jezdit tak dlouho a tak moc v jednom autě, a eště ktomu ve fábii, to už zaslouží respekt, ale co, až to omrzí tak se tachometr stočí na 184 000 a šupne se to do Aček, tam se o to ještě poperou >:D .
Je mi jasny že se bude spousta lidí bránit proti tomu stáčení ale taková je doba, lidi si to dělají samy, všichni chcou aby auto mělo najeto co nejmíň a o auto co má víc jak dvěstě zájem nemají, rači si koupí stočenou mrtvolu než auto co je mechanicky v pořádku ale má 200 000 na hrbu. Znám to, když jsem prodával svůj Mercedes s 673 000Km tak každej volal, ikdyž to bylo u inzerátu napsáno a ptal se na km, říkám 673 000, a z telefono bylo jenom slyšet tututututut. Auto kopil člověk co věděl že to je takřka zajety a jezdí sním dodnes, auto má najeto k 800 000Km a jede jak zamlada.
Takže lidi nebojte se více kilometrů.
Tak doufám že se svou Fábií najedeš ještě alespoň jednou tolik.
Stočiť na 180? Á, naivný idealista >:D po "osle ohol se" to v áčkach upravia na nemenej romantickú hodnotu- 123 000 km ;-)
Ináč máš pravdu, ľudia sú enormne blbí a to z jednoduchého dôvodu. Pri nákupe jazdenky totiž veci neznalý človek považuje za najsmerodatnejší údaj práve počet najazdených kilometrov. Slovami bazárnikov- ľudia chcú byť klamaní. Keď im povieš, že tá dieselová oktávka má najazdených 300 000, tak utekajú ako zmyslov zbavení. Lebo milý pán v lacnom obleku z troch áčiek im tú istú oktáviu ponúkne so 120 000 a ešte pridá autorádio zdarma..
Tiež to ale treba brať z iného pohľadu. Tvoj príklad s mercedesom je síce pekný, ale dnešné autá už zďaleka nevydržia toľko čo kedysi. Na každej paranoi (aj tej nájazdovej) je niečo pravdy.
To je problem vycuranych bazaristov. Ked ludia chcu ceresne, tak bazarista nakupi lacno slivky druhej triedy a namaluje ich na cerveno.
Nie je problem to, nam chutia ceresne, problem je ten, ze ti * to zneuzivaju na svoje obohatenie.
Ak mam problem predat Oktavku s 300tkm, tak uz ju nabuduce z Rajchu tahat nebudem a budem vozit iba tie, co maju do 150tkm. Ale oni nie. Nakupia lacno, stocia a pridaju na cene. Toto je probem.
Tak to nevím jestli najedu ještě jednou tolik, ale dokud to bude držet a nebude se to sypat tak si ji nechám. Jezdím s ní hlavně služebně a píšu si cesták a jsem spokojenej. Náklady na opravy nízký a pokles hodnoty auta minimální, takže výhodnější auto už asi mít nebudu. Navíc jsem s ním jezdil od začátku a znám jeho celou historii. Stavu počítadla 366666 km jsem nepřikládal žádnou váhu a jenom jsem ho za jízdy vyfotil telefonem na pražském okruhu. To mě nenapadlo, že si toho někdo všimne. Ale díky.
čau[odkaz]
Mazdička je Supr auto jen škoda těch slabejch plechů co na ni dávali.Jinak 2.0i 16v je motor kterej najede 300 000Km a při zapnutí je stále tichej jako elektromotor.
poslední moje dvě auta jsem kupoval s 200tis a víc. vždy krásná cena (blbý český názor-moc kilometrů špatné auto, cena nízká) a naprosto bezproblémový provoz. První octavku mi ukradli s 370tis. km nedal jsem na ni dopustit. Asi jediné co je potřeba dodržovat dle mého názoru, je koupit auto se serviskou. potom je vcelku jedno kolik má nalítáno....
Škodovka, či německe vozy (s vyjimkou Opelu) najedou 400 tisic km a více zcela bez problémů. Není to nic nového, ani objevného. Prostě standardní kvalita.
Zajímavější by byla diskuse o tom, kolik procent rendlíků najezdilo stejný počet km >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Motory od Renaultu jako třeba 1.6e,1.8 8v ,2.0 8v,1,6 16v,1.9TD,1.9 dci,2.5dci...patří k nesmrtelným stejně tak jako staré motory od VW akorát Renault má tu výhodu že dělá kvalitní motory do dnes to se o VW a jejich věčně nepojízdných TSI a super rozbitných TDI-CR říct nedá.
