Diskuse

Svezli jsme se s revolučním benzino-nafťákem od Mazdy: Podrobnosti o projektu stále tajné

10.3.2018

Motor Mazda Skyactiv-X kombinující zážehový vznětový princip přijde do prodeje až za rok. My už jsme se ale svezli v prototypu.

 

  • 63 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 10.03.  18:21

    Mazda3

    140kw v Mazdě 3 by mělo být velmi slušný žihadlo. "Na pohodu" jede verze s 88kw. Snížení spotřeby o litr je fajn, ale zatím to nevypadá až tak úžasně, jak jsem čekal.
    Minule mě tu "odborníci" kamenovali, jak je motor zcela jistě hotový, zdá se, že pořád ne.
    • 21 Reagovat !

      foto Wolfalack

      Wolfalack 10.03.  18:23

      « Re: Mazda3

      Záleží v jakých výkonnostních verzích bude ten motor k dispozici. Já každopádně doufám, že za rok v tuto dobu budu skládat zálohu na novou Mazdu 3 právě s tímto motorem :-!
      • 10 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 10.03.  18:30

        « Re: Re: Mazda3

        Auto je fajn, snad se povede i ten motor minimálně stejně dobře, jako stávající benzínové motory.
        Já reagoval na to, že podle autora jel ten 140kw motor spíš vlažně, což mě překvapuje.
        • 17 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 10.03.  18:55

          « Re: Re: Re: Mazda3

          Ale no tož. Tebe překvapuje, že ACZ si na japanvozu zase našlo nějakou muchu? Vždyť jsou tím pověstní.... :-!
          • 03 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 10.03.  19:06

            « Re: Re: Re: Mazda3

            Autor je ze světa motorů, což ale není o nic lepší :-)
            Ale nevidím až tak moc důvod si myslet, že nepozná, jak má jet 12 metráků se 140kw.
            • 02 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 11.03.  21:24

              « Re: Re: Re: Mazda3

              Autor sice poslední roky pracuje v SM ale podle víc technicky zaměřenejch článků z dřívějška = pako spíš nebude = snad ;-)

              Je to zatim naprosto předčasný a teoreticky má tenhle motor maximální efektivitu v daleko širšim rozsahu otáček a tak = prostě teoreticky naprosto geniální. Ale to je teorie = ten slabší pocit z dynamiky a pružnosti = může bejt danej systémem. Tak jako trochu jinak funguje nafta a jinak benzín = může v reálu trochu jinak fungovat tohle

              Nebo to na pohodu jak tomu řiká autor = je prostě jen naladění na pohodu = úmyslný nebo prozatimní :-)

              Ne vážně = možná to prostě bude trochu jinejch 140 kW než u vysokootáčkovýho nebo naturbovanýho motoru :-! :-)
        • 10 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 10.03.  18:56

          « Re: Re: Re: Mazda3

          Přesně tak, už silnější stávající dvoulitr hýbe s mazdou 3 velmi slušně. Proto 140 Kw a 230 Nm musí být určitě cítit. Buď autor patří mezi tu často nejmladší generaci turbo-tdi-trollů, kterým stačí pocitově kopance od turba a jak tam nejsou, tak tvrdí že to nejede, i když má auto lineární zátah a o několik s lepší zrychlení, nebo ten motor fakt není dokončený. ;-\
          • 13 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 10.03.  19:00

            « Re: Re: Re: Re: Mazda3

            Autor je ročník 1974 ;-)
            • 02 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 10.03.  19:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

              Tak to by nemusel být až takový hňup. :-)
          • 10 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 10.03.  19:01

            « Re: Re: Re: Re: Mazda3

            Ja mam skor pocit ze nikde nijto z redakcie nebol, pretoze odbyt tento novy motor dvoma vetami je hamba. A k tomu nahadzat texty co tu uz boli davno.
          • 50 Reagovat !

            foto Mino-1

            Mino 1 10.03.  19:12

            « Re: Re: Re: Re: Mazda3

            Kto vie po nemecky, tu je trochu obsaznejsi clanok:
            [odkaz]

            O spotrebe tam nepadlo ani slovo. Motor ma mat o 20% nizsiu specificku spotrebu ako Skyactive-G. Od leta, kedy mali novinari prvu moznost sa zviest v Mazde motor poladili a odstranili klepotavy dizlacky zvuk. Motor je vraj teraz uz tichy. S chudobnou zmesou vraj dokaze uz teraz jazdit v sirokom spektre otacok. Prevodovka je trochu kratsia ako doteraz, kedze kvoli uspornosti motora nie je potreba zabudovavat "dlhu" prevodovku a tak zabijat jeho dynamiku.
            Este k spalovaciemu procesu. Tento motor nepracuje s vrstvenim zmesi ako mali FSI motory, kde palivo horelo smerom od bohatsej zmesi pri sviecke k chudobnejsej na okrajoch. Tu sa zapali bohatsia zmes pri sviecke a narast tlaku sposobi okamzite vznietenie v priestore s chudobnou zmesou. Ta potom zhori naraz a pri nizsej teplote, preto odpada aj problem so zvysenou tvorbou NOx. Este maju dalsi skoro rok na ladenie agregatu, tak uvidime ako sa im to nakoniec podari.
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 11.03.  08:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

              Vrstvení je čistě ten proces, jehož cílem je vytvořit oblast bohatší směsi. Namísto homogenní směsi, která je cílem klasického přímého vstřikování (tedy u zážehových motorů). O tom, co se děje dál, už nic neříká. Jen, že pracuješ s vrstvenou směsí místo s homogenní. I když ve skutečnosti perfektně homogenní nebude. Ale klasické zážehové motory jsou HCSI a s FSI se snažili o SCSI. Typické diesely jsou SCCI.

              Už je to hodně dlouho, co jsem na původní FSI koukal, ale i tam máš prudký nárůst tlaku. Způsobený hořením bohatší směsi. Problém s NOx byl daný tím, že bylo ve válci hodně vzduchu (pointou bylo minimalizovat čerpací ztráty, tedy škrcení). Ideálně by region chudé směsi byl čistě vzduch. Teplota a tlak spolu se vzduchem znamenají NOx. I když ve skutečnosti to určitě čistě vzduch nebyl a díky té zvýšené teplotě a tlaku shořela i ta chudá směs, která by normálně nešla vůbec zapálit.

              Vím, že tady má být trikem nižší teplota, ale přesný mechanismus nechápu. Bylo by zajímavé vidět srovnání průběhu těch procesů. Osobně třeba pochybuji o tom okamžitém vznícení. Z mechanického hlediska to nebude zrovna žádoucí a nedochází k tomu ani u vznětových motorů. I když je asi otázkou, čemu říkáme okamžité. Očekávám však deflagraci, nikoli detonaci.
              • 10 Reagovat !

                foto Mino-1

                Mino 1 11.03.  09:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                Rozdiel medzi FSI a SkyactivX by podla dostupnych zdrojov mal byt nasledovny. Pri FSI motoroch sa zmes zapalovala svieckou, kde sa nachadzala bohatsia zmes. Celo plamena sa tak postupne sirilo az prehorela cela napln vo valci. To vsetko pri kompresnom pomere 11-12:1, cize klasicky benzinak. Pri SPCCI ma zazih bohatsieho oblacika zmesi okolo sviecky sluzit len ako dodatocne zvysenie tlaku v spalovacom priestore (pri kompresii 16:1 je uz zmes stlacena pod kriticku hranicu) a tento narast tlaku sposobi samovznietenie ostatnej zmesi v celom priestore a naraz. Cize tu nedochadza k postupnemu prehorievaniu zmesi smerom od sviecky az po okraje spalovacieho priestoru.
                • 20 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 11.03.  10:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                  No a o tom právě pochybuji. Myslím tu část o samovznícení a naráz. Můžou dosahovat vyšších rychlostí šíření plamene, ale při čtení takového výroku mám "BS meter" v červeném poli. I kdyby to byla pravda, není mi jasné, jak z toho plyne ta nižší teplota.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Mino-1

                    Mino 1 11.03.  10:31

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                    Momentalne nam nezostava viac ako verit slovam inzinierov Mazdy. Uvidime v 2019, ake su skutocne parametre motora. Princip som pochopil, na YT je viacero so znazornenou schemou spalovacieho procesu.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Makovnik

                    Makovnik 13.03.  12:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                    Tiez som tu stat o nizsej vyslednej teplote celkom nepochopil, kedze chudobna zmes u bezneho benzinu byva viac horuca; ale mozno je to vysledok prave chudobnej zmesi, ktora sama o sebe neumozni dosiahnutie vyssej teploty - nema na to dostatok paliva. Ale - motor vyuziva prave moment detonacneho spalovania, ktory je posunuty smerom k vyssej kompresii prave vdaka chudobnej zmesi a nez k nahodnemu detocnacnemu spalovaniu dojde, zapali ho v spravnom momente sviecka.

