Mitsubishi v Ženevě 2009

Mitsubishi v Ženevě 2009

 
 

Mitsubishi spojuje nejbližší budoucnost svých malých modelů a miniaut s elektropohonem a ženevská expozice tomu proto odpovídala.

i MiEV

Automobilka se třemi diamanty ve znaku do Ženevy přivezla elektromobil i MiEV, jehož...

Mitsubishi spojuje nejbližší budoucnost svých malých modelů a miniaut s elektropohonem a ženevská expozice tomu proto odpovídala.

i MiEV

Automobilka se třemi diamanty ve znaku do Ženevy přivezla elektromobil i MiEV, jehož prototyp byl představen v roce 2006 pod názvem i-EV a od příštího roku se má rozběhnout jeho sériová výroba. Automobilka má s tímto vozem smělé plány a v roce 2010 počítá s prodejem 2000 kusů, o rok později by mělo nové majitele nalézt už 10.000 elektromobilů i MiEV.

Čtyřmístný Mitsubishi i MiEV, vycházející z miniauta "i", má vnější rozměry 3450 x 1520 x 1600 mm při pohotovostní hmotnosti pouhých 1080 kg. V konceptu i MiEV nahrazují konvenčí motor i nádrž elektromotor, baterie Li-Ion a další komponenty, uložené vzadu a uprostřed. Díky elektromotoru s výkonem 47 kW (64 k) a točivým momentem 180 Nm, dosahuje i MiEV nejvyšší rychlosti 130 km/h, dojezd činí 160 km.

Na rozdíl od předchozích konceptů s elektromotory v kolech se o pohon i MiEV stará jediný elektromotor, pohánějící přes převodovku a diferenciál obě zadní kola. Výhodou tohoto uspořádání s baterií před zadní nápravou je dostatek místa jak pro pasažéry, tak pro samotné pohonné ústrojí. Mitsubishi i MiEV ve své současné podobě může dobíjet baterie jedním ze dvou způsobů. První je Household Charging System, kdy se baterie nabíjejí z běžné sítě 200 V během sedmi hodin a druhý je Quick Charge System díky němuž se mohou baterie nabít na 80 procent během 30 minut.

i MiEV Sport Air

Vedle - pro sériovou výrobu připraveného i MiEV - se v Ženevě představil další z řady konceptů elektromobilů s označeními MiEV Sport Air. Tento vůz je postaven na základě hatchbacku i MiEV, ale jeho sportovně tvarovaná karoserie ukrývá výkonnější motor s větším točivým momentem. Tvarově tato nová studie také navazuje na koncept i-MiEV Sport z Tokia 2007.

Při návrhu karoserie byla prioritou co nejnižší hmotnost, takže na její konstrukci bylo štědře využito plastů. Desky z těchto materiálů najdeme i u zadní nápravy, kde je také umístěna poháněcí soustava. Elektromotor s výkonem 60 kW (80 k) nabízí točivý moment 230 Nm (otáčky výrobce ani u jedné hodnoty zatím neudává). Je napájen lithiovými bateriemi druhé generace o napětí 330 V. Celý komplet je ve voze umístěn co nejníže, kvůli nízko položenému těžišti. Daným řešením se podařilo dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti na obě nápravy 50 : 50.

Dvoumístné sportovní kupé je dlouhé 3650 mm, široké 1600 mm, vysoké 1520 mm a má rozvor náprav 2550 mm. Při hmotnosti 940 kg dosahuje maximální rychlosti 200 km/h a má dojezd 200 km.

Colt ClearTec

Při představení modernizovaného Coltu na loňském autosalonu v Paříži vypustila automobilka z nabídky tohoto modelu vznětové motory a toto rozhodnutí zdůvodnila především nízkými prodejními čísly a také technicky nerealizovatelnou úpravou stávajících turbodieselů na novou emisní normu Euro 5.

Místo turbodieselu vyvinulo Mitsubishi pro benzinové Colty sadu řešení souhrnně označovaných jako "ClearTec". Modely s tímto označením budou k dispozici s tříválcem 1,1 l nebo čtyřválcem 1,3 l, vždy pouze s 5stupňovou manuální převodovkou.

Principy a dílčí řešení, na které ClearTec sází, jsou všeobecně známé. Vozy jsou vybaveny systémem automatického vypínání a startování motoru (Auto Stop & Go), pneumatikami s nízkým valivým odporem, sníženou světlou výškou, delším stálým převodem nebo vysoce efektivním alternátorem (intenzivní dobíjení během brzdění, snížené dobíjení při jízdě). Motory využívají speciální oleje, mají zvýšen kompresní poměr, upraveno časování ventilů, nové písty i zapalovací svíčky.

Pohotovostní hmotnost díky novým opatřením vzrostla asi o 5 kg, ale hodnoty kombinované spotřeby patří ke špičce mezi vozy se zážehovými motory. V případě motoru 1,1 l došlo ke snížení z 5,5 l/100 km na 4,9 l/100 km, u čtyřválce byla spotřeba 5,8 l/100 km snížena na 5,0 l/100 km.

Mitsubishi Colt ClearTec se vyrábí v závodě NedCar firmy Mitsubishi Motors v nizozemském Bornu, spolu s jinými variantami modelu Colt pro Evropu.

Ondřej Pavlůsek


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
Zdroj: redakce
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…