nikdy nepřirostlo,třeba Forester sice taky není žádný krasavec,ale je to aspoň auto k něčemu.K čemu je nevzhledná krabice,která je v térénu úplně k ničemu?
Na práci v terénu to asi není, ale na ježdění v zimě na hory je to optimální, i když nijak zvlášť pohodlné. Prostě na naše hory stačí, pokud je protaženo a není žádný extrém (vítr, návěje, led).
Ježdění po polní cestě si stejně radši nechám na kolo ;-)
Na práci v terénu není žádné SUV. :-) A protaženo být nemusí. Zvládne i zledovatělou a zasněženou polní cestu. I když vydávat se mimo civilizaci do tužších podmínek s podobným autem samozřejmě nelze doporučit. Ještě jsem neviděl kompaktní SUV s navijákem.
Ale predstav si tú prču dať na Yetiho pevnostné nárazníky ARB, dopredu naviják so zemnou kotvou, kompletný 5" lift kit, obuť to na dotz dakary s MT pneumatikami a na oba diferenciály dať manuálne uzávierky. >:D
Však to SUV je: [odkaz] stačí, když si trochu uvědomíš, co ta zkratka znamená ;-) Na výlet do přírody můžeš i ve sto dvacítce a přitom to žádný es-ú-vé není :-!
On snad trochu "lézt na stromy" neumí? Nevím, jestli má Yeti offroad program, ten umí Haldexu pomoci. Haldex používá i Freelander a úplné nemehlo to není.
V časopisech nás strašili různými počítačovými verzemi faceliftovaného Yetiho,
[odkaz]
[odkaz]
finální verze od Škodovky nakonec vypadá suprově - změny na přídi se mi moc líbí, hlavně nový tvar světlometů a prolisy nad mlhovkama. Zadek se nakonec moc nezměnil, všiml sem si hlavně změněné optiky světel a prolisů na víku kufru, které zde nevypadají tak rušivě jako v případě Octavie.
Zkrátka bude mi potěšením tento vůz potkávat na silnicích, snad společně s faceliftem přikráčí i dobrá cenová politika (po vzoru modernizace Fabie a minulé Octavie).
Co se vzhledu týče, toto je teď nejpropracovanější škodovka... Není tu ten odpornej, podlouhlej "úsměv" v nárazníku a hned to auto vypadá líp :yes: Konečně Škoda s výrazem a né jen něco neutrálně mizícího v každodenní šedi :-! PS. Když nepočítám O3RS
Nijak zvlášť mě to nezaujalo a původní Yeti je nepřekonán, ale to jsem vlastně čekal. Naroubování nového směru, který je tak moc odlišný od toho minulého, asi lépe udělat nešlo...Na druhou stranu, ošklivý také nebude.
Yetík facelift reálne nepotreboval. Z dizajnového hľadiska to bola najpodarenejšia škodovka a prišróbovanie uniformnej značkovej masky mu príliš neprospeje. Toto isté robil pred nedávnom VW- lepil rovnaké masky a svetlá na všeto od touarega po caddy.
U Škody, jak jsem na to tak koukal, se vyplatí vůči konkurenci leda nejvyšší verze >:D , jenže proč nejvyšší verzi, když můžeš o třídu výš... :-! Ale holt se to prodává, brzo budou muset s cenou dolů... asi chtějí na prvních kusech co nejvíc trhnout >:-[]
Dizajn bol najmenší problém, škodovka by mala prehodnotiť svoju cenovú politiku. Yeti s lepším motorom a v rozumnej výbave stál toľko čo základný superb. A ten je v susedsko-malomeštiackej automobilovej hierarchii citeľne vyššie.
A kde konkrétne sú jelito, skús nám prezradiť? Yeti je vyšší hatchback postavený z koncernových komponentov. Minule som mal na víkend požičanú dvojkolku s 1.2 TSi...slušné auto, ale do terénu? Naozaj?
Z mého pohledu je cenově Yeti naprosto v pořádku. Zkus si nakonfigurovat obdobné SUV ve čtyřkolce. V podstatě nic levnějšího na trhu ani není. (Duster nepočítám)
A co takhle něco od Suzuki??Pravda "stará"SX je oprati Yeti malá, ale Vitara?Má páteřový rám,normální benzín(ne nějakou oturbenou věc),je spolehlivá a slušně vybavená..A v září přijde nová SX4-to bude asi nejblíže podobné Yeti..
