ja si myslim, ze sa nemyli. HDI tazi zo slavy zaciatku tisicrocia, kedy bolo malo dizlov, ktore by sa mu vyrovnali. Dnes uz ale doba pokrocila, autmobilky investovali, vychytali muchy a hdi je uz iba priemerny motor.
dnes sa treba pozriet na najlepsie dizlove motory do stajni bmw a renaultu.
Z hladiska poruchovosti k tymto motorom:
Podla posledneho testu ojetin Sveta motoru je 1.6HDI najlepsi motor pre P308, z dovodu katastrofalnej 1.6VTi/THP, ale pre Focus je to najhorsi motor - v zmysle poruchovosti. Samozrejme vacsina testov hodnoti iba jeho jazdne parametre, kde je ten motor velmi dobry.
Zaujimave je, ze Ford zacal pouzivat suche DPF v najnovsich generaciach 1.6ky. PSA ostalo pri mokrej variante. Tak bud sa myli Ford, alebo PSA.
1,6 HDI a 1,6 TDCi nejsou totožné motory! Pozor, vypadá to, že stejné jsou, ale hlavní rozdíl je v používaných FAP, který u Fordu stojí mnohonásobně více než v PSA, navíc to, co v PSA funguje, to naopak u Fordu moc ne.
Jasně podle světa motorů je katastrofální všechno, co nenese značku Škoda nebo VW. :-)
Zvláště pak recenze francouzských vozů jsou v tomto reklamním letáku škodovky "zaručeně objektivní". Jestli je 1.6VTi katastrofální, co je pak 1.2 TSi? >:-[] >:-[] >:-[]
Pozor, ojetiny hodnoti Vaculik, co nie je prave fanusik Koncernu - za spolahlivost dal Pasakovi znamku 3 a 308cke 2.5 takze si myslim, ze 308cke trochu aj pomohol.
Ok, ale potom nechápu výraz katastrofální. Nejsem zarytý Peugeotista, to určitě ne a o chybách prvních THP motorů vím, většinu Peugeot vychytal, ale VTi je až na vyjímky spolehlivý motor, klasická atmosféra s proměnným zdvihem ventilů (časování). Pokud vím, tak na Peugeot fóru je na něj minimum stížností. Stačí se o něj starat a je bez problémů.
Ne však pro "odborníky" ze SM, kteří ho nedávno zdrbali za rozvody?! či co. Nechápu. Asi to špatně přeložili z článku: "V poslední době se mnoho francouzů rozvádí". >:-[]
Vyvijali ho spolu a je taky dobry, ze v novej generacii BMW1 sa uz nepouziva. Nahradila ho nova 1.6ka. Ceny predoslej 116i su na minime, napriek tomu ich kupuju iba neznali veci.
Mozno je to nadnesena bublina, ale su motory o ktorych nepocujes zleho slova a potom su legendy typu 2.0TDI, 1.2HTP, atd. takze to zkutocne z niecoho vychadza. Myslim, ze Vaculik ma svoje zdroje - napriklad prijimaci technici v autoservisoch vedia, ake problemy im vozia najcastejsie
preco si myslis ze 308cke pomohol? Zrejme budes mat nadpriemerny pristup k informaciam. Takze daj nejake argumenty.
1,6hdi je uz tiez rokmi overeny motor a rozhodne ho nepovazujem za poruchovy, z hladiska kultivovanosti je na tom lepsie ako 1,6tdi.
FAP od PSA je uz rokmi overeny a sice nevydrzi najdlhsie zo vsetkych, jeho vydrz je tiez celkom dobra (niekde medzi 120 000km az 200 000km v priemere), ale co je najhlavnejsie, repas v autorizaku stoji okolo 200eur, co je bezkonkurencne.
Ford naopak mal dost velke problemy s pribudanim nafty do oleja koli DPF.
DV6TED4 je průkopníkem downsizingu a minimálně v DOHC EURO3 verzi to byl skvělý motor. Dnes ho trochu očesali kvůli emisím, ubrali vačku, zvedli commonrail tlak a "vylepšili" o DPF, ale stále je to dobrý motor.
Á pán je odborník, osobně otestoval a rozebral všech asi 10-15 existujících motorů v této kategorii, takže přesně ví co je nejlepší a kdo je druhý od konce.
Skláníme se před Vámi, pane Všeználku a děkujeme Vám předem za všecny podobné profesiálně pojaté příspěvky.
Už se těšíme na další hluboké moudro, které z Vás milý pane Všeználku vypadne.
