aj svetla mi ta tuto kusocek zaoblenu kasnu pasovali viacej ale tak facelift je facelift... ukol znel jasne... zmenit hocico aj to co vobec netreba a to za kazdu cenu.... s tym asi nic nenarobime... ;-) ... ale aj tak to uspechu tucsonu asi neublizi.. neskutocne kolko ich vidim vsade tieto tucsony ( snad aj viac ako sportage ) ... tento tah s tucsonom sa hyundaiu celosvetovo podaril to kazdy clovel musi uznat bez ohladu na to ktorej automobilovej znacke fandi ... no a coskoro uz uvidime ako zakaznici prijmu aj nove vacsie Santa Fe.... vyzera zaujimavo aj ked podla mna takato dizajnova revolucia tu nebola potrebna... ale je fakt ze aj tu asi uspech Santa Fe-cko opat neminie .. tieto vozy hyundai proste vie dobre posadit :yes:
mild hybrid neni hybrid, podlehl jsi neumetelske retorice zdejsiho platku. Na autorevue cz najdes prehledne [google: druhy hybridu] Jediny hybrid je auto se spalovacim motorem a elektromotorem, ostatni jsou jen derivaty. Slovo hybrid v nazvu je jen pro zamotani faktu. Ani plug-in hybrid vlastne neni hybrid
No, když pro tebe je plug-in elektromobilem, pak tvůj názor má fakt váhu...
A tak úplně na okraj, hybrid je jakákoli kombinace více druhů pohonů. Víš, že existovaly třeba mechanické hybridy se setrvačníkem? Nebo hybridy s vzduchovým zásobníkem?
Ma to i v nazvu Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
U PHEV technicky elektricky motor pohani energie z baterie. U hybridu jde energie ze spalovaciho motoru. Pologramot nema na to aby to pochopil, ale nejsi v tom sam. Pokud jede auto na baterky, je to elektromobil i kdyz se ty baterky dobiji spalovacim motorem
PHEV jezdi v tak sirokem spektru spotreby ze se neda pevne stanovit. Spotrebu je potreba merit v radu tisicu a ne stovek kilometru. Dlouhodobe se pohybuju kolem 2 ltr na 100, pak je okreskove ciste na benzin kolem 5 l nebo dalnicni tempo kolem 8 l, topeni + cca2 litry nebo klima + cca litr. Nevim proc se furt stavi na spotrebe, bez se s tim autem svezt a na spotrebu zapomenes.
Kdyz se tak vyznas, povez mi, co maji plugin a mild spolecneho co hybrid nema ? Je to dost zasadni vec
U hybridu jde taky energie z baterky, i když ne tak dlouho, jako u plug-in. Elektromobil je elektromobilem pouze v případě, kdy nemá jiný druh pohonu (spalovací motor nebo třeba klidně zásobník stlačeného vzduchu). Jindy je to VŽDY hybrid.
Hochu, já se tímhle tři roky živil, nezkoušej to na mě.
Mitsubishi Outlander PHEV nabízí 3 jízdní režimy, které se aktivují automaticky v závoslosti na aktuálních jídních podmínkách: Čistě elektrický režim nabízí elektrickou jízdu jako elektromobil s pohonem všech kol a dvěma elektromotory. Sériový hybridní režim nabízí pohon všech kol párovými elektromotory, které podporuje generátor. Paralelní hybridní režim využívá maximální výkon všech svých pohonných zdrojů, kdy benzínový motor pohání přední kola přes spojku a pár elektromotorů jej plynule doplňuje vpředu i vzadu.
Outlander vyjma omezené jízdy čistě na baterie má poháněna přední kola benzínovým motorem. i3 REX spalovacím motorem kola nepohání.
skoro tak, elektricky rezim se muze prikazat tlacitkem EV pokud je v baterce dostatek energie, jedu do 120 a paralelni rezim udrzuje baterii na urovni prikazu. To znamena ze sam posoudi jestli ma nebo nema dobijet baterii. To je docela dobra funkce, protoze si muzu nastavit finalni dojezd domu jen EV
Outlander s vyjimkou primeho pohonu predni napravy motorem jede porad na baterii. Grafiku pohonu zobrazuji displej mezi budiky a 7 palcovy hlavni displej. V kazdem okamziku muzu vedet a vim co se pode mnou deje a stylem jizdy nebo tlacitky to ovlivnit.
"Sériový hybridní režim nabízí pohon všech kol párovými elektromotory, které podporuje generátor."
