Motor 1,6 e-HDI: Nově i pro Peugeoty 3008, 5008 a Partner Tepee
Od července 2011 je nabízen motor 1,6 e-HDI v dalších modelech značky Peugeot. Poprvé objevil v Peugeotu 508, po faceliftované 308 bude nově dostupný i pro modely 3008, 5008 a Partner Tepee.
V Peugeotech 3008 a 5008 bude mít vznětová šestnáctistovka e-HDI výkon 82 kW. Peugeot Partner Tepee dostane slabší verzi s 68 kW, kterou je už možné například objednat pro Citroën C3.
Dieselová šestnáctistovka je doplněna systémem stop-start. Podstatou systému je startér-alternátor s obousměrným chodem. Jedná se o druhou generaci zařízení Valeo i-StARS o výkonu 2,2 kW, která má proti předchůdci o 70 % větší točivý moment (53 Nm). Výsledkem je rychlý restart motoru během 400 ms.
Vypnutí motoru je v kombinaci s automatem možné do rychlosti 8 km/h, Eco ukazatel pak ukazuje, jak dlouho byl agregát během jedné jízdy vypnutý.
V Peugeotech 3008, 5008 a Partner Tepee bude 1,6 e-HDI výhradně kombinována se samočinnou převodovkou 2-Tronic. V Peugeotu 308 je možné tuto jednotku kombinovat i s šestistupňovým manuálem.
Peugeot tvrdí, že tento motor spotřebuje v městském provozu až o 15 % paliva méně než stejně silná vznětová 1,6 HDI s automatem 2-Tronic. Právě tuto verzi 1,6 e-HDI v modelech 3008 a 5008 nahradí. Jednotka 1,6 HDI s šestistupňovou manuální převodovkou (ale bez systému stop-start) v nabídce pro tyto Peugeoty zůstane i nadále.
V Partneru Tepee je řadicí páka nahrazena otočným ovladačem zakomponovaným do palubní desky a páčkami pod volantem. Středová konzole, na které je jinak umístěna řadicí páka, v tomto voze chybí, což přispívá k většímu prostoru pro cestující na předních sedadlech.
Partner Tepee e-HDi dostal dále uzávěr sání vzduchu v přední masce, deflektory pod podvozkem, křídlo na zadním víku a úsporné pneumatiky s nízkým valivým odporem. Tyto prvky mají snižovat aerodynamický odpor vozu.
Mikrohybridní verze pro tyto Peugeoty bude na český trh uvedena během letošního července. Motor bude dostupný pouze pro stupeň výbavy Premium.
Partner Tepee je v tomto provedení vybaven dvěma airbagy, předními mlhovkami, palubním počítačem, elektricky ovládanými předními okny, elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a manuální klimatizací. 3008 a 5008 mají šest airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci a přidávají tempomat.
Peugeot - nové modely s motorem 1,6 e-HDI | |||
Model | Partner TePee | 5008 | 3008 |
Motor | 1,6 e-HDI | 1,6 e-HDI | 1,6 e-HDI |
Převodovka | 2-Tronic | 2-Tronic | 2-Tronic |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1560 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 68/4000 | 82/3600 | 82/3600 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 230/1750 | 270/1750 | 270/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 161 | 183 | 183 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,3 | 13,2 | 12,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,1 | 4,7 |
Cena Premium [Kč] | 404.900,- | 547.900,- | 552.900,- |