Morgan: O tříkolku za 676 tisíc korun je zájem, další nový model na cestě

Morgan: O tříkolku za 676 tisíc korun je zájem, další nový model na cestě

 
 

Morgan se letos po více než šedesáti letech vrátil k tříkolkám. V Ženevě představená novinka navíc vypadá stejně jako ty klasické. A zákazníci ji chtějí.

Ještě na jaře se spekulovalo o tom, zda se tříkolový Morgan bude vůbec vyrábět. Jenže, zákazníci byli nadšeni klasickým vzhledem a moderní technikou, takže je vše jasné. A už jsou známé i ceny. Tříkolka pořád svým tvarem připomíná náboj. V Malvern Link zkrátka tradice ctí.

Moment, moderní technika? Jistě. Vpředu sice trůní klasický vidlicový dvouválec, ale se vstřikováním paliva. Všichni ví, že pochází z Milwaukee a měl by tedy nést značku Harley-Davidson. Jenže, slavný výrobce motocyklů nechtěl s projektem mít nic společného, a tak se jej ujal známý ladič S & S. Výsledkem je 85 kW (115 k), které přenáší pětistupňová převodovka od Mazdy pomocí klínového řemenu na zakryté zadní kolo. Z každého válce vychází jeden výfuk.

Základem je trubkový rám z hliníkové slitiny, který je leckde vystaven na odiv. Uvnitř je místo jen pro dva, jak velí tradice, ale na rozdíl od originálu se řidič a spolujezdec mohou (nebo spíše musí) připoutat bezpečnostními pásy. Kdyby došlo k nejhoršímu, za hlavami mají ochranné oblouky, ty by jim mohli jejich pradědečkové rovněž závidět. Novinka bude zřejmě také o něco pohodlnější. Je homologována v Británii, na starém kontinentu i v USA, takže ani Češi nemusí truchlit, že budou mít smůlu, volant na špatné straně je také k dispozici. Po té správné přece jezdí Britové, ne?

Základní cena v Británii činí 25.000 liber (přes 676 tisíc Kč). Ovšem bez daně. K dispozici je dále řada příplatkových prvků, jako leštěný motor, nerezové koncovky výfuků, světlomety a zmíněné ochranné oblouky, celokožený interiér, různé laky karoserie a polepy. Loga jsou inspirována americkou armádou, nebo britským letectvem, nechybí ani žraločí nos. Jiný může dát přednost závodním číslům a pruhům, kapotě se šachovnicovou vlajkou, či křídlům Morganu z jeho emblému. Vlastenci pak svou tříkolku jistě obléknou do barev britské vlajky.

Na ďábelskou akceleraci klasické Moggie vzpomíná s nadšením i takový Stirling Moss a nevíme, proč bychom tomu u moderní reinkarnace mělo být jinak. Hodil by se slogan Radost z jízdy, ale ten bohužel už používá jiná automobilka. V tomto případě určitě dostává úplně jinou dimenzi.

Je ovšem dostatečně známo, že mnichovský výrobce s roztočenou vrtulí ve znaku s Morganem úspěšně spolupracuje. Ať už se jedná o motory pro kupé Aero 8, či pro v současnosti vyvíjený model EvaGT, který bude postaven rovněž z hliníku a pod kapotou by měl mít dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec třílitrového objemu.

Morgan.auto.cz: všechny informace o vozech značky Morgan na auto.cz

Video

Fotogalerie: Morgan na autosalonu v Ženevě 2011
 

Spolupracujeme s Tipcars.com
 









Doporučujeme
Koncepty Renault: Studie a vize v proudu času Koncepty vozů Renault: Studie a vize v čase

Renault má ve své historii velké množství zajímavých studií.

10 nejzajímavějších vozů střední třídy 10 nejlepších vozů střední třídy

Střední třída bývá vnímána jako segment výhradně klasických aut.

 




Autoslevy


Morgan 3 Wheeler: Videotest Fifth Gearu Morgan 3 Wheeler: Videotest Fifth Gearu

Jaká je tříkolová víkendová hračka od Morganu podle…

Video: Jay Leno vs. Morgan 3 Wheeler Video: Jay Leno vs. Morgan 3 Wheeler

S 3 Wheelerem dostanete méně pokut za rychlost, tvrdí Jay…

 

Související články
Ženeva živě: Morgan Electric Plus E má pod kapotou jen baterky Ženeva živě: Morgan Electric Plus E má pod kapotou jen baterky

Morgan Electric Plus E je sice na první pohled klasickým…

Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

Morgan si přichystal do Ženevy návrat famózního osmiválce…

 




 
Ford Focus: První jízdní dojmy

Ford Focus: První jízdní dojmy

Dnes 09:59

Výrazně modernizovaný Ford Focus se sice ukázal již na ženevském autosalonu, první jízdu jsme však absolvovali až nyní v okolí španělské Málagy. Prim hrají nové motory a pokrokový multimediální systém.




Blesk.cz

Vyražte do přírody a... rozhlédněte se z rozhleden!

Vyražte do přírody a... rozhlédněte se z rozhleden!

Rádi se díváme. Fascinují nás dálky, okolí a vůbec nadhled z výšky – jak jinak si vysvětit, že v Česku je…

Elišku nesl mrtvou v náručí! Tři kilometry od místa, kde ji zabil

Elišku nesl mrtvou v náručí! Tři kilometry od místa,…

I když už Roman K. (25) obviněný z vraždy Elišky (†9) sedí ve vazbě, policisté dál pátrají po svědcích, kteří…

 

iSport.cz

Výhra nad Nizozemskem posunula Česko o 7 míst v žebříčku

Výhra nad Nizozemskem posunula Česko o 7 míst v žebříčku

Čeští fotbalisté se v novém vydání žebříčku FIFA posunuli o sedm míst na 28. pozici. Pomohlo jim k tomu…

Hráče Edmontonu učí jezdit olympijský šampion v krasobruslení

Hráče Edmontonu učí jezdit olympijský šampion v…

Asi nebude své svěřence mučit, aby se naučili trojitý salchow nebo skákali odpíchnutý rittberger. Nicméně bývalý…

 

Reflex.cz

Islámští bojovníci chtějí zavraždit papeže, varuje irácký vyslanec Vatikán

Islámští bojovníci chtějí zavraždit papeže, varuje…

Podle informací britského deníku Telegraph mají islámští radikálové v hledáčku svých zbraní hlavu katolické…

Roztančený semafor: Lidem v Lisabonu se na zelenou čeká příjemněji

Roztančený semafor: Lidem v Lisabonu se na zelenou…

Čekání je otravné, to na semaforech obzvlášť. A je jedno, jestli jste chodec nebo řidič. Nebaví to nikoho z nás.…