Za tim bych nestal, spalovak dobiji baterii nebo zene predni napravu. Nikdy nejde proud z generatoru do motoru! [odkaz]
Znovu opakuju
u Outlandera PHEV NIKDY NEJDE ENERGIE Z GENERATORU PRIMO DO ELEKTROMOTORU.
Myslim ze to ani nejde, mezi generatorem a elmotorem je menic napeti. Jake napeti ma generator nevim, baterie ma 300V.
Jo, to souhlas. Jinak někde jsem četl, že akumulátor má mít 0,8 kwh. Pak by záleželo, z kolika % by systém kapacitu dovolil využít. Ale taky si myslím, že elektro bude jen pomocník pro trvale běžící diesel.
No, jak se to vezme. Před F/L 1.6 T-GDI 4x2 byla ke konci za nějakých 540t, to není zrovna malý rozdíl. Aktuálně tu mám třeba Kugu 1.5 EB za 580t.... a jezdí výrazně lépe. Pro někoho nepodstatné, pro mě důležité.
Souhlas, ty ceny jsou úlet. Loni v listopadu jsem se na Tucson byl podívat, jako na levnou alternativu a s 1.6T-GDI 4x2 ve Style + něco navíc byla nabídka za 590tis Kč bez ukecávání. Tj současných 709tis Kč je dost mimo...
urcite nie zla cena ... ale za mna osobne ( pri tychto cenovych hladinach ) uz radsej by som dal o 25 tisic kc viac za novy eclispe cross v 4x4.... pride mi ze nielen jazdecky ale aj celkovym know how a podvozkom bude podstatne uz dalej... pritom obe auta maju aj rovnaky razvor aj porovnatelnu dynamiku takze jedine snad kufor ma misak mensi ... ale samozrejme je to vzdy nieco za nieco... niekto chce vacsi kufor.. iny agilnejsi podvozok.. dalsi super komfort alebo slusnu priechodnost mimo asfalt.... ale v tejto podobnej cenovke za mna urcita radsej noveho misaka ( aj ked tucson urcite bude fajn jasne ) :*)
Pokud máš rodinu a hrozí, že vzadu budou jezdit osoby s výškou nad 170, tak pusť Eclipse cross z hlavy. Málo místa vzadu je daň za design (stejně jako u Toyoty CHR). Osobně bych počkal na novou Hondu CRV nebo uvažuj o Subaru XV (od února 2019 má být u nás i v hybridu). Osobně bych ti doporučil (pokud chceš dvoukolku a né výše uvedené čtyřkolky) Kia Niro (týden jsem ji měl půjčenou a byl jsem vcelku spokojen).
Subaru XV nema moc smysl resit, to uz je dnes jenom pro fanousky Subaru. Stoji jeste vyrazne vice nez Tuscon a pritom proti nemu nejede a ma prisernou spotrebu. Subaru uz davno neni konkurenceschopne, coz je ostatne videt i na prodejich, kdy v Evrope za poslednich osm let ztratilo Subaru tretinu sveho jiz tehdy nevelkeho market share.
V plné výbavě (obdobná Style) je XV za 820.000 a Tucson Style za 784.000 + cca 40. 000 za automat, takže rozdíl minimální. Mám zkušenosti s oběma a XV 2.0 kombinovaná spotřeba v létě 7.6 a Tucson v zimě 9.2. To, že se Subaru v Evropě prodává v takových počtech je tím, že více kusů tu Japonci nepustí. Subaru nemá nafukovací fabriky (nové nejde stavět donekonečna) a radši více kusů dodá na prioritní trhy. Mimochodem kvota Imprezy pro český trh je 40ks ročně.
sranda je ze kona je v 4x4 drahsia ako tucson v 4x4 ... tu podla mna kona tym ze 4x4 ponuka az v top vybave ma hodne "zlu" cenu.... ktora defakto prebija aj cenu vacsieho tucsonu... sila... tu to kusok podla mna prekaucovali.... tym padom mi dava kona zmysel len v zaklade a dvojkolke... takze 4kolova kona bude na cestach predpokladam rarita... a normalny zakaznik tuziaci po sikovnej dostupnej 4kolke tu opat utrie usta ... zlata vitara .. pripadne novy duster .. ;-):yes:
No mě tak nějak celkově uniká smysl 4X4 v osobních vozech.Teda pokud opravdu nebydlíme někde na horách..;-)Tucson je pořád parádní auto,rozhodně to není špatná volba.
