Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Motor Alfa Romeo Twin Spark 16V: Jízdně nejlepší čtyřválec pohřbily jeho vrtochy

„Twin Spark“ znamená u Alfy Romeo motor se dvěma svíčkami na válec. Proč na tento kdysi rozšířený a úžasně jezdící motor dnes moc často nenarazíte?
Zpět na článek
29. 11. 2018 19:23
29. 11. 2018 19:47
29. 11. 2018 20:02
29. 11. 2018 21:09
30. 11. 2018 12:23
29. 11. 2018 21:58
30. 11. 2018 07:34
30. 11. 2018 12:25
1. 12. 2018 22:55
30. 11. 2018 07:17
30. 11. 2018 02:00
3. 12. 2018 17:58
30. 11. 2018 09:52
Avatar - Avanti
29. 11. 2018 19:23
1.4
"Pouze kubatury 1.4 a slabší verze šestnáctistovky s výkonem 77 kW nepoužívaly proměnné časování sací strany rozvodu."

To nie je pravda, moja 1.4 16V 76 kW mala a má taktiež variátor.
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2018 19:47
Motory t.s
Dobře, motory co se týče spolehlivosti nebyly nejlepší, ale většinu těchto motorů nezávislý jejich chyby, ale zacházení majitelů, každý motor totiž se správnou údržbou je spolehlivý :-)
Rozbalit vlákno
9
29. 11. 2018 20:02
Re: Motory t.s
Přesně, 2. gen T.S. stačí hned od počátku příliš nevytáčet za studena a používat Selenii Racing (není nijak zvlášť drahá, když ji člověk šikovně koupí) a nejpozději po 10 000 km ji měnit. A samozřejmě včas dělat rozvody. Ano, je to servisně hodně náročný motor, ale to svezení za to stojí (zejména u verze EU2, trojka je na tom citelně hůře, a to i spotřebou. :-!
29. 11. 2018 21:09
Re: Motory t.s
Jednou nějaký fanda vysvětloval, že Wankel z Mazdy RX je velmi spolehlivý motor, za předpokladu, že:
...
...
...
...
a následovalo půl stránky výčtu, co se smi, co se nesmí a co se musí:)
Připadal jsem si méněcenný, když v tom mojem tehdejším stačilo jednou za 15 tisíc vyměnit olej:)
30. 11. 2018 12:23
Re: Motory t.s
Ano jednou za 15 tisíc vyměni olej a dát ho tak kvalitní jak tvůj motor vyžaduje (stejně jako u Alfy) a taky ho netočit když je studený (stejně jako u Alfy). Rozvody se musí taky dělat u drtivé většiny motorů. Takže nemusíš být vyloženě fanda, ale ke každýmu motoru se musíš chovat trochu ohleduplně.
29. 11. 2018 21:58
Re: Motory t.s
Sú motory tak zmršené, že ani super starostlivosť nepomôže. Napr. z novších 1,6THP, 1,2TCe, 1,4 TSI kompresor.
Avatar - Đawson
30. 11. 2018 07:34
Re: Motory t.s
O te 1.4 turbo kompresor mi vyprávěj... Kamarad si ji koupil v rs od prvniho majitele, auto nemá ani 100tis km. A mesic cisteho casu navickrat stoji v servise, to je porad neco, ted jel z prace a z niceho nic jede na tri, jestli to nebude civka, asi to vzteky hodí ze skály >:D ale jinak to jede jak prase
30. 11. 2018 12:25
Re: Motory t.s
Můžete mi někdo z vás popsat co za závady postihuje to 1,4 TSI? Plánoval jsem si koupit Golf 5 právě s tímhle motorem buď 103 nebo 125 kW. Díky za info.
1. 12. 2018 22:55
Re: Motory t.s
1.4 TSI bez kompresoru je docela v pohodě, myslim že ty verze co jsi teď vypsal jsou bez kompresoru, ale nejsem si jistej. 1.4 TSI Twincharger kombinující kompresor a turbo se prodávala jenom se 132 kW, ale říkám, nejsem si jistej v kolika verzích byl i ten kompresor. Jinak ten twincharger má dost problémy s klepáním, protože nebyly použity kované písty, klepání myslim většinou způsobuje vyšší komprese a dá se to eliminovat těmi kovanými písty. Jinak 1.4 tsi bez kompresoru je docela doporučitelnej pohon. :-)
3. 12. 2018 10:02
Re: Motory t.s
Právě že nejsou. Jediný bez kompresoru je 90 kW verze 103 a 125 je twincharger. 132 kW je podle mě ta samá motorizace jen víc naladěná. Pochybuju, že VW pro 132 kW variantu stavěl extra motor. O těch kovaných pístech jsem slyšel, ale nevím jestli to není zase nějaká hospodská povídačka, která se stala na pár prvních prototypových kusech. Pokud vím tak se ty písty občas propálily ne že to klepalo, ale neznám nikoho kdo by tuhle motorizaci jezdil. Zejména tu 125 kW variantu, která musí jezdit jako kule.
30. 11. 2018 07:17
Re: Motory t.s
Ten poslední řádek je naprostej nesmysl. Vím z vlastní zkušenosti. Některý nepovedený motory nezachrání naprosto nic.
29. 11. 2018 22:54
2.0 Twin Spark 114 kW
"Ojetou Alfu Romeo 156 s tímto motorem bych si v životě nekoupil", říkal jsem, než mi jedna skončila v garáži. :-) Shodou náhod jsem narazil na kus od Alfisty, koupený nový v ČR a ve stavu, který už i na celoevropské poměry je velkou vzácností - i vzhledem k ceně odpovídající hodně ojeté Fabii HTP nešlo nekoupit.

