Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modely Quadrifoglio Verde od Alfy Romeo se mají stát obdobou BMW M

Ondřej Chamilla
Diskuze (24)
Tradiční označení nejsilnějších vozů Alfy Romeo je zelený čtyřlístek, tedy Quadrifoglio Verde. Takto označeny však nyní budou pouze opravdu ostré vozy, konkurenti sportovních variant M a AMG.

Generální ředitel australské divize koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Pat Dougherty, potvrdil, že modely Alfa Romeo Quadrifoglio Verde se posunou výše a budou konkurovat rivalům jako je BMW M a Mercedes-AMG. Řekl to v rozhovoru pro magazín CarAdvice.

„Označení QV bude brzy vyhrazeno výhradně pro Giulii a vyšší modely, což znamená, že o něj přijde Giulietta a obyčejnější verze Alfy Romeo,“ říká Dougherty. „Quadrifoglio Verde se má stát synonymem BMW M, AMG a podobných,“ dodává.

Výkonné verze Giulietty a MiTa tedy o podobné označení přijdou, nemusíte se však bát, že by ztratily svou výjimečnost. Podle dřívějších zpráv mají být přejmenovány na Veloce, což v překladu znamená „rychlý".

Prvním novodobým vozem Quadrifoglio Verde tedy bude Alfa Romeo Giulia, která se již oficiálně představila. Pod kapotou má tento ostrý sedan střední třídy dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 510 koní (375 KW), což znamená zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 3,9 sekundy. Standardem je pohon zadních kol, čtyřkolka však údajně bude za příplatek.

Ondřej Chamilla
Diskuze (24)
30. 7. 2015 11:11
Re: Bomba!
Pokud jde o označení, osobně se mi GTA líbí více než QV. Čtyřlístek mi přijde jako zvláštní jméno pro něco takového.
30. 7. 2015 11:07
Re: Bomba!
Asi záleží, jak kdo vnímá pojem M (/ quattro/ AMG). Pro mne je to ta část automobilky, která ze sériových aut dělá lepší, exkluzivnější kousky. Jejich recepty se různí. QV značí upravená, vylepšená auta. Pro mne jasná paralela. Samozřejmě se ta část automobilky vůbec nemusí jmenovat QV, u Audi se ta entita také jmenuje quattro. Nehledě na to, jak se jim výsledek povede, pořád to bude upravená Alfa. Někdo by mohl u stávajících modelů brát QV jen jako výbavu. Ta hranice není zrovna jasná a je na automobilce. Audi, BMW i MB to mají celkem jasně oddělené (ale třeba také Renault), zatímco VW nikoli. Kromě toho marketingového plácnutí do vody mi není jasné, co se básník snažil říci.
30. 7. 2015 09:52
Re: Bomba!
To spíš souvisí s pozicí Alfy jako takové, ne QV v rámci Alfy. Technicky více odlišná? Ne nutně. Konkrétněji by to nešlo? MiTo QV má myslím takový ten standard, podvozek, brzdy atp. Obzvláště Audi se drží toho dvoustupňového dělení na S a RS, kdy typické RS je postavené quattrem pro Audi na zvláštní lince, kdežto S má jen některé komponenty od quattra. A Audi má S1 i S3 (RS3 stejně není typické RS). Tohle však dost záleží na tom, jaký si myslí, že to bude mít přínos. Alfa je proti nim v pozici trosky.

Až bude Alfa dělat auta na úrovni BMW a spol. (a od Giulie si toho lidé dost slibují), tak bude každý očekávat, že QV bude na úrovni M a spol. Na to nejsou třeba (prázdná) prohlášení. Bude samozřejmě nějakou dobu trvat, než dosáhnou toho rozsahu. M nevyrábí jen M modely, dělá i příslušenství, M pakety, M Performance, je pod ním individualizační program. Kde začnou, je celkem jedno, ale co jiného by to mělo být, než ekvivalent M v rámci Alfy?

Pokud tím chtějí říct, uděláme auto na úrovni M3, nebudeme dělat jen díly, které se pak namontují do "obyčejné verze" (tedy úroveň M Performance), dobrá. To mi však jen říká, z které strany na to v případě Giulie půjdou, nikam to QV neposouvá. Nebo tím chtějí říct, že plánují QV rozšiřovat? Jak jsem napsal, M (i quattro a AMG) mají celou škálu činností. Jestli bude výkon o něco vyšší nebo nižší, je podle mne celkem jedno. Spíš to ovlivní, jakou image si vybudují, jaké auto od nich člověk bude očekávat.
Avatar - HitmanPB
29. 7. 2015 20:28
Re: dizajnom ( exterieru ) sa uz
Kam kráča Alfa? Snaží sa dostať tam, kde kedysi bola. Cesta to bude ťažká, ale dúfam, že sa jej to podarí.
Všetko sa ukáže, až keď budú konkrétne modely v showroomoch. Každopádne držím Alfe palce.
Avatar - white label
29. 7. 2015 20:00
Re: Bomba!
Spíš bych taky řekl sportovní verze, než rovnou nejvýkonnější.