Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mittal Steel Ostrava vyvinula nový typ svodidel

Největší česká ocelářská společnost Mittal Steel Ostrava vyvinula nový typ silničního svodidla pro zahraniční trhy a s úspěchem jej podrobila náročným bariérovým zkouškám.
Zpět na článek
14. 10. 2006 18:12
15. 10. 2006 19:52
neregistrovaný "Karel"
14. 10. 2006 19:52
anonym
14. 10. 2006 21:57
neregistrovaný "Tomiku"
14. 10. 2006 23:31
neregistrovaný "VDC"
14. 10. 2006 23:44
anonym
15. 10. 2006 00:07
neregistrovaný "VDC"
15. 10. 2006 11:58
neregistrovaný "NIcKON"
15. 10. 2006 13:29
neregistrovaný "Ivve"
15. 10. 2006 19:10
anonym
15. 10. 2006 12:14
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 13:14
anonym
15. 10. 2006 13:26
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 15:55
anonym
15. 10. 2006 16:02
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 17:52
anonym
15. 10. 2006 18:33
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 19:09
anonym
15. 10. 2006 19:21
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 19:23
anonym
15. 10. 2006 19:33
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 20:06
anonym
15. 10. 2006 20:12
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 12:12
neregistrovaný "Galant"
16. 10. 2006 09:44
neregistrovaný "MRO2"
16. 10. 2006 16:34
neregistrovaný "kirby"
16. 10. 2006 18:13
anonym
16. 10. 2006 22:14
anonym
25. 2. 2007 18:44
anonym
Avatar - MeSiL
14. 10. 2006 18:12
CZ in word
jen tak dál! Super zjištění, že mě např. ve Španělsku chrání český výrobek! :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Karel"
15. 10. 2006 19:52
Re: CZ in word
in word? mel si na mysli WORLD?
anonym
14. 10. 2006 19:52
ok
Dobře, jen tak dál!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tomiku"
14. 10. 2006 21:57
A v čem jsou tedy ta svodidla nová???
nebo jsem něco v článku přehlédl...?
Rozbalit vlákno
2
anonym
14. 10. 2006 22:57
Re: A v čem jsou tedy ta svodidla nová???
lépe tlumí nárazy...zřejmě nová technologie...
Také nevím nic bližšího, i když na fakultě to kdosi řešil, ale šlo to mimo mě. Ale snad bys nechtěl po redakci příčný řez,že ne... ;-)
anonym
15. 10. 2006 17:41
Re: A v čem jsou tedy ta svodidla nová???
Od Lanika by se toto mohlo ocekavat... ;-)
neregistrovaný "VDC"
14. 10. 2006 23:31
?
Co umi svodidla, ktery jsou treba na dalnici do Lovosic? Takovy tlusty lana, ne klasicky svodidla... ma to nejakou vyhodu, nebo chtel nekdo usetrit prachy?
Rozbalit vlákno
18
anonym
14. 10. 2006 23:44
Re: ?
to je výborná věc...deformují se a auto vrátí do jízdního pruhu zpět...vypruží, pohltí dost energie a auto relativně nepoškozené nevletí do protisměru - ve švédsku je jich dost, vynalezlo to volvo. PS: na některých úsecích jsou tato svodidla i přes svojí vyšší fin. náročnost - jedná se totiž o záložní přist. plochy letectva.
neregistrovaný "VDC"
15. 10. 2006 00:07
Re: ?
:yes:
neregistrovaný "NIcKON"
15. 10. 2006 11:58
Re: ?
Škoda, že se nikdo neptal motorkářů. Když na lanová svodidla natlačí auto motorku, nemusí už sanitka vůbec vyjíždět.
neregistrovaný "Ivve"
15. 10. 2006 13:29
Re: ?
Tak nejsem si jistej, že u ocelovýho,nebo betonovýho svodidla by si motorkář víc chrochtal... ;-\
anonym
15. 10. 2006 19:10
Re: ?
taky jsem to nepochopil...beton není žádná měkota...
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 12:14
Re: ?
A co betonová svodidla? Z těch mám lepší pocit než z lana který mě má ochránit před spícím řidičem kamiónu v protisměru. Např. v Itálii je jich plno.
anonym
15. 10. 2006 13:14
Re: ?
lana se dají v případě nutnosti (nehody) lehce "vyndat" a umožnit variabilní trasování pruhů. A ty betonové bloky...nejsou mými favority, jsou to pevné, nehybné objekty na silnici a to není nikdy nejlepší cesta. Lana tu energii pohltí,svodidla také,o beton se zabiješ. Jen tam, kde je absolutně nežádoucí jakékoliv vybočení z pruhu bych je umistoval.
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 13:26
Re: ?
