Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tady všude najdete motor Ferrari: Třeba u značek ASA, Fiat nebo Lancia!

Ferrari dnes v případě sériově vyráběných vozů sdílí své pohonné jednotky se značkou Maserati, ale v historii lze narazit na několik více či méně známých případů, kdy mířily motory z Maranella ke zcela jiným značkám.
Zpět na článek
20. 8. 2018 10:44
20. 8. 2018 11:23
20. 8. 2018 13:03
20. 8. 2018 13:26
22. 8. 2018 13:39
20. 8. 2018 15:51
20. 8. 2018 14:36
20. 8. 2018 20:44
20. 8. 2018 21:49
22. 8. 2018 13:50
20. 8. 2018 15:20
20. 8. 2018 10:44
auto
by mě zajímalo jestli měl i Havel motor z ferarri
Rozbalit vlákno
9
Avatar - wakantanka
20. 8. 2018 11:23
Re: auto
Mám taký pocit, že do Kappy ktorú mal Havel už motor z Fka nedávali.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2018 13:03
Re: auto
No, on měl i Themu... ale pokud se nepletu, tak 2.0 turbo...
20. 8. 2018 13:26
Re: auto
Pokud vím, tak měl Themu 8.32 jako dar přímo od Agnelliho a potom tu kappačku a ta právě měla jen ten 2.0 turbo. ;-)
Avatar -
22. 8. 2018 13:39
Re: auto
První měl Václav Havel darovanou vínovou Themu 16 turbo LX 210 k, což byl (krom sání a elektroniky) principiálně motor z Integrale Evo. Docela legrace byla, že ji jeli kluci z hradu fasovat s BMW 735i, kterým samozřejmě ihned Thema zmizela z dohledu... nebyly mobily, tak se naháněli po dálnčních Autogrilech... docela legrace... v tehdejším Ital Auto v Motole se pak tento prakticky téměř nový kus s najetými 36 000 km vydražil tuším za 340 000 Kč (nebo tak nějak, nepamatuju si přesně).

Modrou Kappu 16v turbo (prakticky shodný motor s drobnými změnami, nejpodstatnější bylo turbodmychadlo) si pak Václav Havel koupil sám, za svoje peníze, jako svůj soukromý automobil. Byl to docela problém, protože prezident sám nesmí řídit a Lancia k nebyla v této zemi v prodeji. Aby k nákupu vůbec mohlo dojít, Fiat ČR "velkoryse" zajistil oficiální uvedení tohoto vozu na český trh a prodáván byl prostřednictvím sítě Fiat Dojáček. Takže Václav Havel se zasloužil – když nic jiného – minimálně o to, že si v ČR cca 60–70 zákazníků ročně (prodeje i přes nulovou propagaci byly vyšší než u mnoha jiných značek, např. Jaguar neprodal ani polovic) mohlo koupit naprosto oficiálně a se zárukou v ČR Lancii k (krom např. urychlení zrušení embarga a oficiální prodej počítačů Apple Comupter, které tu poté realizoval TIS, s.r.o apod.). Problém s tímto autem byl úplně stejný jako s Themou, Havel jako milovník rychlé jízdy své ochrance v BMW 750i pravidelně mizel... tento vůz, resp. to, co z něho ještě zbylo, je nyní v majetku společnosti AAA Auto.

Model 8.32 nikdy V. Havel pokud vím nevlastnil, pár kusů v ČR samozřejmě je (vím minimálně o třech), ale upřímně ta Turbo LX/201–210 k (jedná o zcela jiný motor než 177 k verze, i když vypadají stejně) byla mnohem lepší, spolehlivější, jela reálně lépe a přitom spotřeba (benzinu, oleje i vody) byla nesrovnatelně nižší než u 8.32, jak je ostatně správně uvedeno v článku.
Avatar - wakantanka
20. 8. 2018 15:51
Re: auto
Nepoznam vsetky auta ktore Havel mal, mal som pocit ze naraza na tu Kappu co tu bola nedavno z Aciek.
20. 8. 2018 14:36
Re: auto
Havel měl vínovou Themu LX 2.0 16v Tb.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2018 20:44
Re: auto
Taky bych řekl - ale ruku do ohně za to nedám.

Mám dojem, že jsem někde četl, že si tu Kappu koupil s 2.0 turbo (čtyřválcem) proto, že s ním měl dobrý zkušenosti z té Themy.

A už tehdy jsem nad tím kroutil hlavou, když 2.0 turbo, ale v pětiválci, je násobně lepší motor.
:-)
20. 8. 2018 21:49
Re: auto
No každopádně na auta měl vkus. :yes:
Avatar -
22. 8. 2018 13:50
Re: auto
Nevím, jak jste přišel na to, že ten pětiválec je lepší? Je trochu jiný, ale z hlediska konstrukce i provozu jsou ty motory plně srovnatelné (čtyřválec má lepší turbo, pětiválec výměnou za horší turbo dostal variabilní sací vačku). V Kappě měl ten čtyřválec horší elektroniku (Motronic M2.7), pětiválec měl z tohoto pohledu lepší (Motronic M2.10.4), ale ve Fiatech Coupé a Lanciích Delta byl ten čtyřválec osazován elektronikou Marelli IAW4 E–F, která byla nesrovnatelně spolehlivější. Hlavní rozdíl je v tom, že čtyřválec byl pouze v první generaci k (1994–1997), zatímco pětiválec pouze v generaci druhé (1998–2001) a nikdy se ty motory nepotkaly současně, takže jste mezi nimi neměl na výběr (v roce 1998 už V. Havel měl jiné priority, než řízení).
20. 8. 2018 15:20
Smutny clanok
Auta to boli pekne aj technicky na urovni danej doby, ale ked to clovek porovna s tym co dnes makaroni vyrabaju je to az k placu...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2018 20:41
Re: Smutny clanok
A co ty víš, co makaroni vyrábí?
:-p

Já mám benzinový 500X.. a jsem úplně spokojenej... je ti to málo? Kup si Guliu nebo Stelvio...