Diskuse

Motor Renault 1.5 dCi (K9K): Tak jak je to tedy s tou spolehlivostí?

19.4.2018

Vznětové motory značky Renault nemají mezi motoristickou veřejností příliš dobrou pověst. Jsou však stížnosti skutečně na místě?

 

  • 20 Reagovat !

    foto Jarda-J

    Jarda.J 19.04.  08:23

    Osm ventilů na válec

    Opravdu?
    • 40 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 19.04.  08:45

      « Re: Osm ventilů na válec

      Je jaro /všechno kolem pučí/, proč ne? :-)
    • 10 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 19.04.  09:59

      « Re: Osm ventilů na válec

      To bych chtěl vidět, jak ty články plácají, co článek podobná chyba a stejně nejsou schopni to po sobě ani přečíst.
  • 210 Reagovat !

    foto topten

    topten 19.04.  08:45

    NOx

    tak zrovna renault je povestny radovym prekracovanim laboratornich limitu NOx v realu a je to typicky jedomet
    • 18 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 19.04.  18:17

      « Re: NOx

      ale no tak... vždyť je to rendlák >:D

      Měl jsem ve firmě dvě kanga - jeden byl zadřený po 80, druhý po 90 tis km. :no: Potom tam byl ještě jeden HDI 2.2 - zlomená vačka a potkaný motor po 120 tis km.
      Prostě pověstná francouzská "kvalita". >:-[]

      PS: nepamatuji si na žádnou poruchu u firemních 1,9TDI
      • 62 Reagovat !

        foto Petrko

        Petrko 19.04.  18:30

        « Re: Re: NOx

        Nelži.
        • 71 Reagovat !

          foto car

          car 19.04.  20:19

          « Re: Re: Re: NOx

          Ano, Ada lže,jako když tiskne..:-)
      • 51 Reagovat !

        foto Ragnotti

        Ragnotti 19.04.  18:53

        « Re: Re: NOx

        Zdravim Ado, ak ste vo firme zadreli 2 Kangaa tak problem je len a len servis, prekroceny aj tak uz dlhy servisny interval, blby olej (nalejeme tam nieco z Tesca), nevymeneny olejovy filter (velmi maly u 1.5dci, staci tak na 15tis km, potom ide motor nasucho).
        • 11 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 20.04.  07:33

          « Re: Re: Re: NOx

          Ani bych neřekl servis, jako spíš chování uživatelů. Zadřít motory při osmdesáti tisících, to chce hodně prasácký přístup.
      • 71 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 19.04.  18:54

        « Re: Re: NOx

        Ja si na firemných 1.9 tdi pamätám závad dosť. Zadieranie, prasknuté hlavy a utopenie vo vlastnej vode, prípadne dvojhmota mínus po 60k km >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 22.04.  10:39

          « Re: Re: Re: NOx

          pohled ze servisu je jiný, než pohled z firmy, která je má. Jediné, co na 1,9TDI odchází, jsou turba. Cca po 180 až 200 tisících km je třeba turbo repasovat. Vydrží dalších 150 tisíc a to už je to auto dávno prodané. Nepamatuji žádné zadření, žádnou prasklou hlavu, žádnou vadnou dvouhmotu.

          Samozřejmě nejvíc ničí motory uhrovatí mládenci, kteří neumí řídit a točí diesel přes 3 tisíce RPM. Hlavně, když je studený. :no: :no: :no:
          • 01 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 22.04.  15:10

            « Re: Re: Re: Re: NOx

            V tvojom veku je už strata pamäti celkom normálna :-! . Ja si tých vysypaných 1,9tdi vo firemných autách pamätám dosť a v mnohých prípadoch to bolo ´pomerne skoro (vzhľadom k tomu aké legendy týkajúce sa životnosti okolo neho kolujú)
      • 62 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 20.04.  07:04

        « Re: Re: NOx

        To my ve firmě máme taky minimálně dva stejné šašky, jako ty, ale nenamelou těch debilit tolik co ty
        • 01 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 22.04.  10:40

          « Re: Re: Re: NOx

          Jo, také jsme tam měli jednoho teplouše, který vyžadoval, abychom mu koupili benzínovou Lagunu... ;-\
          • 11 Reagovat !

