Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor 1,6 e-HDI: Nově i pro Peugeoty 3008, 5008 a Partner Tepee

David Bureš
Diskuze (5)
Motor 1,6 e-HDI bude mít v Peugeotu 3008 a 5008 výkon 82 kW, pro Partner Tepee bude nabízena slabší verze s 68 kW.

Od července 2011 je nabízen motor 1,6 e-HDI v dalších modelech značky Peugeot. Poprvé objevil v Peugeotu 508, po faceliftované 308 bude nově dostupný i pro modely 3008, 5008 a Partner Tepee.

V Peugeotech 3008 a 5008 bude mít vznětová šestnáctistovka e-HDI výkon 82 kW. Peugeot Partner Tepee dostane slabší verzi s 68 kW, kterou je už možné například objednat pro Citroën C3.

Dieselová šestnáctistovka je doplněna systémem stop-start. Podstatou systému je startér-alternátor s obousměrným chodem. Jedná se o druhou generaci zařízení Valeo i-StARS o výkonu 2,2 kW, která má proti předchůdci o 70 % větší točivý moment (53 Nm). Výsledkem je rychlý restart motoru během 400 ms.

Vypnutí motoru je v kombinaci s automatem možné do rychlosti 8 km/h, Eco ukazatel pak ukazuje, jak dlouho byl agregát během jedné jízdy vypnutý.

V Peugeotech 3008, 5008 a Partner Tepee bude 1,6 e-HDI výhradně kombinována se samočinnou převodovkou 2-Tronic. V Peugeotu 308 je možné tuto jednotku kombinovat i s šestistupňovým manuálem.

Peugeot tvrdí, že tento motor spotřebuje v městském provozu až o 15 % paliva méně než stejně silná vznětová 1,6 HDI s automatem 2-Tronic. Právě tuto verzi 1,6 e-HDI v modelech 3008 a 5008 nahradí. Jednotka 1,6 HDI s šestistupňovou manuální převodovkou (ale bez systému stop-start) v nabídce pro tyto Peugeoty zůstane i nadále.

V Partneru Tepee je řadicí páka nahrazena otočným ovladačem zakomponovaným do palubní desky a páčkami pod volantem. Středová konzole, na které je jinak umístěna řadicí páka, v tomto voze chybí, což přispívá k většímu prostoru pro cestující na předních sedadlech.

Partner Tepee e-HDi dostal dále uzávěr sání vzduchu v přední masce, deflektory pod podvozkem, křídlo na zadním víku a úsporné pneumatiky s nízkým valivým odporem. Tyto prvky mají snižovat aerodynamický odpor vozu.

Mikrohybridní verze pro tyto Peugeoty bude na český trh uvedena během letošního července. Motor bude dostupný pouze pro stupeň výbavy Premium.

Partner Tepee je v tomto provedení vybaven dvěma airbagy, předními mlhovkami, palubním počítačem, elektricky ovládanými předními okny, elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a manuální klimatizací. 3008 a 5008 mají šest airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci a přidávají tempomat.

Peugeot - nové modely s motorem 1,6 e-HDI
ModelPartner TePee50083008
Motor1,6 e-HDI1,6 e-HDI1,6 e-HDI
Převodovka2-Tronic2-Tronic2-Tronic
Zdvihový objem [cm3]156015601560
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]68/400082/360082/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1750270/1750270/1750
Max. rychlost [km/h]161183183
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,313,212,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,14,7
Cena Premium [Kč]404.900,-547.900,-552.900,-

David Bureš
Diskuze (5)
12. 7. 2011 14:04
Re: Ach jo...
Ahahho, nebodaj si si nacal so Chantal Poullain. Co na to Bolek?
12. 7. 2011 13:27
Re: Ach jo...
Ak by to bolo s tou prevodovlou take zle, tak si ju nikto nekupuje. Evidentne o to zakaznici maju zaujem
12. 7. 2011 12:02
Re: Ach jo...
Proč lidé z rozvojové země mají stále tendenci urážet zbytek světa?Komplex?Většina čobolek na své auto ani nemá,takže bych neřešíl,v čem jezdí ženy ve F,nebo je to moc náročné pochopit? :-!
12. 7. 2011 11:05
Re: Ach jo...
Pretoze bezny francuzsky vodic zenskeho pohlavia je LAMA.
12. 7. 2011 08:38
Ach jo...
Proč PSA všude cpe ten svůj poloautomat, stojí za prd :-( Raději 6st manuál, který už je uživatelsky příjemný + start-stop ;-)