                    Tzn. vo vysledku mame skoro detonacne spalovanie chudobnej zmesi s vysledkom nizkej teploty spalin.

                    Sviecka je tam tym padom na to, aby bola 100% istota, ze zmes sa zapali a prehori. Pretoze pri danej kompresii a nasytenosti zmesi by k zapaleniu tak ci onak pravdepobobne doslo, coz je prave vyhoda naftakov, ze spalenie prebieha v celom objeme vdaka "rovnomernemu" zohriatiu spalovaciemu objemu valca.
        • 10 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 10.03.  20:42

          « Re: Re: Re: Mazda3

          Při točivém momentu 230Nm bych na tom nic překvapujícího neviděl, když současná atmosféra má 210 i v 88kW verzi ...
    • 73 Reagovat !

      foto evocolt

      evocolt 10.03.  18:45

      « Re: Mazda3

      Mam taky pocit,ze z velkeho BOOM bude male PUK a o liter nizsia spotreba je zanedbatelna.Pripomina mi to "usporne" trojvalce a nakoniec je realita uplne niekde inde..
      Realny test o rok ukaze ci to bude bomba,alebo len dalsi motor
      • 36 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 10.03.  18:57

        « Re: Re: Mazda3

        Sorry, ale nelze srovnávat s "úsporným" trojválcem.... :-!
        • 31 Reagovat !

          foto evocolt

          evocolt 10.03.  21:30

          « Re: Re: Re: Mazda3

          Upresnim moju odpoved.
          Ja neporovnavam tento motor s 3 valcom co sa vykonu tyka,ale co sa tyka spotreby.
          3 valce mali dojst ako setrilkovia,ale realita je opak.
          Mazda slubuje spotrebu dizla,ale nakoniec to mozno bude len pad deci oproti Skyactivu klasiku.Nato som narazal.Mrzelo by ma ,keby to bol len papierovy BOOM,kedze Mazde fandim za jej vyvoj motorov.
          Uvidime co ukaze realita na cestach ;-)
          • 03 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 10.03.  23:11

            « Re: Re: Re: Re: Mazda3

            Za kolik by měl takový tříválec v moderním kompaktu podle tebe jezdit? Jen pro zajímavost. :-)
            • 20 Reagovat !

              foto evocolt

              evocolt 11.03.  13:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

              Podla mna,alebo podla Bruselu a jeho ekoteroristov? >:-[] Ja som nevymyslel 3 valce,ktore mali mat nizke emisie a nizku spotrebu a realita je uplne inde..moja predstava mala byt do 5 litrov benzinu ak by mali mat nejaky vyznam 3 valce v autach,kedze na Mini Clubmanovi co mam doma jazdim 6.8 priemerku na fukanom 2L a to nejazdim ako slimak.
              • 03 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 11.03.  13:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                Boha kdy přestanou ty žvásty o ekoteristech v Bruselu = když to začíná bejt dokonce spíš naopak = Brusel je za Čínou a amíka = eště že tu sou kontinenty jako Afrika >:-[]
                • 40 Reagovat !

                  foto evocolt

                  evocolt 11.03.  14:03

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                  My dvaja si urcite nikdy neporozumieme,kedze ja som prorusky orientovany a rad travim cas na Ukrajine a v Rusku,chodim na KHL do Pekingu s partiou,dom mi pomahali stavat Ukrajinci,ucim sa rusky,milujem bombonieru z Ruska co ma trvacnost mesiace a nie 10 rokov ako u nas atd.. ;-)
                  Ale berem,ze v zivote musi byt rovnovaha a preto existuju ludia co maju opacny nazor ako ja..takym prikladom si napriklad ty,ale ja tvoj nazor akceptujem a neriesim ho na rozdiel od tvojich vecnych hadok a utokov na tomto fore ked je tema napriklad ruske auta ;-)
                  • 13 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 11.03.  14:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                    Tvoje láska k ruskejm bonbonierám nebo dalšim produktum potravinářství = je mi dost fuk ;-)

                    A nijak nesouvisí s blbostí cos napsal = Evropa začíná bejt spíš pozadu

                    Ne teda proti Rusku :-)

                    Volba jestli evropský nebo ruský auto = mi přijde stejně snadná jako to zdravotnictví, potraviny nebo vůbec životní úroveň. Supr že dneska tu už můžem co chcem = a ne jako když tu šéfoval rus ;-)
                    • 20 Reagovat !

                      foto evocolt

                      evocolt 11.03.  14:17

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                      Citujem: "dneska tu uz muzem co chcem"
                      Mladost=blbost (dal som ti rovnatko nech to pochopis) >:D
                      Pekne si hlupy ked si myslis,ze si mozes robit co chces >:D
                      Pravidla ti pekne diktuje tvoj milovany Brusel,ale je mi jasne,ze este si nedozrel nato,aby si to pochopil ;-)
                      • 21 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 11.03.  14:20

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                        Brusel nemiluju = i když tam nebylo špatně = já radši holky [odkaz] ;-)

                        Ty snad miluješ Moskvu? :-)

                        Si asi hlupák = když si myslíš že nemůžeš

                        I ty si snad uvědomuješ obří rozdíl mezi tim co si směl za rusa = a dneska ;-)

                        Hele fakt dáváš přednost ruský čokoládě? :-)
              • 10 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 11.03.  14:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                TSI jezdí i dle spritmonitoru za 6 (nebo 6,1), dostat se pod 5 při ekojízdě jde taky. Mně z toho přinejmenším vychází, že proti starším atmosférám i letitým turbomotorům došlo k pokroku a jezdí úsporně. Druhá věc samozřejmě je, zda se k podobným hodnotám nedostane i moderní čtyřválec. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 11.03.  14:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                  Dostane [odkaz] [odkaz] :-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto twistedTSD

                    twistedTSD 11.03.  15:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                    Ježkovy zraky, nechci odbíhat od tématu, ale předek té Camry je brutální. >:D
                    • 30 Reagovat !

                      foto pradeda7

                      praděda7 11.03.  16:09

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                      Tak s tímhle Camry předkem když někde "trefíš" divočáka, tak bude z fleku aj naporcovaný.... >:D [odkaz]
                      • 20 Reagovat !

                        foto twistedTSD

                        twistedTSD 11.03.  22:06

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                        Na kostičky, jen hodit do guláše. :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 11.03.  17:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                      To je brutální = když 209 koní v takhle velkym autě jezdí za takovouhle reálnou spotřebu :yes: :-)
          • 10 Reagovat !

            foto Peppan

            Peppan 11.03.  13:36

            « Re: Re: Re: Re: Mazda3

            No aktualni Sky Activ engine 2,0i v M3 jezdi normalne za 6,0 L i mene 88kW , do 6,5L verze 121kW. Ja mam k tomu 2,0i 88 automat a jezdim bezne 6,3-6,7L ..a toho nijak nesetrim, radim si sam. Da se i za sest, ale to je eko teror jizda.Dlouhe streky- stovky dalnicnich km ca 6,3 -6,5 L pri 130km/hod dle profilu trasy. Nalozeno vetsinou dva lide a zcela plny kufr..jiste 200kg.

