Měl jsem ve firmě dvě kanga - jeden byl zadřený po 80, druhý po 90 tis km. :no: Potom tam byl ještě jeden HDI 2.2 - zlomená vačka a potkaný motor po 120 tis km.
Prostě pověstná francouzská "kvalita". >:-[]
PS: nepamatuji si na žádnou poruchu u firemních 1,9TDI
Zdravim Ado, ak ste vo firme zadreli 2 Kangaa tak problem je len a len servis, prekroceny aj tak uz dlhy servisny interval, blby olej (nalejeme tam nieco z Tesca), nevymeneny olejovy filter (velmi maly u 1.5dci, staci tak na 15tis km, potom ide motor nasucho).
pohled ze servisu je jiný, než pohled z firmy, která je má. Jediné, co na 1,9TDI odchází, jsou turba. Cca po 180 až 200 tisících km je třeba turbo repasovat. Vydrží dalších 150 tisíc a to už je to auto dávno prodané. Nepamatuji žádné zadření, žádnou prasklou hlavu, žádnou vadnou dvouhmotu.
Samozřejmě nejvíc ničí motory uhrovatí mládenci, kteří neumí řídit a točí diesel přes 3 tisíce RPM. Hlavně, když je studený. :no::no::no:
V tvojom veku je už strata pamäti celkom normálna :-! . Ja si tých vysypaných 1,9tdi vo firemných autách pamätám dosť a v mnohých prípadoch to bolo ´pomerne skoro (vzhľadom k tomu aké legendy týkajúce sa životnosti okolo neho kolujú)
Este doplnim, ze bola tiez varianta 74kW (Euro 3 - K9K712). Od slabsich verzii sa lisila tym, ze mala turbo s premenlivou geometriou, medzichladic vzduchu a tusim aj vyssi tlak common railu - 1600 bar namiesto 1400 (aj ked si nie som isty, ci tych 1600 nemali aj slabsie verzie).
Ja som ju mal v Cliu II a v tejto kombinacii to bola celkom zabava jazdit :-) Samozrejme, ze aj ja som nakoniec dosiel na vstrekovace a cerpadlo. Nebyt uz pokrocileho veku auta a aj inych problemov, tak by som to asi riesil, takto islo dalej - do dobrych ruk, dnes je celkom pekne porobene. Ale na tu akcelereaciu a aj spotrebu spominam doteraz :-)
1.5dci 74kw /100k v Megane Grandtour pouzivame v rodine 13 rokov a ma najazdene 470tis. km. a je uz znacne opotrebovany, bezkonkurencny motor co sa tyka spotreby. Auto jazdilo obcas aj s tazkymi privesmi a ojnicne loziska neboli nikdy menene, uz to ani robit nebudem, turbo bolo 1x repasovane, vstrekovace Delphi boli repasovane pri 220tis. km.
Mam skusenosti aj s 1.6dci v Megane 3 grandtour, mam nabehane 240tis km a do servisu chodim len na vymeny oleja (po 15tis km). Pred casom mi svietila kontrolka Anti Pollution system, stacilo auto poriadne prehnat a FAP bol znova cisty. Bohuzial Euro 5 1.6dci sa v spotrebe nemoze rovnat 1.5dci Euro3, ale co sa tyka servisnych nakladov je to vinikajuca technika.
Tak sice je tam možná nějaké to deci navíc, já jezdím za těch 85t km za 5,16 l/100km, ale v první řadě je nutné spotřebu srovnávat s výkonově podobnými motory a to jsou spíše dvoulitry, stejně tak je 1.6 dCi tišší a kultivovanější. Nicméně jsem rád, že reference jsou dobré, pomalu zvažuji, které z aut bych vyměnil v brzké době a čím dál více to vypadá na ponechání si Megana
Mal som Clio III 1,5dci 50kw, pouzivane iba ako druhe auto na kratke trasy, za 10 rokov 135t km bez jedineho problemu. mimo oleja meneny len raz motorcek na stierace.