Jedinečné jsou 2.2HDI a 3.0HDI, tam v mainstreamu existuje jen poměrně málo konkurentů (třeba Mondeo 2.2TDCI).
2.0HDI i 1.6HDI jsou slušné, určitě patří k širší špičce, ale nějaké zásadnější rozdíly tam podle mě nejsou. Snad 1.6dCi je o krok napřed, ale zatím jsem neměl tu čest.
Jen na motor auto nejezdí. I špičkový motor dokáže zabít špatná (pomalá či špatně poskládaná) převodovka.
S kultivovaností HDI nemám problém, to beru, ale zbytek je dle mého bída a žádná špička. 2.2 skoro nikdo nedělá, tam těžko srovnávat, bo není s čím. 2.0 je na ni málo a na podladěnou 3.0 už dvadvojka nemá v ničem.
Můžeme se bavit o dynamickém náskoku DSG proti ve srovnání s některými staršími automaty, ale to je tak všechno. Manuální převodovka je prostě manuální převodovka a pokud tam náhodou rychlosti nezapadají s kovovým cvaknutím, má to vliv spíše na pocit z jízdy než na dynamiku.
Když se budeme bavit třeba o 1.6, pak 1.6HDI nemá v testech problém soupeřit s 1.6TDI, 1.6TDCi nebo 1.5dCi a nezaostává ani v tabulkových hodnotách zrychlení a maximálky. Obecným rysem jsou vlažnější reakce na plyn, ale to není striktně vzato negativum, k povaze motoru se to docela dobře hodí.
Že některá konkurence 2.2 naftu nemá je ovšem její smůla... v takovém Passatu by jistě šlo o velmi žádanou motorizaci. 2.2 má Ford, Mazda, Toyota, Jaguar, Honda... Mercedes má tuším 2.1... a ostatní holt musí soupeřit s dvoulitrem.
Já se ani tak o tabulkových hodnotách nebavím, jako spíše o realitě, která je pro HDI neúprosná. Znovu budu opakovat. HDI jsou tiché motory, které mají tupý projev a žerou více než ty konkurenční.
Osobních srovnání mám taky několik.
Podívej se na spritmonitor.de, dej tam třeba nafty o výkonu 66-90kW nebo 99-110kW a uvidíš, že třeba mezi VW a Peugeotem jsou rozdíly v řádech desetin litru.
I v mediánech při nastavení minima 50t km je rozdíl jen 2 deci, jen s tím, že dobrá polovina Golfů je ve verzi Bluemotion na ecogumách, taková verze 308 není.
Polo vs 207 se nedá porovnat, protože chybí data a větší polovina dieselů v 207 je ve verzi kombi, která není u Polo k mání, ale osobní zkušenost po 20t km je 5,3 l/100km při krátkých trasách a ve zvýšené verzi kombíku, což není špatné, osobně umím i při velmi svižné jízdě jít na 4,5-5l/100km
Chlapci, snažíte se, ale znovu, na fkatu, že HDI je tupé a žravé, nic nezměníte. Já to srovnání mám a nejen z jednoho auta, jak si tady opět mylně vykládáš, a vím co to HDI umí, resp spíše neumí. :-!
Dost by mě zajímalo, kolik si s tím motorem najel? Asi nic co? Hele, můžu porovnat 1.6HDI s 1.9TDi i 1.6TDi CR a rozhodně nemůžu o HDI říct, že by bylo tupé. Ano není tak výbušné a dynamické jako 1.9TDi. Nicméně na opravdu tupou 1.6TDi CR stačí s přehlednem. Vše jeto s 5st převodovkou, kterou má koncern výrazně lepší.
Spotřeba u těchto motorů je obdobná, dá se jet za 5, ale i 6,5 litru, jde o to jak se za ně tahá... Hluk v kabině? 1.9TDi byl hodně slušný traktor, HDI a TDI CR jsou už o galaxii jinde, ale hodně podobně (OII/Fabia I Combi, C4GP, OII FL) ;-)
I já mám spíš zkušenosti, že HDi jsou úspornější než moderní TDI CR. S C3 1,6 HDi 90 k jsem jel kdysi ze západního okraje Prahy do Poděbrad za 3,4 l, a to jsem se rozhodně nesnažil jet max. úsporně s vypnutou klimou a rádiem.. S C3 Picasso na výlet za 3,8, s 308 1,6 eHDi do jižních Čech a zpátky za 4,1 včetně kolony po bouračce na R4. Takže žravost HDi rozhodně potvrdit nemůžu ;-)
Asi máš fakt zkušenosti s HDI. ;-) Jezdím mimo jiné i 607mu s 2.2 HDI a najezdím s ní kolem pěti až šesti tisíc měsíčně se spotřebou v rozmezí 4,5 až 5,8 litru. Kde je ta užranost a tupý projev? Tupý projev má na auto.cz úplně někdo jiný než motor HDI.