            Takze pokud jeste spotreba realne spadne u Xka o 0,5-0,75L tak to bude skvele pokud zde
            mame narust vykonu o 30 procent a kroutak o 10procent. I kdyby ta spotreba zustala stejna a ten narust bude nema ten motor konkurenci..a nafta zcela ztraci smysl.
            • 10 Reagovat !

              foto evocolt

              evocolt 11.03.  13:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

              To berem.Obidvaja sme zato,ze benzin je benzin a aj vdaak tomu znizeniu spotreby budem len rad ked naftaky ubudnu z ciest,ale pripada mi to ako moc velke boom nato co nakoniec bude realita co sa spotreby bude tykat.Novinari to nebudu setrit a verim,ze potom v kazdom periodiku budu klast otazku ,kde je vynimocnost toho motora.Tu mozno ocenis az ty ako majitel Mazdy ked s tym motorom budes jazdit na spotrebu a normalne a nie ako novinari.Co sa tyka tvojej spotreby tak ako pisem vyssie jazdim 141kW fukany 2L a mam priblizne rovnaku spotrebu ako 121kW Mazda a to mam uplne inde krutak.Vela ale samozrejme urobi 8 stupnovy automat v mojom aute.Takze ja osobne velky vyznam Skyactivu nevidim oproti silnejsiemu motoru od BMW.

              Ale tak uvidime co ukazu prve realne testy ludi na novom motore ,kedzetie novinarske mna osobne nezaujimaju,kedze viem ako sa k tym autam spravaju.Urcite sa objavi v rubrike Moje auto a som fakt zvedavy na novy motor v realnom svete ocami realneho spotrebitela
              • 10 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 11.03.  15:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                Nevím, jestli má smysl vést debatu o naftě nad Mazdou 3. To je určitě zrovna auto, kde je jasnou volbou benzín. Moje zkušenost se spotřebou je podobná jako Peppanova a pokud auto bere 6l, tak není co řešit.
              • 00 Reagovat !

                foto Peppan

                Peppan 12.03.  22:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda3

                Tak na You tube si muzes dohledat asi pulhodinovy realny test prave neveho Sky Activ X primo porovnanem se stavajicim Sky Activ jede se z obema vozy najednou a presne v nem popisu o jak velkou zmenu jde..je to kompletnk infk o nove modelu Mazdy 3 a je to dost pozitivni vysledek, presne eliminuji vse co mi na stavajici verzi trosku vadi(co by mohlo byt dovedeno k dokonalosti..prelozeno) :))
    • 60 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 10.03.  18:58

      « Re: Mazda3

      Na druhej strane pridat 52 kW a usetril liter je podla mna velmi zaujimavy vysledok.
      • 20 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 10.03.  20:45

        « Re: Re: Mazda3

        Přidali 10% výkonu v běžných otáčkách a ubrali necelý litr na městské spotřebě ...
        • 10 Reagovat !

          foto Peppan

          Peppan 11.03.  13:40

          « Re: Re: Re: Mazda3

          Maximalni vykon jednotky vzroste o 20 procent ..tedy lehce pres 140kw..mozna 150kw max. Otazkou jake dva vykonove parametry zase pusti do vyroby. Tech 140kw je realnych a pak si myslim bude 110-115kw ta slabsi verze.
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 11.03.  06:04

      « Re: Mazda3

      Ono příčinu hledej jinde než v motoru, psal to Frei. Chápeš? ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto del42sa

      del42sa 11.03.  12:10

      « Re: Mazda3

      "Minule mě tu "odborníci" kamenovali, jak je motor zcela jistě hotový, zdá se, že pořád ne."

      [odkaz]
      • 10 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 11.03.  12:31

        « Re: Re: Mazda3

        Pointa? Snažíš se dokázat, že to tak opravdu bylo?
        • 00 Reagovat !

          foto del42sa

          del42sa 12.03.  16:37

          « Re: Re: Re: Mazda3

          pointa je ta, že je předčasné dělat závěry ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 12.03.  17:26

            « Re: Re: Re: Re: Mazda3

            U tohohle motoru tuplem = jeho dolaďování bude spíš delší než u běžnýho motoru
  • 112 Reagovat !

    foto bohemzarohem

    bohemzarohem 10.03.  18:32

    Zridte filtraci/sekci na webu pro hybrid/elektro

    Zridte filtraci/sekci na webu pro hybrid/elektro at si muzu kliknout co je noveho. Zbytek me zde nezajima..Nostalgie po dieselu je jak po parnim stroji. Uzivatelsky diskomfort..Toyota uz osobni auta v dieselu prestane vyrabet..Diky
    • 101 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 10.03.  18:38

      « Re: Zridte filtraci/sekci na webu pro hybrid/elektro

      Máš smůlu woe. Až se prodá 6000 hybridů a EV jako dieselů měsíčně, potom budeš mít svoji sekci Nostalgiku.
      Těch Tvých 34 + 140 měsíčně zjevně opravdu nikoho nezajímá >:D
      • 29 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 10.03.  18:53

        « Re: Re: Zridte filtraci/sekci na webu pro hybrid/elektro

        Ty si Nikdo? Vyjadřuješ se k nim permanentně :-)
    • 62 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 10.03.  19:56

      « Re: Zridte filtraci/sekci na webu pro hybrid/elektro

      po parnáímstroji.
      To ses trfil, blbečku.
      Elekroauta u nás jezdí z větší části na uhlí. Hnědouhelné elektrárny atd.
      :-!
    • 41 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.03.  23:14

      « Re: Zridte filtraci/sekci na webu pro hybrid/elektro

      Weby věnující se elektromobilitě jsou i u nás, tak nevím, proč oxiduješ tady.
  • 37 Reagovat !

    foto Little-Boy

    Little Boy 10.03.  18:43

    Slozita a choulostiva technologie

    Rezim vrstvene smesi meli pouzivat i FSI motory a ustoupilo se od toho... procpak asi? mozna to trochu choulostiva technologie bude, co to udela po delsi dobe, az se zakarbonuje prostor valce a zmeni se dynamika proudeni uvnitr valce? Jak pak moc zustane presne a rychle davkovani paliva kolem svicky..? Dalsi potiz je, ze pokud neni stochametricka smes, prestane fungovat katalyzator.... Nejak na zazraky neverim, me to prijde hodne slozite a choulostive a to je asi duvod proc ostatni automobilky s tim nikdy neopustily laboratore. Turbo je proti tomu 'kovarska' prace.
    • 17 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 10.03.  19:01

      « Re: Slozita a choulostiva technologie

      Hmm a jak potom vysvětlíš, že dvoulitry od Mazdy sfouknou 200 tis. jak nic, pořád mají krásný sametový chod, a to vše na původním rozvoďáku a prakticky bez servisu. Naproti tomu stojí sice možná silnější motory TSI a TFSI, ale spousta z nich se kvůli karbonu už při 60ti tis. na volnoběh třese jak osika, spousta majitelů ze strachu ve 100 tis. mění na rozvodu co můžou, často musíš čistit, nebo i měnit vstřikovací ventily.
    • 03 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 10.03.  19:04

      « Re: Slozita a choulostiva technologie

      Ano, technologie je to komplikovaná. Ale s pomocí dnešní elektroniky a nových materiálů ne nemožná.... :-!
      • 04 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 10.03.  19:11

        « Re: Re: Slozita a choulostiva technologie

        Pokud vím, pokoušel se o to i MB a Hyundai. Zatím nic. A MB snad nemá tak špatné motoráře.
        • 50 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 10.03.  19:33

          « Re: Re: Re: Slozita a choulostiva technologie

          Princip toho co zkoušel MB a další automobilky byl ale úplně jiný než to co zkouší Mazda. MB nechal "samovznítit" benzín za pomocí velkého tlaku bez použití svíčky, tedy skutečně dieselový/vznětový motor, kde palivem je benzín. To co přestavuje Mazda je stále zážehový motor, prvotním impulzem je zde přeskok jiskry svíčky a zapálení bohaté směsi jiskrou, nikoliv tlakem. Takže s MB to nejde moc porovnávat.
        • 10 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 10.03.  20:27