Mám Renault Megane II Grandtour (2007) právě s motorem 1.5 dCi 78 kW. Momentálně má najeto 270.000 km, ale cca ve 160.000 (v roce 2013?) tam byl měněný celý motor právě v důsledku částečného zadření. Každopádně Renault to vzal sportovně – i když už auto nebylo v záruce, tak poslal nový motor zdarma. Prý "výrobní vada". Platil jsem pouze práci za výměnu. Každopádně od té doby skutečně tankuju jen nejlepší naftu, a olej měním 1x ročně (cca po 20k km). Motor to je docela fajn, žere do šesti litrů i s těžkou nohou, jede docela svižně. Auto celé už tak fajn není... Ale to už je jiná kapitola ;-)
Nejsem nějaký příznivec Renaultu. Manželka má Clio 1,5 dCi. 180tis km a nic. Spotřeba min.3,7 l/100km max. 4,6l. Měněn také motorek stěračů, neotekala voda svedená pod přední sklo, tak se trošku koupal v binci... Žádná raketa to není, ale práci vykoná...
Motor bez najmenšieho problému, doteraz 185 tis. km. Po zahriatí tichý, spotreba okolo 6 litrov, výkonom extra neprekypuje, ale keď treba, vie celkom fajn potiahnuť.
Zakoupeno nové před cca 2 roky. Kratší verze Scenicu a 1,5 dCi/81kW FAP. Spotřebu neni možné dostat pod 6,5l a letos po cca 38tkm nutna oprava ¨nejakého ventilu na turbu¨. Ale jinak spokojenost. Na město dobrý, na dálnici se ve 130 trápí. Decka milujou výhled a milion odkladacich prostor je k nezaplacení. Ale motor je živý v rozsahu cca 700 otáček kolem 2000 rpm. Ve zbytku spektra je to spíš udržovací mód.
Ty musíš mať zvláštny jazdný štýl. Ja mám slabšiu verziu v Renaulte Kangoo a jazdím s celoročne zapnutou klímou so spotrebou 5,8-6,2 litra. Dovolenková cesta spolu takmer 3000 km, naložený, po diaľniciach na limite s priemernou spotrebou na úrovni 7,5 litra. A to je 1,8 metra vysoké auto s takmer kolmým čelným sklom a aerodynamikou otvorenej skrine... Scenic s 81 kW sa na diaľnici trápi... Nie že by to bolo nejaké eso, čo sa týka výkonu, ale 130-140 musí ísť absolútne v pohode. Odhadujem to skôr na závadu medzi pedálmi a volantom.
Asi mám zvláštní štýl. S MB C220d umím Budapešť za 3,8 takže těžká noha to nebude. A že se trápí - no točí skoro 3000, což je podle křivky výkonu motoru už na sestupu krouťáku. Ale doufal jsem, že se spíš ozve někdo s identickou motorizací a s FAP. Ale dík za příspěvek :-)
V Bratislave je taxisluzba, kde maju logany s tymto motorm. Vozovy park 130 vozov. Na autach jazdia bud dvaja soferi, vtedy jazdia takmer stale,alebo jeden vodic vtedy jazdi auto 6-7 dni v tyzdni ca 10 hodin denne. Na tie motory nedaju dopustit. Vraj blbuvzorne, nekazove. Viezeol som sa uz s kuskami, co mali 370.000 a nezdali sa nejak vylagrovane . zaujimave je, ze ich kupuju z maroka a servisuju komplet vo vlastnej rezii. Dacia.sk z nich asi velmi radost nema :).
Motor je neuvěřitelně úsporný, reálná spotřeba se pohybuje deci přes 3 litry i když brácha jezdí hlavně po městě. V zimě trochu víc, tak 3,2. Na emisích měl motor kouřivost 10x nižší než mu předepisuje norma, technik se tomu dost divil. Samozřejmě olej se musí měnit mnohem častěji než doporučuje výrobce. Micra s 1.5 dci je nejúspornější auto, které jsme v rodině měli a to i ve srovnání s mopedautem.
zboznuju jak vubec nekdo muze doporucit vymenu oleje az po vic jak 20k km... to je vrazda motoru za bileho dne at tam leje "long life" * se sebelepsimi parametry na papire. Kdyz nechci auto kurvit, do 15k km max. nebo po roce. A pokud neni motor zmetek, vydrzi do aleluja, resp. neodejde kvuli nevymene oleje.