Nádherný zvuk, díky vyřazovacím hřídelům až šestiválcový chod od volnoběhu na libovolnou rychlost, nekonečně dlouhá a uspokující cesta otáčkoměrem k metě 7000 ot., rychlé reakce a ve výsledku také ještě slušná spotřeba kolem 9 litrů. Dnes už je Alfa v jiných rukou, ke služebnímu autu ji nedávalo smysl dál vlastnit, ale byla to nádherná roční zkušenost... Dnešní turbomotory (např. 1.4 TSI 110 kw) jsou dynamicky dál, ale to vám je v tu chvíli upřímně jedno, motor s duší je motor s duší :-)

Btw. nabízel jsem redakci auto k testu, škoda že nebyl zájem, článek by to hezky doplnilo.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
29. 11. 2018 23:24
Re: 2.0 Twin Spark 114 kW
Byl to úžasný motor pokud jel, ale ani nadměrná starostlivost k životnosti nepomohla. To si jen nalhává bazalka klub. Naše Alfa díky motoru shořela i se Selenií.
1. 12. 2018 00:49
Re: 2.0 Twin Spark 114 kW
Nepovídej, můj kámoš se 156 2.0 T.S. najel s původním motorem díky pečlivé údržbě a ohleduplné jízdě před zahřátím bez větších problémů 260 000 km a pokud by mu totálně neshnila kastle, tak s ní asi jezdí dodnes! :-)
Avatar -
3. 12. 2018 17:50
Re: 2.0 Twin Spark 114 kW
260 000 km není moc, hromady těch aut mají najeto kolem 500 000 km. Stačí se jen podívat do inzerce do Itálie nebo Francie. Ostatně i v CZ se kusy s 350 000 km vyskytují. A olej stačí "obyčejná" Selenia 20k po 15–20 000 km. V tom to nikdy nebylo.

