interiéru na nejnevhodnějších místech, klasika u Mitsu.
po facelifte je to uz lepsie... ale hlavne dnes je to uz fakt skor mini ako male auto a tam sa toho da uz dost odpustit.... aj ked s razvorom 2450mm je stale skoro na urovni fabie a na urovni sucasneho noveho swiftu ci takej feldy alebo punta I. :-) a to su normalne male vozy
treba to faceliftovane auto vidiet nazivo... mna prekvapilo ako seriozne a prijemne posobilo pripominalo mi v reale dokonca akoby nejakeho natiahnutejsieho prveho yarisa ... vazne .. asi tym zadkom neviem a aj zboku ... ale proste neposobi skaredo... ale voci nejakemu celeriu ci pande je to celkom pecka a povedal by som ze neajkej malej rodine ci dochodcom to uz aj moze stacit nielen do mesta... ale aj ako auto na vsetko ako nahrada za povedzme prave nejake to stare punto feldu swifta yarisa a pod.. sedel som v tom a je v tom celkom dost miesta... neviem neviem ci ja v pole mam vobec viac a aj ked tak urcite len o chlp .. tu mitsu dokaze carovat ... akurat kufor je tam maly ... prave asi ten v podstate stavia to auto najviac do roli minivozu ... inak je to uz tak na hrane s malymi autami .... aj ked sam ho uz dnes tiez radim do mini segmentu .. aj vzhladom na hmotnost auta aj motory a vybavu je to tak asi spravne... kazdopadne je to take uz maxi-mini .... kde praktickost vitazi nad zbytocnymi somarinkami :-)
panecku teraz pozeram ze ono to ma 15tky a 175tky [odkaz] ... no kazdopadne je to lepsie ako 165tky na aygu... 175 je dnes uz defakto uplny zaklad... pod neho uz by som urcite nesiel
foto klame... som myslel ze ma tie disky 14tky .. no a samozrejme u mitsu klasika pneu yokohamy... drahe jak slak... ale zase kvalitka
podla mna 175tky su na sirku dnes uz uplny zaklad.. ci uz 14tky alebo 15tky je jedno ... aj ignis ma nejake podivne 175tky a neviem ci nie dokonca az 16tky ... ale 165tky su fakt dnes uz ako z furika... su smiesne proste na tych sirokych objemnych megakasnach a la aygo a pod....
To auto bolo tusim vyrobene pre Indiu a mam taky pocit, ze sa tam aj vyraba. Ked si dobre pamatam test z UK spred rokov, tak ho zniesli pod ciernu zem. Opravte ma ked sa mylim.
Toto je aspoň 10 rokov za zenitom. Tiež som nepochopil inú farbu výplne predných a zadných dverí. Inak tie zadné sú neskutočne úzke, to musí byť radosť nastupovať...
No a ešte jedna nepochopiteľná vec - najmä v takomto mini, kde sa ťažko počíta s tromi pasažiermi vzadu - prečo sú tie sedáky a operadlá také extrémne ploché? Však keď si myslia, že tam aj tak nikto sedieť nebude, nech to spravia dvojmiestne a vzadu policu na kabelku a igelitku s nákupom.
minivozy su vsetko bohuzial take podivne vajicka... kratke predky.. vysoke kasne... miniprevisy ... je to dane asi tym spavit na co najmensom podoryse co najviac uzitkovej plochy a miesta pre pasazierov.... ale ak clovek nechce male hrce ako aygo a pod... tak moze ist do ria alebo i20... len treba kusok prioplatit si uz ;-) samozrejme...
ale ja mam rad prave takychto prckov... aj ked ono to nie je zase az take male auto ako sa zda .. dlzka 3,8m aj razvor 2450mm je kdesi na urovni predoslej vajcoidnej micry ( radenej do malej triedy ).... foto klame.. ved si zober aj tie 15tky ake male vyzeraju ... ja ked som v tom sedel tak mi to prislo vacsie ako felda... urcite vacsie... vzdusnejsie... proste v pohode... urcite ja v pole viac miesta nemam.. na hlavu teda urcite nie a mozno na sirku len nejake 2-3 centi k dobru ...
No ty si mi odborník... Aj krátke a vysoké autíčko sa dá urobiť s citom, aby vyzeralo k svetu. Napríklad:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Tak prosím ťa netrep.
Prist do tejto kategorie v r 2018 s niecim z roku 2012 v ktorom to uz vyzeralo ako 12 rocne auto je velka odvaha... nic proti, auto je to seriozne, spolahlive a vobec by som sa ho nebal /bezpecnost nevíš/, ale dizajnom oslovi tak dochodcov a zarytych konzervativcov...
to by vsetko vobec nevadilo, pokial to bude stat ako DACIA tak sme v pohode sefe... za lacno sa moze oplatit aj dnes... snad aspon v tomto mysacik prekvapi...
