Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modelová ofenzíva u Audi

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
V nejbližších letech chystá Audi představit mnoho nových modelů včetně lahůdky – supersportovního vozu s motorem uprostřed! Dále pak půjde o nový SUV, coupé na bázi A4, A3 Allroad, atd.

Koncern Volkswagen se pod vedením nového šéfa Bernda Pischetsriedera rozhodl vyplnit i ty nejmenší skuliny na automobilovém trhu a v souladu s tím se připravuje i Audi několik průlomových modelů.

Největším překvapením je bezesporu supersportovní Audi RSR s motorem před zadní nápravou. Tento model bude postaven na bázi špičkového hliníkového skeletu, připraveného pro „malé“ Lamborghini, které bude mít premiéru v roce 2003. Oba vozy budou poháněné motorem 5.0 V10 se čtyřiceti ventily přes šestistupňovou manuální převodovku. Audi se spokojí s motorem vyladěným na 420 k (309 kW), dražší Lamborghini dostane plnou verzi s 500 koňskými silami (368 kW). Audi RSR by mělo být schopné dosáhnout stokilometrové rychlosti během pouhých 4,5 s a rozjet se až na 300 km/h. Říká se, že bývalý šéf koncernu VW, miliardář Ferdinand Piëch, vetoval výrobu tohoto modelu proto, aby chránil před konkurencí Porsche, kde jeho rodina vlastní po předcích velký balík akcií.

Audi konečně dostane příležitost vyrábět od roku 2004 vůz třídy SUV. Design bude inspirovaný konceptem VW Magellan, představeným na letošní Detroit Auto Show a bude postaven na platformě společné pro Porsche Cayenne a VW Touareg.

Na počátku roku 2004 přijde na trh Audi Coupé, dvoudveřová verze A4 na bázi současného kabrioletu. Stane se konkurencí kupé BMW řady 3, případně Mercedesu CLK. Nové S4 dostane namísto stávajícího přeplňovaného šestiválce motor 4.2 V8 s výkonem 340 k (250 kW), známého ze současné generace S6.

Na konci roku 2003 se první šťastlivci dočkají nové A6, ale na S6 si budou muset zájemci počkat až do května 2005. Nové S6 ovšem bude stát za to: aby mohlo konkurovat budoucímu pětisetkoňovému BMW M5, dostane neméně ostrý agregát V10 s objemem pět litrů, který bude využit též v malém Lamborghini a Audi RSR. Standardem pro S6 bude šestistupňová samočinná převodovka.

Na podzim letošního roku spatří světlo světa nová A8. Vzhled nové A8 se bude podobat konceptu Avantissimo a naprostou novinkou bude verze A8 kombi, která se objeví v roce 2004. Ani S8 nezůstane bez následovníka: v polovině roku 2004 se objeví S8 s motorem V8 či W12 vyladěným až na 450 k (331 kW). Lze opět předpokládat použití šestistupňové automatiky.

Zajímavé novinky se chystají pro malou řadu A3, jejíž další generace je nachystána na rok 2003. Kromě klasických 3 a 5 dveřových verzí se objeví též malý Allroad, který by se tak mohl stát konkurencí připravovaného BMW X3.

Další generace úspěšného kupé/kabrioletu TT, která přijde na trh až v roce 2005, výrazně povyroste. Vůz s kompletně hliníkovou karosérií po vzoru A8 se tak stane pravým 2+2 (doposud byl jen dvoumístný) a pod kapotou se zabydlí větší motory než doposud. Namísto přeplňovaných čtyřválců se spíše počítá s agregáty V6.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)