Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (159)
Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými změnami. Vzhledové úpravy jsou však opravdu kosmetického rázu.

Renault Laguna X91 je na trhu již šest let, od roku 2007. Nový model poznáte hlavně zepředu podle diod pro denní svícení v nárazníku. Ty nahradily dosavadní mlhovky. Žádná tvarová revoluce se jinak tedy nekoná. Změnila se však technika, přibyly nové motory a výbavové prvky. Například dvouspojkovou převodovku EDC lze dostat k motoru 1.5 dCi v kombinaci se základním liftbackem a kombi Grandtour, v kupé kvůli jeho prestiži pochopitelně chybí. Agregát s výkonem 81 kW slibuje kombinovanou spotřebu hluboko pod pěti litry, 4,3 l na 100 kilometrů právě v případě EDC, s manuálem je ještě o decilitr úspornější.

Nový vznětový dvoulitr řady Energy je k mání ve výkonových verzích s 96 a 110 kW, točivý moment přenáší šestistupňová přímo řazená rychlostní skříň. Průměrná konzumace nafty se pohybuje kolem 4,5 l na 100 km. V případě nejsilnějšího dvoulitru se 129 kW se o tuto práci stará automat, opět se šesticí rychlostních stupňů. Výhradně pro Lagunu Coupé je pak připraven nejvýkonnější šestiválcový turbodiesel 3.0 dCi V6 se 177 kW. Manuál by se sem snad ani nehodil, se samočinným ústrojím kupé spálí na každých sto kilometrů 7,1 l nafty.

Zážehové agregáty zastupují šestnáctiventilový atmosférický čtyřválec 2,0 l a přeplňovaná jednotka TCe 180 rovněž dvoulitrového objemu se šestistupňovým automatem Ty však v novém českém ceníku nenajdeme, jsou zde pouze turbodiesely! Šestnáctipalcová litá kola dostala nový design. Rozšířena byla také výbava. Audio od Bose výhradně pro kupé má deset reproduktorů. Multimediální systém R-Link v podobě integrovaného tabletu umí kromě online připojení, navigace, přehrávání hudby a telefonování přes Bluetooth nově zobrazit na centrálním sedmipalcovém displeji dokonce aktuální natočení všech kol, pokud je vůz vybaven systémem 4Control.

Špičkovou verzi GT, která právě řízením všech kol disponuje, bije pod kapotou dvoulitrový turbodiesel se 175 k. Nepřišla o sportovní volant, hlavici řadicí páky, ani hliníkové pedály. Interiér je pokryt alcantarou. Auto jezdí na osmnáctipalcových kolech a na přání může mít kontrastní černou střechu a vnější zrcátka. 4Control lze však koupit se všemi turbodiesely 2,0 l a má jej i kupé s třílitrovým naftovým V6.

Novou Lagunu mohou zájemci objednávat v České republice od konce června, na GT si musí počkat až do poloviny července. Základní liftback 1.5 dCi 110 Expression přijde na 529.900 korun. Výbava obsahuje povinné ABS a ESP, dále osm airbagů (čelní, boční a hlavové vpředu i vzadu), centrální zamykání s keyless kartou, úchyty Isofix, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dešťové a světelné senzory, dvouose seřiditelný volant, tempomat, palubní počítač, přední elektrická okna, výškově stavitelné sedačky řidiče i spolujezdce, CD/MP3 autorádio Arkamys s Bluetooth a dvouzónovou klimatizaci. Takto vybavená Laguna ovšem jezdí pouze na šestnáctipalcových ocelových kolech.

Balíček R-Link přijde na 20.500 korun, vyšší stupeň Dynamique jej má v základu a přidává navíc litá kola, více chromu na karoserii, dvojitou koncovku výfuku, samočinnou parkovací brzdu a čidla vpředu i vzadu, elektrická zadní okna, respektive hands-free kartu pro vstup do vozidla. Převodovka EDC k motoru 1.5 dCi stojí značných 38.000 korun navíc. Nejlevnější dvoulitrový turbodiesel přijde nejméně na 614.900 Kč, stopadesátikoňová verze je o dalších 20.000 korun dražší. Za kombi zaplatíte vždy o 30.000 korun více než za liftback. Kupé s luxusní výbavou Initiale pak stojí nemalých 979.000 Kč.

Renault Laguna 2014– technické údaje a ceny
Motor1,5 dCi 1101,5 dCi 1102,0 dCi 1302,0 dCi 1502,0 dCi 1753,0 dCi V6 240
Převodovka6M6DS6M6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]146114611995199519952998
Válce/ventily4/24/24/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]81/400081/400096/4000110/4000127/3750177/3750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]240/1750240/1750320/2000340/2000360/2000450/1500
Max. rychlost [km/h]193193206210220242
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,912,910,59,59,87,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,24,34,54,55,77,1
Pohotovostní hmotnost [kg]131013491418141815001630
Cena Expression [Kč]529.900,-567.900,-----
Cena Dynamique [Kč]--614.900,-634.900,-692.900,--
Cena Initiale [Kč]-----979.900,-
Poznámka: Základní technické údaje i ceny platí pro liftbacky, v případě 3.0 dCi V6 jde o kupé

Aleš Dragoun
Diskuze (159)
Avatar - Ada je zase tady
20. 6. 2013 01:01
Re: tak tato laguna tej uz nepomoze nic, cim skor na nu zabu
Příště si kup auto a ne rendlíka. :-!
Avatar - Ada je zase tady
20. 6. 2013 01:00
Re: tak tato laguna tej uz nepomoze nic, cim skor na nu zabu
Jistě zkrachuje. O tom není sporu. Nemyslím si však, že to bude hned příští měsíc. :-!
19. 6. 2013 19:54
Re: SHRNUTÍ
>:-[]
19. 6. 2013 19:52
Re: UŽ TROUBĚJÍ...
Naprosto správně. Já taky akceptuji pouze obchodní partnery, kteří přijednou minimálně sanitkou [odkaz] nebo případně pohřebním vozem [odkaz]

Protože, co si budeme povídat, byznys musíme brát smrtelně vážně.
19. 6. 2013 19:51
Re: Laguna
Neuvěřitelné, co někdo dokáže zplodit. Aquaplaning obou kol přední nápravy bych si i uměl představit, ale "auto nezatočilo" tedy moc dobře ne. 60 není závratná rychlost. Pokud auto zatočilo a šlo do nedotáčivého smyku, přičemž ostatní ne, tak bych se díval na pneumatiky.