          « Re: Re: Re: Slozita a choulostiva technologie

          Jasný, ale nové technologie a materiály se objevují velmi často....někdy i časteji.... ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.03.  08:44

          « Re: Re: Re: Slozita a choulostiva technologie

          Jenže oni se pokouší o HCCI. U Mazdy o tom sice novináři mluví v podobných souvislostech (a Mazda snad jeden čas skutečně pracovala na HCCI, jenže to dotáhnout do série není taková sranda), ale ten motor je ve skutečnosti SCSI, tedy přesný opak. Pracuje s vrstvenou směsí, tedy není HC, a bez svíčky nedá ani ránu, tedy není ani CI.
    • 00 Reagovat !

      foto Gvick2

      Gvick2 11.03.  17:28

      « Re: Slozita a choulostiva technologie

      Počkej, jak ustoupilo? Co podle tebe znamená ve zkratce TSI to prostřední "S"? VW tvrdí, že stratified, tedy vrstvený. Popřípadě totéž ve zkratce TFSI u Audi je Turbo fuel stratified injection.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.03.  18:13

        « Re: Re: Slozita a choulostiva technologie

        Název zachovali, ale v praxi to snad už nepoužívají. FSI je označení pro zážehové motory s přímým vstřikováním jako takové. Od té doby také vyzkoušeli i jiné strategie pro snížení čerpacích ztrát. A vem si, že řada TFSI motorů má dvojí vstřikování, přímé i nepřímé, a to nepřímé se má používat při nízké zátěži, tedy za podobných podmínek jako vrstvení směsi.
  • 64 Reagovat !

    foto RekIama

    RekIama 10.03.  18:53

    Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz

    Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz
    • 06 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 10.03.  20:58

      « Re: Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz

      Tak to se povedlo. :-) :yes:
    • 05 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 10.03.  21:25

      « Re: Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz

      To musí být hlupci, kteří mínusují podařené vtípky.
      • 31 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 10.03.  21:40

        « Re: Re: Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz

        Ten podařený vtípek tu je už víc než týden pravidelně, možná už je otravnější, než ty reklamy. Které jsou dnes na každém webu, který znám. A kupodivu mnohdy i agresivnější.
        • 03 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 10.03.  22:20

          « Re: Re: Re: Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz

          Ajaj, nečetl jsem, ale reklamy jsou hnusnejsi čím dál víc. Mě ty reklamy spíše odrazují.
          • 14 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 10.03.  22:37

            « Re: Re: Re: Re: Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz

            Mě se.rou automaticky se spouštějící videa nebo vyskakující reklamy, ale tady je poslední dobou relativně klid. Spousta jinejch webů mě v tom otravuje víc.
            Chápu, že je reklama živí, takže vocamcaď pocamcaď to beru. ;-)
        • 40 Reagovat !

          foto JDM

          JDM 11.03.  05:55

          « Re: Re: Re: Jsem hrozně otravná a rozčiluji čtenáře auto.cz

          Ja jsem se teda s agresivnejsi reklamou a v takovym mnozstvi nikde nesetkal... Tady je to hruza ze i adblock si s tim nevi rady... Chodim sem jen pres mobil aplikaci to se jeste da ale na webu jsem nebyl nekolil let...
  • 30 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 10.03.  21:00

    Vidím zde několik problémů

    1) Jak se Mazda vypořádá s evropským specifikem trhu s palivy? Předpokládám, že Skyactive-X bude nejlépe fungovat s nízkooktanovými benzíny. V USA nebo Japonsku se dají běžně koupit. V Evropě ale 91oktanový benzín běžně u čerpaček není. Bude to s 95oktanovým benzínem fungovat?
    2) Jak na tom bude motor s emisemi NOx? Při spalování chudé směsi třícestný katalyzátor produkuje NOx. Bude tam zásobníkový NOx katalyzátor? Nebo tam bude jen jednocestný (oxidační) katalyzátor jako u dieselů?
    • 10 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 10.03.  21:58

      « Re: Vidím zde několik problémů

      Ako som spominal v prispevku vyssie, kompresne zapalenie a spalenie homogennej chudobnej zmesi pri nizsich teplotach bude podla Mazdy produkovat nizke emisie NOx. A dalej, motor bude fungovat na klasicky 95 oktanovy benzin.
      • 10 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 10.03.  23:13

        « Re: Vidím zde několik problémů

        Chudá směs s nízkými emise NOx, to zní jako protimluv. V motoru může být nízká teplota, ale NOx může vzniknout až v katalyzátoru.
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 11.03.  09:45

      « Re: Vidím zde několik problémů

      Jakým mechanismem produkují NOx? Pokud vím, třícestné potřebují zhruba stechiometrickou směs, aby správně fungovaly. Při chudé směsi nezvládají redukovat NOx, při bohaté zase mají problém oxidovat HC. Proto je třícestný zbytečný, pokud motor vytrvale běží na chudou směs. Ale že by NOx ještě sám produkoval?

      A proč by měl nejlépe fungovat s nízkým oktanovým číslem? Chudá směs pořád prochází kompresí. A je to pořád zážehový motor, není potřeba vyšší cetanové číslo.
    • 00 Reagovat !

      foto Papezja

      Papezja 12.03.  10:10

      « Re: Vidím zde několik problémů

      Katalyzátor neprodukuje NOx, jen při chudé směsi nemůže probíhat redukce kvůli přebytku kyslíku. Takže nejspíš bude jako u dieselu jen dvoucestný katalyzátor.
      Na rozdíl od dieselu by měla být nížší teplota a tlaky, takže snad NOx budou opravdu nižší.. Jsem zvědavý na realitu.
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 12.03.  10:30

        « Re: Re: Vidím zde několik problémů

        [odkaz] [odkaz]

        Myslim že to bude možná eště trochu komplikovanější = tenhle motor funguje celkově tak nějak = ve všem jinak

        Jsem zvědavej na palivo = nejlíp mu dělá vysloveně nízkooktanovej benzín = ten v Evropě už desetiletí neexistuje. I to by mohla bejt příčina tý vlažnější dynamiky a pružnosti = víc oktanů mu ubírá energii
        • 00 Reagovat !

          foto Papezja

          Papezja 12.03.  13:30

          « Re: Re: Re: Vidím zde několik problémů

          Proč by měl mít nejradši nízkooktanovej benzín? Detonačního spalování lze dosáhnout velice snadno i při nízkých kompresních poměrech, N95 se vzněcuje ještě velmi snadno :-)

          Celou tu odezvu bych připisoval tomu, že tenhle režim spalování musí mít správné podmínky, takže elektronika dává motoru čas si je vytvořit a z toho vyplynou pomalejší reakce - cuknutí motoru při plném plynu vyvolá dojem větší dynamiky
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 12.03.  17:29

            « Re: Re: Re: Re: Vidím zde několik problémů

            Protože to na víc místech píšou? ;-)

            Se zvyšovánim oktanovýho čísla dochází u Skyactiv-X k paradoxu = nižšímu výkonu v nižších otáčkách

            Odezva může bejt zatim jen úmysl = nebo holt princip = nebo ten vícoktanovej benzín = to je zatim jen hádání. Tak třeba do roka a dne = budeme moudřejší :-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 12.03.  20:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vidím zde několik problémů

              Takovou věc nelze jen tak říct. Chce to nějaké vysvětlení. Pokud vím, chudá směs odolává vznícení hůř než bohatá. Takže podobný motor pracující s celkem chudou směsí i pod vyšší zátěží a zároveň vysokým kompresním poměrem mi nejde moc dohromady s nízkým oktanovým číslem. Stejně spoléhají na svíčku, aby to odstartovala. To je totiž ten problém u HCCI. Těžko se předvídá, kdy ke vznícení dojde, tedy se těžko ten motor řídí. Diesely se řídí vstřikováním paliva (vstřikovač je v podstatě takový plamenomet). Proto potřebují relativně vysoké cetanové číslo. Tenhle motor se řídí jako zážehový, kdy to celé odstartují svíčkou (a využívají vrstvení, aby jim to chytlo, aby u svíčky byla dost bohatá směs i když je jinak příliš chudá). Nechtějí, aby se jim to vznítilo samo od sebe.

              Navíc oktanové číslo nemá nic přímo společného s výkonem. Dokáže ho ovlivnit skrz časování, ale jak říkám, tady se spoléhají na svíčku, aby to bylo pěkně předvídatelné. Takže by to chtělo detaily.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 13.03.  07:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vidím zde několik problémů

                Souhlas = chtělo by to další informace = Mazda je ale zatim extrémně nemluvná

                Zajímavý bude i kdy motor dovede do finální produkční verze = i v tom je spíš nekonkrétní = z nějakejch info to působí jako poslední stádium dolaďování a občas že to může eště docela trvat..
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 13.03.  07:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Vidím zde několik problémů

                Souhlas = chtělo by to další informace = Mazda je ale zatim extrémně nemluvná

                Zajímavý bude i kdy motor dovede do finální produkční verze = i v tom je spíš nekonkrétní = z nějakejch info to působí jako poslední stádium dolaďování a občas že to může eště docela trvat..
  • 32 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 10.03.  21:18

    Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

    Toyota se dostala až teď na úroveň skyactivu a Mazda je už o krok dál. Tím litrem dolů si to začne tykat s naftou a pokud nejsi řidič, který se na dálnici drží za kamionem, tak to bude úspornější než hybrid. Mazda skončí s naftou, protože ji nebude potřebovat, ne že ji to někdo přikáže.
    • 13 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 10.03.  22:24

      « Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

      Nemáš v tom trochu hokej? Jakou myslíš že maj tepelnou účinnost současný Skyactiv :-)

      S naftou skončí většina běžnejch aut = až nebude dotovaná ;-)
      • 61 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 11.03.  07:57

        « Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

        No mám v tom hokej, protože nevím jakou tepelnou účinnost má skyactiv. Na palubáku mám spotřebu 8,5 a průměrnou rychlost 60,kolik mám skutečnou tepelnou účinnost nevím. Jaké myslíš dotace, jinou spotřební daň? Tak ty dvě koruny k dorovnání nic neřeší, udělá to 10 ha na km
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.03.  09:55

          « Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

          Podle tebe nic neřeší, ale právě nižší spotřební daň na naftu stála za rozmachem vznětových motorů v osobních automobilech. A ony to dvě koruny nebudou, ale nechce se mi to hledat.
          • 40 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 11.03.  10:08

            « Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

            Já to hledal a nebyly to ani 2 koruny. Já bych řekl, že za rozmach mohlo hlavně TDI. Zásadní rozdíl je ve spotřebě, spotřební daň už rozdíl tolik neovlivní.
            • 04 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 11.03.  10:30

              « Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

              Spotřební daň to ovlivní = naprosto zásadně :-)

              Průměrnej nájezd evropskýho auta je asi 10 tisíc km ročně = je tu miliarda aut

              Podívej se na podíly prodejů naftovejch motorů u jednotlivejch značek = to fakt neni o TDI ;-)
              • 30 Reagovat !

                foto KANKUNEN

                KANKUNEN 11.03.  10:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                Hamuno tdi a pak následovali ostatní. Rozdíl mezi naftou a benzínem dělá 80 haléřů na km, spotřební daň haléřů 10. Pokud nesouhlasíš, tak mi to reálně vyvrať . Já počítám nafta spotřeba 5 litrů, Benzin 8, tak to bylo v době rozmachu nafty. Cena Phm 30 Kč, rozdíl spotřební daně 2 Kč. Jinak 1,9 xud od PSA byl fantastický motor, mnohem lepší než diesly vw.
                • 03 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 11.03.  11:03

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                  Kankunene = to řikáš na základě čeho? Vlastního pocitu = z dění v česku? V tom případě možná jo = v česku naftu rozjel VW a jeho TDI do Feldy a hlavně Okty ;-)

                  Rozdíl ve zdanění nafty a benzínu je v česku 2 koruny = ročně se tu prodá asi 5 a půl miliardy litrů nafty

                  Zajímavější nafty než TDI měl kdysi kdekdo = od Fiatu po BMW? A asi by člověk neměl zapomenout na pachatele = Mercedes to před 95 lety začal :-)
                  • 30 Reagovat !

                    foto KANKUNEN

                    KANKUNEN 11.03.  11:31

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                    Já se bavím o tom, co přivedlo lidi, aby kupovali naftu. Tvrdím, že mnohem nižší spotřeba a spotřební daň už ten velký rozdíl zásadně neovlivní. Kolik se v Česku nebo v Evropě prodá nafty snad nikoho při výběru neovlivní. A tdi nebo jiný je to jedno, dobře vzpomínám na dobu, kdy největší bombič měl R19 1,9 TD nebo Peugeot 405 1,9 TD.
                    • 02 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 11.03.  11:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                      Přivedlo je to, že auto s dieselem jelo jako větší a silnější atmosféra a zároveň spotřebovalo polovinu PHM.
                      • 03 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 11.03.  11:59

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                        No naštěstí se to rozšířilo jen na několika málo místech planety = krom Evropy v Indii. Ty byli pružnější a naftu v osobácích už nějakou dobu omezujou = tak snad jednou i evropan pochopí.. >:-[]

                  • 20 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 11.03.  11:41

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                    Felda TDI neměla ;)
                    • 04 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 11.03.  11:56

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                      VW AEF 1,9D 47 kW za bůra je tvoje [odkaz] :-)
                      • 30 Reagovat !

                        foto -Karel-

                        _Karel_ 11.03.  12:24

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                        Zajímavé TDI. Naprostá rarita. Asi přestavba.
                        • 04 Reagovat !

                          foto Hammunasakra

                          Hammunasakra 11.03.  12:55

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                          Ty taky? :-)

                          [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
                          • 40 Reagovat !

                            foto -Karel-

                            _Karel_ 11.03.  13:04

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                            Aha. Pořád nic. Opravdu je to TDI?
                            • 30 Reagovat !

                              foto KANKUNEN

                              KANKUNEN 11.03.  13:38

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                              Vůbec netuší. Podobného neználka tu asi nenajdeš.
                            • 02 Reagovat !

                              foto Hammunasakra

                              Hammunasakra 11.03.  13:58

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                              Jj napsal sem že začalo ve feldě a oktě = ve feldě začala česká nafta = jasně :-)
                              • 30 Reagovat !

                                foto -Karel-

                                _Karel_ 11.03.  15:56

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                                Prosímtě nelži tak hloupě. Ozzy napsal, že Felda TDI neměla, a tys mu poslal odaz, že ji může mít za bůra. Každej si to tu umí přečíst.
                                Obliba nafty v ČR určitě nezačala u Feldy. Skutečný boom přišel s TDI.
                                • 04 Reagovat !

                                  foto Hammunasakra

                                  Hammunasakra 11.03.  17:16

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                                  Prosim tě nevymejšlej si tak hloupě = a neklesej na fakt hodně nízkou úroveň KANKUNENA

                                  Původní odkaz je dohledatelnej = co sem přesně napsal

                                  A nasaď stejný kritérium na něj = napsal x blbostí = myslim jen v týhle diskuzi ;-)

                                  Ostatně celý vlákno začíná = blbostí co napsal = tak hurá do toho = sem zvědavej :-)

                                  Tu větu obliba nafty určině nezačala u feldy, skutečný boom přišel s TDI = si de facto opsal = blbý je že ode mě a dokonce z týhle diskuze a tohohle vlákna >:D >:-[]

                          • 50 Reagovat !

                            foto KANKUNEN

                            KANKUNEN 11.03.  13:21

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                            HAMUNO ty jsi neuvěřitelný hllupák, ani na jednom odkazu není Felicia TDI, ale starý atmosférický komůrkáč. Ty ses nespletl , ty jsi tak neznalý.
                            • 05 Reagovat !

                              foto Hammunasakra

                              Hammunasakra 11.03.  13:57

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                              KANKUNENE = máš pravdu = jen hlupák se snaží diskutovat = s tebou ;-)

                              Ty sis podle Okty kde začalo TDI = ve feldě jen nafta v česku = usmyslel že evropský šílenství začalo = TDI

                              Což = viz i jen naše diskuze = spíš nezačalo. Zřejmě to bereš tak jak sem napsal = česko je pupek světa = nebo? :-)

                              Podívej se jakou kravinou začalo tohle vlákno = včera 21:18 ;-)
                              • 40 Reagovat !

                                foto Ozzman

                                Ozzman 11.03.  14:47

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                                Napsal si jeho TDI do Feldy a Oktávky. Jestli si se spletl, nebo špatně formuloval, je bohužel tvůj problém, ale ty místo toho, abys napsal, že si se spletl , ci to napsal nejasně a třeba vysvětlil, jak si to myslel, ještě útočiš na jiné. Přečti si co si napsal proboha a přestaň se chovat jak ko kot :/
                                • 02 Reagovat !

                                  foto Hammunasakra

                                  Hammunasakra 11.03.  15:00

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                                  Takovouhle blbinu ustojim = a citoval si nepřesně: "V česku rozjel naftu VW a jeho TDi do Feldy a hlavně Okty"

                                  KANKUNENOVO nadšení že sem nerozlišil starej D a TDI = co dodat :-)
                            • 02 Reagovat !

                              foto Hammunasakra

                              Hammunasakra 11.03.  14:02

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                              Tahle úvaha = k tobě pasuje >:-[]

                              Hele a mrkni na začátek tohohle vlákna = to napsal hlupák = kterej je fakt tak neznalej = což je docela uvěřitelný :-)
                              • 50 Reagovat !

                                foto KANKUNEN

                                KANKUNEN 11.03.  14:46

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                                Teta Kylie tě nepochválí, dát do kupy Felu a TDI by tady nesvedl asi nikdo jiný. Ale máš zase dost odvahy po takové ostudě dále tady vystupovat. To chce kuráž. Pro tebe to přeložím, ve 21:18 jsem napsal, že nový skyactiv X se bude blížit spotřebou dieslům. Ty jsi reagoval: víš vůbec jakou má tepelnou účinnost skyactive? Reakce úplně mimo. No nic uzavřeme to takto. Máš na to celé odpoledne dostudovat rozdíl mezi motorem 1,9d ve Fele motorem TDI. Tu neznalost ti jen tak neodpustím, dokud neprokážeš nápravu. Mám už pro tebe připravenou první otázku. Až budeš připraven zareaguj.
                                • 04 Reagovat !

                                  foto Hammunasakra

                                  Hammunasakra 11.03.  15:05

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                                  Myslíš nikdo jinej tvýho věku = to je možný :-)
                                  Asi si to nedevedeš představit = ale pro trochu mladšího je to naprosto nedůležitý. Stejně tak pro cizince = to je narážka na tebe = svý slova o TDI si myslel asi jen na česko = i když si to nenapsal = žejo?

                                  Si vem že jen pro trochu mladší než sem já = to rozlišení že ve Feldě byl eště starej komůrkovej diesl = už naprosto nedůležitý. Zato trvalou hodnotu má tvá reakce = tedy všechny až do týhle :-)

                                  Kuráž zato chybí evidentně tobě = vlákno si začal: "Toyota se dostala až teď na úroveň Skyactivu" = no a to je blbost = jak sem ti napsal nejen já. Až budeš připravenej = zareaguj :-)

                                  Jen někdo tak mimořádnej jako ty = se furt dokola točí na "V česku rozjel naftu VW a jeho TDI do feldy a hlavně Okty" ;-)

                                  S dodatkem že ty si myslel asi Evropu a ono to platí jen pro česku = naftu v Evropě.. viz já 14:52 a 14:33 = no nejen já

                                  Takže: Až budeš připravenej = zareaguj :-)
                      • 30 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 11.03.  14:50

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                        To není TDI ;) Tenhle diesel byl linejsi než 1.3 MPI a určitě nenastartovala tu slávu jako posléze oktávka TDI.
                        • 03 Reagovat !

                          foto Hammunasakra

                          Hammunasakra 11.03.  14:52

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                          Jo jasně = dyť sem napsal že hlavně Okta :-)

                          Bral sem to jako rozšíření nafty v česku

                          Ale to je právě to = to je jen Česko = v Evropě viz já 11:03

                        • 20 Reagovat !

                          foto kyklop

                          kyklop 11.03.  17:20

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                          Ten dízel bol lenivejší ako čokoľvek v danej dobe, len gurmán Áďa na neho nedá dopustiť >:D
              • 10 Reagovat !

                foto kyklop

                kyklop 11.03.  11:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                Spotrebná daň to síce ovplyvní , ale asi nie zásadne, najmä ak je rozdiel ako u Vás. Sú štáty s výrazne väčším rozdielom a tam sa to uz prejaví na správaní zákazníka
                • 02 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 11.03.  17:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                  1. spotřební daň je rozdíl
                  2. DPH z rozdílný spotřební daně = je další rozdíl
                  3. Litr nafty a litr benzínu má rozdílný množství energie = i zdanit je stejně je vlastně tak trochu málo = my to udělali dokonce opačně = to už je celkově megarozdíl

                  I jen prostý narovnání daně = by samovolně srovnalo prodeje dieslů
                  • 10 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 11.03.  19:51

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                    1. a 2 áno, je tam rozdiel, ale zrovna u vás v cz nie najzásadnejší
                    3. momentálne tankujeme litre nie kW, alebo iné energetické jednotky
                    Áno, pokiaľ by došlo k zmene ale aj to má svoje ALE. Snáď neočakávaš, že zrovna štát bude ten, ktorý si odtrhne od huby a zníži spotrebnú daň na benzín ;-)
                    • 01 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 11.03.  19:58

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                      1. a 2. je to asi za 10 miliard korun ročně = radši je prochlastat než sponzorovat naftu :-)

                      3. to většina z nás = přesto by korektní výpočet daně měl vycházet..
                      Nebo aspoň = viz další odstavec

                      Samozřejmě bych upřednostnil snížení daně z benzínu = taky to ale de srovnat obráceně = zvýšenim daně z nafty ;-)
              • 20 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 11.03.  11:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                Zkus se naučit počítat. Při spotřebě benzínu např. 8l a nafty v tomtéž autě např. 6l je rozdíl na 100km 60kč ve spotřebě. Pokud by zvýhodnění spotřební daně bylo třeba 3kč, pak to dělá na stejných 100km pro naftu +18kč. Rozdíl ve spotřební dani by musel být 10kč/l, aby to srovnalo efekt spotřeby.
                Při pouhém 2l rozdílu ve spotřebě, často to bude víc.
                • 03 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 11.03.  11:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                  Zkus se naučit myslet = proč má bejt nafta zvýhodněná? ;-)

                  Při spotřebě 5 a půl miliardy litrů ročně = je to docela slušná de-bilita :-!
                  • 20 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 11.03.  12:24

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                    Zase trolíš? Já někde psal, že má být nafta zvýhodněná?
                    • 03 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 11.03.  13:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                      Tak jinak = vim že se máme za pupek světa = ale v mnoha státech je rozdíl větší než 2 koruny. Typický budou jižní státy jako Itálie a Řecko kde sou rozšířený naftový motory i v malejch autech

                      Prostě základ je stejná daň = to v kombinaci s vyššíma nákladama na vývoj naftovejch motorů, vyššíma servisníma náklama a realitou že Kaďák neni jediný auto kde sou trochu jiný jízdní vlastnosti mezi naftovejma a benzínovejma motorama = je důvod kterej přirozenou cestou povede k trochu rozumějšímu poměru mezi benzínovejma a naftovejma motorama v běžnejch osobácích

                      Po Dieselgate to padlo nesčíslněkrát = v reálu má nafta smysl u aut od 3,5 tuny + u extrémně nadprůměrnejch nájezdů = u mě od velkejch SUV a pick-upů a tam někde
                  • 30 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 11.03.  13:03

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                    Skús sa naučiť čítať, nikde v texte nerieši zvýhodňovanie nafty
                    • 03 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 11.03.  13:05

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                      No = tam to ale začíná = teda začalo >:-[]
                      • 20 Reagovat !