BTW Pan autor co je skromne v ladeni 1,0 MIVEC s 52 kW ? Citygo ma 44 kW verziu 1.0MPI, to mi pride este o moc skromnejsie a takto to tu este nezaznelo... ale no tak !
Tak dáko. Z jednej strany je to výhoda japonských áut - sú vyzreté a spoľahlivé, morálny vek (a nie iba vzhľadovo)je nutnou daňou. A naviac nie sú "za hubičku", do Európy je ďaleká a drahá cesta...
kde si vzal 5000 ot ? ak ma napr aygo 51 kW a 93nm a spacestar 52 kw a 88nm znaci to, ze mysak bude trochu tocivejsi, pretoze mu krivka krutiaceho vydrzi do vyssich otaciek...
to mas prast alebo uhod, aj tak tie motory musis vytocit aby dostali nejaku solidnejsiu dynamiku a nie je moc pohodove ani to, ked vytacas nieco co vo vysokych otackach nejde a je to zdechle,,,, ak narasta len hluk a spotreba... takze mozes sa na to aj takto pozerat a krutiak vo vyssich otackach pri motore kt tam casto konci je tiez dolezity... aj chut sa vytacat do otaciek kde je akytaky vykon
U tak malých momentů je každý newtonmetr znát... Pokud tohle autíčko neváží pět set kilo, bude to buď zoufale líné v nízkých rychlostech (to kvůli použitelným převodům i mimo město) nebo zoufale uřvané a užrané kdekoli mimo město.
ja si to nemyslim, pri dobrom sprevodovani to nie je tak ako pises... urcite nie v rozdiele 5nm v maxime krutiaku, to absolutne nic nehovori. ide o jeho priebeh a sprevodovanie
btw ta 1.2 chodi pekne, isto o moc lepsie ako fabia 1.0mpi
[odkaz]
ok tiez som co to pojazdil na malych autach a suhlasim no nemyslim si ze 5nm nieco vyriesi zasadne aj tak ich nenajdes pri 2000 ot ale tych 5 bude v oblasti max tj niekde v 3-4tis
Když dáš zase lehké převody, bude to auto mít šílenou spotřebu a hlučnost už někdy při 100 km/h, na dálnici to nebude k vydržení. A najít kompromis mezi tím, to je s tak slabým motorem umění. Pod 100 Nm je to kouzlení.
kyklop ma pravdu, sprevodovanie nic ine ti nepomoze...
Nepoznas poucku, ze max krutiaci moment pri atmosfere je 10% z celkoveho objemu ? takze 1.0 bude mat v tom najlepsom pripade 100nm, ale na to dosiahne maloktory motor, tazke ma cca 85-95nm.... ´´Pod 100 Nm je to kouzlení´´ to bude VZDY pri litri...
Jazdieval som na Cliu grandtour 1.2 16v 55kw a motor znasal vsetky otacky bez protestu, ale tahat zacinal /klasika/ od 4000 a pekne siel az po obmezdovac... prevody boli lahke a dynamika solidna a zabavna kvoli vykonovej spicke a to ze na 5ke tocil 3500 ot pri 100kmh a nad 4000ot pri 120 vobec nevadilo, spotreba aj napriek tomu bola vynikajuca... co cakas, ze s litrovym zakladom budes chodit po dialnici pri 130 kmh s 2500 ot ? 3000 ? Tie auta su vsetky skontruovane na to, ze po dialnici to s litrom prejdes v 130 ale nebude to optimalne... tak do 120 sa chodi s takymito autami ako optimal rychlost a urcite to nijak zasadne nehuci od motora a spotreba bude pod 7...
V tabulce. :-) Že je točivější...no, to je taky způsob pohledu na věc, ale průměrný zákazník, který neplánuje opustit spektrum 2-3 tisíc otáček, si spíš všimne motoru přidušeného v prvním mírném kopci. Měl jsem 1.2 osmiventil, se kterým se dalo jezdit od volnoběhu a nahoře mrtvo. Moc zábavná jízda to nebyla, ale myslím si, že pro většinu lidí příjemnější naladění než poslouchat tříválcový jekot pokaždé, když chtějí dosáhnout náznaku dynamiky.
Tabulku som prehliadol hmm, kazdopadne viem co mas na mysli a suhlasim, ze pre beznych ludi je lepsi krutiak dolu, no ani jeden z tych R3 co ma konkurencia neponukne dolu ziaden extra zatah... ludia co chce male auto s 3valcom bez turba nemaju na vyber,,, minimalne zatial. pokial nebolo ziadne zrovnanie by som to ako istu vec nebral...
Litřík s vyhnaným výkonem asi není výjimkou ani mezi konkurencí. Ale přece jen už je to jeden z největších zástupců třídy, tak mi příplatek za 1.2 připadá rozumný. I když do Kaufu pro rohlíky asi dojedou oba.
Akorát jsem zjistil nepříjemnou věc - modernizovaná verze pro novou euronormu má v obou motorizacích výrazně horší udávané zrychlení a spotřebu než dříve.