Bejvávalo hochu. VW i Škodovka jdou za poslední roky kvalitou dolu a to komplet celý auto. Holt renomé po světě mají, tak je potřeba maximalizovat zisky i za tu cenu, že začnou vyrábět šmejdy. Podívej se např. jak mizerný plasty se teď používají v nových škodovkách. Všechno se loupe a vypadá jak když to má lupénku. To ve starých Fabkách a Oktávkách nebylo. Tam byly ještě používaný kvalitní plasty. Takže i po 300 000 kilometrech vypadá interiér většinou téměř netknutě.
když se nad tím zamyslíme tak třeba taková oktávka co má najeto za 5let -70tis.km a druhá oktávka co má za 5let najeto-200tis ta první ale třeba jen popojížděla ve městě=časté starty,semafory,krátké trasy... ta druhá jezdila Ostrava- Praha-Německo dlouhé trasy třeba i 200km,300km v kuse,na dálnicích nebývají vždy kolony,auto jede určitě plynuleji než ve měste .... ;-) která na tom asi bude líp,nebo na tom budou stejně :-|
Auto jede mozna plynuleji, ale taky trvale ve vyssich otackach na te dalnici, takze uplne jednoznacne rict co je kdy lepsi. Je jasne ze delsi trasy jsou lepsi nez hopsani po meste s castym startovanim, ale ma to i druhou stranku veci.
Jaké větší otáčky? Když jede TDI po dálnici tak točí malé otáčky, které motoru nijak neškodí. Kdežto skákání po městě, neustálé rozjezdy určitě škodí víc. Tuplovaně naftě.
Co to jsou "male" otacky? Takova oktavka toci pri 130 kolem 2700ot (dle stari a verze i o neco malo min), pri 150 kolem 3000ot., spocitej si jake otacky prumerne toci motor pri jizde po meste, jestli to porad drtis na 3000 to musi byt zajimava jizda, to bys porad musel jezdit max. na dvojku.
2700 jsou pro tebe velké otáčky motoru škodící? Navíc, když takhle motor pracuje konstantně po dlouhou dobu? Nezatěžuje se podvozek skákáním po kanálech a velkých dírách, jako ve městě (jasně, D1...). Neřadí se, převodovka je ok. Nejde primárně jen o otáčky. Jízdou ve městě opotřebováváš vše mnohem víc. Já bych teda mnohem raději auto s 250 tis.km po dálnicích než se 100 tis.km po městě.
Podvozek v puvodnim prispevku reseny nebyl vubec, slo o plynulost provozu. Jestli je 2700ot. motoru skodici je nesmyslna otazka, proti 2000ot. to vice skodici je, proti 3500ot. to je skodici mene...
Co se tyka posledni vety, me by hodne zajimalo JAK s tim po tech dalnicich jezdil 250tKm a ve kterem meste a jak najel tech 100tKm.
Vůbec si nepochopil, oč mi jde. Navíc já psal v obecné rovině a konkrétního vozu, jež je předmětem diskuze jsem se nedotkl.
Zkrátka. Auto, které se pohybuje převážně po dálnici (rozumným řidičem) je na tom vždy lépe i při větším kilometrovém náběhu, než vůz, který se pohybuje převážně ve městě. Tak to zkrátka je a poví ti to každý.
Ale pochopil, jen ty nechces chapat. Pisu ze zalezi i na tom jak se s tim po te dalnici jezdi - to se tyka samozrejme hlavne motoru a spol., napsat generalne ze vetsi najezd na dalnici je vzdy lepsi je proste nesmysl.
Tak samozřejmě... To je snad jasné, že když někdo lítá pořád 170, tak asi tomu autu nedělá dobře. Tohle beru jaksi automaticky ;-)
Cokoliv brát generálně, jak ty říkáš, je nesmysl. A to nejen u aut.
Nesmíme taky zapomenout, že motor auta jezdícího po městě má natočeno 2x více otáček a možná 4x více motohodin než motor auta jezdícího převážně po dálnici na 5 rs se stejným počtem najetých kilometrů.