                        foto kyklop

                        kyklop 11.03.  17:26

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                        Kde sa začala doba dízlov? Daňovým zvýhodnením? To podľa mňa samotné asi nestačí. Niekde je cenový rozdiel menší (cz), niekde oveľa väčší, prípadne aj cena phm je výrazne vysšia. Pridal by som k tomu minimálne emisné limity, ktoré z atmo benzínov spravili hnilé mrchy. I cez to že miestny guru a odborník tvrdí, že pre benzín sa nič zásadné nemenilo, tqk vyskúšaj si verzie od EU3 po EU5 atmo benzínov a hneď máš ďalší dôvod na útek k nafte. Tento trend začali postupne obracať asi až malé turbá
                        • 01 Reagovat !

                          foto Hammunasakra

                          Hammunasakra 11.03.  17:30

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                          Doba dieslů začala před 95 lety = už sem to tu psal

                          Ale výrazný daňový znevýhodnění benzínu = přispělo na tomhle kontinentu k tomu kam to došlo

                          Viz já 17:19 = když to vrátíš a daňově srovnáš = dieslů přirozeně ubude. A začnou mít smysl tam kam patří = ve větších těžších autech = pick-up a velký SUV. Případně služebáky s hodně nadprůměrnejma nájezdama

                          Cesta do minibenzínů mě fakt nebere = mnohem sympatičtější je mi přístup Toyoty = velký atmo 4válce s vysokou termodynamickou účinností [odkaz] jeden se už nějakou dobu prodává = teď v Ženevě představili další z nový řady

                          V Německu se píše že vjezdy o center velkoměst budou mít nejspíš omezenej i motory s Euro6 = vzhledem k tomu jaký sou mezi nima při přeměření rozdíly = docela chápu

                          Já bych srovnal tu daň = ono by se to dřív nebo pozdějš srovnalo do jistý míry samo :-)
                          • 10 Reagovat !

                            foto kyklop

                            kyklop 11.03.  19:54

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                            K štvrtému odstavcu - dekádu naspäť si mal medzi atmosférami väčšinou len zdochliny, je fajn že nám 10 rokov po funuse atmo motorov vyťahuješ nový motor toyoty
                            Nemám problém s náhradou menších atmosfér malými turbami ;-)
                            • 01 Reagovat !

                              foto Hammunasakra

                              Hammunasakra 11.03.  20:06

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                              V menších autech motory jako 1.0 TSI nebo 1.2 PureTech evidentně fungujou

                              Už v nižší střední potěší slušná nová atmosféra [odkaz] se 180 koníkama = navíc asi se slušnou spotřebou. Ve střední už neni o čem
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 11.03.  14:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                  Ano, pořád budou náklady na palivo o něco nižší, ale návratnost se ti vzdaluje a vzdaluje.
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 11.03.  14:13

              « Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

              Pokud to bereš čistě na litr, tak to ty dvě koruny budou. Jenže litr nafty obsahuje více energie a vyprodukuje se z něj i více CO2. Spotřební daň (na litr) by na naftu tedy měla být vyšší než na benzín. To, že kupujeme palivo po litrech, by nemělo být faktorem.
              • 02 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 11.03.  14:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                To je fakt a ona je naopak nižší = narovnání = by samo od sebe vedle k úbytku dieslů v běžnejch osobních autech

            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 11.03.  14:26

              « Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

              Co se týče TDI, možná v ČR, kde dříve osobní diesely nějak nebyly. Ale na "západě" těžko. Vem si třeba W115 nebo W123. Jsi o desetiletí jinde. Právě zdanění paliv je to, co odlišovalo západní Evropu od většiny světa, včetně USA. V USA byla nafta příliš drahá, aby k něčemu takovému došlo (automobilky do toho nebudou investovat). Těžko je náhoda, že v západní Evropě ten vývoj proběhl, zatímco jinde ne.
              • 04 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 11.03.  14:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                To sem zkusil už v 11:03

                Asi má na mysli to rozšíření v česku = v tom případě má pravdu = vysvětlíš jaks to myslel Kankunene? :-)
                • 30 Reagovat !

                  foto KANKUNEN

                  KANKUNEN 11.03.  16:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                  No tobě se to vysvětlit nedá, jsi schopen domotat Felu a tdi.
                  • 02 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 11.03.  17:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                    Chápu že tohle je pro tebe vrchol znalostí = a proto tě to tak dostalo >:-[]

                    A teď to podstatný = tohle vlákno si začal nesmyslem = a eště k němu nevyjádřil. No a to co sem ti už napsal já a teď MT = dáš dohromady nějaký vysvětlení? ;-)
                  • 02 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 11.03.  17:08

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                    Chápu že tohle je pro tebe vrchol znalostí = a proto tě to asi tak vzalo >:-[]

                    A teď to podstatný = tohle vlákno si začal nesmyslem = a eště k němu nevyjádřil. No a to co sem ti už napsal já a teď MT = dáš dohromady nějaký vysvětlení? ;-)
                  • 01 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 11.03.  17:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                    Hele pamětníku = kolik let tam byl rozdíl = tři? :-)
    • 10 Reagovat !

      foto Niemand

      Niemand 11.03.  08:25

      « Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

      Skyactiv-G nemá tepelnú účinnosť 40%. Predstavené Toyoťacke motory sú technologicky ďalej ako Skyactiv-G. A bol by som zvedavý na reálne výsledky zo spiritmotor, ale asi sa ich nedočkáme, lebo v Aurise chcú mimo hybridov ponúkať len 1,2T.
      • 10 Reagovat !

        foto Mino-1

        Mino 1 11.03.  10:54

        « Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

        No cisla tepelnej ucinnosti sucasnej generacie Skyactiv-G motorov su zahadou. Nepodarilo sa mi nic vygooglit. Toyota ma teraz pri novej generacii benzinov 41% v hybride a 40% v nehybridnej verzii. Pre porovnanie "podvodny" TDI motor od VW mal tepelnu ucinnost 42,7%. Takze Toyota je uz s so svojimi benzinakmi "na dostrel". Ako su na tom ostatne diesle a kto ma tepelne najucinnejsi neviem. Buducnost ukaze.
        • 10 Reagovat !

          foto martinST

          martinST 11.03.  14:54

          « Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

          Tady pisou (dole v komentarich k fotkam), ze stavajici generace skyactiv ma ucinnost okolo 30%, skyactiv x by mel mit okolo 44%. Jestli je to pravda, nevim.. [odkaz]
          • 02 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 11.03.  14:56

            « Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

            Pravda to spíš bude = jinde se zas opakuje že tahle novinka bude mít skoro 2násobnou účinnost = to odpovídá
          • 00 Reagovat !

            foto Mino-1

            Mino 1 11.03.  22:07

            « Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

            Sucasna generacia Skyactiv-G ma celkom urcite tepelnu ucinnost viac, nez 30%. Sucasny novy 1.5 TSI od VW sa dostal na 37,5%, minula generacia Toyoty Prius mala 38,5%, sucasna ma 40%. A ked sa pozrieme, kde sa napr. spotrebou nachadzaju sucasne Skyactiv-G, tak to urcite bude daleko viac, nez 30%. Kedze na relevantne cislo som nikde nenarazil, tak to mozem len tipovat niekde medzi 35-38%. Ako som spominal diesle idu v sucasnosti cez 42%. Mazda si dava v dlhodobejsom horizonte za ciel 56%. Teoreticke maximum je myslim 60%, co som niekde cital. Viac sa zo spalovacieho motora neda dostat. Myslim, ze vsetko do 50% bude velky uspech. Mimochodom cielovu hranicu 50% som niekde zaregistroval aj u Hondy a myslim, ze aj u Hyundai. Ale tam bude este dost dlha cesta predpokladam.
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.03.  18:06

          « Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

          Nejlepší malé diesely (dva litry je malý) prolomí 50 %.
          • 01 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 11.03.  19:23

            « Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

            50% bylo ještě před pár lety nedosažitelnou hodnotou [odkaz] popravdě čtu loňskou přednášku z termomechaniky a je tam maximum 45% :-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 12.03.  12:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

              Sice je to jiná aplikace s jinými požadavky na emise, ale v generátorech překročili 50 % v téhle objemové třídě už před notnou dobou (myslím, že to bylo i s motorem původem z auta). Tyhle hodnoty však samy o sobě nejsou moc zajímavé. Chce to komplexnější pohled na celou pracovní obálku. Úžasné by bylo, kdyby motor měl hodně plochou charakteristiku a moc by nezáleželo na tom, v jakém režimu pracuje (rozdíly by byly hodně malé). Pak nepotřebuješ tak vysokou špičkovou hodnotu, protože průměr nebude o moc horší. Velké rozdíly ti na druhou stranu můžou "zaplatit" CVT.

              Nemohu říct, že bych to nějak zvlášť sledoval, ale řekl bych, že těch cca. 45 % bude spíš typická hodnota pro moderní, dobrý diesel. Asi jako by se zážehová turba měla typicky pohybovat někde u 35 % (možná to už dnes vyšplhalo na 38, ale zhruba tam někde).
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 12.03.  13:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlapi mějte rozum, fakt se vám zdá litr málo?

                Vysokou účinnost v širokym spektru by měl mít právě Skyactiv-X = jsem zvědavej jak bude nakonec jezdit
  • 20 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 11.03.  06:09

    Freiovina pokolikáté

    Zatímco čtenáři všech ostatních konkurenčních webů dostali článek s jízdními dojmy zhruba před měsícem, tak ACZ ho recykluje od mého škodovkového oblíbence až nyní.

    Jednička na webu tak pokulhává naprosto ve všem, ať jde o rychlost či o objektivitu. Freie a vůbec celé SM, nechte s litrovou Fabií taxikařit na Ještědu a psát srovnávačky mladoboleslavských výrobků.
    • 02 Reagovat !

      foto 4bytelnykola

      4bytelnýkola 11.03.  07:28

      « Re: Freiovina pokolikáté

      ty musíš mít bud malý děti nebo nespavou nemoc, v 6 stávám v neděli jenom já s naší malou :-)
      • 10 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 11.03.  08:25

        « Re: Re: Freiovina pokolikáté

        Ranní nedělní cvičení nabudí na celý den a máš ho ještě od 8.30 pořád před sebou. Kdo spí, den se mu krátí ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto Petr80

    Petr80 11.03.  10:01

    AUTO CZ

    No, konečně po dlouhé době také článek o "něčem". Zdá se mi, že před cca 5-10 lety to tu mívalo odborně vyšší úroveň..no je to můj názor pouze. Počin Mazdy je jistě pozitivní a já ji fandím. Líbilo by se mi, kdyby novináři více času věnovali těmto tématům, které ovlivňují automobilový průmysl, a tím i celou naši společnost, namísto popisu fiktivních bludů, konceptů a vizí "co by kdyby"... Například zhodnotit situaci (objektivně) ohledně elektromobility, porovnat přístupy automobilek k pohonům. Například MB či BMW vidí budoucnost v naftě plus hybridu, jiné v CNG, někdo naftu už odepsal. Rád bych tu měl více názorů od odborníků z celého světa k těmto tématům.
    • 02 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 11.03.  17:10

      « Re: AUTO CZ

      To je těžký = tvoje znalosti šly za posledních 5-10 let nahoru a úroveň článků ACZ zas.. ;-)

      Teď už se ty nůžky jen rozvíraj :-)
  • 05 Reagovat !

    foto bohemzarohem

    bohemzarohem 11.03.  10:42

    Budoucnost zacina

    Tento web je auto.cz nikoli diesel.cz/benzin.cz ani manualněřadícířidičipuristé.cz takze elektro auta sem patri.Jo Toyote klesly prodeje dieselů na 10% u osobaku z celkoveho prodeje, proto to oznamili kolem Ženevy, ze to s dieselem balí. Euro7 bude uz konec uplne. Uz si diesel nekoupim ani ojety ani novy-zadna budoucnost jen starosti-parkovani, filtr pevnych,nevim kdo by ho pak od me koupil, atd. To snad vidime vsichni, ze v elektroautech se plati za drahou baterku+love o nez vyrobci prisli na servisovani spalovaku. Zroje energie se meni ale ve zkorumpovane CR to brzdi uhlobaroni jako Tykač, Křetinský apod. CR bude oproti Evrope jeste par let smetakem dieselu az se toho budou Nemci zbavovat..
    • 03 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 11.03.  11:08

      « Re: Budoucnost zacina

      :yes: :-!
    • 40 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 11.03.  11:14

      « Re: Budoucnost zacina

      Tyhle teorie mám moc rád. Spiknutí, spiklenectví a jeden vizionář. Tesla servisovala nějaké naftové motory? Které zdroje energie máš na mysli?

      Takové trochu jednoduché vidění světa... ;-)
      • 13 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 11.03.  11:23

        « Re: Re: Budoucnost zacina

        V čem vidíš spiknutí? To že sme takovej opak Uruquaye apod. kde maj z obnovitelnejch zdrojů přes 90% el. energie = a vlivný lidi typu Tykač tu držej provoz uhelnejch elektráren co to de = to je prostě asi realita

        Naprosto pitomě se tu realizovalo i jinak rozumný používání sluneční energie = místo aby byli lidi firmy motivovaný aby byl panel na každý druhý střeše = tak tu skupinka miliardářů zabrala pole louky = plus poslance zlobbovala = teda spíš uplatila >:-[] k absurdnim dotacim = všechno skoro vzorově špatně

        Je to takový trochu zjednodušený = ale.. ;-)

        No a tohle je web o autech = klidně i na vodík :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nová funkce YouTube vám připomene, abyste si dali pauzu

Nová funkce YouTube vám připomene, abyste si dali pauzu

Google na své letošní vývojářské konferenci kladl velký důraz na digitální závislost a zdraví uživatelů.     

Inferno v obřím německém zábavním parku. Plameny šlehaly 15 metrů vysoko

Inferno v obřím německém zábavním parku. Plameny…

Velký požár vypukl v sobotu v největším německém zábavním parku poblíž města Rust, jeho plameny sahaly až do…

 

iSport.cz

Plzeň míří v LM do čtvrtého koše, Slavia může dostat Benfiku nebo Ajax

Plzeň míří v LM do čtvrtého koše, Slavia může dostat…

Fotbalisté Plzně budou 30. srpna při losování základních skupin Ligy mistrů s největší pravděpodobností nasazeni…

Ronaldo po finále šokoval. Naznačil odchod z Realu stejně jako hrdina Bale

Ronaldo po finále šokoval. Naznačil odchod z Realu…

Všechny oslavné konfety po triumfu v Lize mistrů ještě nespadly na zem a v médiích už se začalo spekulovat, zda…

 

Reflex.cz

Dva muži, granát a atentát, který psal dějiny. Bez Heydrichovy smrti by Československo zaniklo

Dva muži, granát a atentát, který psal dějiny. Bez…

Dva muži, samopal stengun, bomba a auto s třetím nejmocnějším nacistou říše – tak vypadalo ráno 27. května 1942…

Hra o trůny jako desková hra: Osadníci z Katanu si troufli na populární seriál

Hra o trůny jako desková hra: Osadníci z Katanu si…

Osadníci z Katanu vstupují do světa jedinečné fantasy ságy Hra o trůny. Hra je našlapaná tak, že se sotva vejde…