Neříkám, že jsem úplně zklamán modernizací auta, ale jeho výraz s kulatými světly mě bude hodně chybět - myslím, že to byla jeho osobitost a elegance, kterou nyní střídá dle mě uniformita :-(
Elegantní nejsou, ale každá automobilka potřebuje něco, co ji prozradí (něco jiného, než logo) :-! A tento účel prolisy zaujaly dobře... teď by to jen v další generaci chtělo u škodovek něco takového originálního i vepředu.... Křídlovitá maska je málo >:-[]
Tak musím říct, že jsem to čekal mnohem horší. Naroubování hran na oblé auto je zde provedeno hodné citlivě a výsledek je překvapivě hezký. Naopak u Superbu se mi mnohem víc líbí před FL verze.
typicky kukuc yetiho s gulatymi svetlami vedla hlavnych svetiel je prec.... moje zle tusenie sa naplnilo... skoda :-( , teraz to vyzera ovela tuctovejsie a nudnejsie... originalita je fuc... napriek tomu sa mi yeti stale ako skodovka celkom paci... ale uz to nie je ono ;-\
Presne tak. Ta kombinacia svetiel a ich "prekrytie" bolo u Yetiho nieco unikatne, jedinecny poznavaci prvok. A co z toho spravili?
Ja len dufam ze vo finalnej verzii to bude vyzerat aspon trochu inak. Vsak teraz su tie spodne svetla uplne "utopene", vobec nepasuju doh otvorov v blatniku. Vyzera to jak nepodareny tuzing, ked si niekto kupi ledky u cinana na trznici, a prilepi si to do narazniku ako "denne svietenie".
Pred mesiacom kamarat spominal ze chce kupit Yetiho. A ja som mu radil pockat na novu verziu! No pojdem mu asi zavolat, aby na nic necakal, a isiel kupit ihned...
to je tak ked sa vsetky auta roznych tried tej istej znacky snazia navzajom na seba podobat vo vsetkom aj v tom co nemusia .... tusim ale skoda za to nemoze... toto je uz koncernova uchylka ....
Ježiš koncernová úchylka? Vzpamatuj se vyndej si hlavu z...... písku a podívej se zepředu na hyundaie, vždyť jsou skoro stejný, viz. faceliftovaná Elantra, prober se....
Tak já myslím, že udělal dobře. Stačí si prohlédnout novou verzi nahoře a starou úplně dole. Pokud je máš vedle sebe tak teprve vidíš ten rozdíl, stará verze je jak ubožáček... [odkaz]
To samé to bylo s Oktávkou II před a po faceliftu. To bylo keců okolo nového vzhledu, ale když to dáš vedle sebe tak vidíš ten posun k lepšímu. Ještě na něj budem vzpomínat.
Kabaň Yetymu zobral jeho unikátnu masku , ktorá to auto robila zaujímavým , teraz je to len tuctová krabica ..... :no: Mali sa viac venovať interiéru kt. mi vadil od začiatku , konkrétne jeho hrubý stredový tunel ... Nevidím v tom žiadne pozitívum keď je tunel široký , vyzerá to čudne , zastaralo a obmedzuje to pravú nohu ...
z originalneho auticka spravili nudnu krabicu... tie svetla tam dali tusim rovno z passata... nuda nuda nuda... skoda skoda skoda.... co uz , ocakaval som ze faceliftom to dokaslu
Pokud se nepletu tak Kabaň bojoval za zachování kulatých mlhovek, ale vedení to nedovolilo s tím, že všechny auta maj mít stejný ksicht. 5íkal to i někde v nějakém rozhovoru.
Kulatá světla asi opláčeme všichni, no ten pláč však nebude pláčem zoufalce, neboť to co přichází, nám všem dá rychle zapomenout. A přesně tak se to má dělat, přesně tak to dělají ti nejlepší: Ještě stále na třídním estetickém vrcholu, přesto nás vedou dále. Žádné duchny místo blatníků, žádné vlnolamy a podobná garážová zvěrstva, čistá, přehledná, stylová kastle, kastle jako břit.
Smekám v dokonalé pokoře. Dvojjinakost Yetiho je trefa do černého :yes:
Můžeš si nošovickým kapesníkem voči vysoušet, můžeš si na uších žilinské uzly vázat, s tím, že Yeti je eso garáže nehneš. Já vím, že to víš...
No, dnes zřetelně a hrdě - BRAVO ŠKODA, BRAVO YETI :yes::-!
Možná ano a vsadím se, že při pohledu na horní snímky změníš názor na bílou barvu ;-) k tomu ty parádní disky a stříbrné příčníky... já bych do toho šel. I po faceliftu je Yeti stále nejhezčí Škodovka... možná ještě Superb Combi po faceliftu.
Ano :yes: , jako umění (ne)možného - dodržet respekt k Ingenlathově původní (ale už v produkční verzi pak napůl zakryté) myšlence ([odkaz] [odkaz] - původní koncept byl pravda vlastně docela brutální a pořádně mísil tvrdé průmyslové tvary s oblinami a la italský nábytek, že) (jo a úklona taťkovi: [odkaz] Pak ještě překročit decentně Manskeho hudlařský stín sériové verze a dodržet skupinou schválené tvarosloví, to všechno s vědomím, že je to nic než facelift s omezenou životností. Kupodivu výsledek je poživatelný a imho odpovídá duchu a poslání modelu. Navíc je to furt poznatelné i na dálku, tohle si s ničím člověk nesplete, zaplať příroda. Vlastně to ani není "crossover", ale jakási drsná bedna. Jasně, v době vrcholícího bionického designového náboženství (já nevím, ona už to snad ani bionika není...) jsou tyhle sucharsky tuhé linie jako pěstí do voka. Jenže bych skoro řekl, že kabaňovci si postupně vypracovali pěkný trendsetterovský náskok do další etapy, která se imo zhoupne od rozmarných vln rovnou do asketického protipólu.
Zůstat tam i po fl kulaté mlhovky, byl by Yeti kandidátem na exponát do MoMA v kategorii městského suv. Tenhle design svou stylovostí konkurenci doslova deklasuje. :-):yes:
Chlapci mám obavy ,aby ste sa neurobili. ;-) To ste ešte zabudli pripomenuť úžasnú vychytávku.Yeti,ako prvá Škoda má už aj parkovaciu kameru.Bomba.!!!
BRAVO SKODA . >:D
Obava je jistě na místě, myslím obavu o tvůj mentální obzor, kamero! Máš-li v debatě o designu yettiho co říct, sem s tím, tipuju, že to bude na hodně smajlíků. :-!
Yetina skonala, marná sláva. Tedy pokud tohle jsou oficiální fotografie, což jsem se nikde nedozvěděl (ne?)...
Yetina byla taková boubelka, taková ta kulatá krabice. Ale to co z ní udělali? Po FL chce být hranatá jak nadiktoval Kabaň, zároveň ale zůstává kulatá jak diktují lisové formy. Výsledek? Bída. Nejen že zabili osobité pojetí, to se dalo čekat. Ale nabili bohužel i pořádnou mírou nevkusu, naprosté disharmonie tvarů...
Skoro se mi chce napsat zlatý Ssangyong 8-s8-s . Není možné vyznávat gothic a zároveň nosit "hello kitty" :no:
nepochybuji, že naživo to bude lepší. Ale pokud je to opravdu ofic. podoba, tak jednoduše přední část neladí se zbytkem vozu. Naprosto odlišný styl 8-s:no:
To, co se u Superbu podařilo skloubit, u Yetiny prostě nefunguje. Hrany v přední části jsou velmi výrazné, zatímco ostatní části Yetiny zůstaly pěkně zaoblené, např. část dveří u dolní hrany oken u B-sloupku, zadní světla... Mimochodem - zcela hranatá grafika zadních světel a nezměněný zaprosto zaoblený tvar zadních světel je jedinečný důkaz disharmonie... Ne, Yetina je bohužel pohřbena. :no:
Proč tak truchlit. Já a myslím, že ani ty si ho kupovat nebudeme a že by to byl vůz, na který se nedá koukat, to taky říct nemůžem. Takže asi tak... :-!
Yeti byl pohledný a osobitý. Z toho po FL nezbylo nic, není ani pohledný ani osobitý. Nechat se ukolébat tím, že je to koukatelné? To je dost chabé, nemyslíš?