            foto Petrko

            Petrko 22.04.  18:27

            « Re: Re: Re: Re: NOx

            A zase lžeš. Teplouš by nejezdil v ničem co mé frndu na kapotě, stejně jako ty. A tady se nabízí vysvětlení............no nic. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto mufik-martin

        mufik.martin 23.04.  06:24

        « Re: Re: NOx

        No vidíš, a já mám zase doma 5008 1,6 HDI s 285tis km a C5 2,0HDI 120kw s 240tis km a nic se nepotkalo >:D
  • 00 Reagovat !

    foto kobamm

    kobamm 19.04.  09:48

    74kW

    Este doplnim, ze bola tiez varianta 74kW (Euro 3 - K9K712). Od slabsich verzii sa lisila tym, ze mala turbo s premenlivou geometriou, medzichladic vzduchu a tusim aj vyssi tlak common railu - 1600 bar namiesto 1400 (aj ked si nie som isty, ci tych 1600 nemali aj slabsie verzie).
    Ja som ju mal v Cliu II a v tejto kombinacii to bola celkom zabava jazdit :-) Samozrejme, ze aj ja som nakoniec dosiel na vstrekovace a cerpadlo. Nebyt uz pokrocileho veku auta a aj inych problemov, tak by som to asi riesil, takto islo dalej - do dobrych ruk, dnes je celkom pekne porobene. Ale na tu akcelereaciu a aj spotrebu spominam doteraz :-)
    • 20 Reagovat !

      foto Ragnotti

      Ragnotti 19.04.  11:11

      « Re: 74kW

      1.5dci 74kw /100k v Megane Grandtour pouzivame v rodine 13 rokov a ma najazdene 470tis. km. a je uz znacne opotrebovany, bezkonkurencny motor co sa tyka spotreby. Auto jazdilo obcas aj s tazkymi privesmi a ojnicne loziska neboli nikdy menene, uz to ani robit nebudem, turbo bolo 1x repasovane, vstrekovace Delphi boli repasovane pri 220tis. km.

      Mam skusenosti aj s 1.6dci v Megane 3 grandtour, mam nabehane 240tis km a do servisu chodim len na vymeny oleja (po 15tis km). Pred casom mi svietila kontrolka Anti Pollution system, stacilo auto poriadne prehnat a FAP bol znova cisty. Bohuzial Euro 5 1.6dci sa v spotrebe nemoze rovnat 1.5dci Euro3, ale co sa tyka servisnych nakladov je to vinikajuca technika.
      • 11 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 20.04.  07:09

        « Re: Re: 74kW

        Tak sice je tam možná nějaké to deci navíc, já jezdím za těch 85t km za 5,16 l/100km, ale v první řadě je nutné spotřebu srovnávat s výkonově podobnými motory a to jsou spíše dvoulitry, stejně tak je 1.6 dCi tišší a kultivovanější. Nicméně jsem rád, že reference jsou dobré, pomalu zvažuji, které z aut bych vyměnil v brzké době a čím dál více to vypadá na ponechání si Megana
  • 10 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 19.04.  10:02

    50kw

    Mal som Clio III 1,5dci 50kw, pouzivane iba ako druhe auto na kratke trasy, za 10 rokov 135t km bez jedineho problemu. mimo oleja meneny len raz motorcek na stierace.
    • 12 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 19.04.  10:31

      « Re: 50kw

      Takže jsi vlastně měnil to dci? >:D
    • 50 Reagovat !

      foto pali-sk

      pali.sk 19.04.  11:35

      « 50kw

      Tak to je ideálna motorizácia, krátke trasy a diesel :-) 135tis. km/10 rokov tak to už sa zaplatil ten počiatočný príplatok za diesel :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 19.04.  12:56

    .

    clio a kangoo s 1,5 dci 48kW - vůbec to nejelo, megane2 1,5 dci 60 kW - slušná spotřeba a celkem to už jelo
  • 11 Reagovat !

    foto Pjenkava

    Pjenkava 19.04.  13:00

    Zadřený 1.5 dCi 78 kW

    Mám Renault Megane II Grandtour (2007) právě s motorem 1.5 dCi 78 kW. Momentálně má najeto 270.000 km, ale cca ve 160.000 (v roce 2013?) tam byl měněný celý motor právě v důsledku částečného zadření. Každopádně Renault to vzal sportovně – i když už auto nebylo v záruce, tak poslal nový motor zdarma. Prý "výrobní vada". Platil jsem pouze práci za výměnu. Každopádně od té doby skutečně tankuju jen nejlepší naftu, a olej měním 1x ročně (cca po 20k km). Motor to je docela fajn, žere do šesti litrů i s těžkou nohou, jede docela svižně. Auto celé už tak fajn není... Ale to už je jiná kapitola ;-)
  • 31 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 19.04.  13:06

