Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Moderní asistenční systémy vozidel: Mnoho řidičů o nich ani neví!

Tomáš Dusil
Diskuze (5)
Hlídání jízdy v pruzích, eliminace mrtvého úhlu či třeba hlídání odstupu od před vámi jedoucího vozidla. To je jen hrstka systémů, které nabízejí moderní auta svému řidiči. Jenže jak se zdá, mnozí ani nevědí, jak je správně používat.

Moderní technika vozidel sice zvyšuje bezpečnost jízdy a také komfort obsluhy, ale pouze v případě, že je lidé správně používají. Americký magazín The Wall Street Journal uvedl s odvoláním na průzkum společnosti McKinsey & Co. zajímavou informaci. A sice, že 70 procent uživatelů nových automobilů má povědomí o tom, že jejich vůz je vybaven adaptivním tempomatem, samočinným nouzovým brzděním či hlídáním jízdy v pruzích, avšak přibližně pouhá třetina z nich tyto systémy skutečně při jízdě používá.

Uvedený fakt chápou zejména prodejci vozidel nacházející se daleko od dálnic, kde lze uvedená zařízení použít. Vzhledem k podmínkám, kde se jejich dealerství nacházejí, totiž často ani nemají možnost lidem kupujícím vozidlo uvedené systémy při zkušební jízdě demonstrovat. Těžko někomu ukážete, jak funguje hlídání jízdy v pruzích, když se ve vašem okolí nenachází žádná silnice se středící čárou.

Ovšem i přesto existují důvody, které nelze až tak jednoduše vysvětlit. Ukázalo se také, že řada prodejců nových automobilů nevybavuje svá předváděcí auta moderními systémy, pokud jsou u daného modelu za příplatek, jednoduše proto, že výrazně zvyšují jeho prodejní cenu. Jiní zástupci z řad prodejců zase odmítají zdlouhavé vysvětlování funkcí bezpečnostních systémů svým klientům, většinou z důvodu nadměrné časové vytíženosti.

Jiný problém představují znalosti prodejců vozidel. Nedávno uskutečněný průzkum Massachusetts Institute of Technology AgeLab zjistil, že pouhých 35 procent prodejců nových vozidel bylo schopno dostatečně dobře vysvětlit funkci asistenčních systémů ve vozidlech. Příčinou je jednak laxnost jednotlivých prodejců ke vzdělání a dále fakt, že ne každá firma je ochotná vzdělání svých zaměstnanců financovat. A co vy? Využíváte asistenční systémy svého vozidla?

Tomáš Dusil
Diskuze (5)
23. 5. 2018 09:50
Re: Fuct?
Já do našeho nového VW nakonfuguroval co do bezpečnosti co se dalo a vše využíváme k plné spokojenosti. Jízda je daleko příjemnější a mnohem méně únavná. Za mě palec nahoru. Velké pozitivum vidím v adaptivním tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Pokud by to měli všichni, tak by se konečně začaly aplikovat bezpečné rozestupy a rapidně se zredukovaly nehody na dálnicích a rovněž zácpy, které způsobují náhle brzdíci auta, která odstup nemají a způsobí dominový efekt na další, až dojde k úplnému zastavení.
22. 5. 2018 22:06
Re: Fuct?
Spíš v 80%, přece jen to hlídání mrtvého úhlu nějaký ten smysl má.
Avatar - Missouri
22. 5. 2018 19:23
Fuct?
Řidiči o nich neví? A kteří? Nalijme si čistého vína. Všechna ta pitomá pípátka nemají jiný účel než naplnit ambice jejich autorů. A patřičně navýšit cenu aut. V reálném světě jsou v devadesáti procentech k ničemu. Do zbylých deseti procent užitečných věcí spadá automatické svícení a přepínání světel, automatické stěrače, případně bluetooth, který mi přenáší hudbu ze Spotify v mobilu. Všechno ostatní jsou hovadiny, které jsem bez milosti vypnul. :-|
Avatar - Londonbridge
22. 5. 2018 17:19
Re: zkusenost
Ten Park assist je dost pomaly aj ked ja mam este starsi. Tie nove aj vyparkuju a daju smerovku. Nouzove brzdeni nemam len to zacne pipat ked sa neprimeranou rychlostou priblizujem k vozidlu predo mnou. otravne su tie bocne senzoriky mozno to uz zrusili na novych modeloch. pipa to ked ides blizko medzi barierami . sledovanie mrtveho uhlu je super hlavne na dialnici. Este jedna otravna vec na dialnici pri dlhsej jazde mi obcas vyskoci na palubovke salek kavy a posiela ma na kavu zacne pipat a musim dat OK. Tomu celkom nerozumiem nemyslim ze som zaspaval za volantom...Ako niektori assistenti su urcite pomocny ale urcite si treba rozmysliet co tam clovek zaskrta pokial objednava novy povoz...
22. 5. 2018 16:16
zkusenost
Jedine co jsem mel a mam je nouzove brzdeni, v MB E a ted v Octavii, povazuju to za dobrou vec, problem je jen ten, ze se to obcas spousti po spatnem vyhodnoceni prekazky a pak je to nejen neprijemne, ale i muze byt i o hubu. Jinak v Oktavii je to lepe fungujici nez v Mercedesu, v obou nastaveno na stredni citlivost.

Umim si predstavit, ze to nehode zabrani nebo zmensi nasledky, ale umim si predstavit, ze to nehodu i zpusobi.

Druha vec vlastne bylo prepinani dalkovych led svetel u MB a to byla katastrofa, to vylozene nefunguje.

Treti veci automaticke parkovani a ok, pouzival jsem to casto, ale chce to klidnou dopravni situaci a dostatek casu, s kamerou s 360st stejne clovek zaparkuje bez problemu kdekoli a rychleji.