A nejde vůbec o to, kdo co bude kupovat. Prodávat se bude i tak dobře, u Škody je totiž relativně jedno, s čím vlastně přijde... Ať je to hezké nebo hnusné, velké či malé, Čech po tom skočí vždy...
skoda... cakal som ze faceliftom do zabiju :-( ale ze az tak? dost sklamanie pritom je to stale celkom do pohody auto....
yeti bol yetim prave pre ten svoj kukuc :
[odkaz]
faceliftovana verzia vyzera spredu ako terenny passat.. skoda ze nemame fotku priamo spredu... no co uz.. zabili nam yetiho... este ze mame stale pekny sportage... som zvedavy aj na jeho facelift dufam ze to nedokaslu ako s yetim
Topper, musíš pod každou diskuzí stále dokola všude psát to samé? >:D Fajn, tvůj názor na ztrátu mlhovek jsem si přečetl jednou, nemusím desetkrát pod jedním článkem :-!
Jak už jsem psal výše, ty mlhovky by tomu dodaly punc výjimečnosti, to jo... Ale i přes to Yeti vypadá důstojně a designem nezaostává... Doufám tedy, že si ty mlhovky schovávají pro ten očekávaný větší model
s tou verziou celolakovanou do mesta a tou outdoorovou verziou to inak nebol zly napad... toto sa mi celkom zda ako fajn riesenie... toto hodnotim ako zaujimave a funkcne riesenie ako prilakat zakaznikov ale ten kukuc .. no dobre no ... uz dost bolo toho......
Bóže Bárto, to snad nemyslíš vážně!
Světla ala Passat jsou šik a celý FL se povedl. Kulaté mlhovky už prozrazovaly dřívější datum narození.
Škodovka má vůbec talent na design. Odcházející verze se stále ještě líbí, mnozí brečí, že si ještě nekoupili několik kousků, a už je tu nová verze. Pro mnohé zprvu nepochopená, zatracovaná, aby ji o pár let později ti samí oplakávali, jaký to byl skvost. Designeři s velkým D umí vytvořit nadčasové dílo a nepodléhají módním výstřelkům, které auto po dvou třech letech znehodnotí.
Mistr Kabaň za Yetiho :yes:
Nadčasové dílo se dělá dvěma způsoby:
1. uděláš designově vyvážený vůz s propracovanými detaily... a to ti pak vzniknou vozy vhodné do muzeí - [odkaz] [odkaz]
2. uděláš designově jednoduchý, vyvážený a účelový vůz bez extra nápadu... [odkaz] [odkaz]
Rozdíl je v tom, že jedna má to něco, co ji dělá vyjímečnou a nezapomenutelnou ;-) prostě za několik let je z toho klasika a skvost a jejich cena stoupá... :-!
Problém je, že pak na ty dokonalé vozy (třeba původní Twingo) těžko navazuješ a o faceliftech (s ohledem na marketing a prodej) ani nemluvě. Navíc ty auta, co jsi dal do odkazu jsou hódně jiná a podstatně vyšší liga.....tohle je mainsream jak vyšitej. Vezmi si třeba Civic. Předchozí HB dokonalý, už změna masky v rámci FL ho zhoršila a aktuální nástupce? Designově podle mně (jako fandy Hondy...) hrůza, v tomto případě bolestná....
Jo, tak tohle je pravda - zatracovaná, aby ji o pár let později oplakávali - vždyť je to v některých reakcích už i tady...ti co obecně škodovce nemohou přijít na jméno nejvíc skučí kvůli kulatým světlům (která mně se osobně nikdy nelíbila - tohle mi přijde mnohem lepší).
Ták myslím si, že takáto modernizázia alla facelift Yetimu len prospeje :yes:
auto teraz vyzerá modernejsie, krajsie , a kvalitanejsie aj ked, takúto krabicu na boty by som si nikdy nekúpil a ani ju neobdivoval typu : že ááá yeti :-)
ale teraz to vyzerá celkom schopne z predu čisto predná maska... !
skor takto by som si predstavoval novú Octáviu ako je teraz ...
táto "tvár" vyzera podla mna ovela modernejsie a vyspelejsie ako ma Octa III ... :yes:
kúpiť si Yeti po FL, dám si spraviť čierne fólie medzi dverami (B stĺpik). ten dizajnový paškvil z roomstera tam nemá čo hľadať
a posunutie hmloviek tak nízko - pri crossoveri na nezaplatenie...
