Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi ve Frankfurtu 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Na stánku automobilky Mitsubishi se představuje již devátá generace modelu Lancer ve společnosti konceptu moderního SUV Concept-cX a také ekologického elektromobilu i MiEV.

Mitsubishi Lancer

Nejžhavější novinkou japonské automobilky Mitsubishi na letošním frankfurtském autosalonu je bezesporu evropské provedení nejnovějšího Lanceru, který se již představil v Severní Americe, Rusku a Japonsku (tady pod jménem Galant Fortis).

Mitsubishi uvádí, že Lancer je prvním sedanem značky, přicházejícím s novým designem přídě, který se stane poznávacím znamením všech sedanů se třemi diamanty ve znaku. Čtyřdveřový automobil je dlouhý 4570 mm, široký 1760 mm, vysoký 1490 mm a má rozvor náprav 2635 mm.

Zájemci o Lancer budou mít na výběr ze tří pohonných jednotek, jednoho vznětového a dvou zážehových čtyřválců. Turbodiesel o objemu 2,0 litru poskytuje výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot./min., točivý moment 310 Nm při 1750 ot./min. a spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Menší benzinový motor má objem 1,5 litru, výkon 80 kW (109 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 143 Nm při 4000 ot./min., kola roztáčí prostřednictvím pětistupňové manuální nebo čtyřstupňové automatické převodovky. Posledním v nabídce je benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru, který má výkon 105 kW (143 k) a je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou nebo CVT převodovkou, která má ve sportovním režimu šest předvolených rychlostí.

Mitsubishi Lancer s motorem o objemu 1,5 litru dosahuje maximální rychlosti 191 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 s a kombinované spotřeby paliva 6,4 litru na 100 km s manuální převodovkou, v případě, že je vybaveno automatem dosahuje maximální rychlosti 178 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,3 s a kombinované spotřeby paliva 7,0 litru na 100 km. Pokud je pod kapotou diesel, pak je maximální rychlost vozu 207 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s a kombinovaná spotřeba paliva 5,9 litru na 100 km. U benzinové osmnáctistovky Mitsubishi uvádí pouze maximální rychlost 204 km/h a kombinovanou spotřebu 7,7 litru.

Platformu sdílí Lancer s modely Outlander a Delica D:5 (tento vůz je pro japonský trh). Ve výbavě je myšleno na aktivní i pasivní bezpečnost a nový sedan má dešťový senzor, adaptivní přední světlomety a kompletní sadu čelních, bočních i hlavových airbagů a také kolenní airbag pro řidiče. Své místo bude mít v nabídce vybavení audiosystém Rockford Fosgate, zatímco standardem u všech provedení bude pylový filtr.

Mitsubishi Concept-cX

Po sériovém Lanceru je druhým velkým lákadlem automobilky Mitsubishi na frankfurtském autosalonu studie Concept-cX. Ten má být podle svých tvůrců novou generací kompaktního SUV, které představuje ideální rovnováhu mezi prakticky využitelným výkonem a ohleduplností k životnímu prostředí.

V koncepčním voze je použit nový výkonný ekologický turbodiesel o objemu 1,8 litru, který poskytuje výkon 100 kW (136 k) při 4000 ot./min. a točivý moment 280 Nm při 2000 ot./min. Tato pohonná jednotka je vybavena turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a oxidačním katalyzátorem pro dieselové motory s filtrem pevných částic pro splnění normy Euro 5. Nová dvouspojková převodovka Mitsubishi SST (Sport Shift Transmission) má rovněž přispět k úspoře paliva a nižším emisím.

Mitsubishi uvádí, že Concept-cX je dlouhý 4100 mm, široký 1750 mm, vysoký 1550 mm a má rozvor náprav 2525 mm. Koncept využívá pohonu všech čtyř kol a pohybuje se na pneumatikách o rozměru 225/45 R19.

Mezi množství novinek ohleduplných k životnímu prostředí, kterými má být Concept-cX vybaven patří také ekologické plasty použité v interiéru, které jsou vyrobeny z bambusu a jiných rostlinných materiálů.

Mitsubishi i MiEV

Prototyp i MiEV, vycházející z miniauta „i“, je dalším elektromobilem značky Mitsubishi, vyvinutým v rámci projektu MiEV.

Čtyřmístný Mitsubishi i MiEV, vycházející z miniauta „i“, má vnější rozměry 3395 x 1475 x 1600 mm při pohotovostní hmotnosti pouhých 1080 kg. V konceptu i MiEV nahrazují konvenčí motor i nádrž elektromotor, baterie Li-Ion a další komponenty, uložené vzadu a uprostřed. Díky elektromotoru s výkonem 47 kW ( k) a točivým momentem 180 Nm, dosahuje i MiEV nejvyšší rychlosti 130 km/h, dojezd činí 160 km. Na rozdíl od předchozích konceptů s elektromotory v kolech se o pohon i MiEV stará jediný elektromotor, pohánějící přes převodovku a diferenciál obě zadní kola. Výhodou tohoto uspořádání s baterií před zadní nápravou je dostatek místa jak pro pasažéry, tak pro samotné pohonné ústrojí.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)