Tradiční označení nejsilnějších vozů Alfy Romeo je zelený čtyřlístek, tedy Quadrifoglio Verde. Takto označeny však nyní budou pouze opravdu ostré vozy, konkurenti sportovních variant M a AMG.
Tato zpráva mi přišla trochu jako nošení dříví do lesa. To, že se špičková verze Julči postaví M, AMG, S nebo SVR modelům snad bylo jasný od počátku...
Já myslím, že podstatnějším sdělením je to, že z QV chtějí vybudovat něco jako vlastní divizi M a jako QV už nebudou označována auta typu Mita se 170 koni :-)
A doteď to mělo být jako co? Jestli z toho udělají dceřinku, je celkem jedno. Nebo to snad má znamenat, že ta auta budou dělat na jiné lince? 125 kW mi vzhledem k třídě nepřijde tak úplně mimo. A pokazit auto můžou tak jako tak.
Málo to není, ale BMW M či AMG a Audi RS žádné podobné MiTo či Giuliettu nemají a když už, tak jejich auta jsou technicky více odlišná od běžných modelů a mají také výrazně jiné ceny a výkony. Jednoduše se tím celé označení posune do úplně jiné roviny.
BMW a MB vyrábějí auto ve třídě MiTa ? U Audi se můžeme bavit o A1 a to má verzi S. Více odlišná od základních modelů ? No spíše bych řekl, že přesně v rámci stylu značky. Ostré modely Audi postavené na 4x4, BMW na pohonu zadní nápravy. Alfa takto definovaná a vyhraněná z minulosti není, takže v definici QV nevidím problém. Naopak u Giulie se u QV jedná o (v rámci stylu a posledních cca. 25 let) neprosté zjevení. U Giulietty souhlas. Tam by to chtělo výraznější odstup od běžných verzí.
To spíš souvisí s pozicí Alfy jako takové, ne QV v rámci Alfy. Technicky více odlišná? Ne nutně. Konkrétněji by to nešlo? MiTo QV má myslím takový ten standard, podvozek, brzdy atp. Obzvláště Audi se drží toho dvoustupňového dělení na S a RS, kdy typické RS je postavené quattrem pro Audi na zvláštní lince, kdežto S má jen některé komponenty od quattra. A Audi má S1 i S3 (RS3 stejně není typické RS). Tohle však dost záleží na tom, jaký si myslí, že to bude mít přínos. Alfa je proti nim v pozici trosky.
Až bude Alfa dělat auta na úrovni BMW a spol. (a od Giulie si toho lidé dost slibují), tak bude každý očekávat, že QV bude na úrovni M a spol. Na to nejsou třeba (prázdná) prohlášení. Bude samozřejmě nějakou dobu trvat, než dosáhnou toho rozsahu. M nevyrábí jen M modely, dělá i příslušenství, M pakety, M Performance, je pod ním individualizační program. Kde začnou, je celkem jedno, ale co jiného by to mělo být, než ekvivalent M v rámci Alfy?
Pokud tím chtějí říct, uděláme auto na úrovni M3, nebudeme dělat jen díly, které se pak namontují do "obyčejné verze" (tedy úroveň M Performance), dobrá. To mi však jen říká, z které strany na to v případě Giulie půjdou, nikam to QV neposouvá. Nebo tím chtějí říct, že plánují QV rozšiřovat? Jak jsem napsal, M (i quattro a AMG) mají celou škálu činností. Jestli bude výkon o něco vyšší nebo nižší, je podle mne celkem jedno. Spíš to ovlivní, jakou image si vybudují, jaké auto od nich člověk bude očekávat.
Tohle jsem chtěl napsat... Dobrá u 147 a 156 byla vrcholná verze nazvána GTA, ale spíš šlo tenkrát o snahu AR ukázat, že jejich filozofie je jiná a lepší.
Sportovní verze určitě, nejvýkonnější už je otázkou, je to jen jedno z mnoha označení... hlavně se však doufám shodneme, že naftový hatchback asi nebude ekvivalentem BMW M či AMG (byť to jeden takový udělalo), o což jde v článku zejména :-)
Asi záleží, jak kdo vnímá pojem M (/ quattro/ AMG). Pro mne je to ta část automobilky, která ze sériových aut dělá lepší, exkluzivnější kousky. Jejich recepty se různí. QV značí upravená, vylepšená auta. Pro mne jasná paralela. Samozřejmě se ta část automobilky vůbec nemusí jmenovat QV, u Audi se ta entita také jmenuje quattro. Nehledě na to, jak se jim výsledek povede, pořád to bude upravená Alfa. Někdo by mohl u stávajících modelů brát QV jen jako výbavu. Ta hranice není zrovna jasná a je na automobilce. Audi, BMW i MB to mají celkem jasně oddělené (ale třeba také Renault), zatímco VW nikoli. Kromě toho marketingového plácnutí do vody mi není jasné, co se básník snažil říci.
a k čemu je takové SUV, velký jak autobus, do pořádnýho terénu to neni, v zatáčkách cítíš tu váhu a náklony.... no nevim, radši nabušenej sedan než blonďatý SUV....
Ježiš co to zase plácáš? Kam kráčíš ty?Chtělo se mi napsat do ústavu...
Prodeje Evropa 2014
BMW 3+4+5+6: 474tis ks / X3+X4+X5+X6: 115tis. ks
AUDI 3+4+6: 408tis / Q3+Q5+Q7: 146tis. ks (vybráno podle mne, můžeš změnit ale bude to cca stejné)
Z toho vyplývá, že jsi vedle jak ta jedle kamaráde.
Kam kráča Alfa? Snaží sa dostať tam, kde kedysi bola. Cesta to bude ťažká, ale dúfam, že sa jej to podarí.
Všetko sa ukáže, až keď budú konkrétne modely v showroomoch. Každopádne držím Alfe palce.
viem, že už každý čaká cestovnú verziu, ale je správne, že vyšli so športovou a že to nebolo suv. Takto sa im darí reinkarnovať vnímanie alfy ako sportznačky a mňa prekvapilo aj dodržanie termínu odhalenia, tak snáď z tej alfy ešte niečo bude.