Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mostecký duel: Fulín vyzval Štajfa, aneb okruhový leon vs. rallyeová fabia

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)

Mostecký autodrom hostil zajímavý souboj. Proti sobě se postavila dvojice nabízející to nejlepší z koncernu VW Group.

Čeští závodní jezdci Petr Fulín a Vojtěch Štajf opět vyrazili na Autodrom Most, aby porovnali svoje jezdecké umění a svoje vozy. Jestliže v minulosti osedlali osobní auta, tentokrát došlo na duel závodních speciálů, aby naplno využili potenciál svůj i své techniky.

To znamená, že okruhový jezdec Petr Fulín závodící za tým Křenek Motorsport osedlal svůj Seat Leon TCR, zatímco rallyeový specialista Vojtěch Štajf ze stáje Racing 21 Rally Team usedl za volant své Škody Fabia R5.

Na silnicích to sice nejsou přímí soupeři, závodní nasazení ale zásadní rozdíly maže, což znamená, že se jedná o hodně zajímavý souboj. Fabia R5 je 3.994 mm speciál vážící minimálně 1.230 kilogramů, pod jehož kapotou pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1.620 cm3. Ten je naladěn na 205 kW a 420 N.m, přičemž tato síla je prostřednictvím pětistupňové sekvenční převodovky posílána na všechna čtyři kola.

Naopak 4.363 mm dlouhý Leon TCR sází na čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 241 kW a točivém momentu 410 N.m, který pohání přední kola. Převodovka je šestistupňová, na výběr je dvouspojková nebo sekvenční.

Jak tento duel toho nejlepšího z koncernu VW Group a toho nejlepšího z české závodní scény dopadl, se na auto.cz dozvíte už v neděli 23. října v 19:00. Zatím nám v diskuzi prozraďte, kdo je váš favorit, Leon TCR, nebo Fabia R5?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
20. 10. 2016 12:13
Re: Štajf versus Fulín
No kdyby ta okreska měla šířku 15 metrů, měla stejně kvalitní povrch asfaltu jako je v Mostě, měla minimální stoupání/klesání a velké poloměry zatáček tak asi ne. Jenom marně vzpomínám, kde takovou okresku u nás hledat.

V evropských zemích se jezdí rychlostní zkoušky na okreskách typických pro D, CZ, PL, UK nebo jiné země a auta s jednou poháněnou nápravou tam nemají sebemenší šanci na čtyřkolky, viz to co napsal mezek, Pech má 500 hp (nebo víc, nevím jak má to GT3 naladěné) a proti R5 si ani neškrtne ani na té okresce s nejkrásnějším a nejrovnějším asfaltem.
20. 10. 2016 11:34
Re: Dopadne to stejně
Seat už to jako PR propaguje, takže předpokládám, že asi nebude "lákat" fanoušky aby na závěr řekli, že Leon prohrál :-)
20. 10. 2016 11:11
Re: Štajf versus Fulín
Ani dobrý asfalt a "rychlá" RZeta nemusí být zárukou, že okruhový speciál bude rychlejší. Stačí se podívat na Vaška Pecha s jeho Porsche....
Pokud se výkon motoru nedokáže perfektně převést na asfalt, ztrácí se.
Avatar - wakantanka
20. 10. 2016 11:11
Re: Dopadne to stejně
Bude to také isté PR divadlo ako tá reklama na RB, kde POLO WRC kdesi vo Fínsku naháňa Kamaz Dakar. V lepšom prípade po veľkom boji prídu do cieľa rovnako, aby nebol víťaz ani porazený.
20. 10. 2016 10:27
Vysledok
Vysledok je jasny, Seat vyhra s drvivou prevahou, ak to teda nebude marketingova sou. Okruhove auto s vyssim vykonom a lepsie poskladanou prevodovkou (na okruh) je v domacom prostredi neporazitelne. Mozno keby miesto tej fabie boli starsie 2 litrove WRC bez restriktoru, tak by to bolo napinave :-!