Co je na tom z Růmstra, to zahnutí předních oken? Náhodou u něj je to správně originální a člověk tak hned ví i z boku, s čím má tu čest :-! Uznej sám... srovnávat Yetiho s Roomstrem je jako srovnávat jablka s hruškama... je to ovoce, ale toť vše ;-)
spoločný dizajnerský prvok. zas ty musíš uznať, že tieto "krivky" predných dverí boli doménou škodovky
mne to z estetického hľadiska nejak nepasuje do tej koncepcie hranatých tvarov. ale to je asi môj názor
Na úpravu těchto oblin holt musíme počkat na příští generaci... Mimochodem, snad z Růstra v příští generaci neudělaj jen přeznačkovanýho Tourana, byla by to škoda :-!
Práveže spravia.
VW predstaví na Frankfurte nový Golf Plus. Touran bude o rok.
Audi na rovnakej platforme postaví pre 2015 tiež MPV.
Seat stále váha s nástupcom Altei, ale ak príde, bude to defacto sestra Golfa Plus.
No a Škoda v rámci úspor využije rovnaký podvozok. Otázkou je, či sa rozhodli pre 5 miestné auto (vtedy budú vychádzať z Golfa Plus), resp. 7 miestne (Touran). Na trh príde začiatkom 2015.
Nemyslím si, že budú vychádzať z terajšej generácie Touranu. Ekonomicky je lepšie využiť terajší podvozok.
Využít stejnou platformu a auto přeznačit jsou dvě různé věci. Vem si, že takové Audi A4 a Bentley Continental GT sdílí platformu. A už současný Yeti sdílí platformu s Tiguanem. A Golfem, Octavií, Alteou, Touranem atd. Podvozky bych do toho netahal, tam už se to začíná komplikovat.
"Nemyslím si, že budú vychádzať z terajšej generácie Touranu. Ekonomicky je lepšie využiť terajší podvozok." Co jsi tímhle chtěl říct, mi tedy uniká. :-)
Tak, tak... Platforma bude shodná, to je jasný už teď, ale já mám obavy, aby to neskončilo takto [odkaz] Změnit předek, zadek a volant by bylo nedůstojné. Roomster potřebuje něco svého, originálního, ale né zas extravagantního - viz to neroubované boční okno >:-[]
Okrúhle svetlá zmizli, namiesto nich je na čele plno nových hrán, ktoré voči autu ako celku pôsobia neskutočne rušivo. Sebaistý tvar prednej masky vystriedali rozpačité hrany a neistá forma... Vzadu pribudli nechutné šikmé prelisy po stranách špz a´la Octavia. Je to proste celé zle.
to je tak ked za kazdu cenu sa musi rypat do toho co je dobre... akurat yetiho dobabrali...
zober si taku ix35ku.... jej facelift takmer zvonku ani nezbadas... v hyundai sa zamerali viac na naladenie podvozka., lepsie materialy, vybavu a proste veci ktore trebalo vylepsit a co bolo dobre to ponechali... u skodovky na to isli opacne... co bolo dobre dobabrali.... a v com bol problem do toho ani vobec nezasahovali.... proste facelift jak bejk..
Ako píše Klaudius, pôsobí to dosť rozpačito. Hneď udrú do očí oblé zrkadlá, ktoré sa bijú s hranatým faceliftom. No a ako sme sa už na autosalóne bavili o šikmých prelisoch na 5. dverách Superbu, že je to tragédia a degraduje to auto na low cost á la Rapid, tak tu to platí tiež. Bohužiaľ. Ale v tej bielej verzii na spôsob hlúpostí typu športové SUV, sa mi to ešte celkom páči. Pripomenulo mi to trochu koncept Etape od BT Designu.
