Ferrari dnes v případě sériově vyráběných vozů sdílí své pohonné jednotky se značkou Maserati, ale v historii lze narazit na několik více či méně známých případů, kdy mířily motory z Maranella ke zcela jiným značkám.
První měl Václav Havel darovanou vínovou Themu 16 turbo LX 210 k, což byl (krom sání a elektroniky) principiálně motor z Integrale Evo. Docela legrace byla, že ji jeli kluci z hradu fasovat s BMW 735i, kterým samozřejmě ihned Thema zmizela z dohledu... nebyly mobily, tak se naháněli po dálnčních Autogrilech... docela legrace... v tehdejším Ital Auto v Motole se pak tento prakticky téměř nový kus s najetými 36 000 km vydražil tuším za 340 000 Kč (nebo tak nějak, nepamatuju si přesně).
Modrou Kappu 16v turbo (prakticky shodný motor s drobnými změnami, nejpodstatnější bylo turbodmychadlo) si pak Václav Havel koupil sám, za svoje peníze, jako svůj soukromý automobil. Byl to docela problém, protože prezident sám nesmí řídit a Lancia k nebyla v této zemi v prodeji. Aby k nákupu vůbec mohlo dojít, Fiat ČR "velkoryse" zajistil oficiální uvedení tohoto vozu na český trh a prodáván byl prostřednictvím sítě Fiat Dojáček. Takže Václav Havel se zasloužil – když nic jiného – minimálně o to, že si v ČR cca 60–70 zákazníků ročně (prodeje i přes nulovou propagaci byly vyšší než u mnoha jiných značek, např. Jaguar neprodal ani polovic) mohlo koupit naprosto oficiálně a se zárukou v ČR Lancii k (krom např. urychlení zrušení embarga a oficiální prodej počítačů Apple Comupter, které tu poté realizoval TIS, s.r.o apod.). Problém s tímto autem byl úplně stejný jako s Themou, Havel jako milovník rychlé jízdy své ochrance v BMW 750i pravidelně mizel... tento vůz, resp. to, co z něho ještě zbylo, je nyní v majetku společnosti AAA Auto.
Model 8.32 nikdy V. Havel pokud vím nevlastnil, pár kusů v ČR samozřejmě je (vím minimálně o třech), ale upřímně ta Turbo LX/201–210 k (jedná o zcela jiný motor než 177 k verze, i když vypadají stejně) byla mnohem lepší, spolehlivější, jela reálně lépe a přitom spotřeba (benzinu, oleje i vody) byla nesrovnatelně nižší než u 8.32, jak je ostatně správně uvedeno v článku.
Nevím, jak jste přišel na to, že ten pětiválec je lepší? Je trochu jiný, ale z hlediska konstrukce i provozu jsou ty motory plně srovnatelné (čtyřválec má lepší turbo, pětiválec výměnou za horší turbo dostal variabilní sací vačku). V Kappě měl ten čtyřválec horší elektroniku (Motronic M2.7), pětiválec měl z tohoto pohledu lepší (Motronic M2.10.4), ale ve Fiatech Coupé a Lanciích Delta byl ten čtyřválec osazován elektronikou Marelli IAW4 E–F, která byla nesrovnatelně spolehlivější. Hlavní rozdíl je v tom, že čtyřválec byl pouze v první generaci k (1994–1997), zatímco pětiválec pouze v generaci druhé (1998–2001) a nikdy se ty motory nepotkaly současně, takže jste mezi nimi neměl na výběr (v roce 1998 už V. Havel měl jiné priority, než řízení).