    Načo takéto články,

    keď tu máme v diskusii najväčšiho odborníka na francúzske autá a ich motory ADU ? >:D
    • 41 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 19.04.  13:24

      « Re: Načo takéto články,

      Mení si tesnenie pod hlavou svojho tédéíčka
      • 11 Reagovat !

        foto car

        car 19.04.  16:53

        « Re: Re: Načo takéto články,

        No ale kde je..vždyť tohle si nemůže nechat ujít..
        • 00 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 22.04.  22:23

          « Re: Re: Re: Načo takéto články,

          Těsnění nepomohlo.. je prasklá celá hlava.

          Toho tédéíčka.. ne Ády.
          Zatím.
  • 30 Reagovat !

    foto Petr-V

    Petr V 19.04.  14:17

    Clio 1,5 dCi

    Nejsem nějaký příznivec Renaultu. Manželka má Clio 1,5 dCi. 180tis km a nic. Spotřeba min.3,7 l/100km max. 4,6l. Měněn také motorek stěračů, neotekala voda svedená pod přední sklo, tak se trošku koupal v binci... Žádná raketa to není, ale práci vykoná...
  • 12 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 19.04.  20:40

    Kangoo 1,5 DCi/78 kW

    Motor bez najmenšieho problému, doteraz 185 tis. km. Po zahriatí tichý, spotreba okolo 6 litrov, výkonom extra neprekypuje, ale keď treba, vie celkom fajn potiahnuť.
  • 01 Reagovat !

    foto Sigikid

    Sigikid 19.04.  21:03

    81 kW Scenic III

    Zakoupeno nové před cca 2 roky. Kratší verze Scenicu a 1,5 dCi/81kW FAP. Spotřebu neni možné dostat pod 6,5l a letos po cca 38tkm nutna oprava ¨nejakého ventilu na turbu¨. Ale jinak spokojenost. Na město dobrý, na dálnici se ve 130 trápí. Decka milujou výhled a milion odkladacich prostor je k nezaplacení. Ale motor je živý v rozsahu cca 700 otáček kolem 2000 rpm. Ve zbytku spektra je to spíš udržovací mód.
    • 01 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 19.04.  21:09

      « Re: 81 kW Scenic III

      Ty musíš mať zvláštny jazdný štýl. Ja mám slabšiu verziu v Renaulte Kangoo a jazdím s celoročne zapnutou klímou so spotrebou 5,8-6,2 litra. Dovolenková cesta spolu takmer 3000 km, naložený, po diaľniciach na limite s priemernou spotrebou na úrovni 7,5 litra. A to je 1,8 metra vysoké auto s takmer kolmým čelným sklom a aerodynamikou otvorenej skrine... Scenic s 81 kW sa na diaľnici trápi... Nie že by to bolo nejaké eso, čo sa týka výkonu, ale 130-140 musí ísť absolútne v pohode. Odhadujem to skôr na závadu medzi pedálmi a volantom.
      • 06 Reagovat !

        foto Sigikid

        Sigikid 19.04.  21:46

        « Re: Re: 81 kW Scenic III

        Asi mám zvláštní štýl. S MB C220d umím Budapešť za 3,8 takže těžká noha to nebude. A že se trápí - no točí skoro 3000, což je podle křivky výkonu motoru už na sestupu krouťáku. Ale doufal jsem, že se spíš ozve někdo s identickou motorizací a s FAP. Ale dík za příspěvek :-)
        • 30 Reagovat !

          foto jam2015

          jam2015 19.04.  22:30

          « Re: Re: Re: 81 kW Scenic III

          3,8 litra na 100 km? Zase ďalší z teamu Ferdo Mravec, Truhlík, ...

