Světová výstavní premiéra Audi R8 se odehrála v roce 2006 na autosalonu v Paříži a letos se na stejném místě představí faceliftované provedení tohoto supersportu.
To chce mít v hlavě řádně vykradeno, aby byl člověk schopen srovnávat vyprodanou Toyotu s dvojnásobnou cenovkou. >:D
Žes tam nedal třeba nějaké Pagani. >:D:no:
Nie, ze by som sa siel zastavat R8... ale mas prakticke skusenosti aspon s jednym z nich? Vies, ze LFA je limitka a cenovo je viac ako 2x drahsie oproti R8?
+ Design je subjektivna zalezitost. Niekomu sa pacia priame linie Audi, inemu extravagancia Lexusu. Ty ventilek... :-)
A co že je to limitovka asi 500ks,jinak to jsou cirka třídně stejná auta,jen Lex je technikou a tím motorem jinde,je to jiná liga.(samozřejmě i cenově) ,co AM,AMG a jiné,nemyslím že R8 je něco z čeho bych se posadil na * jak ti slintalové tady!
Porovnavas neporovnatelne... ako v tvojich ostatnych prispevkoch na diskusiach. Neviem o co je napriklad LP560 Superleggera horsia ako LFA. Pre teba to bude priepastny rozdiel, kedze na okruhu zajastis minutove rizdiely? V com je LFA technicky a motorom ina liga?
Este raz, ak by to nebolo tak jasne. Je to limitka a 2x drahsia. Preto sa pytam, ci si mal moznost vyskusat podobne auto, ked by ta R8 V10, SLS oproti LFA "neposadili na pr*el".
Sam jazdim japonca a JDM produkciu uznavam... nebudem ale slepo tvrdit, ze su najlepsi na svete, ci NSX, ci LFA ... ked LFA (myslim seriovy model, nie N-package za symbolickych 400.000+ Libier) na okruhu rozbije aj nasobne lacnejsie GT-R ... ;-)
Až na to, že LFA je o dost dražší než Aventador. A navíc LFA na okruzích dostává ranec od daleko levnějších strojů. Podívej se na časy na NS kde standardní LFA má čas 7:38, to je čas který překoná kdejaká plečka za třetinovou cenu (třeba GTR, 911 GT2, GT3, Italie a třeba i ten německý křáp R8 etc.). Takže poměr cena/sportovní výkon je docela tragický. Za ty peníze nemá to auto ani správnou koncepci supersportů (motor uprostřed) ale levné řešení s motorem vpředu.
R8 byla originální už v době svého vzniku, FL to nijak nenarušil a auto posunul dále. Pro mne je to jedno z nejpěknějších supersportovních aut. Hlavně pro 5.2 V10 mám slabost. :yes:
když r8 nepoužívá originalni quattro, ale torsen, tak by se redakce mohla tematu lehce dotknout..., ale stejne asi manzelka fialy kouka, co takove pokazene shoppovani dokaze...
p.s srovnani s lfa asi fakt neni na miste... jak rekl hammond "... lfa is an engineers wet dreams, it´s car from an other planets!"
p.p.s. mimochodem lfa byla v chcáči o 1 sec. pomalejsi, než v10 na suchu, a na suchu za ni zustala i 433, dalsi za lfa na mokru bylo az o 3 sec. pomalejsi LP560-4 (taky stoji 3x min...) a motor v r8 je, tusim, stejnej...
LFA je supersport se snad nejhorším poměrem cena/výkon za posledních 10 let. I taková R8 GT je jak na NS, tak i na Hockenheimringu rychlejší (o 4, resp. 2 vteřiny), a to s poloviční cenovkou.
no, nejsme mali kluci, a tak vfm u supersportu necham bez komentare... nemuzu si pomoct, ale uvest r8 gt "i", tj. jedna z mnoha, je zu viel-jedna se o top 2012 verzi r8 (s lizatkama i na bocich), a to by v quattro gmbh museli bejt extra lemplove, kdyby ty 2 roky promrcasili. fakt ale je, ze uz v dobe vzniku melo lfa launch˙ control na pytel (na 1/8 mile s pevnym startem bylo rychlejsi i gtr)
Definuj, co je podle tebe "originální quattro", respektivě která jeho generace? Většina lidí si to tzv. "originální quattro" spojuje právě s Torsenem, i když tam úplně původně nebyl...
Mimochodem právě R8 Torsen nemá, má viskózní spojku.
takze mistre, trochu zupak, ne-prosit te neucili? ale, co...
origo quattro-podel: motor a prevodovka podelne a sila se prenasi pres prevodovku do mechanickeho stredoveho diferencialu, ktery ji deli mezi prední a zadni napravu (pochazi to z iltisu); prvni seriovka 1980 v B2
torsen quattro-podel: stredový diferencial místo manualu, tj. reakce na jizdni podminky; při optimu 50/50 (vetsinou, ale ne vzdy) a pri extremu v prilnavosti max.: 66-80 (dle prevodoky); vada torsenu: tezky predek (a to je fakt!)-prvni seriovka 1988 v C3
píár quattro-haldex-pricne: síla jde primarna na predek, eh stredová spojka-haldex-s omezenou svornosti (ne diferencial)-prvni seriovka 1998 v (asi) A3 jako 4motion
existuji 4 gen., kazda ma vylepseni ci upravu, at uz jde o vazbu na man. či aut. zamek, abs, rychlost jizdy, absolutni prokluz, automat/manual, spoluprace s zadni sperou
p.s. v "peti" vetach to "definovat" nejde, to chapes, ne? cili za chyby ve vykladu (a ze asi jsou) se predem omlouvam...
Díky mistře, tos nemusel tak rozepisovat, ptal jsem se jen které quattro považuješ za origo, takže to původní, ještě bez torsenu.
Hlavně by mě zajímalo, kdes přišel na ten Torsen v R8? Jak sám píšeš: "...když r8 nepoužívá originalni quattro, ale torsen..."
za prve: mistre je moje. jinak, je fakt, ze to byl predpoklad, nebot centralni torsen melo r8 v10, ve verzi le mans (normal 40/60, extrem 20/80-70/30)-ze by viskozni spojka-pokud jo, tak ohledne chyb viz vyse... ok?
Co bys chtěl u podobného auta měnit na designu, pořád to musí být Audi R8, co by sis tam představoval jiného/nového, ledvinky z BMW, nebo plechové vlnobití... ;-) >:-[]