MKR Technology: Testování před Nürburgringem

MKR Technology: Testování před Nürburgringem

 
 

Před pátým podnikem evropského šampionátu trucků testoval tým MKR Technology na okruhu v Mostě.

Tým MKR Technology se intenzivně připravuje na pátou zastávku letošního evropského šampionátu tahačů. Ta se odehraje o víkendu 9. a 10. července na okruhu v Nürburgringu. Hlavním úkolem před tímto podnikem je stabilizovat vůz a zrychlit. Konec června proto tým trávil testováním na mosteckém autodromu.

Auta jsou ve výborném stavu. Motory chodí, jak mají, geometrie je perfektní, ale hlavně se zaměřujeme na nastavení podvozku. Hodně jsme si s ním hráli, ladili tlumiče a zaměřili se na celkovou stabilitu vozu, sdělil hlavní mechanik židovické stáje MKR Technology Jan Richter.

Na autodrom do Mostu zamířili piloti Adam Lacko a Markus Oestreich, kteří v parném počasí na rozpáleném okruhu upravovali a zkoušeli své vozy. S mým autem jsem spokojený. Jede výborně. Hodně jsme ho proto porovnávali s tahači mých kolegů. Jsme jeden tým, který touží po pódiu, a já věřím, že to ukážeme už na další zastávce, těší se pilot Adam Lacko.

Šampionát se po následujících závodech překlopí do druhé poloviny. Jochen Hahn je zatím suverénní, ale velký a celkem vyrovnaný boj je o další pozice, takže nesmíme nic podcenit. Spíš naopak pracujeme na tom, abychom byli rychlejší. Jde to pomalu, ale postupně se zaměřujeme na veškeré detaily a děláme krůčky kupředu. Přiznávám, že občas to přemýšlení pekelně bolí a testování v šíleném vedru bylo pro všechny hodně náročné, nicméně stále jdeme po dobré cestě, ulevil si šéf stáje Mario Kress.

V letošním roce MKR Technology nasazuje do šampionátu tři identické závodní kamiony v červenočerném zbarvení. Po prvních čtyřech podnicích letošního roku je v celkovém pořadí mezi jezdci nejúspěšnější Markus Oestreich, který je se 122 body na třetí pozici. Adam Lacko se 108 body je pátý a Markus Bösiger (92 bodů) šestý. Mezi týmy je MKR Technology na druhém místě s 270 body.

Tým MKR Technology je oficiálně podporován automobilkou Renault Trucks. Ta se mimo jiné podílí na vývoji motoru, podvozku i designu vozu. Tým vede Mario Kress, který má za sebou jednadvacet let zkušeností.

Základem pro závodní tahače MKR Technology je podvozek vyvinutý na bázi tahače Renault Premium. Rám podvozku je zesílen podle pravidel FIA, což zvyšuje jeho tuhost. Stejný sériový tahač je i dárcem ocelové kabiny, která je upravena v souladu s normami FIA.

K pohonu závodního speciálu slouží dieselový motor Renault Trucks DXi 13. Ten z objemu 12,8 litrů poskytuje maximální výkon 839 kW (1140 k) při 2200 min-1 a točivý moment 5500 Nm dostupný od 1400 do 1600 min-1. Maximální otáčky motoru jsou 2600 min-1.

S motorem spolupracuje 16-ti stupňová manuální převodovka a maximální rychlost je podle pravidel FIA omezena na 160 km/h. Vpředu i vzadu jsou použity kotoučové brzdy s jedním brzdovým třmenem na každé kolo. Tlakovzdušná brzdová soustava je vybavena chlazením kotoučů rozprašováním vody.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zemřel doživotně odsouzený sériový vrah Charles Manson Zemřel doživotně odsouzený sériový vrah Charles Manson

Vícenásobný vrah Charles Manson odpykávající si doživotní…

Zápisník Jany Havligerové: Po volbách Zápisník Jany Havligerové: Po volbách

Organizátoři pátečního „Koncertu pro budoucnost“…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Tatra jde s řadou Tactic ve stopách legendární V3S značky Praga

Tatra jde s řadou Tactic ve stopách legendární V3S značky Praga

Dnes 08:00

Tatra Tactic představuje nákladní vozidlo střední třídy, které koncepcí svého podvozku i pohonnými jednotkami výrazně vybočuje ze zažitých tradic své značky.




Blesk.cz

Kandidát na prezidenta Michal Horáček: Má miliony ze sázek, ze školy ho vyhodili

Kandidát na prezidenta Michal Horáček: Má miliony ze…

V roce 1989 pomáhal bořit komunismus, teď chce stát v čele České republiky. Textař a spisovatel Michal Horáček…

Gorbačov je na kapačkách. Zemanovi setkání s vůdcem SSSR asi „neklapne“

Gorbačov je na kapačkách. Zemanovi setkání s vůdcem…

Zdravotní stav někdejšího vůdce Sovětského svazu Michaila Gorbačova se zhoršil. Na začátku víkendu skončil…

 

iSport.cz

Dimitrov ovládl Turnaj mistrů! Ve finále zdolal Federerova kata Goffina

Dimitrov ovládl Turnaj mistrů! Ve finále zdolal…

Tenista Grigor Dimitrov vyhrál Turnaj mistrů. Bulhar v dnešním historicky prvním finále mezi hráči, kteří se na…

Šéf Slavie Tvrdík o Nezmarovi, plánech s přestupy i pomoci od Nedvěda

Šéf Slavie Tvrdík o Nezmarovi, plánech s přestupy i…

Jaké bude mít nový sportovní ředitel Jan Nezmar úkoly? Jak hodnotí výsledky v aktuální sezoně a jaké plány má…

 

Reflex.cz

Jaký je původ autismu? Vědci se domnívají, že přišli na to, jak vzniká

Jaký je původ autismu? Vědci se domnívají, že přišli…

Za problémy spojenými s poruchami autistického spektra by mohla stát špatná komunikace mezi jednotlivými neurony…

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…