        • 00 Reagovat !

          foto jam2015

          jam2015 20.04.  07:51

          « Re: Re: Re: 81 kW Scenic III

          Sigikid, ... štýl? Žeby si bol naturalizovaný Slovák? ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto moan78

      moan78 20.04.  21:12

      « Re: 81 kW Scenic III

      V Bratislave je taxisluzba, kde maju logany s tymto motorm. Vozovy park 130 vozov. Na autach jazdia bud dvaja soferi, vtedy jazdia takmer stale,alebo jeden vodic vtedy jazdi auto 6-7 dni v tyzdni ca 10 hodin denne. Na tie motory nedaju dopustit. Vraj blbuvzorne, nekazove. Viezeol som sa uz s kuskami, co mali 370.000 a nezdali sa nejak vylagrovane . zaujimave je, ze ich kupuju z maroka a servisuju komplet vo vlastnej rezii. Dacia.sk z nich asi velmi radost nema :).
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 22.04.  01:13

        « Re: 81 kW Scenic III

        No, keby nemali dostatočne úsporné motory, nemohli by voziť ľudí po Blave za 5,-€... >:D ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto megacruiser

    megacruiser 21.04.  18:18

    Brácha má nejslabší 1.5 dci v Micře

    [odkaz]

    Motor je neuvěřitelně úsporný, reálná spotřeba se pohybuje deci přes 3 litry i když brácha jezdí hlavně po městě. V zimě trochu víc, tak 3,2. Na emisích měl motor kouřivost 10x nižší než mu předepisuje norma, technik se tomu dost divil. Samozřejmě olej se musí měnit mnohem častěji než doporučuje výrobce. Micra s 1.5 dci je nejúspornější auto, které jsme v rodině měli a to i ve srovnání s mopedautem.
    • 00 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 21.04.  21:46

      « Re: Brácha má nejslabší 1.5 dci v Micře

      To je tvoja recenzia? Čakal by som niečo o úroveň vyššie... ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto megacruiser

        megacruiser 22.04.  00:02

        « Re: Re: Brácha má nejslabší 1.5 dci v Micře

        Bráchova - náhodou, aspoň je vtipná, ne? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 22.04.  01:09

          « Re: Re: Re: Brácha má nejslabší 1.5 dci v Micře

          Vtipná určite. :-) Ale ako vodítko pri kúpe jazdenky by som ju asi nebral... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto pcwifi

    pcwifi 21.04.  23:20

    oil

    zboznuju jak vubec nekdo muze doporucit vymenu oleje az po vic jak 20k km... to je vrazda motoru za bileho dne at tam leje "long life" * se sebelepsimi parametry na papire. Kdyz nechci auto kurvit, do 15k km max. nebo po roce. A pokud neni motor zmetek, vydrzi do aleluja, resp. neodejde kvuli nevymene oleje.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zemřela klíčová žena Gottovy minulosti: Janu Kocianovou (†72) miloval, ona ho odmítla!

Zemřela klíčová žena Gottovy minulosti: Janu…

Vě věku 72 zemřela populární slovenská zpěvačka Jana Kocianová, bývalá dlouholetá vokalistka Karla Gotta (79).…

Další problém Trumpova muže: Obnažoval se prý na večírku. Bílý dům za ním stojí

Další problém Trumpova muže: Obnažoval se prý na…

Kandidáta amerického prezidenta Donalda Trumpa na soudce Nejvyššího soudu USA Bretta Kavanaugha obvinila z…

 

iSport.cz

Přestupy v extralize ONLINE: Kometa hlásí posilu! Přichází Karabáček

Přestupy v extralize ONLINE: Kometa hlásí posilu!…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

Slávistický lazaret v útoku: Přibyl Tecl, Matoušek jako nečekaný trumf

Slávistický lazaret v útoku: Přibyl Tecl, Matoušek…

Při pohledu na soupisku budí slávistický útok hrůzu. Milan Škoda, Stanislav Tecl, Muris Mešanovič, Peter…

 

Reflex.cz

JXD vs. extrémističtí ochránci zvířat: Urážky, nadávky a napadení

JXD vs. extrémističtí ochránci zvířat: Urážky,…

V sobotu jsme vyrazili na reportáž o demonstraci ochránců zvířat, kterou vyvrcholila kampaň proti cirkusu Jiřího…

Floex: Jak pražský elektronik nahrál desku s londýnským producentem

Floex: Jak pražský elektronik nahrál desku s…

Legendární pražský alternativní elektronik Floex, známý především hudebními soundtracky k počítačovým hrám, se…