MKR Technology: Testování před Nürburgringem

MKR Technology: Testování před Nürburgringem

 
 

Před pátým podnikem evropského šampionátu trucků testoval tým MKR Technology na okruhu v Mostě.

Tým MKR Technology se intenzivně připravuje na pátou zastávku letošního evropského šampionátu tahačů. Ta se odehraje o víkendu 9. a 10. července na okruhu v Nürburgringu. Hlavním úkolem před tímto podnikem je stabilizovat vůz a zrychlit. Konec června proto tým trávil testováním na mosteckém autodromu.

Auta jsou ve výborném stavu. Motory chodí, jak mají, geometrie je perfektní, ale hlavně se zaměřujeme na nastavení podvozku. Hodně jsme si s ním hráli, ladili tlumiče a zaměřili se na celkovou stabilitu vozu, sdělil hlavní mechanik židovické stáje MKR Technology Jan Richter.

Na autodrom do Mostu zamířili piloti Adam Lacko a Markus Oestreich, kteří v parném počasí na rozpáleném okruhu upravovali a zkoušeli své vozy. S mým autem jsem spokojený. Jede výborně. Hodně jsme ho proto porovnávali s tahači mých kolegů. Jsme jeden tým, který touží po pódiu, a já věřím, že to ukážeme už na další zastávce, těší se pilot Adam Lacko.

Šampionát se po následujících závodech překlopí do druhé poloviny. Jochen Hahn je zatím suverénní, ale velký a celkem vyrovnaný boj je o další pozice, takže nesmíme nic podcenit. Spíš naopak pracujeme na tom, abychom byli rychlejší. Jde to pomalu, ale postupně se zaměřujeme na veškeré detaily a děláme krůčky kupředu. Přiznávám, že občas to přemýšlení pekelně bolí a testování v šíleném vedru bylo pro všechny hodně náročné, nicméně stále jdeme po dobré cestě, ulevil si šéf stáje Mario Kress.

V letošním roce MKR Technology nasazuje do šampionátu tři identické závodní kamiony v červenočerném zbarvení. Po prvních čtyřech podnicích letošního roku je v celkovém pořadí mezi jezdci nejúspěšnější Markus Oestreich, který je se 122 body na třetí pozici. Adam Lacko se 108 body je pátý a Markus Bösiger (92 bodů) šestý. Mezi týmy je MKR Technology na druhém místě s 270 body.

Tým MKR Technology je oficiálně podporován automobilkou Renault Trucks. Ta se mimo jiné podílí na vývoji motoru, podvozku i designu vozu. Tým vede Mario Kress, který má za sebou jednadvacet let zkušeností.

Základem pro závodní tahače MKR Technology je podvozek vyvinutý na bázi tahače Renault Premium. Rám podvozku je zesílen podle pravidel FIA, což zvyšuje jeho tuhost. Stejný sériový tahač je i dárcem ocelové kabiny, která je upravena v souladu s normami FIA.

K pohonu závodního speciálu slouží dieselový motor Renault Trucks DXi 13. Ten z objemu 12,8 litrů poskytuje maximální výkon 839 kW (1140 k) při 2200 min-1 a točivý moment 5500 Nm dostupný od 1400 do 1600 min-1. Maximální otáčky motoru jsou 2600 min-1.

S motorem spolupracuje 16-ti stupňová manuální převodovka a maximální rychlost je podle pravidel FIA omezena na 160 km/h. Vpředu i vzadu jsou použity kotoučové brzdy s jedním brzdovým třmenem na každé kolo. Tlakovzdušná brzdová soustava je vybavena chlazením kotoučů rozprašováním vody.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta

Provozovateli alternativní taxislužby Uber Technologies…

Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let

Na dvanáct vzrostl počet obětí, které si na jihu Číny…

Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček

Instituce dohlížející na hospodaření stran a uchazečů…

Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit

Za dva měsíce bude po sněmovních volbách. Za pět měsíců…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního? Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat…

 





 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Včera

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita, nebo iluze?

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita,…

V tuzemských společenských magazínech je Simona Krainová nejfrekventovanější českou modelkou, přestože…

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla to pomsta Srbům

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla…

Chorvatští hasiči pokračují v boji s řadou požárů, které v posledních dnech ničí rozsáhlou oblast podél…

 

iSport.cz

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás to dlouhodobě

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás…

Vyzkoušel si nové chlapce, trenér hokejové reprezentace Josef Jandač byl s projevem svého týmu ve středečním…

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím zbývá Evropská liga

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím…

Fotbalisté Slavie Praha na druhý postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhli. Český šampion v odvetě…

 

Reflex.cz

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským Altajem až k Pěti svatým

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským…

Mongolsko je známé hlavně pro své nekonečné pouště, ale najdete tu i pravý opak. Hory porostlé bohatou květenou,…

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením jazyka, vypíchnutím očí i zabitím

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením…

Bez písniček Ivana Mládka (75) a jeho Banjo Bandu by bylo dětství mé generace rozhodně chudší. Vždycky mě…