OK. Pokud tomu dobře rozumím, znamená to že beton není schopný efektivně udržet auto ve směru jízdy? A lano zastaví 30 tun rozjetých na 85 km/h?
anonym
15. 10. 2006 15:55
Re: ?
ta rychlost je 100 a viac
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 16:02
Re: ?
No počkej... kamiony mají limit 80, v praxi většinou jezdí 85, stovku mají autobusy ale ty jsou zase proti naloženýmu kamionu podstatně lehčí.
anonym
15. 10. 2006 17:52
Re: ?
ne, to jsme si nerozuměli-od betonu se odrazí, přičemž beton se nedeformuje (jak známo) a tak jde veškerá kin. energie na vrub automobilu - což asi není ve 140 km/h dobrý nápad. Naproti tomu ta lana se "vyrvou" (ono je to docela složité,ten mechanismus,ale pro pochopení stačí asi to, že se trochu povytáhnou ze závěsů a ty nožičky se ohnou) a tak pohltí energii - a vrátí auto do pruhu - což je výborné třeba při mikrospánku...zkusím najít nějaké video,ono se to strašně blbně popisuje
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 18:33
Re: ?
Jakožto neodborník (ne, opravdu nemám Fiata >:D ) se přesto přikláním spíš k betonu. Osobnímu autu to oškube bok (jeho smůla, měl jet rovně) a kamion to snad zastaví ;-\
anonym
15. 10. 2006 19:09
Re: ?
jakožto student, který sem tam k opatřnením na silnici přičichne (sám dělám na jiných věcech) bych zase beton používal s rozvahou (u škol,na mostech...). Jinak viděl jsem studie, kde ty "lana" zachránily dost lidí právě na dálnicích...pořád hledám video,možná něco najdu
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 19:21
Re: ?
Ne že bych si liboval v otloukání betonových bariér ale ona taková dobře mířená rána od kamionu dokáže i z SUV udělat fašírku---
anonym
15. 10. 2006 19:23
Re: ?
Takže: není to přesně to co u nás, nicméně je to tam docela ucházejícím způsobem popsáno i s důvody, proč to začali používat...[odkaz]
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 19:33
Re: ?
OK, díky poctivě to nastuduju. Teď už musím běžet, u nás v hospodě dneska rozdávají krígly ;-) PS: smím vědět co je vlastně tvůj obor?
anonym
15. 10. 2006 20:06
Re: ?
smíš,ale je to na osobní diskuzi, nemyslíš? ;-)
neregistrovaný "Ricardo"
15. 10. 2006 20:12
Re: ?
Jasně. Tak napiš třeba přes cafe.auto.cz nebo mailem ;-) Teď už opravdu musím ať mi ten šestidecák nevyfoukne nějakej páprda-vožungr :-)
neregistrovaný "Galant"
15. 10. 2006 12:12
re:re :?
nechci tady vyvolávat diskusi auta-motorky, ale:
a) motorkářů je daleko méně, co na to třeba srnky ?
b) to jak jsi to napsal vypadá, že auta "natláčí" motorky na svodila schválně
c) motorkáři se pozabíjejí sami navzájem, stačí stromy, svodidla je nezachrání ( viz 2 mrtví včera, po předjíždění v pravotočivé zatáčce na plnou čáru v protisměru) :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MRO2"
16. 10. 2006 09:44
Všechno špatně
Vzhledem k tomu, že i tyto svodidla nepočítají s motorkáři, jde opět o životunebezpečný nesmysl. Dokud si někdo neuvědomí, že všechna svodidla musí mít plastovou deformační zónu, či alespoň pogumování, bez spodních nekrytých částí a jiných solitérních výstupků a šroubů, bude umírat zbytečně mnoho lidí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kirby"
16. 10. 2006 16:34
svodidla...
Ta ocelová lana jsou pro motorkáře jistý trest smrti, prostě tě to naporcuje. To samé klasická ocelová svodila, pod kterými sice projedeš, ale hlava zůstane na druhé straně. Ale už mě to přestává překvapovat, stejně většina lidí na motorkáře kouká jako na lidi, kteří si to zaslouží. Taky se mi už stalo, že jsem se válel uprostřed silnice a auta mě akkorát objížděla a troubila...
Rozbalit vlákno
1
anonym
16. 10. 2006 18:13
Re: svodidla...
no jo, ale to bylo prvního ledna,ne? >:D . K těm lanům: počet mrtvých se na úsecích,co jsou, snížil, takže nevidím problém (dost možná to pomohlo zachránit i pár motorkářů)
anonym
16. 10. 2006 22:14
lidí
:-O
Rozbalit vlákno
0
anonym
25. 2. 2007 18:44
Do roztrhani tela
A vite kolik dostali zamestnanci odmenu za tyto fantasticke svodidla? 350Kč. Super ne??? :no:
Rozbalit vlákno
0