Celý ten humbuk kolem TwinSparků spustily značkové servisy v Germánii (tedy i u nás), které do nich cpaly "lehkoběžné" oleje (Aral Elastic). Motor ho sežral a majitel se v servisu nikdy nedověděl, že přijel s 2 l náplně, protože snímač hladiny oleje na to kašlal úplně stejně, jako mechanik, který prostě vypustí olej a neřeší. Takto si to majitel zopakoval 2-3x a bylo po motoru. Dneska je to celkem bezrizikový nákup, pokud má TwinSpark najeto přes 150 000 km, vydrží většinou dalších 250 000 km bez problémů (protože Ko nebude motor, ale podvozek, brzdy a motormanagement). Kritických bylo prvních 100 000 km v "péči" značkového servisu. Kdo do značkového servisu nikdy nepáchnul, neměl problém.
30. 11. 2018 02:00
Motory TS
u těchto motorů může za chyby a selhání přímo FIAT důvod je jasný cena komponent těchto motorů .. hlavní a ojniční ložiska z hliníkového kompozitu kvůli ceně sady při montáži jedná se o nejhorší ložiska .. výrobce china industry kompletní sada pro jeden motor byla cca 56 kč ( ojniční a hlavní )kvůli celkové produkci 2 250 000 kusů motoru TS

Další problém výrobce ojnic AE absolutně nedokončené a mnohdy nepřekontrolované ojnice na kvalitu a hmotnost pro set 4 kusů pro jeden motor , chybná šířka spodních ojničních ok bez pomocného opěru axiální házivosti a kmitů

Písty a pístní kroužky opět produkce AE pouze pisty , pístní kroužky měkká ocel bez povrchových úprav např 1 kroužek nemá tvrdochrom na stykové ploše

stírací - kroužek z absolutně nekalitelné oceli v důsledku mění ovalitu válce
olejový kroužek - extrémně vadná konstrukce po 10tis km kroužek přestane mít svou mazací funkci

písty - povlak z grafitu , rozdíly mezi písty v hmotnosti i 15gramů ,
pouzdra pístního čepu CPAM kompozit postupem času mění osu ojnice z 0 na až 3mm
většinou příčina lomu ojnic

hlava motoru a mazaní
vadný úhel a směr otačení sací vačkové hřídele , hydraulické vymezení vůle bez kaleni a povrchové úpravy materiál je stejný jako u vačkové hřídele

honování bloku - špatná kvalita hloubka i drsnost typické provedení pro velkou produkci kde se na kvalitu absolutně nebere zřetel

těsnění hlavy motoru nejlevnější výrobce oem plech + kroužky a těsnící papír - oxidace a tlaky jsou příčinou selhání

variátor fáze sání - skvělá myšlenka otáčení stupně vačky při použití axiálního posuvu
problém TD je v vymezení vůle přímo variátoru

a nakonec systém mazání výkon pump při volnoběhu je oproti TS motoru z alfy 75 o 5 barů nižší

Vlastním 3 alfy romeo 1x 146 boxer , 2x 156 selespeed
motor boxer prochází kompletní změnou konstrukce to platí i pro 2 motory 2,0 TS

můžu osobně říci že vše v každém motoru má jasně danou výrobní cenu a kvalitu a min čas pro výrobu nebo složení jinak by nebyl zisk a to platí pro všechna vozidla na všech silnicích
Rozbalit vlákno
1
Avatar -
3. 12. 2018 17:58
Re: Motory TS
No jo, ale my tu řešíme originál motory, a ne zákaznické sestavy z aftermarketu Elitu.
30. 11. 2018 08:24
Zlatý elektroauta
Co všechno se může vystdat: písty, svíčky, civky, ojnice, kladky, rozvody, vyvažovací hřídele,
olejové čerpadlo, háky, lana, závory...... Tohle když člověk čte, tak má chuť si koupit Teslu.