Ja sem asi pred 10 lety najel z Nisanem maximou 3,0 6V pres 500 Tis.Km a to sem casto tahal tezkej prives,auto vubec nesetril a dalsich 500 tis.najede. Kdybych mel fobii tdi tak je po 100 Tis.Km po smrti. Jdete se z fobii tdi vycpat. >:-[]
Pořízení ojetiny je vždy tak nějak krok do neznáma. Rozhodně nemůžu souhlasit, že je blbý názor, když si někdo nechce koupit auto s 200 000 km na kontě. Já bych si to také již nekoupil. Tady je již potřeba počítat s opotřebením mechaniky a investicemi. Marné jsou to jenom stroje a opotřebovávají se. Jedno takové auto jsem koupil od rodičů a začíná se mi pěkně sypat. Je to taková věčná kasička. Nevěřím, že bude někdo prodávat auto, které jezdí a je v bezvadném stavu, ještě tak nějaký důchodce třeba ano. Dvě kilča je už, poměrně dost i když životnost motoru je vyšší. Bazary je třeba obcházet obloukem. Ale když si někdo takové auto koupí pak se s investicemi do oprav musí počítat. Nejvíce však záleží na celkovém technickém stavu daného kousku a jak se předchozí majitel o auto staral a jak jezdil. Po zkušenostech do budoucna beru jen nové a snad bez problémů.
Ja mam na tachometri napisanych 520 000km,a to bohvie kolko je to naozaj,ja si myslim ze to bude cez 700(BMW 528i,r.v.:1996)viem ze je s tym manipulovane a podla toho ako som menil ND tak odhadujem tych 750000km,musim napisat recenziu ked bude na to cas.
A tieto "uzasne" kilometre najazdil u nas vo firme kazdy passat,mali sme ich 4,sice bolo uz vacsinov poznat dost vyrazne opotrebenie vzdy sa este neakemu mlademu chalanovy predali.
Ja kupoval 10letou Primeru se 196tkm, dnes ma lehce pres 230 tkm. Uz pri koupi bylo jasne, ze ma nalitano minimalne 2krat tolik, ale byla v mechanicky docela dobrem stavu po nekolika nedavnych opravach (opravena klima, vymenena ramena,...), takze jsem ji vzal. Plan byl nechat si ji tak 4-5 let na cca 30 tkm, coz auto splnilo bez potizi. Ted uz se ale poohlizim po necem trochu novejsim, a protoze chci, aby to vydrzelo trochu dele, asi budu stav a kilometry studovat trochu dukladneji. Kazdopadne gratuluji ke 370 tisicum ve Fabii.
nazdar, nemám o tom žiaden dôkaz, ani blbú fotku, fotím všetko možné ale toto som akosik nezdokumentoval :o(( ale napíšem aspoň o tom, mám staršiu ameriku (teraz 24r.), ktorú som dal komplet do laku keď mala 20r. no a dosť som sa skamarátil s chlapmi, ktorí mi to auto lakovali, tak som občas za nimi zašiel ako sa im darí, a raz taká haluz, došiel som a hneď ma vítali s tým, že majú v dielni niečo veľmi zaujímavé a určite sa mi to bude páčiť. No tak som to išiel kuk, kukám po dielni a nejaké vw caddy otrasnej citronovej farby, ešte niečo, neviem a stará 124 facelift, ten model, ktorý už mal plasty na spodnej časti dverí. Tak hovorím, že čo také zaujímavé tu máte, ja že však nejakú ameriku, čo iné, a že nie, že nech si dobre kuknem ten mercedes, no tak som kukal kukal, klasika, pekný kúsok, zodpovedal svojim rokom jednoducho, bol taký bordovo vínový [odkaz] asi ako toto, cca ... no tak som kukal snoril a nič, proste už som sa musel spýtať, čo je na ňom také zaujímavé, tak mi povedali, nech si kuknem tachometer, no kukol som, a moja reakcia sa asi nezhodovala s tým, čo čakali, bo kukám, že hm 124 s 95 800 km, (inak to som zaokrúhlil cca) a že nie 95 čo si slepí mi vraví jeden, že ešte raz si to kuk, to som ešte medzi tým povedal, že heh, haluz ako málo to má :oD, a potom kukám, že 958 654 napr. ty vole a už bolo ticho :oD dokonca to bol taxík, teraz fakt neviem, ktorý motor, ale bol to diesel asi 300 TD, že nezmar, maximálny :o))
já měl 190ku dvoukilo naftu s 670 000 sem ho pustil do světa, teď má 800 000 a jezdí dál, ale to už sem psal navrchu, mercedes je držák :-)
Satan na druhou >:D >:D [odkaz]
strejda měl "piáno" s atmosférickou 5válcovou naftou. Auto už dojezdilo, ale motor si nechal, že ho použije do zahradního traktúrku, protože je prý nesmrtelný :yes: