Morgan Threewheeler: Tříkolka je zpátky
Původní Morgan Threewheler vznikl mezi lety 1909 a 1953 ve více než 30.000 exemplářích, čímž se stal jedním z nejúspěšnějších odlehčených aut své doby. Pod jednoduchým designem tříkolky se podepsal zakladatel značky, Harry Morgan, známý též podle iniciál HFS. Vůz byl vyráběn nejen v továrně v anglickém Malvernu, ale také v licenci ve Francii. Auto bylo úspěšné i na závodních tratích, vyhrálo Grand Prix Francie v roce 1913, okruh v Brooklands objelo s průměrnou rychlostí přesahující 160 km/h. Stirling Moss o svém autě prohlásil, že je to „perfektní magnet na ženské“ .
Vedení Morganu tvrdí, že přestože se doba od roku 1909 změnila, znovuuvedení Threewheeleru na trh je správná volba. Budoucí automobily totiž budou muset zatěžovat životní prostředí méně než ty současné, , což díky své jednoduchosti Threewheleer dokonale splňuje.
Tříkolový Morgan bude vybaven nejnovějším dvouválcem Harley Davidson o objemu 1800 cm3. Motor s označením „ječící orel“ produkuje 73 kW (100 koní), což díky muší váze 500 kg umožní novodobé tříkolce zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 s a jet až 185 km/h. Morgan použil pětistupňovou manuální převodovku z Mazdy 5.
Základem tříkolky je hliníkový rám. Karoserie má tvar kulky, nejen kvůli lepší aerodynamice, ale také proto, že spolu s dvěma oddělenými větrnými štítky lépe ochrání dvojici pasažérů před nepřízní počasí. Přední část s dvojicí kulatých světlometů se inspiruje u předchozí generace, je však celkově kulatější.
Profilu dominují matně černé výfuky z každé strany. Za kokpitem se rýsují dva robustní ochranné oblouky pro případ převrácení. Spartánský interiér evokuje staré letouny a má navodit pocit létání. Použité materiály kombinují kůži a hliník.
Podle Morganu pasažéři při jízdě s Threewheelerem zažijí pocit svobody a spojení se silnicí tak, jako u předchozí generace. Automobil bude vyráběn na přání, zákazníci budou moci vybírat mezi 8 odstíny karoserie.
Zvláštností je, že Morgan Threewheleer je homologován jako motocykl.