Není vubec pochyb o tom, že v horizontu pár let tahle archaická technika z běžných aut úplně zmizí a se spalovacím motorem zustane jen Porsche, Ferrari a pár dalších značek pro nadšence, podobně, jako Quartz vyhnal z běžných hodinek natahovací strojky....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
30. 11. 2018 08:28
Re: Zlatý elektroauta
Jak že si vede Tesla ve spolehlivosti?
Avatar - speedfred
30. 11. 2018 09:03
Re: Zlatý elektroauta
Neviem ako vedie Tesla v rebríčku ale kolega vyššie asi myslel že spaľovací motor je dalšia vec čo sa s€re. Elektro,podvozok atď,atď sa môžu pokaziť u oboch typoch áut.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 11. 2018 09:17
Re: Zlatý elektroauta
Já už jsem viděl x-krát i pokažený trolejbus. ;-)
Avatar - 3_diamanty
30. 11. 2018 08:35
Re: Zlatý elektroauta
za mna budu najviac rozsirene hybridy... proste budes mat tam nejaky nevytuneny spolahlivy a relativne jednoduchy spalovak plus elekromotor ...

som ale tiez toho nazoru ze klasicke spalovaky casom ostanu asi len v par vozoch ( zrejme nejake pracovne terenaky a pod ) a zbytok uz budu hybridy a to aj v sportovych vozoch ... nejde to hned ale je jasne ze hybridy su pomaly ale isto uz jasna volba ... taka nova corolla tak tu by som bral v hybride hned ... dokonale auto na kazdy den :yes:
30. 11. 2018 08:51
Re: Zlatý elektroauta
Zatím se to těm elektroautům za těch cca 130 let moc nepodařilo.
30. 11. 2018 09:52
EL automobily
Tesla podle mě má nejlepší verzi elektromotoru jeho konstrukce je unikátní ale nevýhodou je 6300 tužkových baterii a řídící systém který vytváří 3 fázové proudění v motoru a chybějící převodovka pouze diferenciál tento zázrak nového tisíciletí hodně snižuje v možnostech dojezdu přitom účinnost je 100% díky řízení a posunu každé fáze a IGBT mosfetů ale ty baterie nejsou nej řešení v podvozku ano ale typ a množství a chlazeni bloků při odběru nebo dobíjení no prostě když začne hořet 1 baterie roztaví ihned další takže řetězová reakce je okamžitá zato dávám palec dolů a taky za autonomní capiny AUTONOMĚ umí jezdit pouze vlak jinak jako celek karoserie 100% úžasná práce ale za interiér a ovládací prvky a nějaká obří obrazovka uprostřed absolutně nepotřebná věc Tesla se měla zaměřit na to co EL. automobil může skutečně dosáhnout a za tím mají jít pokud mají chuť tvořit budoucnost spíše mi přijde jako kdyby se chtěli vyrovnat automobilů výrobců s s luxusními modely takže podle toho tam cpou ty IT capiny pane Musku jen v pixelech to fakt není
chybí jim rekuperace ampér změna pohodnu je důležitá změnit úplně řízení el motoru prozkoumat jeho možnosti pokud mají šikmou rotorovou klec mají základ pro vylepšení ne jen zrychlovat frekvenci ale proudové potřeby v daném režimu škoda že nebydlím vedle té továrny hned bych zašel za panem vision Muskem na kafe a pak by mu prdla hlava >:D
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2018 10:11
a jak to skutečně funguje v automobilkách
Skutečnost je taková ... v automobilce jsou lidé technici a vývojáři kteří ví že konstrukce např motoru je vážně vadná ale neudělají změny další vývoj denně stojí hromadu zlaťáků a to se na scéně objevují lidé co jim je nej přítelem kalkulačka s nekonečnou baterií ti dostávají odměny za to že zjistí a zavrhnou další rozšíření pro daný typ vývoj kusu takže škrtají co můžou a technik ale na takový boj je dost malý pán takže pan s kalkulačkou předá vedení že většina věcí se vyrobí v kooperací tím vzniknou fakt super kousky např ecuTcu nebo sam a kabinove ecu totální zmrvené pertinaxové tištěné plošné spoje a to se pak technik u protoypů hroutí takž ev automobilce zůstanou pouze ohební technici a ti schopní s vizemi jsou zastaveni v pokroku hned na začátku

prostě pokud potřebuju na 1 000 000 součástku za 5 kč a je potřebná ale kalkulátoři navrhnout tu za 2kč a je logické která projde 5 nebo 2 megová
Rozbalit vlákno
0