tak to odporucam si nieco nastudovat o 1,6dci kedze ja ho povazujem za absolutnu jednicku v tejto triede. K dokonalosti (vymazanie turbodiery) mu chyba uz iba twin turbo. Takze ta turbodiera je nezbytna koli spolahlivosti(mensie turbo sa sice skor roztoci, ale pri vyssiej zatazi su nan kladene vysoke naroky)
S tím souhlas, jen tedy zatím první reakce na renault foru na 1,6 dCi jsou smíšené, protože první majitelé Scéniců s tímto motorem mají větší spotřebu než čekali... tedy oni čekali ty 4 litry, co udává Renault. Jenže ono to jsou zatím krátké nájezdy do 10t km, takže dolů to ještě půjde, jak se na diesel sluší a patří.
Zase tak super zpráva to není. Minimálně výkonové parametry za 1.6dCi zaostávají, což bude v soupeření o francouzského zákazníka nepříjemné. Z druhé strany, ceníky Renaultu zatím mají 1.6dCi jako poměrně luxusní zboží...
1,6 dCi má spíše nahrazovat 1,9 dCi, nemá to bý náhrada 1,5 dCi, což je přímý konkurent 1,6 HDi... a to se tak i děje po všech stránkách, jak výkonem, tak stářím atd.
1,6 dCi je spíše konkurent pro 1,7 CRDi, kdy jsou si tyto motory chováním značně podobné. A od toho se taky odvíjí cena za 1,6 dCi
To není až tak pravda, nelze na to pohlížet jen objemem, i v dieselech probíhá downsizing. Kdo by před 15 lety čekal, že z objemu 1,6 se dá vycucnout téměř 100 kW... a ona i 1,6 TDI nahradila 1,9 TDI včetně výkonu a ceníkového pozice.
Je jen otázkou času, kdy PSA příjde s konkurencí pro 1,6 dCi a 1,7 CRDi o výkonu kolem 100 kW a také je otázkou času, kdy dojde k modernizaci 1,5 dCi... a abych bl přesný, tak 1,5 dCi už modernizované bylo.
Víc výkonu z 1,6 HDI už nepřijde, Ronaulte.
V tomto je PSA velice konzervativní - a navíc je omezená smlouvou s Fordem.
Zato 2,0 HDI můžeš mít ve Francii v 79 kW až 120 kW. (Pokud se jedná o daně, důležitější je výkon než objem motoru - takže 79 kW v 2litru je kolikrát pro zákazníka výhodnější než třeba 96 kW u 1,6 dCi)
A co se týče 1,5 dCi - tam je strop 74 kW u Dacie a 81 kW u ostatních. Na vyšší výkony není 1,5 dCi stavěná, od toho tu je 1,6 dCi - a za tu si Renault nechá zaplatit. Já bych ovšem volil větší litrový objem s nižším výkonem než vytáčet menší motor.
Já nepíšu, že příjde více výkonu z 1,6 HDI, ale že jistě PSA konkurenci pro 1,6 dCi určitě připraví, ať jde o jakýkoliv objem.
S 1,5 dCi taky nepochybuju.
Víceméně souhlas s poslední větou, i když z druhé strany, jel jsem s 1,6 dCi a velmi dobré svezení, i když za cenu pomalu dvoulitru...
spise si prectete, co na tom motoru "vylepsili".
co polozka, to nove "ku*vitko".
-nové olejové čerpadlo s proměnným průtokem (jakoze na volnobeh odted nemazeme? Anebo na plne otacky nemazeme zbytecne moc ?)
-lepší těsnění klikové hřídele (sorry, ale kazda klikovka se odvetrava, to zase je neco ztraceno v prekladu. Anebo si pod tim mam predstavit slabsi gufera ?)
- přepracovanou řemenici, snižující napnutí řemene (:yes::yes: , a co treba ji zrusit uplne ?)
- nebo vakuovou pumpu s nízkým třením (detto, co tak ji taky zrusit uplne i s posilovacem brzd...)
- Použity byly také oleje s nízkou viskozitou, které snižují třecí ztráty. ( a taky tloustku mazaciho filmu, coz pri plne zatezi a vysokych teplotach zvysi opotrebeni a muze to vest az k zadirani)