To je spravna cesta hybridnych technologii, co rekuperujem to aj hned miniem, ziadne vozenie tazkych bateriek a druheho silneho motora. Viac by sa mi pacilo kombo s benzinom, ale aj to isto pride.
Co to na nás proboha ten pomatený kolotočář Vošický zkouší? Dyť tomu chybí jen duhová vlajka. Uvnitř chlapi s plnovousem v růžových kratasech s lackem přes holou hruď tlemící se na všechny strany a slogan " i ty se staň hounajistou" >:D nikdyyyyy, fuj, dementi
Asi tak nějak, je dobře, že konečně někdo začal myslet, jak šetřit naftu ve světě a né furt mít ve výrobním portfoliu pouze spalovací motory, viz škodovka.
Jelikož to ušetří nějakou kapku ropy navíc, tak je jen dobře, že hyundai přišel s mildhybridem, zatím to tu nikdo nemá, tak jako auto na vodík..prostě inovují :-)
Tak to sa teda vemi mylis.. ludia by si uz mali konecne nastudovat fakty o hybridoch, napr. kolko vazi taka bateria v hybride. U Toyoty je to 42kg.. 42! to je zanedbatelna vaha rozdielneho natankovania a tu vacsiu bateriu urcite chces vozit so sebou, pretoze rekuperacia tohto a vsetkych ostatnych mild hybridov je hanba - nie len kvoli smiesne malym bateriam ale aj kvoli nepodarenemu napojeniu starter-generator-motora remenom na hriadel = vacsina energie sa straca pri brzdenim motorom. Toto je hranie sa na rekuperaciu :no:
Ale nehovor, v case ked sa v autach setri vaha aj vyberanim cd mechanik ci inych drobnosti je 42 kil sakramentsky vela. Okrem toho nejde len o bateriu - silnejsi hybrid potrebuje aj silnejsi elektromotor, takze vaha utesene rastie, a na dialnici vozis uplne zbytocne kila.
Musis robit rozdiel medzi vahou navyse ktora zvysuje spotrebu a vahou navyse ktora vyrazne znizi spotrebu, turbodiesle su taktiez vyrazne tazsie a pritom maju nizsiu spotrebu. Prinos hybridu si mozes jasne overit na Aurise 1.6 132k manual a Aurise HSD 136k - ma navyse baterie, elektromotor a automaticku prevodovku a pritom ma vyrazne nizsiu spotrebu. Takze vadia spotrebe tie kila navyse? Jednoznacne nie. Ja odobne by som v Tucsone ovela radsej mal kultivovany 1.6TGDI hybrid ako tento rapkac..
mild hybrid :-( Ak to priekopnici hybridu nenasadzuju ani do tak maleho auta ako Yaris, tak to ma asi svoj dovod.. naco sa poucit a okopirovat 21 rocne skusenosti Toyoty.. mozno prehliadli toto uuuuzasne riesenie kde brzdenie motorom budeme volat rekuperacia.. :no:
Odpusti tie nadavky, takto sa mozes rozpravat s mamou, nie somnou. Nepisem ani slovo o Suzuki, ked uz chces splietat nieco o Suzuki tak si nastuduj ze ISG nemaju vsetky male vozy Suzuki ale iba tie oznacene SHVS a je to taky isty nepodarok ktory funguje iba pri roztocenom motore = rekuperuje sa len maly (ak vobec nejaky) zbytok po brzdeni motorom a pri kazdom rozjazde sa musi nastartovat motor = realna uspora paliva a komponentov je miziva.
Nejde o zamer slabeho hybridu.. ide o jeho realizaciu. Ak by si dali namahu a motor umiestnili do prevodovky, tak isto ako v Nire/Ioniqu atd.. tak by to mohol byt taky isty mild hybrid ale dokazal by rekuperovat aj pri jemnom dojazde ku kazdemu semaforu, stihol by nabit bateriu doplna pri ovela mensom klesani a pri zaradenom D by pri pusteni brzdy mohol posuvat auto v zapchach bez nastartovania motora, pohybovat sa po parkovisku atd.. - to je obrovske plus pre komfort a hlavne zivotnost komponentov.
A kam ty hybridy dotahla. LexusH se nelíbí ani Pepovi v autosalonu, Koubkovi ani Chvalovi. V testu proti Audi katastrofa. Zaver: Lexus je lepsi bez hybridu, lepe jezdí, lepe radi a realna spotreba porovnatelna. Ja vlastne zapomnel, hybrid musis pochopit a zahajit svou ekorally za kamionem, tam vynika.
Kam? Na 12 milionov predanych kusov a cislo pojde prudko hore a v mnohych krajinach predbehli predaje nehybridnych verzii, preto sa mnohe nove modely predavaju bez dieslov a v novej generacii najpredavanejieho auta historie Corolla/Auris sa uz diesel kvoli hybridu neponuka vobec a caka nas sportova verzia hybridu. Vsimni si ze pisem o Toyote, nie Lexuse, pozri si napriklad Chvalov (sused z vedlajsej obce) test CH-R Hybrid a Aurisu Hybrid, ci sa mu nepacia..
K tomu Lexusu - je to full-hybrid, tudiz bude mit vyhodu v komfortu a spotrebe predevsim ve meste a v hustym provozu. Realita je ale takova, ze v takovych podminkach se tyhle auta pohybuji casto.
Naopak na prazdne dalnici nebo na okruhu ;-) se tahle auta prilis vyskytovat nebudou..
A o tom se testy jaksi nezminuji, ze u luxusnich limuzin je komfort na jednom z prvnich mist.
A ze Lexus ani nemusi startovat motor ;-)
Misto toho dostane Mercedes v testu vyssi skore za ekologii za filtr castic. Ktery ale Lexus s neprimym (pokud vim) vstrikem ani nepotrebuje.
palivo CNG + rekuperační podpora :-!
Benzínový motor je dnes muzeální exponát a elektromotor je platným podpůrným prvkem, nikoli základní pohonnou jednotkou. Ledaže by nad dálnicí byly nataženy troleje. :-)
Jinak řečeno - tahle kombinace Hnujdéé jde správným směrem, jen nejde dostatečně do hloubky.
Tak to luxusně vypálí rybníky všech automobilek, kort té škodovácké, které klesají trendy v prodeji a jedinej hyundai roste oproti ostatním, to jako mildhybrid dobrý tah!
Tak tohle bych se mi opravdu líbí! Mildhybrid je dobrý tah. Jsem rád, že se pořád myslí i na diesel. Opravdu skvělá práce od této Korejské automobilky!
Tuscon už samo o sobě je nádherné auto a s tímhle motorem se bude prodávat samo. Hyundai musím pochválit za to, že nezanevřel na dieslové motory. Opravdu dobrá práce!