Na rozdíl od mnoha svých předřečníků nepovažuji odstranění kultaých mlhovek Yetíka za tregedii. Také jsme se toho obával, ale nakonec to nedopadlo tak zle. Nový ksichtík Yetimu velice sluší, ale je pravda, že kdyby k tomuto zůstaly ještě i ty mlhovky, bylo by to ještě lepší... No co, ale mistru Kabaňovi nespílejte, prý o zachování mlhovek bojoval ze všech sil, ale představenstvo VW má prostě poslední slovo. Každopádně to Yetimu sluší i po faceliftu a ten nápad se dvěmi designovými verzemi je výborný (byť ne originální). Hlavně buďme rádi, že facelift nedopadl tak katastrofálně, jako u Octavie II, vždycky když toto zprzněné (a v původní podobě skvělé!) dílko vidím, chce se mi brečet.... Za takovýto facelift by ve Škodovce i zpětně měly padat hlavy, ale ne za facelift Yetiho. Ten se v rámci možností povedl náramně! :-):yes:
po dálnici z Prahy na Hradec nebo na Boleslav, toho nemohly "fotky" překvapit. Faceliftované verze už jezdí a testují poměrně dlouho. V reálu vypadá Yeti lépe než na těchto fotkách :-) Jen je škoda zadních partií, tam se toho moc neodehrálo a je to škoda.
Nalepit hranaty "novy" dizajn Skodule na stary dizajn s oblinami je ako past na oko, ale akosi je to faceliftovy trend Skodovky.
Yeti potrebuje vymenit vsetky plechy, nie makeup.
Yeti mel pred konkurenci jedinou vyhodu v podobe zajimave predni masky. V nicem jinem, priznejme si, nikdy neexceloval. Prave ten neotrely vzhled byl duvodem uspokojivych prodeju na trzich vne CR. Toto "eso v rukavu" Yetimu nekdo sebral. Jednoduse ze zajimave Skodovky udelali tuctovku podle predlohy Audi. Navic muzeme očekávat, ze cena poroste, coz take Yetimu na prodejich neprida.
Ode mne ma za tento pocin Skoda, Kaban a spol :no:
Dolu (na uroven cen v okolnich zemich) sla pouze ceskem trhu pokud vim. O ceskem trhu, jak vidis nahore, nepisu. U Octavie je pokles ceny take dan snizenim kvality materialu. Osobne Octavii bych pri vyberu automobilu dane tridy z hledacku vynechal. Superb jeste tolik pokazit nestihli, ac predni maska byla pred faceliftem (dle meho) vydarenejsi.
;-) dekuju za duveru, ale na odbornika bych se ani sam nepasoval. Pouze mam tu moznost sledovat (nejen) Skodu z perspektivy nekoncici hranicnimi hvozdy CR, jakou nam i zde na acz nabizeji v diskuzich mistni prodejci zmineneho koncernu se svymi oveckami.
mozno sa mi to len zda ale asi budes v mensine ;-) .... bohuzial originalita povodneho yetiho je fuc.... a to je vellka skoda... lebo yeti bol yetim a zaujimavym prave pre svoje typicke predne partie ... teraz je to uz len taka tuctova skatula... navyse ako pisu viaceri a ja s nimi suhlasim... ten hranaty predok neladi a nepasuje k zbytku auta... je vidiet ze je to akoby dost nasilu namontovane a neladi to so zbytkom auta... rohypnol to vyssie dobre popisal... suhlas ... ten predok proste nepasuje.... uvidime ako to bude nazivo
Yeti byl takový hodně hravý, nyní mi přijde víc jako "kus" auta. Že jsem v menšině je mi jedno, nebudu snad říkat, že si mi Yeti před faceliftem líbil víc jenom proto, že to teď hlásí 5 ze 7 diskutujících na ACZ :-!
Já třeba nemám se zadkem z roomsteru vůbec problém (na rozdíl od předku), tudíž mi jeho podobnost (kterou, mimo jiné, ani moc nespatřuju :-) ) nevadí ani zde :-)
Klobouk dolu pred designerem tohoto faceliftu
Osobne si myslim, ze faceliftovat prave Yetiho musel byt orisek a tohle se mi libi, prijde mi to vyvazene, predevsim "offroad" verze, jsem zvedavy nazivo.