Co mají všichni s tím 4x4 a hory? To nedovedete pochopit, že 4x4 je lepší jak pro jízdní vlastnosti tak i bezpečnost i na běžných cestách a za zhoršených podmínek.
V běžných provozních podmínkách není. A takovou hranu, abys skutečně využil výhody 4x4, v normálním provozu nejedeš. Za zhoršených podmínek je důležitější adheze, tedy pneumatiky. 4x4 má pak smysl jen na sněhu a v horách, což je zanedbatelný podíl.
4x4 se obecně dost přeceňuje.
taky jsem si to myslel ze rozdil neni.
ted z existencnich duvodu mam 2 skoro stejny oktafky, jedna dvojkolka, druha ctyrkolka, podobny vykony a auta se chovaji uplne jinak i na suchym asfaltu. hlavne rozjedy a jeste kdyz k tomu treba zatacis, ta ctyrkolka je uplne nekde jinde.
obe samozrejme benzin, aby nevznikly pochybnosti ;-)
k tomu ctyrkolku nepotrebujes, ale rozdil pozna kazdej jouda i na tom suchu. rozjezd s dvojkolkou je takovej gumovej a kdyz k tomu zatacis (treba na krizovatce), se ctyrkolkou je daleko jistejsi. to ale musis zazit v realu, ne od klavesnice. taky jsem si myslel, ze to je blbost ….
Mě by to právě zajímalo, protože ten rozdíl je při běžném rozjezdu nepozorovatelný. A než zase budeš plácat hlouposti, to porovnání samozřejmě taky mám, ty tupá klávesnice.
Takže buď musíš mít prasorozjezdy jak v rallye (za svůj život jsem takové potřeboval asi dva, kvůli tomu čtyřkolku kupovat nebudu), nebo prostě jen...
proste jsi normalni ctyrkolku v zivote neridil, ja kdybych ji nepotreboval, tak ji taky nekoupim. o 100 kilo tezsi, takze logicky linejsi a spotreba o 2 litry vyssi.
Záleží na potřebách jednotlivce. Umím si představit dojíždění po zatáčkovité silnice, kdy je přenos na přední kola omezený a potřebuješ trakci na výjezdu, kamarád si teď koupil starší nemovitost v okrajové části města a stoupání je po místní komunikaci takové, že AWD využije. Způsob jak na našich kolejovatých silnicích bez většího omezení přeneseš výkon na kola v případě deště ani nemluvím.
Tedy nejen sníh, ale i naprosto běžné mokro, či jen vlhko.
A co tak vzít v úvahu fakt, že se s čtyřkolkou někomu dobře jezdí. U předokolek je přetáčivost, u zadokolek nedotáčivost a čtyřkolka něco mezi tím. Rozdíl mezi chováním čtyřkolky a dvoukolky je pro zkušenějšího řidiče znatelný. Hlavně ať každý jezdí bezpečně.
Celý čas nie je sucho, stačí výjazd z bočnej cesty na vlhkom povrchu, alebo malé kamienky pod kolesami a zatiaľ čo štvorkolka je už dávno preč, tak prednému náhonu pri trochu silnejšiom stlačení plynového pedála prehrabuje jedno koleso. Ak napriklad za to auto zavesíš aj trochu ťažší príves tak sa rozdiel ešte zvýrazní
kazdy den jezdime kolem komina, aspon jedna ctyrkolka je pro nas existencne dulezita, ale samozrejme, v minulem tisicileti to zvladali i bez ni, ale treba tyden se nedostali do civilizace ….
Čekal jsem větší pálku. Za takové SUV je to opravdu pěkná cena, když si vezmete na kolik Vás vyjde takový Kodiaq. Já tomu nemám co vytknout a upříme uvažuju i o koupi, Hyundai se mi líbí už delší dobu a ta cenovka za nový model ja lákavá :-)
Já osobně jsem čekal zdaleka větší cenu vozu když je to takové SUV kord z hybridním motorem jsem překvapen s cenovkou a určitě tomu nemám co vytknout je to super :-)
Docela jsem byl mile překvapenej, když jsem viděl tu cenu převyšující necelý půl milion kč. Za ty peníze je to víc než velkorysá nabídka ze strany Hyundaie. Nějaká výbava navíc sice zvýší cenu, ale pořád jsme na tom cenově a výbavově lépe než u jiných automobilek!