Nevim ten predek hranaty o skoro opaleny od GLK a bok tak nejak kulaty, dvere. Chtelo to udelat i ostre hrany na dverich misto kulate hrany nad klikama, podobne jako ma GLK. Face je takovy nedotazeny, takova polovicata kopie merglu ;-)
[odkaz]
Na druhou stranu to je problem faceliftu - cilem evidentne bylo zmenit co nejmene plechu, a proto jsem psal ze to asi byl orisek, kdyz byl Yeti takova pekna zakulacena krabicka... v ramci kompromisu se asi o mnoho vic vypotit nedalo, proto klobouk dolu :-)
Ja myslel ze proflakly kopirovaci jsou korejci a ono uz zacina byt lidrem Skoda.
O ten naraznik si take mohly rovnou napsat do Mercedesu a mohli ho mit i s ledkama
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Kedy v poslednom čase Škoda hýrila originalitou ? Pravdou je,že originalitu po nej ani nikto nepožaduje.Myslím si ,že FL je presne urobený tak aby vyhovoval potencionálnym zákazníkom.Kolký z tých,čo plaču po gulatých hmlovkách si Yetiho naozaj kúpili ? ;-)
Kulaty mlhovky byly originalni, souhlas, ale kdo si to kvuli nim koupil. Treba mne osobne prijde originalni a designove zajimavy Juke, ale ze bych za nej chtel utracet prachy, to zas ne ;-) To uz radsi posetrit na [odkaz]
Všichni na autocaru teď brečí, že zmizely originální prvky v podobě kulatých světel vpředu, ale přitom jsem si skoro jistý, že tento designový prvek bránil mnoha lidem s darem zraku Yetiho koupit. Když je jediným mainstreamovým vozem s podobným designem Nissan Juke, tak je něco hodně špatně. Odebrat tato světla tedy podle mě bylo správným krokem. Ano, Yeti je takhle méně originální, ale je podle mě hezčí. Rozhodně se mi dost líbí, jak teď nové Škodovky vypadají - od revitalizovaného Superbu přes Octávii až k Yetimu. Jen si nejsem jistý, jestli vůbec půjde rozeznat od Roomsteru.
Naroubovaný předek je víceméně hranatý a nezapadá do zaobleného původního konceptu celku. Nicméně i přes rozpačitost to nepůsobí tak strašně a není to zlé. Mlhovky mi chybí, ale důvod je jasný: Za stejnou pořizovací cenu nového auta osekat výrobní náklady. Při produkci cca 90.000 vozů po dobu následujících 4 let a díky jednoduššímu světlometu výrobní úspory tak 400,-Kč na světlomet vychází celková úspora automobilky na cca 288 mil. Čtvrt miliardy je dobrý argument pro zrušení mlhovek...
Dôvodom, prečo stratil Yeti guľaté hmlovky bolo, že by nezapadal medzi ostatné škodovky, v preklade, že bol príliš origináln. Čítal už dávnejšie, neviem kde, že Kabaň chcel guľaté hmlovky zachovať, ale zatrhlo mu ich vedenie.
Právě naopak... měl být razantnější! Trochu více se odvázat v interiéru a zaměnit ty oblý plechy... Ale to si holt nechávají až pro příští generaci... teď se šetří :-!
Dám vám sem odkaz webu, možná ho i znáte, kde jsou vloženy officiální fotky všech nových aut a u nich i seriózní a nijak nezaujatý text - [odkaz] :-! PS. je to v angličtině >:-[]
no - ale ten je úplně od věci.. ten pán přece nemůže říct, že nacpat mlhovky z Passsata na Yetiho je sice v zásadě prasečina a je to vošklivý, ale je to levnější a lidi to stejně koupí - tak co. ;-)
Yeti stojí i po faceliftu na staré platformě PQ35, nová verze motoru 1.8 TSI 132kW se dává jen do modelů s novou platformou MQB. Takže bych řekl, že nebude.
Obecně faceliftům příliš neholduji. Rozbijí původní celistvou koncepci vzhledu auta. ... Zde byl nejhezčí původní prototyp bledě modrého Yetiho. Sériová verze už byla slabší. Po face zase o kousek níž ;-\
Jinak se v Yetim jezdí paradoxně celkem dobře. Na hlavu tam je místa dost. Přes podvozek z Oktávky (Tigy má z Passata) to i celkem péruje. Sedět to taky aj sedí. Nebýt krátkého zadního opěradla, tak by doslat palec nahoru ;-)